Joi,
26.11.2020
Ceata
Acum
-2°C

Masina perfecta pentru sibieni: sa fie nemteasca

12 Mai 2013 23:15

Cele franceze sunt proaste, cele nemțești sunt scumpe, iar Dacia le întrece pe toate. Sunt câteva dintre axiomele despre mașini care circulă printre șoferii sibieni. Turnul Sfatului a chestionat  mai mulți specialiști în mecanica pe patru roți.

Unul dintre cele mai convenabile modele disponibile pe piața românească, anul acesta, este Chevrolet Spark. Cinci ani garanție, fără limită de kilometri, aer condiţionat, ABS, şase airbaguri, geamuri electrice faţă, radio CD cu mp3, preţ de pornire 8.200 de euro. Un preţ similar are Citroen C1, iar un Peugeot 107 se vinde cu 9.400 de euro. Prețuri bunicele pentru o maşină nou-nouţă, însă aici intervin mecanicii din service-urile sibiene: “Tot ce-i cu F e prost. Fiat, maşinile franţuzeşti şi Fordul. Vă spun eu, că de 22 de ani lucrez în domeniu”, susţine Gabi Curuia, de la Gabi Service.
Părerea sa este împărtăşită şi de Nicolae Curechean. “Citroenul, de exemplu, exagerează cu confortul. Sunt multe opţiuni care se tot defectează şi toate costă. Cum se aprinde un bec, cum mergi la service”, mai spune mecanicul de la Bibeserv.
Tiberius Buţiu mai îndulceşte ciorba acră în care se scaldă impresia generală despre maşinile francezilor. “Nu toate mărcile sunt proaste. Renault-ul, într-adevăr, se strică mai des. Dar Peugeot-ul stă ceva mai bine. Ştiţi cum e? O maşină ieftină e scump de întreţinut şi se strică repede. Una scumpă, e mai ieftin de întreţinut şi se strică rar”, este de părere mecanicul.

Maşinile nemţeşti

Despre nemţi, numai de bine. “Maşinile nemţeşti sunt făcute cu cap. Sunt mai accesibile, la o intervenţie e mai uşor să te bagi pe ele”, mărturiseşte Petrică Muntean, de la Inter Auto.
“Audi e maşină, dom’le. E adevărat că e şi diferenţa de preţ. Nu poţi compara motoarele şi maşinile scumpe, cu unele ieftine. Dar cele nemţeşti sunt maşini adevărate”, este convins Marius Miu, de la Auto Miu. Părere aproape unanimă: “Dacă scrie pe ea made in Germania, e bună, asta-i clar”, susţine şi Gabi Curuia. Cu o excepţie: Opel. Aproape fiecare dintre mecanicii chestionaţi a strâmbat din nas la această marcă.
Deşi reclama e mult mai bună, preţurile maşinilor nemţeşti pornesc de la sume comparative cu cele franceze. Skoda Fabia costă 8.700 de euro, iar Volkswagen Up, tot cam atât.

Dacia noastră

În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, aproape 360.000 de autovehicule purtând sigla Dacia, nivel-record anunţat de compania de la Piteşti. Cele mai multe maşini, aproape 85.000, au fost comercializate în Franța, față de doar 22.000 în România. Şi totuşi, românii au numai cuvinte de laudă despre Logan. “Eu am un parc cu 15 Logan-uri. Fiecare are peste 300.000 de kilometri şi sunt foarte ok, am intervenit doar pe consumabile, nimic la motor”, susţine Petrică Muntean.
În schimb, Tiberius Buţiu spune că, dacă şi-ar cumpăra un Logan, sigur l-ar lua din Germania.

Recomandări

Dacă nu aveţi decât 10.000 de euro şi puteţi să întindeţi coarda până la maxim 15.000, cu indulgenţă, iată ce vă recomandă mecanicii auto din Sibiu: “Eu mi-aş lua second, un Mercedes sau un BMW. Găsiţi la preţul ăsta, unul din 2007-2008, care vă mai duce liniştit încă 400-500 de mii de km. Una nouă, la preţul ăsta, mai bine nu”, spune Tiberius Buţiu.
O maşină nemţească ar alege şi Petrică Muntean. “La o Skoda Octavia nouă vă încadraţi la banii ăştia. Sau un Audi second, nici nu se compară cu un Peugeot sau un Citroen, noi. Fiat nici atât, e greşită peste tot maşina asta. Şi Loganul ar fi bun, la raportul calitate/preţ”, mai spune mecanicul auto.
Şi Nicolae Curechean are o părere similară. “Aş recomanda un Volkswagen. Deşi, la banii ăştia, nici Peugeot-ul nu e chiar aşa rău, faţă de alte maşini franceze. Skoda iar e o maşină bună, tot din grupul Volkswagen”, crede mecanicul de la Bibeserv.
Tot a noastră-i cea mai bună crede Marius Miu. “Un Logan aş recomanda. Restul care-s la banii ăştia au acelaşi motor, deci nu văd rostul”, spune Miu.

Ce se vinde

Potrivit Auto.ro, Volkswagen este lider incontestabil pe piața importurilor auto second hand, cu aproape 42.700 de mașini înmatriculate în România în cursul anului 2012. În pofida reputaţiei, clasamentul este completat de Opel (34.400 de unități) şi Ford (21.800 de unități). Abia pe locurile 4-5 vin Audi (11.200 de unități) şi BMW (9.600 de unități).
La maşini noi, potrivit autobis.ro, piaţa românească este condusă de Dacia Logan, cu 11.255 de maşini vândute, urmată de Skoda Octavia, cu 3.973. Pe podium urcă şi Dacia Duster, cu 3.580 de unităţi, urmată de Volkswagen Golf, cu 1.943 de maşini vândute. Ford Fiesta şi Ford Focus completează clasamentul, fiecare cu câte 1.870 de vânzări raportate.

Comentarii

16 comentarii

das

Acum 7 ani

mecanici de 2 bani :)) si ferrari ii cu F si ala ii prost? :))
Raspunde

das

Acum 7 ani

Se contrazic in afirmatii :))) renault is suck, logan is best :))) serios? Frate astia curata podelele prin service sau chiar stiu ce vorbesc?
Raspunde

Mituri...

Acum 7 ani

Astea-s mituri! Am avut Opel, numai necazuri am avut cu el. Am avut Fiat, alta catastrofa! Dar cu Renault si Peugeot n-am avut nici o treaba! Nici pe partea electrica, nici pe cea mecanica! Si le-am tinut cativa ani...Singurul lucru adevarat este ca intretinerea este scumpa la frantuzesti, raportandu-ne la calitatea pe care o ofera.
Raspunde

ovidiu

Acum 7 ani

per ansamblu au dreptate, si de ce as contrazice niste oameni care asta fac toata ziua, repara masini. ma indioesc ca au ceva de castigat daca inclina balanta spre un producator sau altul. am avut pana de curand un golf 4 1.6 16V motorul celebru pe benzina si practic fara moarte, nici o problema cu el. acum am trecut pe un passat 1.9 TDI ultima revizie a acestui motor foarte reusit. daca e sa compar preturile reviziilor al acestor 2 masini sunt aproape identice si relativ mici. balanta clar as inclina-o spre tot ce inseamna grupul VAG, dar o masina bine intretinuta, cu reviziile facute la timp si piese OK va avea viata lunga. toate masinile indiferent de marca au problema cu trenul de rulare asta din cauza drumurilor mai proaste de la noi.
Raspunde

Istet

Acum 7 ani

Pentru das!Fiat este mama Ferrari`ului..\"ce se naste din pisica soareci mananca\".mai intai invata sa citesti despre ce ii articolul asta si dupa aia vorbesti...u mai mult ca sigur nu ai bani de un pegas..si vb de ferrari
Raspunde

QuadroQ

Acum 7 ani

Niste nepriceputi. De altfel, m-am lamurit cu mecanicii din Sibiu de multa vreme, prefer sa-mi duc masina la reparat in orice alt oras ca astia nu stiu sa repare decat \"nemtesti second hand\". Treaba voastra daca ii ascultati :)
Raspunde

K.Samuel

Acum 7 ani

Imi puteti recomanda un mecanic bun in Sibiu? Eu n-am gasit pe nimeni. Ne reparam masinile tot in Oradea, acolo fiind mecanici extrem de priceputi si interesati sa-ti predea masina in stare perfecta. <br><br>Aici am mers cu masina ca se auzea un huruit ca de rulment si zicea ca nu aude nimic. Pana la urma mi-am schimbat trei rulmenti si sunetul tot acolo era. In alta parte masina batea evident si dupa interventie, batea in continuare, dar poate un pic mai putin. Mi-a zis ca nu mai vede nimic. <br><br>In Oradea in schimb, o scos ala masina de patru ori la test pana i-o placut lui cum suna. Ma gandesc ca n-am dat eu de mecanicii aia buni, ca imi vine greu de crezut ca nu exista niciun priceput in Sibiu.
Raspunde

neo

Acum 7 ani

mai conteaza si cum le ingrijesti.. eu am luat un opel si a trebui sa rezolv problemele pe care le-a creat ala de dinainte.. si acum merge ceas..
Raspunde

QuadroQ

Acum 7 ani

Eu am fost la Sigemo si n-o reusit ala sa-mi faca franele sa intre in parametri ITP :)) Si mi-o rupt si blocul de lumini... ... si el se plangea ca nu-i nemteasca masina mea, de aia e el incompetent
Raspunde

K.Samuel

Acum 7 ani

@QuadroQ: Si acum unde-ti repari masina?
Raspunde

sasalaul

Acum 7 ani

ce atata lauda pt. masinile nemtesti? parca alea nu se strica? atatea preconceptii...
Raspunde

pt. 11

Acum 7 ani

Ai auzit de TÜV ? Cre´ca nu..
Raspunde

QuadroQ

Acum 7 ani

K. Samuel este un ficior pe Calea Turnisorului chiar langa rondu cu Alba Iulia. Mi-a facut mere treaba buna si fara sa exagereze la bani, dar masina mea e destul de rudimentara, nu stiu cat de mult se pricepe la chestii avansate. 12. termina cu prostiile: statistica aia TUV pe care ai vazut-o tu se incadreaza la categoria de minciuni statistice. Chiar si asa, in topul ala japonezele erau mai sus.
Raspunde

michael

Acum 7 ani

cel mai mult imi place chestia aia cu...\" la cele nemtesti ajungi usor la toate alea daca ai defectiuni \" !asta e tare ... pai aproape dezmemrezi masina ptr te miri ce nimic ! ma refer in zoma motorului .oricum fiecare masina este proiectata sa functioneze la anumiti parametrii si in anumite conditii asa ca degeaba iti cumperi tico sa zicem si pretinzi de la el ca de la nu stiu ce marca ! daca e sa vedem ce ne cedeaza la masini cel mai des vedem ca indiferent ca e germany france romania etc , ne lasa chestiile care sunt direct afectate de starea soselelor iar la motor calitatea combustibililor si nu in ultimul rand priceperea ...soferului . ca fapt divers , germania a pierdut razboiul ww2 si din cauza tancurilor care erau foarte complicat concepute ptr acea vreme si erau greu de reparat in conditii de razboi ... asdar chestiile complicate nu sunt intotdeauna de dorit
Raspunde

loganist

Acum 7 ani

Eu am un logan dci din 2006, merge brici. reparatii doar intretinere si directie. Am avut un sh nemtesc inainte care la abia 200k km mi-a scos peri albi cat am reparat la el.
Raspunde

CatMaiNoua

Acum 7 ani

Posesor logan, are deja catre 100.000 (6 ani) si nu am pb. Inalta, intru pe oriunde am nevioie. Pt mine a fost important sa fie noua masina si nu m-a dezamagit inca. UN pic de atentie, carburant din pompa si merge ca in prima zi.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus