Joi,
10.10.2024
Partial Noros
Acum
25°C

In judetul Alba se poate: Mocanita dintre Abrud si Campeni a fost repusa pe sine

"Mocăniţa", formată din locomotivă cu aburi şi două vagoane de epocă, va fi repusă în circulaţie pe ruta Abrud-Cîmpeni în scop turistic şi de agrement în perioada 15-18 august, precum şi la fiecare sfârşit de săptămână până în 15 septembrie, informează Agerpres.   

Cel mai recent, "mocăniţa" a circulat pe acest traseu în urmă cu o lună, cu prilejul Târgului de Fete de pe Muntele Găina, când numărul turiştilor prezenţi în zonă a fost mai mare decât în mod obişnuit. "Mocăniţa", garnitura de tren care timp de un secol a făcut legătura între Abrud, judeţul Alba, şi Turda, judeţul Cluj, desfiinţată în 1997 din "motive de rentabilitate", circulă anual, vara, din 2005, timp de câteva zile, la iniţiativa unui investitor austriac, Georg Hocevar. El a încercat în acest mod să demonstreze că un astfel de "tren" ar putea constitui un punct de atracţie pentru turişti.

De această dată, trenul va circula atât de joi până duminică, dar şi în următoarele trei săptămâni, sâmbăta şi duminica, de două ori pe zi, de la orele 12,00, respectiv 16,00, dar numai dacă numărul călătorilor este de cel puţin 20, ţinând cont că durata de pregătire a unei astfel de curse este de câteva ore. Capacitatea este de 70 de locuri în cele două vagoane. Traseul dintre Abrud şi Cîmpeni, de aproape 15 kilometri, este parcurs în circa trei ore dus-întors. Preţul unui bilet este de 25 de lei pentru adulţi şi de 15 lei pentru copii.

Primăriile Abrud, Roşia Montană şi Cîmpeni au încheiat în urmă cu câteva săptămâni un protocol de colaborare cu Asociaţia pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România, având ca scop administrarea, promovarea, reabilitarea şi exploatarea liniei înguste de cale ferată pe traseul Abrud-Gura Roşiei-Cîmpeni.

Cea mai mare parte din linia de cale ferată îngustă Abrud-Turda a fost dezafectată, chiar dacă, la solicitarea Consiliului Judeţean Alba, în 2005 a fost declarată monument istoric pe tronsonul Abrud-Vidolm, care se întinde pe circa 70 de kilometri.

Linia de cale ferată îngustă din Munţii Apuseni a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea - începutul secolului al XX-lea, în timpul Imperiului Austro-Ungar. Garnitura de tren care circula pe linia în cauză a fost numită "mocăniţa" datorită faptului că localnicii din zona respectivă sunt cunoscuţi şi sub numele de mocani.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

6 comentarii

turist

Acum 11 ani

Si noi care avem atitea monumente istorice pe Valea Hirtibaciului unde turistii au si ce vizita stam cu ea nefacuta.
Raspunde

hirtibaceanu

Acum 11 ani

E unul Blotor care de 6 ani blocheaza orice initiativa pe Valea Hirtibaci, inhaitat cu altul zis Dumitra. Cine i-a pus? Nimeni nu stie ce interese au si cu ce se ocupa, iesind numai la alegeri sa faca tam-tam.
Raspunde

George

Acum 11 ani

Hirtibaceanule MARE PROST esti. Daca ai pune mana si tu si altii ca tine sa ajutati la refacerea caii ferate altfel ar sta treaba. Dar astia ca tine, in afara de comentat aiurea nu stiti sa faceti altceva. Tu probabil esti din tabara de betivani care stau la bar toata ziua si se uita la voluntarii care incearca sa refaca linia de mocanita.
Raspunde

Mihai Blotor

Acum 11 ani

@ hirtibaceanu: Daca-mi permiti sa ma apar, te rog sa-mi spui carei initiative de pe valea Hartibaciului m-am opus si ce dovezi ai despre \"inhaitarea\" cu dl. Dumitra. Am participat eu la vreo alegere? Multumesc pentru suportul si sustinerea pe care o arati voluntarilor ce isi dedica timpul liber pentru refacerea caii ferate si te invit la o plimbare cu drezina pe sinele Mocanitei intre Cornatel si Hosman, ca sa-ti prezint activitatile noastre.
Raspunde

I

Acum 11 ani

Catre Hirtibaceanu: Nu stiu in primul rand, de ce numele sunt alaturate. Dar in locul persoanei care a scris mi-ar fi si rusine, avand in vedere ca Mihai Blotor e singurul care se ocupa de calea ferata si care inca ii mai acorda interes, in timpul lui liber si nu numai. Pe cuvant ca nu pot sa inteleg cum pot exista asa oameni superficiali, care vorbesc numai ca sa se afle in treaba. Nici nu are rost sa mai fie dezbatut subiectul in sensul asta.
Raspunde

intrebare

Acum 11 ani

Parlamentarii de Sibiu si consiliul judetean ce fac? De ce nu se implica in reabilitarea liniei inguste Sibiu-Agnita
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus