Media Music Awards aduce la Sibiu practic toate vedetele muzicale din România. Iar unde apar vedete sunt și camere de filmat sau aparate foto ațintite asupra lor. Astfel, Sibiul va avea parte în data de 19 septembrie de o promovare imensă, atât pe plan local cât și pe plan internațional. Cât de greu este să aduci la Sibiu atât de multe vedete și care sunt noutățile ediției din acest an a MMA aflați în rândurile următoare, de la Tibi Marian.
Reporter: Am văzut că anul acesta sosesc la Sibiu pentru MMA chiar toate vedetele industriei muzicale românești. Sunt greu de convins să vină?
Tibi Marian: Nu sunt greu de convins că pentru că le place Sibiul, iar evenimentul este singurul de acest gen complet transparent și este susținut de un soft de monitorizare numit Media Forest. Acest soft este folosit de toate posturile, radiourile și casele de discuri și nouă ne conferă o mare credibilitate. Majoritatea vedetelor și caselor de discuri așteptau un astfel de eveniment: transparent, curat și corect. MMA nu sunt niște premii date după niște nominalizări făcute pe genunchi sau după niște voturi date pe un site. Premiile sunt date exact după difuzările raportate de Media Forest. Tocmai de aceea ediția de anul trecut a avut un asemenea impact, iar vedetele sunt atât de deschise să participe.
Rep.: Au pretenții mari ca să vină la Sibiu? Cer lucruri deosebite?
T. M.: Nu, au pretenții normale, pe care le au și la alte concerte. Sunt pretenții obișnuite pentru un om, nu neapărat obișnuit, de la mediu în sus.
Rep.: N-o să mănânce covrigi de pe Bălcescu...
T. M.: Nu chiar, însă mănâncă normal și vor condiții de la patru stele în sus. Absolut normal.
Rep.: De ce anul acesta aveți covor verde, din iarbă, și nu covor roșu ca de obicei?
T. M.: Pentru că acel covor roșu îl considerăm uzat și nu vrem să dăm dovadă de extravaganță sau lux, din contră, vrem să transmitem și un mesaj eco. Între timp ni s-au alăturat și asociații ecologice, precum ”Let's Do It, România!”. Este un lucru nou în Europa acest ”Green Carpet” și vrem să transmitem oamenilor că trebuie să aibă grijă de natură și să respecte mediul înconjurător. Un alt proiect eco este Media Music Park, care va lua naștere pe Bulevardul Coposu, lângă zidul Cetății. În fiecare an vedetele câștigătoare de premii vor planta aici câte un copac care le va purta numele. Spre exemplu, am putea avea copacul Smiley. Este un proiect unic în România ca artiștii să planteze și să dezvolte un parc pentru comunitate. În timp ar putea deveni și o atracție turistică, cel puțin în rândul fanilor. Dezvoltarea și întreținerea acestui parc se va face din fondurile obținute în cadrul Media Music Awards.
Rep.: Am văzut că evenimentul va fi transmis în 50 de țări? Unde și de ce?
T. M.: Anul trecut a fost transmis în 17 țări prin parteneriatul cu Balcanica TV, iar anul acesta avem un parteneriat și cu TVR Internațional, care este vizibil în aproximativ 40 de țări de pe mai multe continente. Cred că vom depăși ușor 50 de țări în care se va vedea MMA și Sibiul. Este un lucru unic în România ca un eveniment muzical să fie transmis în atâtea țări. Doar finala cupei UEFA a avut mai multă vizibilitate internațională. Noi ne bucurăm pentru această deschidere. Iarăși, pot spune că MMA 2013 este evenimentul muzical cu cea mai mare promovare, cel mai amplu media plan făcut vreodată în România. Și ediția din 2012 a fost foarte promovată, dar cea din 2013 este mult, mult mai mare, având un media plan de două milioane de euro. Ceea nu s-a mai întâmplat până acum în rândul evenimentelor muzicale din România.
Rep.: Știu că pregătiți să aduceți la Sibiu și o vedetă de talie internațională.
T. M.: Încă purtăm discuții în acest sens. Ce vă pot spune este că vom avea la Sibiu un mare artist din Australia, foarte difuzat la nivel național. Negociem pentru a aduce și alți artiști internaționali, dar depinde și de buget.
Rep.: Anul trecut mai toți artiștii invitați au ținut să lanseze la Sibiu noi cântece, devenite acum hit-uri, căci se aud peste tot. De ce vor vedetele să-și lanseze melodiile la Sibiu?
T. M.: Explicația principală ține de expunerea imensă și de parteneriatul cu radioul numărul unul din România. Asta i-a făcut pe mulți dintre ei să lanseze la MMA piese noi, impactul evenimentului dovedindu-se foarte, foarte avantajos pentru ei. Și toate au devenit mega hit-uri, intrând în primele zece cele mai difuzate piese. Exemple sunt destule, de la ”Cai verzi pe pereți”, ”O stea”, ”K la meteo”, ”Apa” și altele. Loredana chiar ne-a anunțat că vine cu mare drag și anul acesta la eveniment. De asemenea, ce este important și pentru noi și pentru artiști, publicul MMA nu este doar un public tânăr, am avut anul trecut cumpărători de bilete și de 50 de ani și de 14 ani. Așa cum avem artiști pentru adolescenți sau tineri, precum Alex Velea sau Puya, avem artiști și pentru oameni de 50 de ani, cum ar fi Holograf sau Loredana. Nu ne limităm doar la o anumită categorie de vârstă.
Rep.: Ce crezi că are Sibiul de câștigat de pe urma MMA?
T. M.: Cu riscul de a părea lipsit de modestie, nu știu dacă a mai fost vreodată organizat un eveniment în Sibiu cu o promovare măcar pe un sfert pe cât are MMA. Și cu o difuzare în măcar un sfert din țările în care va ajunge MMA. Sibiul are foarte, foarte mult de câștigat. Promovarea evenimentului a pornit din data de 19 iulie, la nivel național într-o primă fază, cu un media plan de câteva sute de mii de euro, în care se menționează Sibiul de fiecare dată. Anul trecut am avut câteva mii de articole despre eveniment, în toate media, și iarăși Sibiul a fost menționat de fiecare dată. Toți artiștii când sunt pe scenă menționează Sibiul, deci orașul are foarte, foarte mult de câștigat. Eu personal am ținut în mod deosebit ca Sibiul să devină Capitala Muzicii Românești, pentru că asta ne dorim, ca măcar pentru câteva zile Sibiul să fie capitala muzicii, cum am fost obișnuiți să fim Capitală Culturală Europeană.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Media Music Awards , Alex Velea , Green Carpet , Tibi Marian , Media Forest , Capitala Muzicii Românești , Media Music Park , Do It Romania , Capitala Culturală Europeană , Bulevardul Coposu
Vizualizari: 518


Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Mesterul dupe net
Acum 10 ore
Emil
Acum 11 ore
Sibian
Acum 11 ore
Lucrul bine facut - NOT
Acum 11 ore
Asdfasdf