Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
21°C

9.500 de locuri de parcare in Sibiu. In centru, numarul va creste o data cu o viitoare parcare subterana

Peste 325 de mii de lei a încasat Primăria Sibiu de la începutul anului și până acum din taxele de intrare plătite pentru cele două mari parcări din zona centrală, cea de pe Cazarma 90 și cea din Piața Mică. Numărul locurilor unde șoferii își pot lăsa mașina în apropiere de centrul istoric nu va crește brusc  până la implementarea proiectului viitorului sediu al Teatrului ”Radu Stanca”
Acest proiect nu este însă unul cu finalizare pe termen scurt. ”Nu există soluții care pot rezolva dintr-o dată totul. În măsura în care vom ajunge să implementăm proiectul noului teatru vom prevedea o parcare subterană de capacitatea mare care va deservi și centrul orașului. Atunci iarăși vom avea un număr mare de parcări suplimentare, dar până acolo mai este mult”, a declarat primarul Sibiului, Klaus Johannis, despre proiectul ce va genera peste 100 de locuri de parcare la nivel subteran.
”Practica ne arată că întotdeauna va fi nevoie de mai multe locuri de parcare decât există. Noi încercăm să rezolvăm cât putem problema, prin reconfigurări în trafic, transformări din sens dublu în sens unic, prin care apar parcări suplimentare, identificarea unor locuri unde se pot amenaja parcări”, a mai spus primarul.
Din tichetele de parcare și abonamentele vândute de la începutul anului, administrația locală a mai colectat aproape 252.000 de lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

solutie?

Acum 12 ani

mai multe parcari in centru = mai multe masini in centru nu va ganditi si la o solutie de transport in comun cu autobuze de mici dimensiuni si cu trasee pana in centrul orasului care sa preia nevoia de deplasare?
Raspunde

@1

Acum 12 ani

autobuze care sa te duca in centru sunt, bineinteles nu pana langa scaunul terasei, dar o mica plimbare de la teatru pana pe Corso nu strica
Raspunde

sofer

Acum 12 ani

Johanis e obsedat rau de locuri de parcare. Cu ce pret?? Vedeti trecerile de pietoni din zonas centrala sidin tot orasul. Primaria si politia sb a desenat parcari lipite de trecerile de pietoni desi e contrar legii (codului rutier). Pana si in zona scolilor e la fel. Ce conteaza siguranta copiilor/pietonilor?? Soferii primeaza si locurile de parcare, pt. Ca ei sa nu-si miste prea mult fundurile ...
Raspunde

@1

Acum 12 ani

Solutie obtimala: dar asta ar insemna o parcare mai mare chiar si supraterana ascunsa dupa casa de cultura si crearea unor statii de autobuz principale centrale chiar in fata casei de cultura cu legatura subterana care exista: mai avem nevoie si de linii dedicate pentru autobuze pentru a nu sta in trafic pana sa ajunga in intersectie. Totodata o linie de autobuz tip circuit Dumbrava-Tribunei-mitropoliei-odobescu-piata cibin-faurului-ocnei-teclu-gara-spitalelor-ibis intoarcere. Dar pt asta trebuie cinvea sa propuna: si cine? acelasi nenorocit pe care johannis il tine n brate desi e pensionar?
Raspunde

economist

Acum 12 ani

Hotarati-va!Cat a incasat Primaria?325 sau 352 mii lei?
Raspunde

BB

Acum 12 ani

Dar pe locul fostei cazarme 90 de ce nu s-ar putea face o parcare subterană pe mai multe nivele, iar deasupra un edificiu de cultură? La noi când se va descoperii că se poate săpa şi construi subteran inclusiv sub clădirile deja construite? Poate abia în secolul viitor? Sau numai pentru Bucureşti sunt bani pentru săpături subterane pentru metro şi altele de acest gen?
Raspunde

@economist

Acum 12 ani

Pt. 5: Cele doua cifre nu se refera la acelasi lucru. 325 se refera doar la \"cele doua parcari mari din zona centrala: Cazarma 90 si Piata Mica\". 325 reprezinta \"tichetele de parcare și abonamentele vândute de la începutul anului\", ceea e cu totul altceva. Articolul este destul de clar in privinta asta. Eu nu am fcacut decat sa citez.
Raspunde

RELU

Acum 12 ani

Am deplina incredere in PRIMAR a facut tot ce a promis cu toate strimbele si criticile unor persoane care in viata lor nu a batut un cui in perete bai SIBIUL are aproape 900 ani nu poti s-a faci parcari cum va doriti cu 4 benzi pe sens si parcari pe trotuare lasatil inpace s-au nu vedeti ca ce propune si face a 2 zi este sport national si aici ma refer la sensuri unice ,giratori ,piste de biciclete MODERNIZARI PIETE CU PIATRA CUBICA AU DEVENIT TOATE ORASELE DIN TARA copy -paste
Raspunde

sens unic

Acum 12 ani

asta cu sensul unic e lovitura mare pentru bastanii de pe strada goga care peste noapte se trezesc cu trafic intesn la poarta
Raspunde

@Relu retardelu

Acum 12 ani

Bravo meseriasule!... in sec. XXI (21 adica pt tine), Sibiul a inventat sensul unic, giratoriul si piatra cubica. Dupa asta toata Romania s-a luat dupa noi. Oh!...cat de frumos... parfum. De ce dracului ne mai miram ca merg toate prost in orasul asta? Uite pentru ca exista o masa critica de d\'astia.
Raspunde

viorel

Acum 12 ani

In toate orasele istorice din Europa s-a facut, sau se incearca si acum, tot ce se poate pentru a scoate traficul auto din centrul istoric. La Sibiu, oras care se vrea patrimoniul UNESCO, nu doar ca nu se face nimic in aceasta directie, dar se incurajeaza tot mai mult sa vii cu masina in zona istorica. Cu cat mai multe parcari, cu atat mai multe masini, este o regula pe care edilii nostri puteau sa o invete cat timp s-au plimbat prin orasele cu adevarat turistice din Europa. Piata Mica, asa cum arata plina de masini, a devenit o rusine pentru orasul nostru, un loc de unde turistii vor sa plece cat mai repede. Iar celelalte strazi, de sute de ani, arata jalnic strivite de masini. Nu trebuie asteptat noul teatru, oricum 100 de locuri in plus nu rezolva nimic, sunt solutii la indemana cate vrei, doar de initiativa e nevoie. Nimic altceva
Raspunde

Martin

Acum 12 ani

In Sibiu este nevoie de parcari sub- si supraterane precum cea de la mall-ul din Cluj. Una singura nu este suficienta, dar si aceea este buna daca o putem vedea finalizata! In centrul orasului, ar trebui creata o parcare pe 2-3 nivele cu fatada potrivita mediului in care se afla. Adica sa ii dam aspectul de cladire istorica unei parcari moderne. Se poate. Ne-ar mai trebui 2-3 astfel de parcari in oras pe viitor. Una in fiecare cartier mai aglomerat. Strada Mihai Viteazu ar trebui sa devina o prioritate. Acolo ar trebui amenajate multe parcari pentru a putea redevni bulevard cu doua benzi pe sens. Cat despre sensul unic de pe Dumbravii... Cred ca strada se poate transforma usor intr-una cu 4 benzi. Sunt trotuare mult prea late pe ambele parti, tinand cont ca este o strada pe care pietonii circula doar in autobuze.
Raspunde

siby

Acum 12 ani

Traficul auto trebuie scos din centrul istoric categoric. Acel inel central de care se tot vorbeste dar numai central nu este ar trebui sa fie limita traficului in zona centrala! Coposu-Saguna-Neculce-Malului-Turnului-Faurului-9 Mai-Constitutiei-Coposu! In interiorul acesti inel sa se circule doar pe anumite intervale orare si restrictionat, liber acces doar pentru locatarii din zonele respective. De ce nu se folosesc mini-autobuzele cu circulatie in dublu sens pentru aceste zone mai aglomerate? Solutii exista trebuie doar gasite si aplicate..
Raspunde

nelutu

Acum 12 ani

in centru au voie angajatii primariei si institutilor publice sa circule si sa parcheze iar eu locatar primesc amenzi pentru parcare neregulamentara rusine
Raspunde

nelutu

Acum 12 ani

caut avocat sa ma reprezinte sau sa ma lamureasca cineva de ce ma amendeaza si de ce sunt atitea semne de parcare in piata huet deoarece doar cei cu card pot intra iar cardurile sunt limitate dar si locurile de parcare tel 074088544o
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus