Cele franceze sunt proaste, cele nemțești sunt scumpe, iar Dacia le întrece pe toate. Sunt câteva dintre axiomele despre mașini care circulă printre șoferii sibieni. Turnul Sfatului a chestionat mai mulți specialiști în mecanica pe patru roți.
Unul dintre cele mai convenabile modele disponibile pe piața românească, anul acesta, este Chevrolet Spark. Cinci ani garanție, fără limită de kilometri, aer condiţionat, ABS, şase airbaguri, geamuri electrice faţă, radio CD cu mp3, preţ de pornire 8.200 de euro. Un preţ similar are Citroen C1, iar un Peugeot 107 se vinde cu 9.400 de euro. Prețuri bunicele pentru o maşină nou-nouţă, însă aici intervin mecanicii din service-urile sibiene: “Tot ce-i cu F e prost. Fiat, maşinile franţuzeşti şi Fordul. Vă spun eu, că de 22 de ani lucrez în domeniu”, susţine Gabi Curuia, de la Gabi Service.
Părerea sa este împărtăşită şi de Nicolae Curechean. “Citroenul, de exemplu, exagerează cu confortul. Sunt multe opţiuni care se tot defectează şi toate costă. Cum se aprinde un bec, cum mergi la service”, mai spune mecanicul de la Bibeserv.
Tiberius Buţiu mai îndulceşte ciorba acră în care se scaldă impresia generală despre maşinile francezilor. “Nu toate mărcile sunt proaste. Renault-ul, într-adevăr, se strică mai des. Dar Peugeot-ul stă ceva mai bine. Ştiţi cum e? O maşină ieftină e scump de întreţinut şi se strică repede. Una scumpă, e mai ieftin de întreţinut şi se strică rar”, este de părere mecanicul.
Maşinile nemţeşti
Despre nemţi, numai de bine. “Maşinile nemţeşti sunt făcute cu cap. Sunt mai accesibile, la o intervenţie e mai uşor să te bagi pe ele”, mărturiseşte Petrică Muntean, de la Inter Auto.
“Audi e maşină, dom’le. E adevărat că e şi diferenţa de preţ. Nu poţi compara motoarele şi maşinile scumpe, cu unele ieftine. Dar cele nemţeşti sunt maşini adevărate”, este convins Marius Miu, de la Auto Miu. Părere aproape unanimă: “Dacă scrie pe ea made in Germania, e bună, asta-i clar”, susţine şi Gabi Curuia. Cu o excepţie: Opel. Aproape fiecare dintre mecanicii chestionaţi a strâmbat din nas la această marcă.
Deşi reclama e mult mai bună, preţurile maşinilor nemţeşti pornesc de la sume comparative cu cele franceze. Skoda Fabia costă 8.700 de euro, iar Volkswagen Up, tot cam atât.
Dacia noastră
În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, aproape 360.000 de autovehicule purtând sigla Dacia, nivel-record anunţat de compania de la Piteşti. Cele mai multe maşini, aproape 85.000, au fost comercializate în Franța, față de doar 22.000 în România. Şi totuşi, românii au numai cuvinte de laudă despre Logan. “Eu am un parc cu 15 Logan-uri. Fiecare are peste 300.000 de kilometri şi sunt foarte ok, am intervenit doar pe consumabile, nimic la motor”, susţine Petrică Muntean.
În schimb, Tiberius Buţiu spune că, dacă şi-ar cumpăra un Logan, sigur l-ar lua din Germania.
Recomandări
Dacă nu aveţi decât 10.000 de euro şi puteţi să întindeţi coarda până la maxim 15.000, cu indulgenţă, iată ce vă recomandă mecanicii auto din Sibiu: “Eu mi-aş lua second, un Mercedes sau un BMW. Găsiţi la preţul ăsta, unul din 2007-2008, care vă mai duce liniştit încă 400-500 de mii de km. Una nouă, la preţul ăsta, mai bine nu”, spune Tiberius Buţiu.
O maşină nemţească ar alege şi Petrică Muntean. “La o Skoda Octavia nouă vă încadraţi la banii ăştia. Sau un Audi second, nici nu se compară cu un Peugeot sau un Citroen, noi. Fiat nici atât, e greşită peste tot maşina asta. Şi Loganul ar fi bun, la raportul calitate/preţ”, mai spune mecanicul auto.
Şi Nicolae Curechean are o părere similară. “Aş recomanda un Volkswagen. Deşi, la banii ăştia, nici Peugeot-ul nu e chiar aşa rău, faţă de alte maşini franceze. Skoda iar e o maşină bună, tot din grupul Volkswagen”, crede mecanicul de la Bibeserv.
Tot a noastră-i cea mai bună crede Marius Miu. “Un Logan aş recomanda. Restul care-s la banii ăştia au acelaşi motor, deci nu văd rostul”, spune Miu.
Ce se vinde
Potrivit Auto.ro, Volkswagen este lider incontestabil pe piața importurilor auto second hand, cu aproape 42.700 de mașini înmatriculate în România în cursul anului 2012. În pofida reputaţiei, clasamentul este completat de Opel (34.400 de unități) şi Ford (21.800 de unități). Abia pe locurile 4-5 vin Audi (11.200 de unități) şi BMW (9.600 de unități).
La maşini noi, potrivit autobis.ro, piaţa românească este condusă de Dacia Logan, cu 11.255 de maşini vândute, urmată de Skoda Octavia, cu 3.973. Pe podium urcă şi Dacia Duster, cu 3.580 de unităţi, urmată de Volkswagen Golf, cu 1.943 de maşini vândute. Ford Fiesta şi Ford Focus completează clasamentul, fiecare cu câte 1.870 de vânzări raportate.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Volkswagen Golf , Skoda Fabia , Chevrolet Spark , Ford Fiesta , Dacia Logan , Turnul Sfatului , Dacia Duster , Skoda Octavia , Ford Focus , Auto Miu , Dar Peugeot , Un Logan , Gabi Curuia , Gabi Service , Inter Auto , Marius Miu , Nicolae Curechean , Petrică Muntean , Tiberius Buţiu , Volkswagen Up , Şi Loganul , Şi Nicolae Curechean , Potrivit Autorităţii Electoral
Vizualizari: 3977
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Sibianul vesel
Acum 6 ore
Unsibian
Acum 7 ore
PUTEREA
Acum 7 ore
La noi la sat reactionam, nu preintampinam
Acum 9 ore
Sibian