Consilieri locali, profesori şi alţi oameni din comuna Turnu Roşu au scris un memoria către deja fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, prin care cereau să le fie redată staţia CFR, închisă la finele anului trecut. Răspunsul "fostului" nu este unul încurajator.
În plină iarnă, staţia CFR Turnu Roşu a fost închisă, iar cei zece oameni care lucrau acolo au fost trimişi să îşi caute de lucru prin alte părţi. "Clădirea principală a gării adăposteşte arhivele naţionale ale CFR, iar din punct de vedere arhitectural este o copie fidelă a gării Sibiu, fiind una dintre cele mai mari clădiri administrative de gară feroviară din România. Clădirea gării a fost construită în 1886 şi reprezintă un reper important pentru istoria comunei", au început să apeleze locuitorii din Turnu Roşu la diferite date din trecut, pe care le-au aşezat într-o petiţie adresată ministrului Transporturilor. Staţia CFR Turnu Roşu a fost desfiinţată şi transformată în haltă deschisă pentru călători la finele anului trecut. Nemulţumirea celor din comună este cu atât mai mare cu cât, chiar dacă staţia "lor" a fost desfiinţată, a fost menţinută în funcţiune halta de mişcare de la Valea Mărului, situată la şapte km înspre Vâlcea. "De ce halta Valea Mărului, fără niciun locuitor şi fără acces rutier şi complet izolată şi-a păstrat statutul de gară? Ce este mai scump? Să întreţii o clădire cu valoare istorică şi financiară sau să o pierzi lăsând-o spre auto-demolare?", se întreabă protestatarii din Turnu Roşu.
"N-aveţi activitate"
Conducerea Ministerului Transporturilor s-a arătat surprinsă de interesul locuitorilor din Turnu Roşu faţă de o decizie "de organizare internă a CNCF CFR SA, care în actuala conjunctură economică este obligată să ia măsuri de eficientizare". Printr-un răspuns transmis deputatului Mircea Cazan, fostul ministru Relu Fenechiu motivează decizia de a lăsa în paragină staţia CFR Turnu Roşu, în detrimentul celei de la Valea Mărului. "În această subunitate (Turnu Roşu – n.r.) nu se derula niciun fel de trafic de marfă (încărcări – descărcări), iar traficul de călători nu justifica menţinerea celor zece salariaţi", răspunde Fenechiu. În ceea ce priveşte menţinerea haltei de la Valea Mărului, Relu Fenechiu numără kilometri care despart cele două localităţi de Câineni. "Decizia desfiinţării haltei de mişcare Turnu Roşu şi menţinerea haltei de mişcare Valea Mărului a fost luată din motive de exploatare, ţinându-se cont de faptul că distanţa dintre h.m. Valea Mărului şi staţia de cale ferată Câineni este de numai 15 km, faţă de cei 21 de km existenţi între h.m. Turnu Roşu şi staţia c.f. Câineni, în situaţia desfiinţării h.m. Valea Mărului", mai calcula Relu Fenechiu, apreciind că aceste distanţe sunt importante deoarece între două staţii pe această porţiune de cale ferată poate circula un singur tren.
Au scos şi liniile
Şansele de modificare a deciziei CFR sunt minime. Imediat după ce gara din Turnu Roşu a fost desfiinţată, liniile secundare au fost scoase. "Suspect de repede", apreciază locuitorii în petiţia lor. "Referitor la demontarea din cale a macazurilor şi liniilor, precizăm faptul că această operaţiune era necesară, în situaţia în care personalul care le manevra şi supraveghea a fost retras de pe teren", explică Fenechiu.
Clădirea care a fost construită şi pentru funcţia administrativă de vamă între Austro-Ungaria şi Principatele Române, unde a funcţionat un spital militar şi o şcoală de calificare va rămâne, de acum înainte, goală.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Turnu Roșu , Mircea Cazan , Valea Mărului , Principatele Române Unite , Transporturior Relu Fenechiu
Vizualizari: 7783
Ultimele comentarii
Acum 1 minut
@prosit
Acum 19 minute
@pt Muresan
Acum 27 minute
@Zzz
Acum 1 oră
F bine
Acum 1 oră
Pastor Marginas