Luni,
15.09.2025
Cer Senin
Acum
14°C

Tursib, premiata pentru ca vrea sa-si dubleze numarul calatorilor: la 50 de milioane

Uniunea internațională a transportatorilor publici a decernat o diplomă societății sibiene Tursib, în cadrul proiectului ”PT x 2 = 2025”. Proiectul are drept scop dublarea numărului de călători ce folosesc transportul public până în 2025, anul de referință fiind 2009. În acest proiect s-au înscris peste 240 de proiecte din 40 de țări.
”Premiul recunoaşte astfel pe plan european progresul pe care societatea sibiană l-a făcut într-un termen foarte scurt. Dezvoltarea sistemului de transport public a fost concepută şi promovată împreună cu Primăria Sibiu şi s-a axat în principal pe două direcţii: un plan de transport bazat pe necesităţile reale de deplasare ale cetăţenilor, conform studiului de trafic şi îmbunătăţirea sistemului de tarifare”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu.
În 2009, reprezentanții Tursib au numărat 25 de milioane de călătorii făcute cu mijloacele de transport publice. În 2010, numărul estimat al călătoriilor efectuate cu autobuzele Tursib a fost de 30 de milioane, iar anul trecut, societatea a anunțat un număr total de peste 34 de milioane de călătorii.
 

  • Prima etapă de modernizare s-a desfăşurat în perioada 2006 - 2009, când parcul auto a fost înnoit cu 35 de autobuze. Staţiile au fost de asemenea reamenajate treptat. În noiembrie 2009 rutele Tursib au fost complet modificate pentru o mai mare eficienţă a transportului public, iar sistemul de tarifare a fost modificat şi acesta prin introducerea abonamentului unic. În ultimii doi ani s-a schimbat şi modalitatea de achiziţie a biletelor şi abonamentelor: acestea se pot achita on-line sau prin metoda contactless. Abonamentul de transport este acum pe card magnetic. Pe scurt, în 7 ani, Tursib a devenit competitiv şi a reuşit să transforme transportul public într-o reală alternativă la transportul cu autovehiculul propriu”, comunicat Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 343

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

x

Acum 12 ani

Eu cred ca la aceste cifre ajuta si numarul ridicat de pensionari care se plimba mocca in orice moment al zilei! Cred ca Tursibul putea fi reformat altfel si mult mai bine, dar cu o viziune adevarata! S-au facut numeroase sensuri unice: banda speciala de autobuz nu. Atunci cum pot sa fiu atras de autobuz daca pentru a ajunge in centru stau la aceeasi prioritati de intrare in giratorii sau la semafor in rand cu masinile? Un transport ecologic ar fi fost mult mai atractiv, troleibuzul in varianta modernizata ar fi fost mult mai atractiv, modernizare ce se putea face cu fonduri UE daca infrastructura exista. Dar cum putem cere asta pensionarului Popa ce sta pe scaunul Tursib de fix 7 ani
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

in orasul asta nu exista nici un interes ca autobuzul sa circule bine si eficient. Traseele sunt foarte lungi, dureaza mai bine de o ora sa strabati orasul dintr-un capat in altul la ora de varf. Nici autobuzele nu sunt printre cele mai stralucite. Au fost cumparate prin 2009, cum se zice in articol, dar ceea ce nu se specifica e faptul ca erau deja vechi si destul de uzate, si oricum prea mici ca sa faca fata cerintelor. Din pacate, marlania dintre primariile Sibiu si Selimbar fac ca in momentul de fata sa avem un singur autobuz ametit care duce la marile magazine de la iesirea din Sibiu (o zona foarte circulata, nimic mai special), si leaga numai 2 zone ale orasului de partea respectiva. In Selimbar nu duce nimic, numai cursa unui domn cu multe autocare, desi comuna/cartierul nou (cum vreti sa-i ziceti) este la o aruncatura de bat de Sibiu. Transport ecologic (troleu, tramvai) nu mai exista. Cum sa nu iti cumperi o masina (o rabla) pentru deplasari in oras? Si ne mai miram de traficul si poluarea din oras.
Raspunde

Povesti

Acum 12 ani

Povesti vanatoresti cu 34000000 calatorii! Este vorba de numarul total de locuri pe care le au toate autobuzele miscate intr-un an (chiar si fara pasageri) ! Numarul de pasageri care au calatorit efectiv este de MAXIM 15000000. Adica nici jumatate.
Raspunde

$

Acum 12 ani

Traseele sunt lungi pentru ca s-au deschis fabrici in extremitatile si chiar in afara orasului si Tursib asigura transportul muncitorilor. Respectivele firme au cumparat terenuri mai ieftine, dar au de suportat proprii angajati si toti calatorii Tursib care suporta calatorii lungi intr-un oras atat de mic. Respectivele firme ar putea sa-si asigure transportul propriilor angajati.
Raspunde

x$x

Acum 12 ani

Nu lungimea traseelor e problema. Traseele nu sunt bine gandite si creaza timp mare de asteptare in statii si legaturi proaste. Plus Selimbar, Cisnadie, Rasinari etc. ar trebuie sa fie legate la transportul comun din Sibiu pentru ca toti locuitorii de acolo lucreaza in Sibiu. Si singura lor varianta este sa vina cu masina/bicicleta.
Raspunde

anca

Acum 12 ani

nu este o problema cu pensionarii ca se plimba ,,moca\" cum zic unii,[toti o sa ajongem asa]nu e problema nici cu traseele lungi , dar am o problema cu IGIENIZAREA AUTOBUZELOR .La prima ora din zi in autobuz miroase ingrozitor si este o mizerie de nedescris de sters pe jos si BARELE DE SUSTINERE ce sa mai zic.LASA MULT DE DORIT
Raspunde

Bogdan

Acum 12 ani

Eu iau articolul ca pe o gluma! Tursib este jalnic, cu nicio strategie adecvata.
Raspunde

radonne

Acum 12 ani

ce dezvoltare au facut astia de la tursib?au distrus tot ce era mai ecologic in transportul comun.au distrus troleibuzele si tranvaiul care nu poluau deloc si au bagat niste rable de autobuz \"modernizate\"care te afuma de mergi in spatele lor fie pe jos,fie cu bicicleta sau masina.aveam printre cele mai mari retele de trolebuz din tara (daca nu cea mai mare dupa bucuresti)si -a dus toata la fier vechi,trebuia doar sa mai schimbe din troleibuzele care erau invechite.de tranvai ce sa mai zic ca a ajuns vai de capul lui in loc sa-l faca rentabil a ajuns doar sa mai functioneze de cateva ori pe an pentru nu stiu ce piese de teatru.este o rusine pentru sibiu.peste tot se incearca ecologizarea tranportului dar la noi e total invers
Raspunde

EU

Acum 12 ani

Cu un asa numar de persoane, ma intreb, de ce naiba nu schimba odata rablele alea de autobuze vechi de 50 de ani???
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus