Luni,
28.11.2022
Partial Noros
Acum
7°C

Aproape 20% din sibienii care merg la mall vor sa petreaca timpul liber. Nimic despre cinema

Un studiu recent realizat de Argo Real Estate Opportunities Fund – proprietarul Sibiu Shopping City – arată că aproape 20 la sută dintre sibienii care ajung în mall merg acolo pentru a se relaxa și  pentru a petrece timpul liber. În plus, peste jumătate dintre clineții Sibiu Shopping City sunt bărbați. Cercetarea de piață nu spune însă nimic despre viitorul cinema.

Conform unei cercetări de piaţă realizată în centrele comerciale deţinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) în România, între 60-87% dintre vizitatori vin în locaţiile respective pentru a achiziţiona produse alimentare; în plus, cei mai mulţi cumpără şi îmbrăcăminte și încălțăminte, "vârfurile" pe acest segment înregistrându-se la confecții în Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus în studiu) şi Suceava (cca 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava). Cosmeticele şi produsele de întreţinere se află pe locul al treilea în topul articolelor cumpărate, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate la cumpărătorii din parcurile comerciale ARGO din Iaşi (29%) şi Sibiu (23%); produsele IT şi electronicele au cel mai mare succes în Sibiu şi Suceava, fiind achiziţionate de cca 13% dintre cumpărătorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.

Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-şi face cumpărăturile, dar studiul arată că mulţi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preţurilor produselor, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate în Sibiu (15,2% dintre vizitatori) şi Suceava (cca 10%). Mesajele promoţionale şi ofertele speciale au atras în centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumpărătorii din Era Shopping Park Iaşi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava şi 5,8% dintre orădenii care au intrat în Era Shopping Park Oradea.

Cca 19,5% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu şi aproape o treime dintre clienţii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa şi a se bucura de facilităţile oferite pentru petrecerea timpului liber. "Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locaţie în care oamenii îşi fac cumpărăturile, aşa încât rolul centrelor în ceea ce priveşte relaxarea şi distracţia este în mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetării, campaniile de discounturi, concertele şi târgurile tematice sunt pe primele locuri în topul acţiunilor pe care şi le doresc vizitatorii şi, dacă în ansamblu această concluzie nu ne surprinde, diferenţele de la o regiune la alta sunt interesante", a arătat Graham Kilbane, COO ARGO. Astfel, ieşenii intervievaţi au plasat târgurile tematice pe primul loc în topul evenimentelor care îi stimulează să viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, în timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, în schimb, sunt atraşi în primul rând de discounturi, urmate de concerte şi preferă mai puţin evenimentele sportive organizate în parcurile comerciale; primele două locuri sunt aceleaşi şi în ceea ce priveşte centrul comercial analizat în Suceava, în timp ce orădenii intervievaţi au arătat că îşi doresc în primul rând multe concerte, iar abia apoi discounturi.

"În ceea ce priveşte profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale ARGO, acesta devine din ce în ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de bărbaţi, cu vârsta mai mică de 30 de ani, care au studii universitare. În condiţiile în care România are o populaţie în proporţie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensământ din 2011, iar shoppingul este considerat tradiţional o ocupaţie feminină, rezultatele studiului arată că asistăm la o transformare interesantă a publicului centrelor comerciale, care reflectă dinamica mixului de retaileri şi mai ales a facilităţilor de entertainment din centrele comerciale", a precizat Graham Kilbane. Cercetarea de piaţă a relevat faptul că publicul centrelor comerciale ARGO este majoritar masculin: 58,8% dintre vizitatorii din Era Shopping Park Iaşi sunt bărbaţi, iar situaţia este similară în centrele ARGO din Sibiu (57,5%), Oradea (57%) şi Suceava (51%). Parcurile comerciale ARGO au un public tânăr, ponderea persoanelor cu vârsta sub 30 de ani variind între 37% la Iaşi şi 55% la Sibiu, factorii determinanţi fiind mixul de magazine şi facilităţile de petrecere a timpului liber disponibile în fiecare dintre centre; procentul persoanelor cu studii universitare care vizitează centrele comerciale cuprinse în cercetare variază între 30% la Suceava şi aproape 56% la Iaşi, în condiţiile în care la Shopping City Sibiu peste 15% dintre vizitatori au inclusiv studii postuniversitare.

Studiul a fost realizat de către DTZ Echinox, la solicitarea Argo Real Estate Opportunities Fund, prin intervievarea unui eşantion de 2.400 de persoane în oraşele în care ARGO deţine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea şi Iaşi.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

18 comentarii

Adrian

Acum 8 ani

Procentul celor care merg sa-si petreaca timpul liber in mall ar fi mai mare daca ar exista locuri unde sa-ti petreci timpul. Eu nu ma regasesc in cei 20% pentru ca nu exista cinema in asa-zisul mall Sibian si nici o alta facilitate inafara de cafenele. Daca ar exista un cinema as fi saptamanal acolo. Oricum 20% este mult mai mult decat mi-as fi imaginat. Nu stiu ce fac oamenii astia in mall.
Raspunde

vickkkk

Acum 8 ani

ce sa faca? freaca buha prin fata pe la la vitrine
Raspunde

sibian,

Acum 8 ani

sau mai bine zis viziteaza muzeu de haine....ca la ce preturi au produsele si tablourile de la Brukenthal sunt mai ieftine.
Raspunde

Cetățean de Sibiu

Acum 8 ani

Bună asta @3 :)) Și ce cinema în mall? Mai bine un cinema calumea undeva în centrul orașului decât încă un cinema varză și mic.
Raspunde

eu

Acum 8 ani

@4 Subscriu.Vrem un mall adevarat gen Iulius sau AFI care sa contina si un cinema multiplex.Locatii sunt destule
Raspunde

alt eu

Acum 8 ani

si eu subscriu
Raspunde

@5eu

Acum 8 ani

Problema e ca mallurile aste le fac investitorii privati iar ei nu sunt convinsi ca sibienii au bani sa plateasca o intrare la film . Cafenelele din mallul promenada sunt mai tot timpul goale , sibienii prefera magazinele de second hand in locul celor din mall sau hainele de pe la tarabe. Tu ai avea curaj sa risti milioane de euro in sibiu pe un mall ?
Raspunde

Cetățean de Sibiu

Acum 8 ani

Păi normal că acele cafenele din promenada sunt mai mereu goale, la cât de scumpe sunt hainele în mall nu își mai permite nimeni o cafea după cumpărături. Era fain un mall în locul magazinului Dumbrava... cu ceva extinderi, dar puțin probabil să se întâmple așa ceva în următorii 20 de ani.
Raspunde

@8 cetatean

Acum 8 ani

Cetatene deci tu vrei la sibiu un mall gen economat. Un mall pt sarantoci
Raspunde

fudul

Acum 8 ani

ar fi profitabil un mare maal aici in zona gari ,bai stiu ca rivnesti la mall din cluj ,iasi erc alea sunt construite din grandomanie ,dute prin ele si vezi ca bate vintu in curind o s-a le puna lacatu ,cum au pus cripto -comunisiti pe industrie ba ca s-a mergi la mall trebuie intii locuri de munca ,preocuparea la sibiu mai intii de toate este s-a acem unde lucra si dupa acea estew timp de toate si cred ca primaria are in vedere si acest aspect o s-a vezi zona piata 90 in vreo 2-3 ani si atunci s-a va aud circotasilor de pretutindeni ,ba cind a vrut s-a faca cel mai mare ACUA -PARK din tara va si explicat cite bazine acoperite +strand olimpic au venit toti circotasi si ofticati neamului si sprijiniti de cozile de topor din interior vezi doamne ecologisti s-au legat cu lanturi s-a nu se puna in practica acest proiect ,si culmea acum vedem ca ce nu a fost voie la noi este bun national la ,brasov ,oradea ,deva ,bucuresti si alte localitati COPY -PASTE DIN TARA
Raspunde

@10 fudul

Acum 8 ani

Prietene investitile private daca sunt rentabile se fac daca nu nu . Adica daca oamenii din oras isi permit..... Altfel nu stiu unde ai vazut tu mall gol in cluj , buc etc .? Dar e o vorba :\"magarul moare de drum lung si prostul de grija altuia\"
Raspunde

@10 fudul

Acum 8 ani

Iar daca prostul mai e si fudul pe deasupta atunci sigir e sibian get beget
Raspunde

eu

Acum 8 ani

@7 Trebuie sa te contrazic.Sibienilor le place sa mearga la film,cel putin la Cinema Arta de multe ori sala e plina si chiar daca preturile la un multiplex ar fii mai scumpe,lumea ar merge la un film bun.E pacat ca in orase gen Suceava,exista Iulius Mall iar Sibiul,oras cu pretentii,are doar o galerie comerciala ce se vrea mall...
Raspunde

cinema

Acum 8 ani

gata, imi iau TV 3d :D
Raspunde

@14

Acum 8 ani

Ai grija sa nu te prinda
Raspunde

Prostie

Acum 8 ani

Auzi că să-ţi petreci timpul liber la mall...Doamne ce s-a mai tâmpit lumea! De făcut sport, citit, mers la teatru nu s-a mai auzit?
Raspunde

Qwe

Acum 8 ani

Inainte sa coboare si ultima treapta a modulului lunar, Neil Armstrong vede imprimate-n praful selenar niste urme ciudate. De opinci, parca. Ingandurat, se departeaza nitel de modul si da sa se apropie de un crater. Din crater apare un tip ciudat cu palariuta mica si neagra si chimir. Creatura intinde hotarat mana catre Armstrong: - Servus, io mi-s Ion! Astronautul, perplex, il intreaba: - Si de unde esti? - Apai din Sibiu. - Si cu ce ai venit aici?, continua americanul. - Cu branza....
Raspunde

@11

Acum 8 ani

El nu a vazut niciodata un mall fiindca el e din Sibiu si nu a iesit niciodata din satul lui... In plus nu are sens sa faci multiplex la Sibiu ...ca ei nu sunt obisnuiti si se sperie cu totii cand sting lumina in sala
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus