Marți,
16.09.2025
Cer Senin
Acum
24°C

CNADNR: lotul 3 al autostrazii Sibiu – Orastie este realizat pe trei sferturi

Aproximativ 75% din lucrările la cei peste 22 de km de autostradă dintre Săliște și Cunța (județul Alba) sunt finalizate, arată Compania națională de autostrăzi și drumuri naționale din România într-un comunicat de presă. Potrivit comunicatului semnat de Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, ”deschiderea traficului pentru lotul 3, km 43+855 – km 65+965 , se estimează a avea loc în luna septembrie 2014”. Restul comunicatului face referire la circulația deja deschisă pe celelalte trei loturi ale autostrăzii Orăștie – Sibiu.
Documentul celor de la CNADNR - emis datorită prevederilor europene referitoare la comunicarea publică pentru proiectele cofinanțate de UE - nu face nicio referire la problemele care au dus la amânarea termenului de finalizare a lucrărilor până în septembrie 2014. Este vorba de porțiunea de aproximativ șase kilometri din jurul viaductului de la Aciliu, kilometri de traseu unde sunt înregistrate masive alunecări de teren.
Comunicatul celor de la CNADNR este emis în condițiile în care antreprenorul general, firma Impregilo SpA a oprit lucrările încă din prima jumătate a lui decembrie 2013. Și, deocamdată, nu au dat niciun semn că ar intenționa să reia rapid lucrărilor, în ciuda condițiilor meteo din ultima perioadă.

Scenarii

Pentru studierea situației juridice a lucrărilor din această zonă, CNADNR a angajat la finele anului trecut o echipă de experți care să verifice dacă noile soluții propuse pentru cei șase km de traseu cu probleme sunt conforme cu legislația europeană în domeniu.
”Noile soluții” discutate până acum prevăd scoaterea porțiunilor cu alunecări de teren din contractul atribuit firmei italiene Impregilo SpA și relicitarea lucrărilor pentru această porțiune. În urma acestei noi licitații - prin care s-ar putea asigura finanțarea necesară lucrărilor de amploare din zonă (inclusiv construirea unui tunel înaintea viaductului de la Aciliu) – autoritățile centrale speră să deschidă, cel puțin parțial, circulația și pe acest lot 3. Spunem parțial, deoarece planurile de la finele anului trecut prevedeau ca tunelul prevăzut înaintea viaductului de la Aciliu să fie terminat doar pe un singur sens de mers în acest an. Astfel, în această zonă traficul ar urma să fie restricționat până la finalizarea tunelului care să acopere și celălalt sens de mers, lucrări preconizate a fi terminate în 2015. Deocamdată, însă, autoritățile caută să afle dacă această soluție va fi agreată de către reprezentanții principalului finanțator, UE.
Termenul de finalizare a expertizelor referitoare la această soluție este sfârșitul acestei luni.
 

Loturile 1 și 2 ale autostrăzii au fost finalizate în decembrie 2013. Lotul 4 a fost deschis traficului în aceeași lună a anului trecut. Lucrările au inclus, pe lângă construcția autostrăzii propriu-zise, un număr considerabil de lucrări de artă (poduri, pasaje, viaducte), noduri rutiere, spații de întreținere și coordonare, precum și parcări inteligente. S-au folosit aproximativ 1.000.000 de tone de asfalt, 1.000.000 de metri cubi de balast și 20.000.000 de metri cubi de terasamente”, comunicat CNADNR

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 480

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

frecagiu

Acum 11 ani

De ras, jur!
Raspunde

george

Acum 11 ani

penibil chiar
Raspunde

cosmin

Acum 11 ani

Comedie lol
Raspunde

Ha?

Acum 11 ani

Ce e chiar aşa de râs? Nemţii anunţau că deschid noul aeroport al Berlinului în 2012...cu o lună înainte de deschidere şi-au dat seama că nu reuşesc. Ghiciţi mai departe: nici acum nu e deschis noul aeroport, februarie 2014
Raspunde

ToTo

Acum 11 ani

Iar Italieni, iar probleme. Tristete mare, nici o sansa anul asta, DAT VOI DE LA TURNUL SFATULUI, TRE SA FITI TOT PE EI, SĂ ÎI PRESATI, că doar de aia sunteți ”PRESA”
Raspunde

@4

Acum 11 ani

Da băi amice,nemții sunt vai mama lor sunt tot într-o recesiune,o duc greu,trăiesc ca vai de ei ,nu se compară cu România care e pe primul loc la creștere economică din (m)UE,de aceea n-au deschis aeroportul nici până azi,acum pricepi?plus că acolo sigur n-au avut lucrarea cele mai ”serioase” firme-cele italiene și americane-care fac doar proiectul și o taie cu miliardele de euroi!
Raspunde

vasiladi

Acum 11 ani

cnadnr sa spuna:s- facut si portiunea /lotul 3 de azi se poate circula nu angajamente comunist-italiene vom face,vom drege,de vina e vremea,terenul,apa,zapada etc
Raspunde

gigi

Acum 11 ani

de toata treaba asta se face responsabila ciuma USL...care de 2 ani vegheaza la carma CNADNR si al dezvolatrea tarii! 2 ani au dormit in chiloti..si acm se trezesc ca nu termina un ciot de 20 de km nici la 3 ani de la data la care trebuia terminat. dormi sohova..si dormiti toti imbecilii care ati adus la ciolan ciuma usl!
Raspunde

@gigi

Acum 11 ani

O fi USL-ul de KKO, da aici n-ai dreptate. Narcis Neaga e portocaliu cu mare vechime ... si nu ma refer la vesta de santierist !
Raspunde

Cristian Bucuresti

Acum 11 ani

Tunelul dublu este o inventie INUTILA la Aciliu! Din toate pozele facute dupa taluzarea dealului imediat langa viaduct, SE VEDE CLAR CA NU EXISTA ALUNECARI DE TEREN. DACA TOT AU COCOTAT AUTOSTRADA PE DEAL, S-A FACA DREAQ ODATA, SA NU MAI CEARA DE LA UE, BANI IN PLUS, DEGEABA!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus