Joi,
11.09.2025
Ploi Scurte
Acum
17°C

Reparatiile la Podul Garii costa un milion de lei

Dat în folosință în noiembrie 2005, Podul Gării are nevoie de reparații a căror valoare este aproximată prin studiul de fezabilitate la aproape un milion de lei, cu tot cu TVA. Defecțiunile apărute au drept cauză principală rosturile de dilatație care ”au avut în timp o comportare necorespunzătoare”, după cum se arată într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. ”Tipurile de rost amplasate pe pasaj sunt dimensionate pentru o deschidere medie de 3 – 5 cm și o variație totală de 5 cm, caracteristici care au fost depășite de comportarea efectivă a rosturilor, rezultând degradarea acestora”, se arată în raportul întocmit pe urma studiului de fezabilitate realizat de SC Beta – Cops SRL. În fapt, întregul pod are nevoie de reparații. ”Trotuarele au o soluție constructivă improprie, apele pluviale acumulându-se sub trotuar”.
Prin soluția propusă în SF, este prevăzută refacerea întregului strat de uzură din beton asfaltic, de pe toată lungimea podului. ”De asemenea, se prevede înlocuirea rosturilor de dilatație existente cu dispozitive de acoperire a rostului noi, etanșe, montate corespunzător pe suprastructură (...). La trotuare se vor îndepărta tablele din oțel striat, se va complet umplutura de beton a trotuarului, precum și stratul de asfalt”.
Pentru aceste lucrări, indicatorii tehnico-economici estimează investiții necesare de 930.000 de lei, inclusiv TVA. Suma necesar a fi investită va fi stabilită, însă, în urma atribuirii contractului de lucrări printr-o procedură de achiziție publică.

Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.

Foto: Google Street View

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

x

Acum 12 ani

Podul Garii a fost deschis in noiembrie 2006!!! El a fost refacut in perioada 2000-2006 si a durat pana in 2011 pt ca de atunci valurile covorului asfaltic si-au pus amprenta inca de atunci. Alti bani, alta distractie! Si viaductul de la Gara Mica lasa de dorit!
Raspunde

karla

Acum 12 ani

precedentul a rezistat bine merci din 1912 pana dupa 2000. actualul dupa 7 ani are nevoie de reparatii. clara treaba cu ROMAnia ! mai bine Ungaria Mare
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

o sa cheltuie 1 mil + tva si dupa 2-3 ani o sa vina celebra firma \"SC BETA-COPS SRL\" si-o sa ne spuna iar ca rosturile de dilatare au fost montate necorespunzator...abureli si parf in ochi...si in primul rand bani cheltuiti aiurea de la bugetul local...sa nu mai vorbim ca in banii aia sunt si comisioane grase...
Raspunde

@karla

Acum 12 ani

plimba ursu\' fata, pana mai fata...daca nu-ti place \"compania\" du-te-n HUNgaria mamii matii..
Raspunde

@karla

Acum 12 ani

plimba ursu\' fata, pana mai fata...daca nu-ti place \"compania\" du-te-n HUNgaria mamii matii..
Raspunde

siby

Acum 12 ani

Ce va mirati. Asa este in toata tara scenariul cu investitiile si reparatiile. Nici in 20 de ani nu vom circula pe 2-3 autostrazi de la un capat la altul al tarii sau pe drumurile nationale modernizate fara probleme!
Raspunde

@x

Acum 12 ani

Construcţia podului actual s-a desfăşurat între august 2003 şi noiembrie 2005. Am fost de faţă la inaugurarea circulaţiei pe pod de către primarul Klaus-Werner Iohannis. Documentează-te mai aprofundat!
Raspunde

unu\'

Acum 12 ani

@x:Pcat ca n-ai fost de fata la redactarea caietului de sarcini.Poate l-ai fi sesizat pe Klaus-Werner Iohannis ca la un pod garantia de buna executie ar trebui sa fie macar de 10 ani nu de 2 ani cit da Metro pentru DVD-playere.Dar cum si-ar putea scoate banii firme ca Dornier(consultant la Aeroport pe aproape 1 milion EUR sau BETA-COPS-eternul consultant al Primariei Sibiu ).Poate-ti aduci aminte si de scandalul platilor Ministerului Transporturilor care a constatat ca din banii alocati podului s-au facut strazi si a refuzat sa plateasca.La inaugurarea viaductului de la Gara Mica ai fost?
Raspunde

x

Acum 12 ani

N am fost dar circul pe el:)) si e si el rumanisch! Asta e! Dar o sa tina si el vreo 4 ani. Marog, asta e! in schimb podul garii garantat a fost inchis o perioada mai lunga. Spun asta cunoscand exact faptul ca din 2000 nu au mai circulat troleibuzele pe el. Iar in 2006 a fost inaugurat pentru ca am poze de pe el cu noua retea de troleibuz care acum, din pacate, nu mai exista!
Raspunde

popescu

Acum 12 ani

De la receptie ,beneficiarul de cate ori a curatat rosturile de dilatare? Au folosit nisip in perioada de iarna , (antiderapant) care a intrat in rosturile de dilatare si care nu au mai putut functiona normal ,pentru ca s-au blocat. De cate ori dupa perioada de iarna rosturile au fost curatate? Intretinerea podului trebuia sa inceapa dupa receptie, cu costuri mici ,si nu se ajungea la costuri ....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus