Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a organizat o întâlnire cu majoritatea celor implicați în lucrările de pe șantierul lotului III al autostrăzii Orăștie – Sibiu. Pe această porțiune de 22 de km cuprinsă între Săliște și Cunța (județul Alba) trebuia să se circule de mai bine de un an, întârzierile cumulate având multe cauze.
”Despre cât de mulțumit sunt nu pot spune, dar ceea ce este foarte bine e faptul că se lucrează. Am organizat această întâlnire deoarece sunt inadvertențe între consultanți și proiectanți, între consultanți și constructori și așa mai departe. Am discutat astfel încât să poată fi depășite toate problemele pe care le au”, a declarat ministrul Ioan Rus pentru Turnul Sfatului.
Ioan Rus a venit pe șantierul autostrăzii dinspre Alba Iulia. Astfel a putut circula și pe primii aproximativ 12 km ai lotului III care, cel puțin teoretic, ar putea fi dați în folosință mai repede, având în vedere existența nodului rutier de la Apoldu de Jos. Însă, potrivit discuțiilor avute la întâlnirea de azi, deși această porțiune ar urma să fie terminată în cursul lunii august, circulația nu va fi deschisă decât atunci când întreg tronsonul va fi dat în folosință.
”Despre litigiile existente (inclusiv cele legate de pădurea din apropiere de Apoldu de Jos, care trebuie defrișată – n.r.) pot spune că o parte s-au încheiat, iar cele rămase vor fi închise în curând. Cu toți cei implicați am discutat și cu toții au promis că pe aici se va circula anul acesta. Acum, că nu va fi 15 sau 16 noiembrie este posibil, dar anul acesta există toate condițiile să termine lucrarea”, a mai spus Ioan Rus.
De cealaltă parte, reprezentanții Impregilo SpA s-au rezumat la cuvinte puține. ”Tot ceea ce putem spune este că întâlnirea a fost bună, pozitivă”, a declarat pentru Turnul Sfatului Carlo Alberto Scopel, directorul de șantier al constructorilor de la Impregilo.
Lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie trebuia finalizat, la fel ca celelalte trei loturi, în aprilie anul trecut. Întârzierile au fost generate de alunecările de teren apărute pe porțiuni de aproape șase km, în zona Aciliu – Apoldu de Jos. După îndelungate negocieri între Impregilo (constructor și proiectant) și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (beneficiar), în acest an a fost agreată propunerea ca alunecările de teren să fie stopate prin excavații masive pe dealurile din apropiere și prin consolidarea terenului prin metoda cunoscută sub numele de ”deep mixing”.
Foto: Imagini realizate în data de 5 iulie de către utilizatorul AdiArc al forumului forum.peundemerg.ro în zona viaductului de la Aciliu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Compania Naţională , Alba Iulia , Ioan Rus , Drumuri Naţionale , Salini Impregilo Sp , Turnul Sfatului , Turnul Sfatului Carlo Alberto
Vizualizari: 555
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
@
Acum 6 ore
@Till
Acum 6 ore
Cartea ne face bine..
Acum 6 ore
Escu
Acum 6 ore
Cartea ne face bine..