Miercuri,
05.11.2025
Parțial Noros
Acum
8°C

Premierul a stabilit data deschiderii circulatiei pe autostrada Sibiu – Saliste

Deschiderea circulației pe lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie (porțiunea cuprinsă între Sibiu  și Săliște) va avea loc în ziua de joi a săptămânii viitoare. Data de 19 decembrie a fost stabilită de premierul României, Victor Ponta, după vizita efectuată pe șantier la finele săptămânii trecute, au declarat surse oficiale pentru Turnul Sfatului.
În prezent, pe lotul dintre Sibiu și Săliște mai sunt de finalizat câteva lucrări de dimensiuni relativ mici la legătura dintre centura orașului și noua autostradă, precum și la tunelul care străpunge dealul Săcelului. În niciuna din cele două zone constructorii nu ar trebui să întâmpine dificultăți majore, care să împiedice deschiderea circulației conform programării.

Trei din patru

Autostrada Sibiu – Orăștie va fi deschisă circulației pe trei din cele patru tronsoane date în lucru de către CNADNR. Practic, după 19 decembrie se va putea circula pe autostradă de la Sibiu la Săliște, unde ”descărcarea” de pe autostradă va fi făcută printr-o intersecție ”în T”. Traficul va fi dirijat în continuare pe DN1/DN7 până la Cunța, în județul Alba, având în vedere că lotul III al autostrăzii înregistrează întârzieri semnificative. De la Cunța, circulația pe autostradă va ocoli Sebeșul, dar și Orăștia, având în vedere că autostrada până după Deva este deja deschisă traficului.
Pentru tronsonul – lipsă, cel cu numărul trei, atribuit italienilor de la Impregilo, noul termen oficial pentru finalizarea lucrărilor este septembrie anul viitor.

Foto arhivă

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

adiarc

Acum 11 ani

septembrie pt Impregilo ? as vrea , dar sunt vise frumoase..nu se mai lucreaza deloc la tunelul de la Aciliu , desi s-ar putea cu betoane speciale... la tunelul de la Cunta , s-a lucrat sustinut un an de zile ( tunel pe un sens ) ; aici trebuie tunel pe ambele sensuri..ramane de vazut
Raspunde

BB

Acum 11 ani

Aşa de repede? Nu pot să cred! Uraaa! Cu politicienii noştri-n frunte, vom avea autostrăzi mai multe... în secolul viitor. Urăăăăăăă!!!!!!
Raspunde

Drumaru

Acum 11 ani

Deci sa inteleg ca nu se poate construi peste un deal mai repede de 2 ani dar sunt unii eestepti care sustin autostrada pe valea oltului, si mai zic ca mai e si ieftina?? Ce idioti!!!
Raspunde

@drumaru

Acum 11 ani

E ieftina ptr. ca este finantata de UE.Cea de la Comarnic-Brasov e si mai scumpa si mai dificila si din banii nostri.Plus ca coridorul principal de legatura cu Europa e pe Valea Oltului.Calculeaza cineva marfa venita din occident si dusa pe la Brasov spre Bucuresti cita risipa de carburant si timp care se reflecta in marirea preturilor marfii deci la saracirea populatiei?
Raspunde

raspunsul answer

Acum 11 ani

Da, cineva a calculat si a planificat saracirea populatiei . Apoi a stabilit data deschiderii circulației pe autostrada Sibiu – Săliște. Johannis impreuna cu peneleul is de partea celui ce calculeaza si stabileste date de deschidere. Ti-am ostoit setea de cunoastere?
Raspunde

Alzara

Acum 11 ani

E momentul ca in 19 dec parlamentarii SB si AB sa solicite primului -ministru o opinie autorizata (inginereste si economic), nonpartizana despre autostrada Sibiu -Curtea de Arges -Pitesti. Oricum, dupa +20 de ani lucririle au inceput sa se miste. De asemenea necesara Brasov, Bacau, Iasi /perspectiva Chisinau (asa se onoreaza 1Dec .) .
Raspunde

@4: Banii UE

Acum 11 ani

Am si eu un comentariu referitor la aceste finantari din fonduri EU: e ca si cum la Sibiu ai spune ca finantarea se face din bugetul Primariei. Adica e oficial, complicat, trebuiesc intocmite documentatii, respectate proceduri. Trebuie lucrat \"cu factura\". Dar aceasta e regula intr-un sistem normal. La noi se lucreaza \"la negru\". Un proiect eligibil dar nefinantat din bugetul pus la dispozitie de EU este un proiect pentru care beneficiarul a optat sa lucreze \"fara factura\". Banii EU sunt banii nostrii. Nu-i mai percepeti ca pe un cadou. Romania contribuie financiar si prin multe alte angajamente costisitoare (dar favorabile) la EU, ca parte. Sa nu mai lungesc vorba: bani EU = normalitate / bani locali = \"lucru la negru\".
Raspunde

K.Samuel

Acum 11 ani

@Drumaru: Tu stii ce inseamna autostrada concesionata, cum se vrea a fi Comarnic - Brasov? Eu acum sunt in Barcelona si un drum pana in Tarragona poate fi facut pe AP-7 83km (autostrada de stat) si C-32 50km (autostrada facuta in concesiune). Pe autostrada facuta de stat cu fonduri europene, drumul costa aprox 12 EUR, iar pe cea concesionata costa aprox 23 de euro! <strong>Aproape dublu</strong><br><br>Gandeste-te ca Ponta vrea sa devieze tot traficul pe Valea Prahovei. Omitem faptul ca nu va putea prelua asemenea trafic noua autostrada, cu atat mai putin Bucurestiul. Intrebarea mea este <strong>pe cine vrea Ponta sa imbogateasca></strong>
Raspunde

@8

Acum 11 ani

Barcelona -Tarragona sint peste 100 km,pe oriunde ai merge.Daca vrei gratis poti merge pe C-31,numai ca faci dublu de timp,dar e fara taxe.Pina ajunge Romania sa aiba autostrazi probabil nepotii mei vor fi pensionari,asta daca va mai exista tara asta si nu va fi concesionata firmei chevrrom sau rrrom gold.
Raspunde

Unul

Acum 11 ani

Drumare, nu prea le ai cu matematica: daca UE cofinanteaza 85% din A1 pe Valea Oltului, iar ai nostri vor sa fure masiv din banii tai si ai mei la A3 pe Valea Prahovei, unde crezi ca ne va costa de o mie de ori mai scump? Nu zic ca cea de pe VP nu ar fi imporanta, dar construita cu politicienii norvegieni!!!!
Raspunde

Calin

Acum 11 ani

Trebuie inteles sus si tare ca oriunde se va face o autostrada in Parteneriat Public Privat se vor infiinta probabil bariere. Practic, cei care vor circula pe Valea Prahovei- si vor fi multi vazand ca Guvernul \"concentreaza\" tot traficul din Moldova si Transilvania pe aceasta ruta- vor trebui , pe langa \"rovigneta\" deja \"normala\" sa mai plateasca si la bariera.......De ce sa folosim fonduri europene si cetatenii sa circule pe autostrazi platind doar rovigneta ( pe care oricum trebuie sa le plateasca pana si tractoarele agricole care nu pot circula pe autostrada) cand le mai putem pune o \"povara\" o taxa la bariera si in plus facem o autostrada cu fonduri pe care le putem \"manevra\" cum vrem......Placuta si inteligenta gandirea Guvernului.....:((((
Raspunde

flax

Acum 11 ani

Oare de ce si moldovenu si olteanu lasa mormintele lor si vin aici? Noi nu ne ducem la ei!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus