În dimineața zilei de duminică, 30 iunie 2013, în jurul orei 05:00, muncitorii de pe lotul IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu au descoperit ”luminița de la capătul tunelului”: lucrările pe una din căile de rulare au ajuns în faza în care se poate circula, cu mașina, dintr-un capăt în altul al primei galerii artificiale pentru autostradă din România.
În ultima lună, pe lotul IV al autostrăzii, se lucrează fără întrerupere în două puncte: la construirea tunelului din dealul Săcelului și la consolidarea dealului de la km 73. În tunel, până la străpungerea primei căi, noaptea era excavat pământul, iar pe timpul zilei era scos, în galerie fiind în permanență pompat aer proaspăt. În dimineața zilei de duminică, unul din excavatoare a ”găurit” de tot stratul de pământ care umplea galeria artificială. În, total, din tunelul cu o lungime de aproximativ 400 de metri vor fi scoși până la final aproximativ 50.000 de mc de pământ, pentru restul lucrărilor din zonă fiind mutate alte aproximativ 300.000 de mc de pământ. Pentru ilustrare, toată cantitatea de pământ încape în 17.500 de basculante de mare capacitate.
În trei săptămâni, e gol totul
În zilele următoare, muncitorii de la Astaldi – Euroconstruct Trading 98 vor începe lucrul și la planul inferior al căii de rulare ”golite”, iar în trei săptămâni va fi scos și tot pământul din cealaltă cale de rulare a tunelului. La fel, se va lucra non-stop. ”Există o presiune mare să terminăm. Tot flux-continuu vom lucra și la stabilizarea dealului de la km 73, unde până acum am forat ancore cu o lungime totală de peste 30 de km”, calculează Sorin Scarlat, directorul general adjunct al asocierii de constructori angajată să execute lucrările pe tronsonul IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu. Ancorele care puse cap la cap măsoară 30 de km au fost forate la adâncimi de 18, 12 și respectiv, nouă metri.
Dealul de la km 73 este ”cel mai fierbinte” punct al lotului IV, lucrările de consolidare urmând a fi finalizate aici în jurul lunii octombrie anul acesta.
Termenul decembrie, ”rezistă”
Întregul tronson pe care se va circula din prelungirea centurii ocolitoare a Sibiului cu profil de autostradă până la nodul de la Amnaș va fi deschis circulației cel târziu în decembrie anul acesta, susțin constructorii. Lucrările vor continua și anul viitor, dar nu vor afecta căile de rulare. Lotul IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu are o lungime de 16,61 de km, valoarea contractuală a lucrărilor fiind de aproape 485 de milioane de lei. Termenul inițial de finalizare a lucrărilor era aprilie 2013, însă acesta a fost prelungit din cauza apariției unor alunecări de teren pe două din dealurile traversate de autostradă. Costurile finale ale acestor lucrări suplimentare nu au fost date, încă, publicității.
Dacă darea în folosință a lotului IV este aproape certă, la fel de sigur este că lotul III al aceleași autostrăzi nu va fi terminat nici anul acesta, nici cel viitor și, foarte posibil, nici în 2015. Impregilo SpA, firma angajată să termine cei 22,11 km ai lotului a încetinit enorm ritmul lucrărilor, solicitând negocierea unor sume suplimentare pentru lucrările de stopare a alunecărilor apărute pe aproape șase km de traseu. Oficial, reprezentanții CNADNR susțin că, deocamdată, ”se negociază”.
Celelalte două loturi, de la Cunța (județul Alba) la Orăștie au toate șansele să fie finalizate în acest an. În aceste lucrări este inclusă și centura ocolitoare a municipiului Sebeș.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 814
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
R
Acum 9 ore
Emil
Acum 10 ore
Newman
Acum 10 ore
Newman
Acum 10 ore
C