Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Agentia Nationala de Mediu a respins proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti

Portalul de știri HotNews informează luni că Agenția Națională pentru Protecția Mediului a respins proiectul autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, pe motiv că CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi) a depus un dosar incomplet și a refuzat trimiterea mai multor documente solicitate de autoritățile de mediu.

Printre neregulile semnalate de Agenția Națională de Mediu se numără: neactualizarea raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul de investiție în conformitate cu unele prevederi legale, lipsa avizului de gospodărire a apelor, lipsa avizelor Direcțiilor Județene de Cultură sau neactualizarea certificatelor de urbanism pentru toate județele traversate de autostradă. CNADNR are dreptul de a ataca decizia Agenției de Mediu, care poate fi consultată aici.

”Tronsonul de autostradă dintre Sibiu și Pitești face parte din Coridorul IV Pan-european și ar urma să aibă 116 km. Potrivit informatiilor CNADNR, valoarea estimativa a tronsonului care ar traversa munții Carpați ar urma să fie de peste 3,2 miliarde de euro”, mai scrie hotnews.ro

Sursa foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

32 comentarii

Huoo PSD

Acum 10 ani

o sa ne taie fondurile ca nu suntem in stare sa facem autostrada sibiu-pitești. Coridorul IV care incepe de la Munchen se termina la Sibiu si nu in Turcia. RUSINE!!!
Raspunde

666

Acum 10 ani

noi vrem sa construim, dar aia de la mediu nu ne dau voie
Raspunde

Marius

Acum 10 ani

O sa se zboare pe Marte si tot nu o sa vedem autostrada.Castrati si dati la caini asta as face cu gramada asta de cacaciosi incompetenti figuranti care fac stomacul mare pe BANI NOSTRI.
Raspunde

BB

Acum 10 ani

Incompetenţii guvernului Ponta nu au puterea să recunoască lipsă de profesionalism în atragerea fondurilor europene cât şi posibilitatea de a varsa partea lor de fonduri, fără a-şi băga în buzunare cât mai mult, pentru o astfel de lucrare şi atunci găsesc tot felul de scuze şi bube pentru a respinge şi amâna începerea lucrărilor. Patetic, nu?
Raspunde

nu conteaza partidul

Acum 10 ani

daca luam de la basescu ,mitrea ,berceanu dobre is toti la fel acum am vazut ca silaghi a luat mita 200 000 mii euro ptr. tronsonul arad nadlag sa lase unul 20 de ani poate se satura si nu mai fura sa le fie rusine.
Raspunde

un sibian

Acum 10 ani

clasic romanesc....cred ca suntem unici pe mapamond....tara de c...t
Raspunde

mihai

Acum 10 ani

@ 4. BB (IP 5.15.246.100) Problema atragerii fondurilor nu este o \"caracteristica\" a guvernului lui Ponta, ci a întregii societati românesti. Si nu de ieri. Ponta si ai lui sunt de prea putina vreme la cârma tarii pentru ca sa-i pui în cârca toate relele tarii. Ai tai ce au facut cât timp au fost acolo sus ?
Raspunde

K.Samuel

Acum 10 ani

@7: Ai nostri au construit cei mai multi km de autostrada! Asta a facut PDL-ul. Iar de cand este USL-ul la putere, nu s-a mai semnat nici un contract nou, dar banii sunt aceeasi, ba chiar mai multi dupa cresterea economica inregistrata doi ani la rand de guvernul Boc...
Raspunde

@8

Acum 10 ani

minciuni ordinare,pdl sau usl e totuna,s-au tot schimbat intre ei la ciolan de 23 de ani si au facut praf si pulbere tara asta ,ei se cearta de fatada la tv si pe urma merg la kurve si la sprituri impreuna,halal politicieni!!
Raspunde

da

Acum 10 ani

Pai mi se pare si normal ca in acest caz sa fie respectate toate avizele de mediu. Autostrada va necesita defrisari, traversare de munti si nu te poti juca cu integritatea ecosistemului. In al 2-lea rand acest tronson ar trebui lasat la urma, foarte bine orasul Constanta poate fi legat de Nadlac prin Buc - Ploiesti - Brasov - Sibiu cu legatura Ploiesti - Pitesti - Craiova. Pitesti - Sibiu nu este o urgenta, parerea mea.
Raspunde

peter pan-european

Acum 10 ani

S-a respins pentru ca prietenii nostri brasoveni doresc ca autostrada care va traversa muntii, sa treaca pe la ei. Adica Brasov - Comarnic. De la Ploiesti la Bucuresti avem (sau ma rog, vom avea), ramane un drum expres Sibiu-Brasov, care ce sa vezi, tocmai a fost anuntata zilele trecute. Coincidenta desigur... Agentia de mediu este supusa jocurilor si intereselor politice.
Raspunde

@11

Acum 10 ani

Un moment , dupa ce am citit comentariul tau am crezut ca esti doar un sibian prost.. Acum sunt convins ca esti bolnav psihic...de o boala care se numeste obsesie compulsiva... Intrebarea este daca in Sibiu boala are un caracter de masa sau doar cazuri izolate ca cel al tau.? Ce are articolul cu Brasovul..? Crezi ca celor din Brasov nu le ar conveni o autostrada noua peste munti? Cu ce naiba va hraneste primarul vostru acolo de va face pe toti makaci?
Raspunde

@12

Acum 10 ani

iar tu esti un nesimtit care nu merita raspuns. Dar ma indur de dragului stirii si iti dau unul. Ai sarit ca ars, brasovene, cand ti-ai auzit numele orasului. Nu ai mai apucat sa digeri pe de-a-ntregul comentariul ca te-ai si pus pe \"gratulari\" ieftine. Si cica tot eu sufar de obsesie compulsiva... Pana una alta nu eu intru pe site-uri bresovene sa sar la gatul postacilor... In fine, daca citeai pana la capat, cu mai putina ura ranchiunoasa, ai fi vazut ca nu Brasovul tau drag era tinta mea, ci agentia de mediu. Personal mi se pare firesc sa existe o autostrada intre Bucuresti si Brasov, mult mai utila pentru Romania, chiar cu riscul de-a intalni oameni ca tine atunci cand trec pe-acolo...
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Corect, ar trebui să existe ambele culoare, selecţia o va face practica, eu sunt convins ca acest culoar Sibiu -Brasov -Bucuresti o să fie unul turistic, iar celalalt o să fie preferat de traficul greu. Pasul următor o să fie reconfigurarea traficului cfr. Dar, in acel moment, Braşovul o sa piarda niţel, dar asta e, nu poti să ai şi nevasta frumoasă şi copiii cuminţi.
Raspunde

@13

Acum 10 ani

Bai oi fieu un pic nesimtit..dar stiu sa citesc ce ai postat ..asa ca eu raman la parerea mea ai un comportament obsesiv compulsiv referitor la Brasov..in orice actiune si in orice comentariu vezi o actiune a celor din Brasov indreptata impotriva celor din Sibiu.. Daca nu fac autostrada Sibiu Pitesti .nu o fac din cauza ca nu avem bani..nu pentruca \" prietenii nostri brasoveni doresc ca autostrada care sa treaca muntii sa treaca pe la ei\" Autostrada trebuie sa treaca pe unde avem traficul cel mai mare...si la fel siculoarul de cale ferata.. Daca e prin Sibiu Pitesti pe acolo sa treaca ..daca e prin Brasov Comarnic ..pe acolo.. Acum daca esti in stare sa citesti ..ia si tu o analiza a traficului si vezi ce iti spune realitatea.. Desi avand in vedere ca esti din Sibiu ..ai o realitate a ta din care e greu sa te scoata cineva...totusi incearca sa mai iesi si tu din judet..
Raspunde

@15

Acum 10 ani

Mi s-a acrit de la cat de des am auzit-o p-asta cu iesitul din judet si scosul capului in lume, mai schimbati si voi placa. Nu va invata la Honterus sa fiti un pic mai originali si inovatori? Cat despre autostrada, este normal sa va doriti si sa luptati sa treaca pe la voi, recunosc si chiar apreciez asta cu tot comportamentul meu obsesic compulsiv. Insa una sunt analizele de trafic si alta e interventia politica a unei agentii de stat. E vorba de stil amice...
Raspunde

@16

Acum 10 ani

Ti s-a acrit..ia nisfe coliva de la pomana lui Cioaba ca te mai indulcesti..asta asa ca sa fiu in trend cu presa din Sibiu.. Cat priveste autostrada sa o faca naibii odata..oriunde numai sa o faca..ca pana acum numai din gura o fac cu sarg
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

188.27.37.108, ei vezi, aici ţi se rupe logica, când nu sesizezi nonsensul cu traficul, păi dacă acum traficul e ştrangulat şi dirijat în mod voit înspre Braşov , este normal ca cifrele să arate cum vrei tu. <br>Dacă o să se facă autostrada Sibiu Piteşti, cifrele alea de care tot faci tu uz se vor schimba radical, e la mintea cocoşului că toată lumea o să prefere o rută mai scurtă.
Raspunde

siby

Acum 10 ani

Va certati degeaba...nu vom avea o autostrada peste munti mai repede de anul 2020!!!
Raspunde

@joseph

Acum 10 ani

Autostrada trebuie sa urmeze traficul si nu invers..ce naiba voi nu aveti profesori de logistica la ASE.. Uite exemplul aeroportului Sibiu..O zona fara populatie si fara bani e un nonsens.consecinta e ca din iarna Tarom renunta la 75 % din zboruri si LHS la 75 % lowcost yok nu o sa vina ..si toata investitia Romaniei e de pomana...pentru lowcost iti trebuie un factor de emigrare externa mare...dar Sibiul nu il are fata de Fagaras sau Brasov...asa ca nu te amagi ca nu vor veni la licitatie. Intr un fel Johannis a inteles ..ca si centru economic si social Sibiul si a atins limitele...demografice si economice. Daca voi sunteti multumiti de ceea ce e , e foarte bine...daca nu trebuie sa va mutati la Cluj sau Bv.. Tu spui ca ai lucrat in logistica de transport... Cat timp Sibiul il immormanta pe Cioaba.. H.Essers si Intelcars..au cumparat doua depozite imense in BV(mult mai mari decat cele din Cluj)...oare de ce.?
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Îţi spun eu de ce, nu de proşti. Băieţii mizează pe blocarea în continuare a culoarului Sibiu Piteşti. În momentul când se va debloca investiţia (care este blocată artificial, crede-mă pe cuvânt) or să-şi muşte niţel pumnii, dar nu prea tare, căci le rămâne traficul estic, care e clar că pe-acolo va trece. De aia au cumpărat.
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Şi lasă-mă cu teoriile astea scolastice şi cu profesorii de la ASE. Traficul, la ora actuală este denaturat. Eu vorbesc aici de o cu totul alta mărime, şi anume, de potential. Sibiul va prelua în scurt timp (când sabotorii îşi vor fi terminat misiunea) traficul sud-estic, daca nu tot, cel putin o mare parte.<br> Capisci?
Raspunde

mihai

Acum 10 ani

@ 20. @joseph (IP 188.27.37.108).ce naiba voi nu aveti profesori de logistica la ASE... Bade, tu ai habar ce este aia logistica ?
Raspunde

@23

Acum 10 ani

Hahah bade ..eu am ceva habar..nu mult dar ceva ceva..... Voi in schimb sunteti capiatzi...traficul e denaturat pe Valea Prahovei...si DN1A...hahaha..sabotorii Sibiului lucreaza impotriva orasului maret...investitia e blocata artificial.. Joseph aveam o alta impresie despre tine...dar asta e.. Probabil ca de sute de ani Sibiul a fost sabotat..la iceput de Culoarul Bran Rucar..intre 101..si 1300...apoi de Paduchiosul..intre 1300....si 1600 apoi de Valea Buzaului, pasul Ghimes , si Oituz ..asta cam intre 1600 si 1870.. Apoi de bozgori care in loc sa faca calea ferata prin Sibiu au adus o prin Cluj Brasov, si apoi de bozgori impreuna cu romanii care au ales culoar principal Valea Prahovei..si pentru Calea Ferata..si pentru auto.. Mari ticalosi ..sa saboteze de o mie de ani oraselul tau Joseph.. Uite lasa ca o sa va faca Brasovul drum expres spre Sibiu acum ..si mai mult.. ( si sti ca am dreptate de multe ori) ..se mosifica cu 15 km traseul coridorului 4 cfr adica va veni asa cu 15 km si doua tunele mai aproape de Sibiu... Acum referitor la logistica ..sunt curios cate centre logistice regionale sunt in Sibiu..asa la scoala mea nu apare nici unul....in Brasov iti pot numi cel putin 6 majore..asta fara sa ma mai refer la Selgros care are sediul aici ..si Auchan care isi muta o parete din depozitele centrale din Bucuresti... Asa ca probabil ca n am habar ce e logistica dar vad noile centre in fiecare zi..in timp ce prietenul tau lucreaza la PR folosind ca vector immormantarea lui Cioaba.. Ti am mai spus odata ...partea de PR e un bun mic dejun dar o cina amara..si din pacate Sibiul a bagat mult prea multa energie pe latura asta in dauna realitatii economice.. Ce zici de deckzia LHS si Tarom...cum ti se pare...sau ii mai faceti o statuie si lui Ponta sa oblige Tarom sa piarda bani pe Sibiu?
Raspunde

joseph

Acum 10 ani

Că austro-ungarii au favorizat Braşovul în dauna Sibiului e deja un fapt istoric, se cunosc şi motivele şi mijloacele. Că tu vrei să duci în derizoriu discuţia asta, asta iarăşi e un fapt cert, că prea amesteci teoria conspiraţiei cu sarcasmul deplasat. <br> Toate firmele astea de care spui tu, care îşi plaseaza platforme operaţionale la Braşov, aplică un principiu foarte clar, cel al eficienţei , sunt foarte pragmatice când fac asta şi judeca totul extrem de oportunist. Planurile de afaceri rareori depaşesc 5 ani, investiţiile se recuperează în primii 2, deci nu văd de ce ar fi făcut investiţii în Sibiu când în viitorul apropiat nu se anunţă vreo modificare în infrastructură. <br>Însă nu te bucura prea tare. Nu te poţi opune prea mult timp naturii şi logicii, asteaptă şi o sa vezi că timpul îmi va da dreptate. Nu uita o chestie esentială, pe axa vest-est, Sibiul e înaintea Braşovului.
Raspunde

Georg

Acum 10 ani

Castelul Turnu Rosu va fi daramat. Turnul Spart va dispare. Analizati ATENT si vedeti ca ALTA SOLUTIE NU EXISTA....MERITA? Mai ales ca transportul auto NU mAI ARE SANSE pe termen lung.. Petrolul e in mana rusilor(de gaz nu mai discumtam..si acestea SUNT cOMPLEMENTARE)..Si costa.. Putin stie cum sa manevreze societatile de paie cica austriece, germane, sarbesti...
Raspunde

@24

Acum 10 ani

Haide ca-ti raspund eu la treaba cu aeroportul, ca vad c-o arzi aiurea si aici... Scoaterea internelor de la Tarom este o chestie relativ normala, ma mir ca a durat si atat. Distanta dintre Sibiu si Bucuresti, pe soselele noastre dragi, o parcurgi in 3 ore jumate/4, mers legal. Cu avionul faci 45 de minute plus timpul pierdut prin aeroporturi, la un pret de peste 100 de euro. Nu se prea merita... Nu stiu la ce te referi cu LHS-ul, cumva DLH-ul (Lufthansa)? Pe ruta Sibiu-Munchen sunt 3 zboruri zilnice; 2 Lufthansa si una Tarom. Tarom se pare ca a cam pierdut lupta... Legat de low cost-uri nu are nici o treaba nici demografia nici economia (?) ci cauza e mult mai simpla, managementul defectuos. Adica tarifele de aeroport imense practicate. Oricum sunt curios cate curse interne Brasov-Bucuresti vor fi din 2016, odata cu inaugurarea aeroportului de la Ghimbav...
Raspunde

@25

Acum 10 ani

Joseph tu amesteci teoria conspiratiei..eu ti am spus doar ca de 1000 de ani asta era situatia geografica si logistica a celor doua orase.. Nu sunt nici Chomsky nici Fukuyama..sa stiu ce o sa fie peste 10 ani.. Ceea ce pot e sa vad cum era acum 5 ani..si atunci Sibiul era in fata Brasovului la toti indicatorii sintetici care tineau cont de diferenta de populatie (tinand cont ca Brasovul e dublu la populatie).. In ultimii 5 ani Sibiul a pierdut absolut toti indicatorii in favoarea Brasovului..ceea ce denota ca incetul cu incetul geografia si demografia castiga( istoric habsburgii au incercat chiar sa si arda orasul ca sa il distruga dar din cauza geografiei orasul si revenit) Daca tu insa spui ca peste 10 ani teendul de 1000 de ani se va schimbaesti un vizionar si daca e asa te apreciez.. Eu repet insa Sibiul a beneficiat de o promovare extinsa. ( poate din cauza facultatii de jurnalistica de la voi) dar ca eficienta economica sta destul de slabut...Parerea mea este ca intr un an va avea Pib/loc mai mic si decat Cluj Napoca ... Uite fara sa ma injuri inainte de a studia ...iti spun ca ponderea exporturilor in Regiunea Centru a Sibiului in ultimii 5 ani a scazut de la 35 % la 29 %..in timp ce Brasovul a crescut de la 28 % la 34 %....O sa zici ca Brasovul are 70 % mai multa populatie..dar fi atent la trend..in 5 ani e o diferenta de 12%.....enorm .. Sunt sigur ca si tu vezi ca investitii...in economie,logistica..infrastructura..fonduri europene..sunt cam 70 % in Brasov..astave si motivul politic pentru care liberalii fqc acum regiuni peste regiuni incercand sa evite Brasovul ( frectie la picior regionalizarea asta)..ei stiau ca economic BV sta mult mai bine si cu un trend economic mult mai bun.. Poate politicienii de aici nu sunt asa vizibili, nu fac festivaluri..dar acum termina un sediu nou al Filarmonicii..cu bani de la UE...au reparat teatrul care arata excelent ..cu bani de la UE.termina acum singura Gradina Zoologica din Romania acredita IMSA..care ii permite sa intre in circuitul european ..tot cu bani de la UE.. Asa prost cum credeti voi ca a fost FOTE Brasovul a castigat aceasta competitie si nu a primit o pe un loc al Romaniei asa cum a primit Sibiul CCE. Rezultatul e ca Poiana Brasov are 24 km de partii din cele 46 ale Romaniei..si de anul asta are cel mai mare centru de agrement intern din tara..cel mai modern Patinoar Olimpic, si o etapa la Cupa Mondiala de sarituri.. La tine e plin de glorie Johannis si Chiriac..dar infrastructura zero..eu m am uitat si la bugetul orasului si pentru dezvoltare infrastructura culturala ZERO lei. Eu nu zic ca , politicienii din Brasov nu sunt hoti si mincinosi dar ca efienta pentru comunitate mult deasupra celor din Sibiu care sunt vizibili fac zgomot va conving ca o duceti bine ..aveti ..sala de sport, patinoar, salI de teatru, partii de schi, festivale superinternationale..pana si pe tine teau convins ca aveti aeroport si zboruri in toata lumea ( mai ti minte cum erai peiorativ ca tu zbori spre Bucuresti) E acum incetul cu incetul trebuie sa te trezesti..sau poate ai dreptate si ceva se va schimba fata de ultimiI o mie de ani...
Raspunde

@27

Acum 10 ani

Tu chiar crezi ca toti suntem orbi.. Pai eu fac acum 2 ore 20 min cu trenul spre Bucuresti si am tren in fiecare ora..Ce cursa BUC BV... Aeroportul BV e proiectat pe cargo si charter.... Oricum eu zic ca desi va fi total neprofitabil , dar oricum cu un numar de pasageri dublu fata de Sibiu din cauza ca populatia de aici e mai bogata si mai mobila decat cea din Sibiu., fara suparare
Raspunde

@29

Acum 10 ani

Exact... ioc\' interne. Si ioc cargo, i-ati gandul, astea-s vise. In Romania nici o regiune nu este capabila sa aiba trafic cargo, cauzele sunt multiple. Ceva curse chartere poate mai ciupiti iarna, cu ceva rusi, de Craciun si Anul nou (dupa calendarul lor). Low cost-uri ramane de vazut... Cat despre populatia mai bogata, mai mobila educata, etc... baliverne. Dar nu esti sanatos daca nu bagi si cateva din-astea...
Raspunde

@30

Acum 10 ani

Sigur nu vor fi curse interne..nici nu isi au sensul ..poate vara spre mare..dar nu cred..acum trenul face 5 ore din Bv..si daca sescapa de Bv Comarnic faci cam 5 ore pe sosea..asa ca nu are nici un sens.. Cargo ..hmmm o sa vedem ...cele maimari firme de logistica au inceput deja sa faca depozite aici...poate e legat de terminalul de la Feldioara mai mult decat de aeroport.. Eu nu am spus niciodata ..despre o populatie mai educata.. ( iar faci pe ziaristul din Sibiu cu mine..iti repet chestiile astea cu imaginea goala merg in Sibiu)..am spus ca e doar mai bogata ( si uita te doar la nivelul magazinelor din centrul celor doua orase)...si mai mobila ( vezi doar numarul celor ramasi fara loc de munca si acum lucreaza in strainatate) Pe charter o sa aduca iarna ceva ceva..dar nu cred ca pot sa il faca profitabil fara cargo.. Oricum nu pot sa cred ca nu vedeti cum Sibiul se duce in jos economic infiecare zi ..si ramaneti cramponati in ce va spune presa voastra locala
Raspunde

gogu

Acum 10 ani

Exact! Sibiul nu mai e ce era candva! Cu toate investitiile din zona industriala Vest, am ramas in urma altor orase... Eu le tot spun de mult, cu regret pt. Sibiu, cum arata Brasovul...Comparati numai magazinul Dumbrava, unde crezi ca te afli in targ, iar vanzatoarele sunt niste toape, cu magazinul Star, fostul magazin universal din Brasov, unde sunt numai marfuri de firma si o servire eleganta! Chiar daca unii ma vor injura si jigni din nou, asta e tristul adevar!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus