Sâmbătă,
14.12.2024
Innorat
Acum
0°C

Mai putem avea autostrada anul acesta?

Mai crede cineva că lotul de autostradă dintre Sălişte şi Cunţa (judeţul Alba) mai poate fi dat în circulaţie în septembrie 2014, după cum au prelungit termenul autorităţile? Răspunsul este de dat în condiţiile în care constructorii de la Impregilo au reluat lucrul abia săptămâna trecută, dar în cu totul alte zone decât pe cei şase kilometri unde sunt probleme cu alunecările de teren.

Aproximativ 75% din lucrările la cei peste 22 de km de autostradă din lotul III sunt terminate, anunţau cei de la CNADNR la începutul acestui an. Un anunţ cum nu se poate mai ireal, deoarece erau luate în calcul cantităţile din proiectul iniţial, modificat între timp: mai nou, în zona viaductului de la Aciliu trebuie ridicat un tunel, pentru care nu a fost turnată încă nicio lopată de ciment.

Acum două săptămâni, Compania de Drumuri şi Autostrăzi a anunţat că tunelul şi celelalte lucrări necesare pentru anularea efectelor alunecărilor de teren pe cei şase km din zona Aciliu sunt în faza obţinere a autorizaţiei de construcţie, pentru care certificatul de urbanism a fost obţinut de la Consiliul Judeţean Sibiu încă de anul trecut. În plus, CNADNR nu a anunţat nici dacă scenariile discutate la finele anului trecut sunt legale din punctul de vedere al finanţatorului principal, adică Uniunea Europeană. Anul trecut, CNADNR a angajat un consultant care să exprime un punct de vedere pe marginea scenariului potrivit căruia contractul semnat cu Impregilo SpA pentru execuţia întregului lot III al autostrăzii Orăştie – Sibiu să fie "rupt" în două: o parte să continue cu italienii, iar cei şase km de autostradă cu alunecări de teren (inclusiv tunelul de la Aciliu) să fie scoşi din nou la licitaţie. "N-avem nicio informație privind tunelul și ce mai este în zona viaductului de la Aciliu", povesteau la finele săptămânii trecute muncitorii de pe şantier.

Mare parte din armătura necesară tunelului stă bătută de ploaie la picioarele viaductului de la Aciliu, în timp ce din imensele cofraje pregătite pentru cele două tuneluri (câte unul pentru fiecare sens) au mai rămas doar cele interioare. Cofrajele exterioare, închiriate, au fost restituite proprietarilor.

Tunelul ar putea fi gata în două luni

Din punct de vedere tehnic, în acest an ar putea fi terminate toate lucrările necesare deschiderii circulaţiei şi pe ultimul tronson de autostradă rămas în lucru între Sibiu şi Deva. Chiar şi tunelul ar putea fi realizat foarte repede. Programul făcut inițial de Collini (subcontractant al Impregilo pentru lucrările de artă de pe lotul III) pentru tunelul de 250 de metri prevedea finalizarea acestuia în decurs de două luni. ”Pe amândouă sensurile urma să fie terminat, cu lucrul în două schimburi, după cum ni s-a cerut. Asta era în august anul trecut, când ni s-a cerut conceperea acestui plan, potrivit căruia trebuia terminat tunelul în septembrie – octombrie 2013. După care mai rămânea partea de umpluturi, de deasupra tunelului. Tehnic, este posibil ca acel tunel să fie terminat în timp relativ scurt. Cu pregătirile care ar dura aproximativ o lună, de acum în trei luni acel tunel ar putea fi gata. Noi suntem pregătiți, dar... slabe șanse să mai putem face ceva, având în vedere că nu se mai aude nimic", au declarat pentru Turnul Sfatului surse din cadrul Collini.

Centrul de la Sălişte, deschis în aprilie

Pe lotul IV al autostrăzii Orăştie – Sibiu (cel cuprins între Sălişte şi Sibiu) mai sunt câteva lucrări de executat, chiar dacă circulaţia a fost deschisă la finele anului trecut. "Se lucrează la parcări (cele de la Cristian – n.r.), acum se lucrează la partea de construcții civile (toaletele – n.r.). Centrul de control este în plină construcție, sperăm ca pe 30 aprilie să îl putem finaliza. Se lucrează și la iluminatul nodului Sibiu Vest, lucrare cu care am rămas restanți de anul trecut. Mai sunt și mici corecții pe la șanțuri de făcut", spune Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii Euroconstruct Trading 98 – Astaldi. "Marcajul va fi făcut tot în apropiere de recepția la finalizarea lucrărilor. 30 aprilie rămâne termenul de recepţie a lucrărilor", mai spune el.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

ovicor

Acum 10 ani

Traian Deleanu - un jurnalist ( printre putinii ) care scrie ce stie si stie ce scrie ! Apreciem si multumim!!!
Raspunde

autostrada

Acum 10 ani

bai de ce credeti ca nu lau vrut pe ,johannis acolo la butoane ,sa-si satisfaca aia de la psd +udmr clientela politica ,s-au nu se vede cu cita ardoare insista s-a se construiasca aia din bani publici ,comarnic -iasov ,si ata care leaga toata europa platita 95 la suta din bani ue ,o persiflaza ,s-a mergeti acum pe valea oltului s-a vedeti trafic infernal ca a intrat in reparatie aia de judetul care la votat pe ponta[gorj] ,ba ceva este putred in danemarca ,este ceva absurd ca nu se construeste A1 sibiu pitesti dar se insista pe inutila comarnic -brasov
Raspunde

alunelu

Acum 10 ani

Daca vreti si credeti ca ajuta, ma duc sa torn eu o lopata de ciment la capatul viaductului...
Raspunde

un sibian

Acum 10 ani

tipic pentru nesimtitii din Bucuresti...intotdeauna gasesc o modalitate sa incurce...bucata asta n-o sa fie gata nici in octombrie 2015
Raspunde

siby

Acum 10 ani

Este proiectat pentru viitor un spatiu de servicii si cu statie de carburanti pe autostrada intre Deva si Sibiu??? Sunt totusi 120km...ar trebui cel putin 2 astfel de spatii!
Raspunde

sibian

Acum 10 ani

...aratati-mi in Romania o autostrada in adevaratul sens al cuvantului
Raspunde

@siby

Acum 10 ani

O sa aducem niste toalete ecologice si 2 - 3 canistre cu motorina legate cu lant pe marginea drumului
Raspunde

TAPARI de la Impregilo SpA

Acum 10 ani

Italienii de la Impregilo SpA sunt cei mai mari TAPARI, din cate stiu mai au restante si la Centura Constantei. Astia nu termina portiunea asta nici macar in 5 ani! De cate ori merg pe DN, nu lucreaza nimeni pe portiune. Merita sa nu li se mai dea nici macar 1 km de construit in Romania.
Raspunde

@8

Acum 10 ani

Și cine dracu le-a dat mooiștilor de italiani jegoși această lucrare?din atâtea firme serioase cum de i-au găsit tocmai pe macaronari?sau statul român escroc sifonează și spală bani numai cu asemenea firme fantomă?....la pușcărie cu ei.....JEGURILE DRACUUUUUU!!!
Raspunde

dorum

Acum 10 ani

felicitari Traian pt articol... de jurnalisti ca tine avem nevoie in acest domeniu!
Raspunde

ardielianu

Acum 10 ani

vai vai vai noi sibienii suntem iar victime ale miticilor. sa vina boc din nou sa faca treba ca a facut bine. miticii sunt de vina. boc boc boc. sa vina boc. ca e ardelean de al nostru gospodar harnic, stie sa coseasca , sa mane gastele si cam atat insa e de ajuns. e suficient ca e ardelean. propun autonomia cartierului broscarie fata de toata tara. ne-am descurca mai bine, ar fi elvetia. votati pentro o broscarie libera si independenta. ne vedem la urne.
Raspunde

autostrada

Acum 10 ani

sint mai mult ca sigur ca aceasta portiune e sabotata intentionat,o dat tare sa termine Sibiu Saliste sa acopere furaciunea de la centura Sibiului facuta de boc si berceanu,in rest-sabotaj
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus