Vineri,
27.11.2020
Ceata
Acum
-5°C

Ultima licitatie pentru zborurile low-cost, punct final: nicio companie interesata de Sibiu – Paris si Sibiu – Dortmund

11 Iulie 2013 12:33

Reprezentanții Consiliului Județean Sibiu nu au avut de deschis nicio ofertă în cadrul licitației pentru acordarea de ajutoare de stat către companiile interesate să opereze pe rutele aviatice Sibiu – Paris și Sibiu – Dortmund. Practic, după cele patru licitații organizate de Consiliul Județean Sibiu la inițiativa Aeroportului sibian, a fost depusă o singură ofertă (Wizz Air) pentru ruta Sibiu – Londra (Luton), a fost cerută (și aprobată) o prelungire a termenului de depunere pentru Sibiu – Milano, Sibiu – Veneția și Sibiu – Roma și nu a fost înregistrată nicio ofertă pentru rutele Sibiu – Madrid, Sibiu – Barcelona, și, respectiv, Sibiu – Paris și Sibiu – Dortmund.

Ce le-a interesat pe companii?

Prin licitațiile organizate în ultimele zile, Consiliul Județean Sibiu, pe strategia propusă de Aeroport, intenționa să acorde ajutoare de stat acelor companii aeriene care vor deschide noi rute de zboruri sau vor mări frecvențele curselor de pe Aeroportul Internațional Sibiu. Autoarele de stat – cu o valoare totală de aproximativ 2,8 milioane de euro – urmau a fi acordate eșalonat, pe o perioadă de cinci ani, pentru acoperirea cheltuielilor de marketing și instalare. Printre altele, companiile erau obligate la minim două zboruri pe săptămână și menținerea curselor pe rutele asumate pe o perioadă dublă celei în care primesc ajutoare de stat.
Unele companii au adresat câteva întrebări autorităților sibiene, pe perioada derulării licitațiilor. Astfel, în cadrul tuturor celor patru proceduri organizate până acum, operatorii au întrebat ce sume vor trebui să returneze dacă nu își vor îndeplini obligațiile contractuale. ”Ce sumă trebuie returnată atunci când compania aeriană încetează operațiunile în perioada inițială (în care ajutorul este încă acordat?”, este una din întrebările legate de ”bani”.
Reprezentanții Consiliului Județean Sibiu arată că ”transportatorul aerian trebuie să ramburseze contribuția publică primită și să plătească eventualele penalități impuse de legislația românească și de normele în materie de ajutoare de stat, majorate cu dobânzile aferente”.

Licitații reluate

Termenul de depunere a ofertelor pentru acordarea de ajutoare de stat pe rutele dinspre Sibiu către Italia a fost prelungit până pe 30 septembrie 2013, inclusiv. Legat de licitația pentru rutele dinspre Sibiu către Spania, autoritățile județene au anunțat că vor relua procedura.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

25 comentarii

Ion

Acum 7 ani

Rusine CJ ! Rusine conducerii aeroportului ! Incompetenta la maxim !
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

o rusine de aeroport intr-un oras turistic...toata conducerea trebuie demisa in frunte cu pensionarul sava...
Raspunde

bulibasha

Acum 7 ani

Dar München sau Viena de ce nu s-a bagat?Sa nu deranjeze Lufthansa si Austrian?Ca aici ar fi destui pasageri!
Raspunde

Ocean

Acum 7 ani

si o info de ultima ora, charterul de la sibiu catre antalya e anulat pana pe sfarsitul lui august..... oare de ce?..... maine e ultima cursa, apoi doar din 23 aug incepe iar.....
Raspunde

Ocean

Acum 7 ani

.... daca mai incepe
Raspunde

europa

Acum 7 ani

exact...viena,londra,munich sunt f importante plus spania.asa trebuie sa fugim ba pe otopeni ba timisoara.pacat
Raspunde

Culae

Acum 7 ani

pacat. era de asteptat ca monopolul pentru Germania n o sa fie spart. Austrian si Lufthansa fac bani frumosi pe spinarea noastra. Era buna o cursa de Dortmund, mergeau oamenii la munca in zona aia, Olanda era aproape...pacat...trebuie sa mergem ca sibieni la Cluj si Targu Mures...
Raspunde

eu

Acum 7 ani

rusine conducerii aeroportului...lsunteti platiti degeaba necalificatilor...
Raspunde

Cip SB

Acum 7 ani

Prea tarziu!!!
Raspunde

penibil

Acum 7 ani

Cica aeroport international cu doar trei curse pe zi, doua de Germania si una de Austria! Pai cu ce sa vina milioanele alea de turisti cu care se tot lauda aiurea Klaus, cu pluta pe Cibin?
Raspunde

ACUM GATA! AEROPORTUL ESTE AL NOSTRU!

Acum 7 ani

Ceea ce s-a intimplat este extrem de grav: nicio companie interesata de Sibiu! Evident ca nu sunt companiile vinovate, ci cei care au refuzat sa vina Ryanair acum 6-7 anii, apoi cei care au refuzat sa vina Wizz Air acum cateva ani... Oare a fost o alianta intre aeroport si Tarom-Carpatair impotriva low costuri? Si iata acum Carpatair, se pare ca ar fi interesata de Roma-Sibiu... foarte ciudat... Oare conducerea CJ Sibiu isi va intreba in mod serios cui i-se datoreaza acest echec? Mare pierdere si mare rusine pentru Sibiu, care nu merita situatia de fata. Institutiile se bat joc de oras?
Raspunde

penibil

Acum 7 ani

Nu e vorba de TAROM, firmele care au pus monopol pe aeroportul sibian, gratie sasului-sef, au fost Lufthansa si Austrian. Stiati ca un bilet Sibiu-Viena este mai scump decat Bucuresti-Viena, desi distanta e mai mica? La fel este si pe relatia Munchen. Da, bai, da suntem capitala culturala europeana, ce frasul nostru... :)))))
Raspunde

bravo

Acum 7 ani

este destul ; luni sibiu - buc . si vineri buc - sibiu , duc bacii la turma . Am uitat sibiu - tulcea -Peliprava (delta ) , acolo sint adevarati ciobani si turmele lor ai sibiului.
Raspunde

sibian

Acum 7 ani

Noul slogan al aeroportului Sibiu este: \'Zboara puiule! zboara! daca vrei in strainezia. Si acum publicitate: Vand parapanta vw - motor diesel adica tdi, consum 5% la decolare, -2% la planare km reali verificabili pe cutia neagra, recent adusa din jermania unde o batranica o folosea doar duminica cand se prabusea pardon plana spre biserica. pret - priceless
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

@sibian, tare, da\' în câţi metri decolează aparatul ăla al tău, că nouă ni s-a prabusit pista!
Raspunde

josephh

Acum 7 ani

dar oare Transmixt? Atlassib ? ei sa nu fie un motiv petru acest esec ?! intreb doar...
Raspunde

PROBLEMA NU SUNT NEMTI!

Acum 7 ani

Cineva a scris ca problema ar fi nemti. NU. Eu nu sunt neamt si nu am nimic nici pro si nici contra. Subliniez ca aeroporturile VIENA si MUENCHEN nu sunt - pentru intreaga Europa - destinatii unde merg companii low cost. Degeaba ii atacam pe nemti! Inca o data: cine a fost in spatele refuzului catre Ryanair acum cateva anii, si cine a fost in spatele refuzului catre Wizzair acum cateva anii? Falimentul aeroportului Sibiu sta acolo.
Raspunde

Costan

Acum 7 ani

D-le Bravo, Cred ca vroiati sa spuneti Periprava,nu Peliprava?
Raspunde

AIBG

Acum 7 ani

Peste 2 ani o sa aveti destule zboruri de la Brasov, mai aveti un pic de asteptat.
Raspunde

@19

Acum 7 ani

Noi sibienii ne bucurăm că braşovenii au început să citească presa din viitoarea capitala regională. Lăsaţi însă fanteziile şi apucaţi-vă de muncă.
Raspunde

brasovean

Acum 7 ani

@19 Trecem remarca ta la capitolul gluma a zilei...hahaha
Raspunde

neloialul

Acum 7 ani

aeroportul din sibiu nu vrea sa faca concurenta nelioala companiei atlassib?
Raspunde

brasovean

Acum 7 ani

@20 Am gresit, am crezut ca, comentariul de la 19 poate fi considerat gluma zilei, De fapt comentariul tau e Gluma zilei....foarte tare ...glumitza..hahaha....esti simpatic...sa ne mai distrezi cand ai timp
Raspunde

@15&22beliti

Acum 7 ani

va era greu sa va abtineti, belitilor...
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

citindu-l pe 14, recunosc că mi-a fost cumplit de greu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus