Pentru că, la Sibiu, cei de la Mercedes-Benz au cel mai important client pe piața privată de autocare în România, directorul local al producătorului german de vehicule a venit să asiste personal la livrarea a zece autocare. Discuția cu Boris Billich, CEO și președinte al Mercedes-Benz România, a dus la neașteptate semnale pozitive: că direcția este bună, că România va crește și, implicit, nivelul de trai al oamenilor de aici.
Reporter: Ce înseamnă România pentru Mercedes-Benz?
Boris Billich: Avem mari așteptări, deoarece este o piață în creștere. În ciuda declinului produs de valurile crizei economice, România are și cred că va arăta creșteri importante în toate segmentele. Economia se dezvoltă și se va dezvolta într-un ritm mai mare decât în restul Europei.
R.: Toate aceste speranțe sunt bazate pe anumite analize?
B.B.: România a fost una din cele mai importante și puternice piețe până în 2008. În prezent, nu a fost atins nivelul de atunci pe partea de autoturisme, dar pe partea de camioane, de exemplu, suntem foarte aproape de nivelurile de dinaintea crizei. Iar faptul că aici încă avem firme de logistică foarte puternice, cu potențial, cu infrastructura care se dezvoltă aici în România arată că există potențial pentru producție. Pașii buni se fac în acest sens, iar pentru exporturi este nevoie de transporturi. Deci...
R.: Acum câțiva ani exista un zvon potrivit căruia Mercedes-Benz ar fi dorit să construiască la Sibiu o fabrică. Este ceva adevăr în aceste zvonuri?
B.B.: Nu pot să comentez, nu știu. De obicei, când noi decidem să realizăm o investiție, analizăm mai multe variante. Deci, poate și Sibiul, foarte posibil, a fost testat din acest punct de vedere.
R.: Este Atlassib clientul dumneavoastră principal în România?
B.B.: Pe piața privată, atât din punctul de vedere al duratei colaborării, cât și al volumelor tranzacțiilor, da, Atlassib este principalul nostru client. Cred că ne potrivim. În București avem un contract cu municipalitatea, mult mai mare, dar aceasta este altă piață.
R.: Cum vedeți faptul că primarul Sibiului conduce un BMW?
B.B.: Foarte dureros... (râde)
R.: Vă gândiți să îi faceți o ofertă?
B.B.: Sigur, ne dorim să-i cucerim pe toți cei care au decis, pe moment, să aleagă un alt brand. Să îi convingem fie prin oferta noastră actuală, fie cu cea aflată pe liniile de producție. Nu mai departe de zilele trecute am lansat noua clasă C și noul GLA, două mașini spectaculoase. Vom continua în această direcție și, poate, își va reconsidera decizia.
R.: Are vreo semnificație aparte Sibiul pentru Mercedes-Benz?
B.B.: Suntem o companie germană și, evident, Sibiul este special pentru noi. Cu investiția din Sebeș vrem să strângem legăturile cu investitorii germani din Sibiu.
R.: Este o problemă pentru Mercedes-Benz starea autostrăzilor din România, lipsa unei astfel de rețele, mai precis?
B.B.: Am anunțat deja că în aprilie vom inaugura noua fabrică de cutii de viteză de la Sebeș (investiție de 238 de milioane de euro – n.r.), iar decizia noastră pentru această investiție este legată și de faptul că infrastructura rutieră din România s-a îmbunătățit în ultimii ani. Da, sunt de acord, încă mai sunt multe de făcut, dar multe au fost făcute deja, dacă ne uităm la ce era aici acum zece sau 15 ani. Tot mai multe companii din afară văd că infrastructura din România a ajuns la un nivel care le poate convinge să își realizeze planurile de extindere aici.
R.: Credeți că piața autoturismelor noi va mai crește?
B.B.: Trebuie să crească. În 2008, numărul mașinilor noi vândute în România a fost de aproximativ 300.000. Anul trecut, au fost 62.000 de mașini noi vândute, deci avem mult de recuperat. 20 de milioane de români cumpără tot atâtea mașini cât trei milioane de germani, ceea ce ne arată că, în viitor, aici există mult potențial, odată cu creșterea economiei și a veniturilor populației. De asemenea, din punct de vedere ecologic este important ca mașinile vechi să fie înlocuite cu unele noi, mai eficiente din punctul de vedere al propulsiei, dar și mai sigure. România are, încă, una dintre cele mai mari rate de accidente mortale din Europa, deci e de dorit să vedem cât mai multe mașini moderne și sigure.
R.: Ce așteaptă Mercedes-Benz de la autoritățile din România?
B.B.: În primul rând este de dorit ca situația normelor legislative să fie una predictibilă. Ori care ar fi legile luate și implementate, acest lucru să se întâmple în timp rezonabil, astfel încât afacerile să se poată plia pe noile reguli. Să nu apară surprize peste noapte. Dar, în plus, cred că în România lucrurile merg într-o direcție bună. Este surprinzător să vedem că importul de mașini vechi a crescut. Anul trecut a fost cea mai mare creștere a vehiculelor mai vechi de nouă ani aduse în România. Nu sunt chiar sigur dacă acesta este un scop al dezvoltării țării, de a aduce mașini foarte vechi din restul Europei. Poate că ar fi bine ca politicienii să privească la acest aspect. În rest, creșterea prețurilor la combustibili este o presiune pusă pe industria noastră, ne obligă să venim cu mașini cu un consum mai mic, mai prietenoase cu mediul, ceea ce și facem.
R.: Contează pentru un brand precum cel pe care îl reprezentați care este partidul aflat la putere?
B.B.: Atâta timp cât politicienii au o ureche deschisă și către nevoile oamenilor de afaceri și ale poporului, cu siguranță noi suntem fericiți să lucrăm cu oricine. Este întotdeauna un pic ”provocator” când sunt adoptate măsuri foarte populiste, pentru că noi suntem oameni rezonabili și ne place să lucrăm cu oameni rezonabili.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 656
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
Pastor Marginas
Acum 11 ore
Pastor Marginas
Acum 11 ore
Emil
Acum 12 ore
Pastor Marginas
Acum 12 ore
JFK