Toate cele cinci posturi de director din cadrul Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu – director general, operațional, tehnic, comercial și economic – au fost scoase la concurs de către noul Consiliu de administrație al societății. Concursurile sunt organizate în două etape: selecția dosarelor depuse și, mai apoi, interviurile în urma cărora vor fi aleși noii directori. Potrivit calendarului publicat de CA al Aeroportului, numele celor care vor conduce efectiv Aeroportul vor fi cunoscute pe 22 noiembrie.
Condițiile de participare și criteriile de selecție și evaluare a candidaților sunt, în mare, aceleași. Astfel, prima condiție pentru înscrierea la concurs este cetățenia română, a unui din UE sau din sud-estul Europei. Sunt solicitate studii superioare de lungă durată în domeniul funcției pentru care este depusă candidatura și experiență relevantă în activitatea de conducere ”a unor întreprinderi publice ori a unor societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv a unor societăţi comerciale din sectorul privat”. Cei interesați mai trebuie să facă dovada capacității depline de exercițiu și sănătate și să nu aibă probleme cu legea. În cazul funcțiilor de director general, operațional și tehnic este solicitată și îndeplinirea condițiilor specifice impuse de Autoritatea Aeronautică Civilă din România.
Scenarii scrise
Dosarul candidaților va trebui să cuprindă, pe lângă actele ”clasice” (CV, scrisori medicale, cazier fiscal, judiciar, declarații etc.) și câte un proiect scris, specific fiecărui post în spate, proiect care nu trebuie să depășească 2.500 de cuvinte. Candidații pentru funcția de director vor trebui să redacteze un proiect de management, cei pentru funcția de director operațional – un scenariu de pregătire de iarnă, în timp ce candidații pentru funcția de director tehnic trebuie să redacteze un proiect de mentenanță și operare tehnică a sistemelor aeroportuare. Cei care doresc să fie director comercial va trebui să se prezinte un plan de acțiune cu programe și politici comerciale, marketing și PR, referitor la activitatea aeroportului, iar pentru postul de director economic este solicitat un plan de organizare și exercitare a controlului intern și financiar. Toate aceste proiecte trebuie susținute în cadrul etapei interviului, iar pentru fundamentarea acestora candidații înscriși vor avea acces la material-suport cu date referitoare la aeroport.
Termene și temele clare: curse noi, terminal cargo
Termenul de depunere a dosarelor de către cei interesați este 13 noiembrie 2013. Publicarea listei de candidați care au îndeplinit criteriile minime de selecție va fi făcută pe 15 noiembrie. Din 18 noiembrie vor avea loc interviurile de selecție. Rezultatul interviurilor va fi publicat în după-amiaza zilei de 22 noiembrie.
Viitoarea echipă executivă a Regiei autonome are deja teme clare, având în vedere proiectele asumate de Consiliul de administrație prin contractul semnat cu CJ Sibiu: deschiderea a opt noi curse aeriene în primii doi ani, plus alte minim două în următorii doi ani. În primul an de activitate va trebui scoasă la licitație execuția unui nou terminal Cargo, care să fie dat în funcțiune în cel de-al doilea an de mandat. Reducerea subvențiilor, mobilarea spațiilor din terminal, creșterea veniturilor proprii fac parte, de asemenea, din obligațiile asumate de membrii Consiliului de administrație și care vor fi, automat, transmise și către conducerea executivă.
Salarii negociate
Potrivit atribuțiilor acordate de CJ Sibiu celor cinci membri ai Consiliului de administrație (numit în urma concursurilor de selecție la începutul lunii septembrie), aceștia vor putea nu numai selecționa directorii regiei autonome, ci și stabilii salariile acestora. Consiliul de administrație are și obligația elaborării planului de management al regiei autnome.
Trei directori, deocamdată
În acest moment, directorul general al RA AIS este Gheorghe Velicu, numit interimar după demiterea lui Augustin Sava în iulie. Velicu este și director operațional al Aeroportului. Vacantă este și poziția de director tehnic al aeroportului, celelalte două funcții de director fiind ocupate de Mariana Cetean (economic) și Iulia Ivancea (comercial).
Criterii de evaluare și selecție:
a) capacitate managerială și de guvernanță corporatistă;
b) abilități de comunicare și negociere;
c) capacitatea de analiză și sinteză, inclusiv a datelor economice (de exemplu, interpretarea
bilanțurilor contabile, a studiilor de piață, a datelor statistice etc.);
d) motivația candidatului/candidatei;
e) comportamentul și capacitatea de reacție adecvată în situații de criză;
f) capacitatea de a lua decizii adecvate situației și de a evalua corect impactul acestora;
g) cunoștințe, deprinderi, abilități specifice funcției pentru care candidează;
h) capacitatea de a organiza și exercita controlul.
Sursa: Anunț RA Aeroportul Internațional Sibiu pentru funcțiile de director general, operațional, tehnic, comercial și economic
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Autoritatea Aeronautică Civilă , Augustin Sava , Mariana Cetean , Iulia Ivancea , Gheorghe Velicu
Vizualizari: 1560
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Ron
Acum 4 ore
Mariana Deacu
Acum 4 ore
BittDanman
Acum 4 ore
Gheo Poplaceanul
Acum 4 ore
Gheo Poplaceanul