Marţi,
20.05.2025
Innorat
Acum
17°C

Autostrada discordiei

După o lungă perioadă de pauză, scena politică locală s-a încins în urma unui subiect care teoretic nici nu există. Pe unde va trece viitoarea autostradă, prin Brașov sau prin Pitești? Aceasta a fost întrebarea care i-a determinat pe aproape toți parlamentarii de Sibiu să aibă o reacție. Parlamentarii de la putere susțin proiectul propus de Cabinetul Ponta, respectiv o autostradă Sibiu – Brașov, în timp ce reprezentanții opoziției insistă ca drumul să se facă așa cum a propus Comisia Europeană: prin Pitești.

Guvernul a publicat săptămâna trecută un document oficial, denumit ”România 100”, în care prezintă planurile concrete pentru construcția de autostrăzi. Proiectul arată că s-a renunțat complet la autostrada Sibiu-Pitești, singura care rămâne în picioare fiind Sibiu-Brașov. La planuri de viitor apare numai autostrada Sibiu-Rm. Vâlcea. Aceasta din urmă ar urma să fie finanțată din fonduri de coeziune, în vreme ce autostrada Sibiu - Brașov din fonduri de dezvoltare regională. Guvernul şi-a asumat să folosească în perioada 2014-2020 3 miliarde de euro din fonduri europene de coeziune şi alte 1,8 miliarde de euro din fonduri europene de dezvoltare regională.

Ariton: România nu are de pierdut dacă se face Sibiu - Pitești

Liderul PDL Sibiu, senatorul Ion Ariton, insistă pe faptul că valoarea tronsonului de autostradă Sibiu – Pitești, de aprox. 4 miliarde de euro, nu are motivații realiste pentru a nu se realiza, având în vedere susținerea financiară considerabilă a UE.  ”România nu are decât de pierdut de pe urma unei asemenea practici. Cerem USL să-și reconsidere poziția față de realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a nu aduce România în situația de a fi catalogată drept țară condusă împotriva propriilor ei interese și a respectării angajamentelor asumate în interiorul UE”, susține Ion Ariton.

Turcan: Ponta izolează România

Deputatul PDL Raluca Turcan merge până acolo încât reclamă faptul că prin renunțarea proiectului Sibiu – Pitești, va duce la izolarea Sibiului. ”Prin această decizie, Şova şi Ponta condamnă România la izolare şi face o invitaţie voalată ca cel mai de succes brand românesc la export, Dacia, să fie produs în alte ţări. USL preferă să construiască o autostradă Sibiu-Braşov din fondurile pentru dezvoltare regională, bani insuficienţi pentru proiectele desenate de USL, şi să ignore total banii europeni”, susține vicepreședintele PDL. În opinia Ralucăi Turcan, Sibiul a avut şansa includerii în Reţeaua Trans-Europeană de transport (TEN-T), ceea ce ar fi făcut din Sibiu un punct important pentru libertatea de mişcare a pasagerilor şi bunurilor în Uniunea Europeană. ”Anunţul schimbării tronsonului de autostradă transmite un mesaj clar: Adio autostrăzi spre şi dinspre Sibiu!”, mai spune Raluca Turcan.

Cazan: Prin Brașov se face mai repede

Parlamentarii liberali au ieșit și ei toți cu declarații pe marginea acestui subiect. "Regret că în această etapă nu se pot continua lucrările autostrăzii Sibiu-Piteşti, dar pentru sibieni nici varianta Sibiu-Braşov nu este rea, pentru că leagă direct Bucureşti şi Moldova. Eu cred că se vor găsi soluții și se va face și autostrada Sibiu - Pitești. Comisia Europeană a spus destul de clar că ei optează pe tronsonul Nădlac - Sibiu - Pitești și nu cred că această propunere poate fi schimbată. Într-adevăr, însă, prin Brașov se construiește mai repede și mai ieftin și pentru sibieni va fi bine că ne legăm cu Brașovul și Moldova", susține liderul PNL Sibiu, Mircea Cazan.

Ilieșiu: Să facem un studiu în 2014...

Senatorul Sorin Ilieșiu este de părere că pentru a se realiza autostrada Nădlac – Constanța până în 2014 este ”imperios necesar” ca aceasta să treacă prin Brașov, nu prin Pitești, iar pentru Valea Oltului propune realizarea unui proiect nou, mai ieftin. Pur și simplu. ”Este imperios necesar să se facă în 2014, aşa cum a spus recent domnul prim-ministru, un nou proiect, absolut corect, pentru tronsonul Râmnicu-Vâlcea—Sibiu. Sper să fie făcut în ianuarie-februarie 2014 astfel încât unităţi economice de importanţă strategică pentru România precum fabrica de autoturisme de la Piteşti sau combinatul Oltchim de la Râmnicu-Vâlcea să poată avea cât mai curând posibil o deschidere eficientă spre Europa centrală şi occidentală", a declarat Sorin Ilieșiu.

Neagu: Guvernul ar trebui să negocieze cu Comisia Europeană

Senatorul Nicolae Neagu îndeamnă însă la prudență în ceea ce înseamnă negocierile cu Comisia Europeană. Liberalul le sugerează premierului Ponta și ministrului Dan Șova să negocieze cu Uniunea Europeană. ”Cred că această problemă trebuie a fi clarificată de Guvernul României cu Comisia Europeană pentru a nu pierde partea de finanţare europeană din proiectul prioritar 7 al reţelei TEN-T. În acest moment, aşa  cum rezultă din documentul oficial de la Bruxelles, tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti este inclus într-unul din proiectele prioritare europene – Proiectul prioritar nr. 7 - ale reţelei TEN-T, ceea ce însemnă că acest tronson de autostradă poate beneficia de minim 85% şi maxim 95%, prin sistemul top-up, finanţare nerambursabilă din cele 3 miliarde de euro destinate României pe TEN-T coeziune”, susține Nicolae Neagu.

Tămâian: Cel mai avantajos pentru România ar fi Sibiu – Piteşti

Deputatul Ioan Tămâian este singurul care are o opinie tranșantă împotriva ideii Guvernului Ponta de a se renunța la tronsonul Sibiu – Pitești. ”Faţă de ideea construirii de autostrăzi pe zona Braşov, consider că aceasta ar trebui să rămână o rută de circulaţie turistică, destinată în general transportului de persoane şi nu celui industrial. Autostrada Sibiu – Piteşti va trebui să fie o autostradă internaţională, de tip mixt, atât sub aspectul transportului de persoane cât mai ales al transportului comercial, de mărfuri. Cu toate că s-a găsit finanţarea pentru autostrada A1 Nădlac –Sibiu – Piteşti – Bucureşti încă de acum câţiva ani, lucrările nu au fost realizate şi întrebarea care se pune este: de ce? În concluzie, consider că cel mai avantajos aspect pentru România ar fi realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti, conform proiectului european sus-amintit", a spus Ioan Tămâian.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

vox populi

Acum 11 ani

VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI ÎN VARIANTA AGREEATĂ DE COMISIA EUROPEANĂ!
Raspunde

@1

Acum 11 ani

Subscriu in totalitate ...si eu vreau icre negre la toata lumea
Raspunde

traseu

Acum 11 ani

Intr-o tara normala nu asa se pune problema.Trebuiesc create 2-a noduri rutiere.Unul la Sibiu ptr,Sibiu-Pitesti si Sibiu-Brasov si unul la Brasov ptr,Brasov-Moldova si Brasov-Valea Prahovei,iar prioritara e Sibiu -Pitesti avind in vedere traficul de pe Valea Oltului de marfuri si pasageri, mai ales ca e finantata de UE si e drumul cel mai scurt spre Bucuresti si sudul Europei.Totusi nu se spune nimic de Comarnic Brasov care e mult mai dificila si fara sponsorizare,ba voi ne bagati datori neam de neamu nostru cu traseele care le desenati dupa interesele voastre,nu dupa necesitati.
Raspunde

Alzara

Acum 11 ani

Tamaian, ai dreptate. Pe de alta parte SB si BV nu sunt concurente ci complementare (mult mai avantajos, inegrand si Fagarasul uitat de toti) .
Raspunde

@2

Acum 11 ani

Ai uitat de șampania Moet și de niște fetițe dulci ca-n București...păi nu?dacă e bal,apăi bal să fie!?și abia pe urmă se servesc,ca și aperitiv autostrăzile -fantomă.
Raspunde

@5

Acum 11 ani

”ca și desert”vroiam să scriu.
Raspunde

Sibian

Acum 11 ani

De ce sariti asa sa se faca Sibiu-Pitesti? Trebuie sa intelegeti ca abia se introduce o noua taxa pentru imbunatatirea infrastructurii, ori asta trebuie justificata prin cheltuirea banilor nostri. Pt. Sibiu Pitesti se primeste cea mai mare parte din bani de la UE, ori acolo lucrurile sunt mult mai bine controlate, nu se mai pot bate recorduri de pret per kilometru, cum ne e obiceiul.Ori pt. Sibiu Brasov, pe banii nostri se pot face cate proiecte de consultanta si supraveghere vrem noi, ba chiar niste studii in plus, asa sa fim siguri de rezultatul incert. Ce importanta are ca UE a stabilit un culoar european, ce importanta are ca cel mai mare exportator de la noi din tara, are nevoie de autostrada sa poata, ei bine la urma urmei exporta, ca sa aduca bani la buget? Pt guvernul nostru astea sunt mizilicuri!? Sa nu uitam ca prioritar este anul electoral si strangerea de fonduri pentru campanii. :( Cel mai bine ar fi sa vina UE sa construiasca autostrada asa cum a fost stabilit, la preturile care se practica peste tot in Europa si sa oblige guvernul sa isi plateasca partea. Asa sigur am iesi mai ieftin si am avea si drumuri de calitate. E o aberatie sa se faca autostrazile in functie de capriciile unora care acum sunt la putere. Noi nu avem planuri bine stabilite de dezvoltare? Le place sa faca bucatele de autostrazi care nu duc nicaieri. Cine stie suntem in luna Craciunului si poate ca avem o sansa sa ni se indeplineasca dorintele... In rest numai de bine de la dragii nostri alesi...
Raspunde

ganditi-va

Acum 11 ani

daca se va dori ca brasovul sa fie pol rutier, absorbind tot traficul din nordul tarii, chiar nu gandeste nimeni ca va deveni cel mai poluat oras din tara? dintr-un asa zis avantaj, se va alege doar cu ponoase
Raspunde

DNA

Acum 11 ani

BA anchete serioase la afacerea bechtel ,nu va spalati pe miini si gata fraieri nu trebuie s-a stie ,bai explicapibil ati cumparat tacerea cu investiti la aia de la cluj ,cu stadioane si alte lucrari aiuritoare control la toate guvernele care au facut contracte paguboase cu inutila autostrada ,transilvania ,asta este facuta din bani publici ,platita de toti contributori din tara ,platim mofturile lui ,boc ba trezitiva ,stiti unde sunt bani de la adevarata varianta finantata de UE CULOARU 4 la aia de si-au propuso turda -sebes ,timisoara -lugoj ,si aia bucuresti -ploesti ,faceti un calcul in km si vedeti ca iasa cei 118 km ,sibiu -pitesti ,dar interesul lor este s-a nu izoleze ,cluju si iasovu ,comisie de audit de la UE s-a explice de ce se insista pe varianta costisitoare ,comarnic -brasov si de ce se evita tronsonul propus de toti care cunoaste traseul cel mai scurt ,sibiu -pitesti ,ba politiceni de conjuctura ,primeaza interesul national nu poftele unora cu clanta si tupeul mare ,aici nu este de joaca ca si asa suntem saraci de nu avem dupa ce bea apa ,daca vreti varianta comarnic -brasov ,adunativa toti tunari tari si facetio pe bani vostri nu pe a amaritilor ,nu aveti bani la pensii dar s-a construiti prosteste si iresponsabil aveti
Raspunde

@9DNA

Acum 11 ani

bravo măi justițiarule,ai dreptate,dar dacă vezi că nu te bagă nimeni în seamă,nici DNA-UL,nici JUSTIȚIA,de ce te încăpățânezi să cotcodăcești zilnic aceiași placă zgâriată,scrisă indescifrabil și cam incoerent,așa numai de dragul de-a chinui tastatura?,bașca mai pui într-o umbră proastă și pe sibieni cu agramatismul tău unic pe aici.
Raspunde

Autostrada

Acum 11 ani

Sa nu uitam un lucru : cat timp s-a vorbit de autostrada Sibiu - Pitesti, terenurile de pe tronsonul Sibiu - Brasov au fost \"eftine\" si cineva le-a cumparat (cu sau fara acte). Acum urmeaza sa scoata si profitul din investitie deci hai sa facem o autostrada pe terenurile alea ca sa primeasca cineva bani, multi bani.
Raspunde

@ 11

Acum 11 ani

Păi și nu sunt cei ce au cumpărat acele terenuri tot”băieții deștepți cu ochi albaștri”?eu sunt 100% sigur că așa e.
Raspunde

D.

Acum 11 ani

inca un exemplu de \"interese personale-politice\" deasupra intereselor nationale.
Raspunde

Uniti Salvam

Acum 11 ani

Protest in fata la Prefectura. Marti 10 decembrie, ora 9:30. Legea minelor este o lege criminala! https://www.facebook.com/events/584548564934358
Raspunde

MOSU

Acum 11 ani

GUVERNUL VREA AUTOSTRADA SIBIU- BRASOV ,OPOZITIA SIBIU - PITESTI NORMAL CA OPOZITIA VREA PITESTIUL FIIND O SOSEA GREU DE REALIZAT, realizare ce opozitia nu o poate face niciodata ,si nu o va face ptr ca nu mai ajunge la putere niciodata . asa ca draga opozitie PDL tot actuala putere va face si Brasovul si Pitestiul . voi santeti buni numai ptr latrat la luna
Raspunde

48J3VzW5XwR

Acum 11 ani

tot vă place maine insurance health comparehealthinsur.com affordable medical insurance quotes 0 ar heliomeds.com Păduroiu A een ştiţi să anului Poza tnamoa ce2teva cendosariat la Braşovul aia cu tnamoa affordable life insurance quotes bestlifeinsurpolicy.com fost Braşovul chestii. de trebui făcută iarna te2rziu, Claudiu Foto
Raspunde

6G0dFqnKb

Acum 11 ani

As the name implies, the medical payments coverage in an auto insurance QuotesChimp is designed to pay for some of the medical con�sequences that can result from an accident. Unlike the liability portion of the insurance policy, "med pay" has no relationship to fault but will pay benefits to eligible beneficiaries for the cost of medical care and funeral expenses up to the policy limits.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus