Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
18°C

Raliul Sibiului, Cenusareasa Campionatului National. Pilotii trec peste decizia Federatiei

Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) nu a inclus Raliul Sibiului pe calendarul din anul 2014, ceea ce înseamnă că, anul acesta, Campionatul Național de Raliuri nu va avea etapă la Sibiu. Piloții români care concurează în campionat pot participa la curse, însă nu vor fi punctați.

Chiar dacă Raliul Sibiului este, și anul acesta, etapă de campionat european, Federația Română de Automobilism a decis să nu includă etapa și în Campionatul Național. Decizia a fost luată ca urmare a neîndeplinirii unor termene impuse organizatorilor Raliul Sibiului, respectiv precizarea traseului şi a formatului, precum şi depunerea planului de securitate, până cel târziu în 29 decembrie 2013.
Oficialii români, mai cu moț decât europenii
Termenul nu a putut fi respectat de organizatori, întrucât oficialii europeni și cei ai Eurosport, care deține toate drepturile de televizare, au sosit abia în această săptămână la Sibiu, pentru a pune la punct traseul exact al competiției.
“Noi suntem în grafic, adică în graficul stabilit de forul european, de ERC. Raliul Sibiului este un eveniment european, bine văzut… Nu vreau să comentez decizia Federației”, a declarat organizatorul Raliului Sibiului, Sorin Itu, pentru Turnul Sfatului.
Conducerea FRAS susține că Raliul Sibiului nu a fost exclus de pe calendarul competițional, ci doar că etapa nu va puncta. Practic, piloții români care vor decide să vină la Sibiu nu vor primi niciun punct pentru performanțele lor. “Ce propun organizatorii de la Sibiu este un traseu foarte nou pentru România, pe care noi nu-l cunoaștem. Nu putem să obligăm piloții români – și mă refer aici la grosul piloților, cei care se descurcă așa cum se descurcă cu bugetele – să participe la un traseu experimental. Pentru piloții europeni, da, e altceva, ei au deja experiență”, a declarat, pentru Turnul Sfatului, președintele Federației de Automobilism Sportiv, Ovidiu Mazilu.
În urma acestei decizii, calendarul CNR pentru 2014 va avea numai şapte etape şi va începe cu Raliul Braşovului programat în perioada 22-23 martie, iar clasamentul va fi stabilit pe baza celor mai bune şase rezultate obţinute de fiecare pilot pe parcursul sezonului.

Campionul Alex Filip ripostează

Pilotul bucureștean Alexandru Filip, campion național, în 2013 și 2012, la clasa “2 roți motrice”, este printre primii care anunță, în mod public, că va participa la Raliul Sibiului, chiar dacă acesta nu a fost inclus în calendarul competițional, de Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS).
Filip asociază Federația, într-un articol publicat pe blogul personal, cu un părinte despotic, care își împiedică propriul copil să evolueze. Acesta sugerează şi că, la mijloc, ar fi interese financiare. “Să nu uităm că CNR2014 va fi organizat în proporţie de 57% de către Autoblic, în mod direct sau subcontractat. În termeni economici, pentru cine citeşte Ziarul Financiar, asta se numeşte monopol”, mai scrie Alexandru Filip, care anunţă, pe final de articol: “Pentru noi, echipajul FILIP/IANCU, Sibiu Rally reprezintă prima etapă, la care vom participa în acest an la volanul Renault Clio R3, etapa de la finalul lui februarie făcând parte din programul nostru, indiferent de voinţa domnului Mazilu. Dacă este o cursă aprobată de FIA, îmi permit să nu mă intereseze dacă are sau nu girul FRAS”.
Pilotul bucureştean Alexandru Filip are 35 de ani şi face echipă cu copilotul sibian de 39 de ani, Bogdan Iancu.
Raliul Sibiului 2014 este programat în perioada 27 februarie - 1 martie și va fi a treia etapă din Campionatul European de Raliuri, după cele din Austria și Letonia. Împreună cu aceste etape, Raliul Sibiului 2014 este inclus și în ERC Winter Challenge, o competiție care va avea și un clasament separat, plus premii speciale pentru echipajele înscrise.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

7 comentarii

greu cu astia domne

Acum 10 ani

oare ce va zice FRA daca va castiga acest raliu, un pilot din romania?
Raspunde

SIBIAN

Acum 10 ani

Ce va zice daca toti pilotii romani vor paticipa ca la o adevarata etapa?! Ar fi bine si atunci pote aceste presedinte poate sa isi ia zborul.Toti sa vina sa participe .Daca are girul FIA ...ce conteaza ce zice unu ca Mziliu care vrea sa Mazileasca ..etapa ..de ofitica
Raspunde

un curios

Acum 10 ani

DAr cine este d-nul Mazilu. Un descendent al vechiului regim sau un produs al acestuia?
Raspunde

Dan

Acum 10 ani

Huraaaaaaaaaaa!!! Mai Mazilule tu sti in ce an traiesti? Mai baiete Sibiu Rally este singurul raliu competitiv din Romania. Zici ca nu poti obliga grosul pilotilor sa participe la un raliu experimental, pai nici nu trebuie si nici macar nu ai cum, mai cap trist de comunist. Vine numai cine vrea, sau ai impresia ca tu poti aduce pe cineva cu forta la o etapa de campionat national. Acesti piloti care din diferite motive se incadreaza la grosul pilotilor (valoare, experienta, finante) oricum nu contau pentru primele pozitii la asa un raliu greu cum este cel al sibiului, iar pilotii fruntasi oricum o sa vina indiferent de ce parere are capul tau inundat in aburii dictaturii de care dai dovada. Nu pierdeam vremea sa scriu daca, prin actiunea ta absolut imbecila, nu aduceai prejudicii intregii miscari automobilistice din Romania. Cum dracu aparem in ochii federatiei mondiale cand federatia noastra nu puncteaza singurul raliu important din tara, la asta sa te gandesti - daca ai cu ce!!!
Raspunde

rallyman

Acum 10 ani

Un articol partinitor si cu standarde jurnalistice foarte scazute, scris de cineva care nu intelege fenomenul. @AdelaMohanu: Sapoul acestui articol este un truism perfect, asta daca stii ce inseamna acela.
Raspunde

Rmvpvv1BB

Acum 10 ani

Territorial rating has the effect of punishing QuotesChimp because of where they live. It also has the frequent effect of making insurance unaffordable to some of the poorest people in the country, those who live and work in inner cities. To eliminate these inequities, laws should be passed mandating rate-setting based more on the individual policyholder's driving record, mileage driven, and years of driving experience and less upon residence. "Good driver" discounts of up to 20 percent should also be mandated by law. This would act as an incentive to drivers to obey traffic laws, which would have the beneficial side effect of reducing accidents and saving lives.
Raspunde

wAF3eg0i

Acum 10 ani

Every One of QuotesChimp scanning this website is someone. However, to an underwriter considering you as an expected policy-holder, that which you are really is a stat. When submitting an application for insurance vocation, sex, lifestyle background, home location, how old you are, and much more are of substantial curiosity to an underwriter.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus