Joi,
19.09.2024
Partial Noros
Acum
15°C

Directorul interimar al Aeroportului: licitatiile pentru cursele low-cost trebuie reluate

De mai bine de o lună, Aeroportul Internațional Sibiu este condus de Gheorghe Velicu, directorul operațional numit interimar la conducerea regiei autonome. Între timp, Aeroportul are și un nou consiliu de administrație care, în curând, va căuta o nouă echipă managerială. Până atunci, l-am întrebat pe cel care conduce aeroportul acum despre Tarom-ul care renunță la o parte din curse, despre numărul de pasageri, despre noi destinații.

Reporter: Ați acceptat de îndată propunerea de a prelua interimatul Aeroportului, făcută – bănuiesc – de președintele CJ Sibiu?
Gheorghe Velicu: Am fost numit, nu mi s-a propus și am acceptat știind că în următoarele două săptămâni urmau două audituri importante pentru AIS, respectiv recertificarea sistemului integrat de management calitate mediu și prelungirea certificatului de autorizare de către A.A.C.R., fiind singura persoană acceptată de A.A.C.R pentru efectuarea auditului. De aceea, am considerat că pentru buna funcționare a aeroportului, cel mai important este să accept această numire.

R.: Intenționați să vă înscrieți și la iminentul concurs pentru ocuparea funcției de director general al RA Aeroportul Internațional Sibiu?
G.V.: Nu știu, voi decide la momentul oportun.

R.: În modernizarea aerogării sibiene s-au investit undeva către 80 de milioane de euro, dacă nu mai bine, în ultimii șase - șapte ani. Considerați echitabil, normal nivelul actual al traficului de pasageri având în vedere aceste investiții?
G.V.: Modernizarea aerogării sibiene era necesară. În ceea ce privește nivelul traficului de pasageri imediat după terminarea investițiilor de modernizare a urmat criza economică. În această perioadă de criză a fost mai greu de a dezvolta traficul de pasageri. Una dintre prioritățile importante ale Aeroportului Internațional Sibiu este creșterea nivelului de trafic de pasageri.

R.: Numărul de curse, respectiv destinații ce pot fi accesate prin intermediul AIS a fost și este un subiect ce se bucură de o mare atenție publică. De aceea, nu pot să nu întreb: trebuia/trebuie ca AIS să aibă mai multe destinații?
G.V.: Într-adevăr numărul de curse, respectiv de destinații ce pot fi accesate prin intermediul AIS a fost și sunt un subiect interesant pentru comunitatea sibiană. Destinațiile care se operează în acest moment de pe AIS conectează Sibiul cu orașe importante din Europa, respectiv München, Viena, Stuttgart, iar în trecut Sibiul a fost conectat pe lângă aceste destinații cu Madrid, Valencia, Londra. Cu siguranță AIS are nevoie de mai multe destinații și mai multe curse. Scopul pentru care Consiliul Județean Sibiu, prin AIS a lansat schema de ajutor de stat pentru deschiderea de noi destinații este de a stimula operatorii aerieni în deschiderea rutelor noi. Prioritar pentru AIS este dezvoltarea mai multor legături aeriene, care pe de-o parte să satisfacă cerințele comunității, iar pe cealaltă să ne permită să ne dezvoltăm ca și aeroport.

R.: În câteva cuvinte, care considerați că sunt cauzele pentru care traficul de pasageri prin intermediul platformei AIS nu numai că nu a crescut, ci dimpotrivă, a și scăzut în ultimul timp?
G.V.: În ceea ce privește traficul de pasageri pe semestrul I 2013 pot să vă spun că acesta a înregistrat o creștere față de aceiași perioadă a anului 2012 și anume în semestrul I 2013 avem o creștere a pasagerilor în trafic de pe AIS față de semestrul I 2012 de 11.002 pasageri. Totodată în primul semestru din 2013 numărul pasagerilor îmbarcați – debarcați a crescut față de semestrul I 2012 cu 8601.

R.: Considerați că reducerile au fost făcute la un nivel echitabil atât pentru AIS, cât și pentru operatorii aerieni?
G.V.: Reducerile de tarife aeroportuare au fost decizii bune, făcute pentru ca AIS să poată rămâne un jucător activ și atractiv pentru toate companiile aeriene, astfel încât dezvoltarea de noi rute aeriene să poată fi posibilă.  

R.: De ce credeți că licitațiile de acordare de ajutoare de stat pentru companiile aeriene care deschid noi rute de la Sibiu nu au trezit interes în rândul companiilor aeriene? Nu au fost bine alese destinațiile, au fost prea multe, a fost prea mare numărul de zboruri impuse, sunt prea mici ajutoarele de stat?
G.V.: Nu putem spune că selecțiile publice de oferte nu au trezit interesul companiilor aeriene, pentru ruta Sibiu – Londra s-a depus o ofertă din partea unui operator aerian, iar pentru rutele Sibiu – Roma, Sibiu – Milan și Sibiu – Veneția a existat o solicitare din partea unui operator aerian de prelungire a termenului de depunere a ofertelor, fapt care indică că există interes din partea operatorilor aerieni.

R.: Sunteți adeptul reluării acestor proceduri de licitație?
G.V.: Consider că aceste selecții publice de oferte trebuie reluate.

R.: Când aproximați că va fi semnat (dacă va mai fi semnat) contractul cu Wizz Air (care a depus o ofertă în cadrul procedurii cu destinația Londra)?
G.V.: Nu pot să vă dau un termen la care se va semna contractul cu Wizz Air, deoarece nici eu nu îl cunosc însă sper ca acest contract să se încheie.

R.: Având în vedere reducerile de tarife, activitatea AIS va trebui subvenționată în acest an. Care aproximaţi că va fi valoarea subvenţiei necesare pe 2013?
G.V.: Este devreme să ne pronunțăm, cred că cel mai bine ar trebui să așteptăm sfârșitul anului.

R.: Cât de mult va afecta AIS decizia Tarom de a nu mai opera zboruri de la Sibiu la Bucureşti din toamna acestui an?
G.V.: Orice întrerupere de operare a zborurilor de la AIS, fie că este pe o perioadă temporară sau că este definitivă, este o pierdere atât pentru aeroport cât și pentru comunitatea și dezvoltarea regiunii în general. Totuși pot să vă spun că Tarom nu va întrerupe operarea zborurilor de la Sibiu, acesta va continua să opereze cursa Sibiu – München.

R.: Cursele de tip low-cost credeți că sunt singura soluție de “animare” a fluxului de călători prin terminalul AIS?
G.V.: Nu, AIS este deschis și dorește încheierea contractelor de operare cu cât mai multe companii aeriene atât cu cele de linie, cât și cu cele low-cost.

R.: Cum apreciați activitatea fostului director al AIS, domnul Augustin Sava? Sunt decizii pe care în locul dumnealui, le-ați fi abordat altfel și dacă da, care?
G.V.: Nu comentez.


Gheorghe Velicu, date din CV

2001 – 2004 Director operațional, Director tehnic și Sef Securitatea Aeroportuară AIS
2004 – 2007 Director Operațional, Director tehnic AIS
2007 – 2010 Director Operațional AIS
2010 – 2013 Director Operațional, Director Tehnic AIS
Din 23.01.2008 Responsabil și coordonator Safety
Din 18.05.2010 Reprezentant al managementului pentru calitate, securitate și sănătate în muncă AIS

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

30 comentarii

un sibian

Acum 11 ani

doar povesti...nimic concret...
Raspunde

Silvia

Acum 11 ani

De ani de zile așteptăm zboruri spre Barcelona , dar slabe speranțe . Sute de sibieni sunt nevoiți sa meargă la Targu-Mureș . Încă speram ca se mai poate face ceva .
Raspunde

Sibian

Acum 11 ani

Si eu sper sa avem mai multe zboruri low-cost.Meritam si noi mai multe zboruri.Sper ca noul director si conducerea noua sa aduca beneficii!
Raspunde

@3

Acum 11 ani

Aici nu e pe merit baietas..daca ai bani zbori , n-ai bani nu zbori. Sibiul e un oras de grad 3..decia bani nu are ..axa ca o sa vedeti zboruri la Barcelona..cand o face Primarul copii..
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

prima chestier care ar trebui facuta la aeroport este deschiderea benzii de acces din fata usilor!!! pe nici un aeroport nu exista asa o tampenie ca la Sibiu!!! asta numai pentru ca politistii de la ordine sa poata sta in barurile din aeroport sa bea si sa fumeze linistiti!!! care e problema daca 1-2 politisti trebuie sa stea afara si sa-i nu-I lase sa parcheze masinile acolo???
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

5, când se va întâmpla acest lucru atunci va fi un semn că ne-am mai civilizat un pic. Berbecii de-acolo, în frunte cu imbecilul din poză încă nu realizează că cel mai important e cel care plăteşte şi că ar trebui să aibe un minim respect faţă de client. Dar cu securişti bătrâni şi beţivi nu poţi face perormanţă, asta e clar, în schimb poţi bate pasul pe loc, la comandă. Trăiască incompetenţa, uitaţi-vă la el, mai are un pic şi adoarme cu capul pe masă.
Raspunde

@6

Acum 11 ani

joseph ai fost rautacios si rudimentar. Nu-ti sta bine...
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Recunosc, m-a cam luat valul.
Raspunde

x

Acum 11 ani

se pare ca d-l joseph monopoliseasa spatiul care revine oricui doreste sa isi exprime opinia ,,,,si ataca in mod mai mult sau mai putin civilisat pe acela care considera ca nu corespunde in ceea ce scrie cu parerile sau interesele care le represinta ,,,,,sau sa spun ca vrea chiar sa intimidese sau sa opreasca anumite comentarii care nu ii convin ,,,,in fond fiecare poate spune ceea ce crede ,,,asta este democratia ,,,daca nu ar fi libera exprimare ,,,ar fi dictatura ,,,,din dialogul civilizat si constructiv se nasc ideile bune ,,,,,,
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Ha,ha, frumoasă încercare! <br> Fraiere, dacă aş \"monopolisa\" spaţiul, tu nu ai mai avea loc să îţi expui aburelile!
Raspunde

da

Acum 11 ani

Forza Brasov!
Raspunde

@9

Acum 11 ani

Virgulele alea in exces le-ai pus sa compenseze eventualele virgule lipsa, sau ti s-a stricat tasta? Si vezi ca la tastatura germana tasta \"z\" este inversata cu tasta \"y\". In rest mult spor la debitari...
Raspunde

Jay

Acum 11 ani

@11, las-o moale cu forza brasov, cauta-ne peste vreo 20 de ani, poate pana atunci reusiti macar sa cositi iarba de pe terenul unde ar trebui sa fie aeroport.
Raspunde

callas

Acum 11 ani

o cursa regulata cu destinatia X nu poate fi infiintata doar de dragul a 30-40 de sibieni care merg in vacanta odata pe an cu avionul si platesc doar pret de dumping. Fiecare companie isi face un calcul de rentabilitate si daca destinatia x nu este si originea unor oameni de afaceri care investesc, fac afaceri cu Sibiul si platesc tariful normal, cursa nu va exista. Sibiul bate pasul pe loc la investitii straine,s-a rezumat la tarile de limba germana, sibienii care lucreaza in strainatate la munci modeste merg mai degraba cu autobuzul sau masina personala, mai raman turistii care probabil nu sunt destui. Brasovul cand va fi gata va avea cu siguranta o multime de oameni de afaceri din Franta, China, Polonia, Rusia, ca clienti, bucurosi sa scape de circulatia de pe Valea Prahovei, plus populatia mult mai numeroasa a judetului si atractiile turistice mult mai numeroase si mai bine organizate.
Raspunde

john

Acum 11 ani

Cine draq e marțafoiul ăsta din poză?de unde naiba a mai apărut,nu vedeți ce față de tractorist bețivan are?gata,dacă și-a pus și el cravată de la second-hand e mare șmecher,ce să-ți povestesc!!iar mata nea joseph fii tare pe metereze,că ai de luptat din greu cu agramații și looserii de pe site-ul ăsta,nu vezi că și cel cu ip-ul109.99.17.191 începe să-ți dea la cotoaie,glumeam desigur ăsta e cel mai bun amic al tău!
Raspunde

@12

Acum 11 ani

te dai mare barosan pe aici sunt curios cine ai fost și cine ești la ora actuală,că prostan nu ești defel! ești sigur că mușteriul căruia te adresezi e vreun neavenit sas ?poate e vreun ghiolban pachiarutz de prin Cisnădioara!nun sunt sigur,zic și io așa la vrăjeală!!
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

practice din 2010 asta a fost pe-o linie moarta...os afie \"si mai bine\" la aeroportul Sibiu
Raspunde

...

Acum 11 ani

Haideti sa va spun ce nu stiti: Gheorghe Velicu este inginer mecanic auto, a absolvit Facultatea de Mecanica, sectia Autovehicule Rutiere, promotia 1987 si lucreaza la Aeroportul Sibiu de douazeci de ani, poate ceva mai putin sau mai mult. Este un tip mai mult decat ok. De unde stiu? N-aveti voi treaba.
Raspunde

...

Acum 11 ani

Am scapat ceva: la Universitatea din... Brasov :D .
Raspunde

@jay

Acum 11 ani

Jayghinutule de Sibiu.. Pai AIS este cel mai bun exemplu cum o tara intreaga a bagat banii in fundul unui oras de taranoi sarantoci si plin de ifose.. Adica o tara intreaga a bagat 80 milioane de euro ..basca ce a intrat de la bugetul local..pentru o caricatura de oras care nu e in stare nici macar sa isi sustina cursele.. Asta va e nivelul mai \" gugustiucilor\" Acceptati ca sunteti un oras de rang 3 care nu va avea niciodata trafic aerian.. Ce va fi sau nu va fi la Brasov o sa vedem.. Pana una alta voi sunteti cazul socila la Romaniei care traiti numai din companii de stat si chiorlaituri de vadana..
Raspunde

@20

Acum 11 ani

Mincinosule! Dezinformatule! Manipulatorule! Defecatorule de absurdidati, inainte sa bagi soparle inflorite cu basini (daca spuneam brasoave ziceai ca-s dusmanos), fa un minim efort si documenteaza-te inainte. Nu de alta, dar iarasi faci tagma brasovenilor de ocara.
Raspunde

Alex

Acum 11 ani

PENTRU CURSA SIBIU MADRID AR CONTACTATA SI FIRMA SPANIOLA IBERIA. NU CREDETI?
Raspunde

@22

Acum 11 ani

Companiile de linie nationale, gen Iberia, sunt greu de atras. Eventual Vueling sau Volotea, tot low cost-uri.
Raspunde

@21

Acum 11 ani

Bai analfabetule..tu te uiti la comentariile de pe forum.. Iberia..bleah..pai voi zburati un oras intreg cate mile are catelul meu.. Tu realizezi cat sunteti de fuduli si penibili?
Raspunde

@24

Acum 11 ani

Bai hemoroidule, tu esti un \"boot\" lipsit de ingeniozitate. Ai doar o placa, si aia zgariata, pe care-o tot repeti. Sa fac polemica cu tine, este ca si cum m-as \"amoreza\" cu o gagica naspa, nici o satisfactie...
Raspunde

@25

Acum 11 ani

Bain..sibiene.. ( in lumea larga asta e un apelativ mult mai groaznic decat hemoroid)..cu idiotii nu poti face politica..iar cu idiotii muritori de foame trebuie sa fi foarte atent.. Asa ca o las ca si tine ....o sa vina Iberia la Sibiu..cand Conducatorul suprem al vostru isi va schimba orientarea sexuala..
Raspunde

@26

Acum 11 ani

Ba gustere, idiot esti tu cu mentalitatea ta, mai schimba placa looser prost si nu mai intra aici ca imputi tot pe linga tine cu brasovu si brasoavele tale masochist,grandoman, distructiv si timpit.O sa vezi cum o sa-ti fie tie cind o sa ne aducem deconcentratele inapoi si o sa se termine cu hotia asta legalizata.
Raspunde

@27

Acum 11 ani

Impotentul meu sibian..o sa vezi tu \"deconcentratele \" la Sibiu cand o sa vada Romania tezaurul de la rusi.. Pana atunci invata chestia cu articolul hotarat..nu mai fa spume la gura ..mai bine fa la mana asa cum I sta bine unui sibian autentic..si nu mai pune totul la inima.. Cum a fost un mic targ pana acum ...asa o sa fie si in continuare si nu nicio nenorocire..
Raspunde

@28

Acum 10 ani

ba latraule aducem deconcentratele foarte usor,nu va mai dam banii,iar tirgusor o sa ramineti voi cu fundatura aia de sat plin de kitchuri si berbeci ca tine.
Raspunde

ptr.18 cine este?

Acum 10 ani

acum am gasit aceasta ODA! Dar nu ne-ai spus acest domn Velicu este cumva ruda fostului ofiter de securitate? apreciat de Ceusescu, Militaru etc. este?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus