Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Cum a pierdut Sibiul un drum national de cinci kilometri

Pe lângă faptul că județul Sibiul a fost ocolit ani buni de marile proiecte de infrastructură rutieră cu ”bani de la București”, nici lucrările finalizate în aceste condiții nu sunt optime. Recent a apărut informația că, inițial, reabilitarea DN1 pe Hula Bradului trebuia să ducă la crearea a trei benzi de circulație, pe o lungime de cinci kilometri.

A treia bandă urma să fie ”una de urcare”, amenajată în zona cunoscută sub numele ”Hula Bradului”, mai precis între km 290+000 și km 294+700. Atât dinspre Sibiu către Avrig, cât și pe sens invers, mașinile de mare capacitate ar fi putut fi mult mai lesne depășite, odată cu amenajarea unei astfel de benzi la urcare. Motivul pentru lucrarea nu a mai fost realizată este unul năucitor: nu era reglementată situația juridică a terenului de o parte și cealaltă a dealului. Prin urmare, șantierul care a răscolit până în 2010 tot drumul care leagă intersecția de la Veștem de Brașov a fost încheiat fără ca acea bandă să mai fie finalizată. Deși banii au fost alocați, iar porțiunea de DN1 care traversează Hula Bradului nu a fost ”atacată” de constructorii de la Colas decât din primăvara lui 2010, an în care lucrările au și fost încheiate.

Acum e teren. Dar nu mai sunt bani

Gheorghe Frăticiu este deputat. În timp ce cei de la CNDADNR dădeau din umeri la investițiile necesare, Frăticiu era primar al Avrigului. ”În calitate de primar al orașului Avrig, am făcut demersuri ca totuși lucrarea să se realizeze, primind la acea dată promisiunea că banda a treia de urcare va fi realizată pe un proiect nou, deci o investiție nouă, cu condiția ca terenul să fie pus la dispoziția ministerului gratuit. Atât Primăria orașului Avrig, cât și Primăria comunei Șelimbăr au făcut demersurile necesare, terenul fiind în acest moment în proprietatea ministerului, respectiv Statul Român. Mai mult, terenul din zona orașului Avrig a fost deja defrișat, pregătit pentru executarea lucrării”, arată Gheorghe Frăticiu, într-o petiție recent adresată ministrului Dan Șova, cel delegat pentru proiecte de infrastructură. De la acesta, Frăticiu vrea să afle dacă se poate găsi finanțare pentru finalizarea lucrărilor și amenajarea celor trei benzi de circulație. Răspunsul încă nu a venit, dar merită amintit faptul că, în acest an, Compania de drumuri din România a întrerupt finanțările pentru șantierele de reabilitare a peste 900 de km de drumuri naționale. Între acestea, și DN 14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara, pentru alocațiile financiare au fost ”zero lei” din lipsă de fonduri.

Și nu e singurul exemplu

1 decembrie 2010. Guvernul Boc inaugurează centura ocolitoare a Sibiului. Mai 2013: 123 de gropi sunt numărate în centura ocolitoare, pe porțiunea de 14,8 km cu profil de autostradă executați de Max Boegl. Firma, prin subantreprenori lucrează la remedierea defecțiunilor, deoarece în iunie era așteptată semnarea recepției finale. ”Cei de la Max Boegl vor fi puși să re-asfalteze întreaga porțiune, nu se poate așa, cu plombări”, erau declarațiile neoficiale date dinspre CNADNR către Turnul Sfatului. La finele lunii trecute, a venit și răspunsul oficial. ”Antreprenorii au obligația remedierii defecțiunilor survenite pe întreaga durată a garanției, iar costurile lucrărilor de remediere a defecțiunilor sunt în sarcina acestora. În prezent, sunt în curs lucrări de remediere pe o suprafață totală de 6.375 de mp”. Mult, altfel spus, dar nu toate suprafața refăcută cum ”se aștepta”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

alzara

Acum 10 ani

Traian,o discutie cu factorii politico -administrativi despre sectiunea Boita Talmaciu merita;si acolo se simte nevoia unei benzi suplimentare -infeosebi iarna. Politia are o statistica a evenimentelor din zona? Nu sunt departe de celebra \"fosta \" hula Sacelului.
Raspunde

q10

Acum 10 ani

nu se poate taia acel deal direct de la boita la talmaciu?????
Raspunde

normal

Acum 10 ani

bai intr-o tara normala se alege varianta ce-a mai scurta ,atia de ne conduc de 23 ani cind ajung la ciolan confunda bani publici de investiti cu propile lor buzunare si in loc s-a faca ce trebuie ,invirt bani spre localitatile de unde provin vezi cazu boc ,mitrea,berceanu,hrebenciuc si se poate continua ,asa au gindit astia si regionalizarea numim noi capitale in mod arbritar le scoatem din faliment in detrimentu la restu si dupa acea ne laudam cit de performanti suntem economic ,ba faceti o dezvoltare adevarata a tari nu cheltuieli inutile si iresponsabile ,[stadioane ,terenuri in panta,parcuri linga paduri ,bazine de inot tinute inchise etc ] faceti ce trebuie ca de acea ride toata europa de noi ,trebuie canalizari in marea majoiritate a localitatilor aductiunea apei s-au nu vedeti prin unele localitati cxum cade babele si copii in fintini construite in secolu 18 ,modernizari de drumuri ,va invitat UE s-a luati bani gratisi nu sa -i cheltuiti pe prosti ,si raspuns la nedumerirea deputatului asta cu sabotaju judetului sibiu se practica de 70 ani aduti aminte scoaterea din contex a culoarului 4 CF ,si motivatia vremi nu s-a electrificat din cauza ca podu gari din sibiu este prea jos si nu poate trece ramele si uite asa decit undrum mai scurt cu 80 de km lam facut pe la brasov ca asa erau interesele de partid in vremea respectiva
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus