Duminică,
14.08.2022
Parțial Noros
Acum
24°C

Guvernul a schimbat traseul autostrazii Sibiu - Pitesti | Foto

Ceea ce era doar la nivel de discuții până acum a devenit oficial: autostrada Sibiu – Pitești nu va mai trece prin Curtea de Argeș, ci prin Râmnicu Vâlcea. Cel puțin așa se arată în documentele licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu – Pitești. Varianta prin Curtea de Argeș a fost aleasă prin Studiul de fezabilitate din 2008, document elaborat pe baza altor două studii de pre-fezabilitate din 1994, respectiv 1997. Respectivele documente, însă, nu includ ”studierea posibilității îmbunătățirii legăturilor cu Râmnicu Vâlcea” și ”legătura între varianta de ocolire recent construită a orașului Sibiu și traseul autostrăzii propuse Sibiu – Pitești”, se arată în caietul de sarcini al licitației pentru revizuirea SF-ului din 2008. Procedura de achiziție a fost lansată în cursul zilei de luni, are termen de depunere a ofertelor ziua de 23 iulie 2014 și o valoare aproximată înainte de atribuire de 43,4 milioane de lei, fără TVA. Termenul de execuție a lucrării este de un an de la data semnării contractului, în urma căruia vor trebui să rezulte cel puțin două variante de traseu. Dintre care să fie aleasă cea propusă spre execuție.

Potrivit hărților orientative anexate documentației de licitație, viitoarea autostradă va trece tot prin dreptul unor localități precum Râul Vadului, Câinenii Mari, Robești sau – dincolo de Râmnicu – Vâlcea – Dedulești, Zamfirești, Prislopu Mare sau Valea Ursului. Adică, va urma cam aceeași linie a drumului național 7. Vechiul traseu urmărea, mai la nord, văile Băiașului, Topologului și Argeșului.
”Prestatorul va lua in considerare ca alternativa de traseu recomandata sa nu afecteze arii protejate de tip Natura 2000, rezervații naturale etc.”, se mai arată în actualul caiet de sarcini.

În zece ani poate ar trebui o autostradă mai mare

Cei de la CNADNR solicită companiei care va câștiga licitația să identifice mai multe trasee pe care poate fi proiectată o viteză de 120 de km/h, atinsă pe autostrăzi cu o platformă de 26 de metri lățime. ”Pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Neasigurarea pe anumite tronsoane a vitezei de proiectare de 120 km /h și a platformei de 26 m va fi fundamentată tehnico-economic pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți”, se arată în caietul de sarcini al licitației. Acest caiet solicită prestatorului angajat și un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii unei benzi suplimentare, în cazul în care aceasta ar deveni necesară în termen de zece ani de la intrarea în exploatare a autostrăzii.

De la 116 de km la 160 de km

Traseul stabilit pe baza SF-ului din 2008 avea o lungime de aproximativ 116 de km, iar estimările de acum patru ani prevedeau cheltuieli maxime pentru construcție de 3,2 miliarde de euro. ”Acel traseu a fost ales pentru a fi construit cât mai repede și cât mai ieftin. Acum, în noua situație, poate au fost luate în calcul și importanța unor centre economice și turistice aflate mai la sud, cum ar fi Râmnicu – Vâlcea sau stațiunile din apropiere. Cred că este și o decizie politică, dar și una care ia în calcul aspecte sociale și economice”, apreciază Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor.
Actualul traseu al DN7 pe care, în mare, îl urmează autostrada propusă de CNADNR, are între Sibiu și Pitești o lungime de 160 de km, străbătută în prezent în aproximativ două ore și jumătate.
”Pentru noi nu contează că e Valea Oltului sau Valea Argeșului. Nouă să ni se aloce resursele financiare și putem construi”, declară unul din reprezentanții constructorilor care au finalizat deja lucrările la autostrada Sibiu – Orăștie.

Sursa foto: Anexa 5 a Documentației de licitație

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

28 comentarii

Alex

Acum 8 ani

In sfarsit o decizie gandita cum trebuie ...
Raspunde

Oz

Acum 8 ani

bai ziaristilor, trecea prin Racovita de Valcea nu de Sibiu :)))
Raspunde

baa

Acum 8 ani

ziaristii lu\' papuc mergeti ba la reciclare
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 8 ani

@2: Da, am văzut acum. Am modificat în text.
Raspunde

jesuila

Acum 8 ani

mda, se vede ca e campanie electorala , varianta initiala era mult mai buna avand in vedere si importanta economoca a orasului Rm,Valcea care la ora acuala e egala cu zero.
Raspunde

@5.

Acum 8 ani

Pentru valceni este foarte important sa ajunga mai repede la Sibiu. Eu propun ca in ziua de vineri sa se circule, pe toate benzile, doar in sensul Sibiu-Valcea, iar dumineca in sensul Valcea-Sibiu.
Raspunde

VASI

Acum 8 ani

Ptr Oz, tarane nu a scris nimeni de Racovita -jud. Sibiu sau Racovita-jud. Valcea, ci a desenat un proiect de autostrada ce trece prin apropierea com Racovita, jud. Valcea. Nu va mai c----- atata pe voi, papagalilor
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

Asa e clar, dispare CASTELUL Turnu Rosu de la Boita, castel istoric cu inceputurile pe la 1368-1370 (Johannes von Scharffeneck)...si sigur TURNUL SPART, tot de atunci...
Raspunde

sibian 100%

Acum 8 ani

Sa vezi atunci puhoi de olteni iuti spre Sibiu,ce nu mai putem respira acum de ei ca nu mai auzi in Sibiu doar \"ici isa\"
Raspunde

Puiu din Dăbuleni

Acum 8 ani

Atunci să le pună dreacu la oltenași viză când pășesc în Jud Sibiu...cel puțin 100 de euroi de căciulă :))))))))
Raspunde

gicu

Acum 8 ani

dr serox vrea avtostrada la gorj. ma minunez ca nu i-a facut un ocol prin tg jiu. a oprit-o decat la valcea. poate-l sfatuieste dracnea cum sa agate mai spre jiu incolo.
Raspunde

12

Acum 8 ani

se da startul la cumparari de terenuri si apoi vandute scump ca vine autostrada peste noi ieeeeeeee
Raspunde

@5

Acum 8 ani

Si eu am o problema cu oltenii, prea multi prin Sibiu, dar Rm. Valcea are totusi o mica importanta economica ... si ar fi bine sa treaca si pe acolo autostrada. Aici nu ne mai gandim doar la 2 orase ci la interesul national.
Raspunde

:)))vai vai

Acum 8 ani

vai ce mare metro***economica si turistica e rm valcea:))) praha, vienna, barcelona, paris, london, st petersburg, roma, milano beware ! ramnicu valcea is on the way :))) LOLZ sincer ce dracu mai produc aia inafara de buruieni si prostituate la parcare brezoi si iesirea spre medias???
Raspunde

:)))

Acum 8 ani

macar curtea de arges are ce are. rm valcea are un muzeu al satului inchis si paraginit.
Raspunde

joseph

Acum 8 ani

Un motiv în plus pentru a trage mâța de coadă și de a cheltui niște bani frumoși. Până la urmă se va dovedi că traseul pe la Rm Vâlcea e nerentabil, chestie știută de pe vremea lui ceașcă, și se va comanda alt studiu. Și tot așa, asta dacă rămâne ciuma roșie la butoane.
Raspunde

şofer

Acum 8 ani

Băi Traian Deleanu, în afară de prima din hărţile care însoţesc articolul, celelalte NU prezintă harta autostrăzii, ci a DN7. Tu publici diletantisme!...Care este sursa din care te-ai documentat?
Raspunde

alzara

Acum 8 ani

Incredibilprovincialismul comentatorilor. Daca noua nu ne place Valcea, ce sa creada occidentalii despre Romania ? Exodul valcenilor se datoreaza si dezindustrializarii judetului.
Raspunde

Anonymus

Acum 8 ani

Asta nu este autostrada este bataie de joc de propun astia adica un fel de***boului... Unde ati mai vazut o autostrada cu atatea curbe pe portiuni mici si cu zone unde se vede clar ca desi este zona dreapta ocoleste nu stiu ce ca sa mearga probabil pe terenul unor acoliti ai guvernului ca sa faca bani la greu... Oriunde te uiti in Europa nu vezi nicaieri o autostrada ca asta propusa nici macar in Austria unde este numai munte... vai si amar de tara asta si de hotii astia care ne fura si noi stam si induram si mai mult acceptam (vezi rezultatele la alegerile ce au fost de curand...)
Raspunde

gargara rosie

Acum 8 ani

ba faceti ce se cere nu ce va dicteaza baroni cu clanta mare din judete care normal nu au tangenta cu cu culoaru pan european 4 ,asta trebuie facut ca sunt bani europeni sibiu -pitesti ca se nimereste si vilcea pe traseu ce s-ai faci nu poti ocoli ,s-au nu vedeti cum au vrut ciocoi rosi prin nastase printul de jilava s-a construiasca impropiu pe bani publici asa zisa autostrada a transilvaniei si rezultatul se vede nema bani nema autostrada si pierderea contractului originar cu firma constructoare BECHTEL ,dubios lucru ca si cu centura sibiului injumatatita de la proiect 33 de km ,la executat 17 km ,cam dubioasa problema ,in schimb il cautam la semnatura pe johannis cita ticalosie in tara asta cautam nod in papura si nu vedem marile tepe gen ,bechtel si alte tunuri date de toata clasa politica ,ba alea care vor s-a le construiasca si nu sunt prioritare se pot face prin parteneriat public privat lucru care vi la explicat la o emisiune in 2009 ,johannis pe un post de televiziune care acum il critica de dimineata pina seara ,pusi de fosti turnatori dar nu la indepedenta la secu
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 8 ani

@17: ”Băi, șofer”, vezi că sursa foto e trecută la final. E din documentația licitației.
Raspunde

bla bla

Acum 8 ani

Iti recomand sa citesti mai bine. Studiul privind variantele de traseu, pregătit ca parte a Studiului de Fezabilitate existent, a fost în principal fundamentat în baza a două studii de pre-fezabilitate, elaborate pentru sectorul Pitești – Curtea de Argeș – Cornetu în anul 1994 și Cornetu - Sibiu din 1997. Aceste studii au fost preluate și dezvoltate în cadrul Studiului de Fezabilitate existent finalizat în anul 2008. Studiul existent al variantelor de traseu prezentat ca parte a Studiului de Fezabilitate din anul 2008, nu include: - Studierea posibilității îmbunătățirii legăturilor cu Râmnicu Vâlcea - Legătura între varianta de ocolire recent construită a orașului Sibiu și traseul autostrăzii propuse Sibiu – Pitești. Etapa de studiu a variantelor de traseu, va trebui concentrată pe cel puțin două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a identifica opțiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic. Unde scrie ca va fi pe la Ramnicu Valcea? Acel traseu nu va fi mai ieftin niciodata din cauza ariei protejate \"Cozia\" .
Raspunde

Odin

Acum 8 ani

Aceasta autostrada nu va fi construita niciodata.
Raspunde

siby

Acum 8 ani

Se vor duce pe apa Oltului banii pentru SF si apoi vor veni altii la conducerea ministerului pentru a modifica din nou traseul...poate ca-l vor face pe unde nimeni nu se gandeste...ce-i sigur ca pana in 2020 nu vom merge pe aceasta portiune de autostrada! Exemplu concret al hotiei-BECHTEL!!!
Raspunde

pt 9. sibian 100%

Acum 8 ani

Fara moldovenii si oltenii sau motii de care te impiedici tu acum pe acolo, explozia economica a orasului Sibiu ar fi fost cam imposibila. Si hai sa iti spun si de ce... Centre Universitare Politehnice sunt la Iasi, Bucuresti, Cluj si Timisoara care produc ingineri ce ulterior vin in orase ca Sibiul sa contribuie la dezvoltarea economica a orasului respective, platindd in acelasi timp taxe catre stat si administratia locala. Scoate-ti capul dintre picioare si revino la ratiuni mai morale. Lumea e intr-o continua miscare, tu ramai pe loc agatat in metehnele trecutului. Ar trebui sa iti fie rusine de atitudinea de-a dreptul cretina de care dai dovada in toate comentariile de pe acest site.
Raspunde

siby

Acum 8 ani

Cam asa-i! Sibienii destepti si harnici au cam plecat din tara gasindu-si un alt loc mai bun de trait, astfel ca locul gol lasat trebuia umplut cu ceva sau cineva.....Asa s-a intamplat si cu sasii incepand cu anii 1980!!!
Raspunde

@25

Acum 8 ani

Lasa ma ca inginerii produsi de fabricile tale de diplome de la bucuresti,cluj,iasi, n-au contribuit cu nimic la dezvoltarea orasului, eventual cu parazitarea banilor celor ce muncesc,n-am vazut nici o masinarie supersonica construita de miinile si mintea lor,toata tehnologia e adusa de dincolo.Ma mie imi ridica nivelul de trai omul ala care da cu lopata si construieste infrastructura, case,canale asfalt etc.nu ala cu 100 de diplome si dupa el nimic. Scoateti capul dintre picioare si revino la realitate.
Raspunde

pentru pct 25

Acum 8 ani

Eu m-am semnat sibian 100% pt. ca asta sunt.Cred ca ma confunzi cu alt semnatar de pe site pt. ca eu am postat pt. prima data aici.In rest parerea mea ramane aceeasi .Stati la voi pt. ca sibienii au cladit acest oras si fara puhoiul de sudisti care vin aici si ne jignesc cu tupeu jegos .Se vorbea in articol despre autostrada spre Valcea asa ca nu vorbeam de ardeleni.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus