Marţi,
01.12.2020
Cer Senin
Acum
-7°C

Oficial Transalpina ramane inchisa traficului

21 Iulie 2014 20:46

Circulaţia pe DN 67 C - Transalpina - rămâne închisă, în condiţiile în care lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, iar pe o porţiune sunt abandonate, după ce constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul.

Potrivit CNADNR, DN 67C este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare.

CNADNR mai precizează, luni, că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 - Rânca (GJ); 59+800 - intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 - intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl.) .

Conform sursei citate, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de şantier.

Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă.

Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârşitul lunii iunie, că CNDNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, astfel că Transalpina rămâne închisă.

Neaga mai spunea, în urma unei vizite făcute în zonă, că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.

"Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, afirma Neaga, citat de Mediafax.

Directorul general al CNADNR afirma că, în prezent, compania pe care o conduce îşi calculează pagubele şi va apela la instanţă pentru a obţine inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectivă începând lucrările de modernizare a şoselei în 2007, muncitorii fiind retraşi însă de pe Transalpina în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache.

Conform acestuia, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

Sursa foto

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

11 comentarii

RÂNCA

Acum 6 ani

Handicapatul de Narcis Neaga a calculat cumva şi pierderile proprietarilor de pensiuni şi hoteluri de pe Transalpina ?Sau de aici nu primieşte comisioane şi ca atare aceştia nu contează ? Cine îl ţine domne pe individul ăsta penal în funcţia asta ? Fără pregătire profesională , fără experienţă , cu doasare penale în spate şi PEDELIST PÂNĂ IN MĂDUVA OASELOR ????????
Raspunde

sibian

Acum 6 ani

...tara lui papura voda.Nu sant in stare sa termine statul lucrarea pe portiunea fara marcaje si isi scotea banii prin proces prin firma ce trebuia sa execute lucrarea dar e mai usor sa pui un indicator cu accesul interzis
Raspunde

adi

Acum 6 ani

daca mai trece inca o iarna , zonele unde nu s-a asfaltat vor trebuii refacute integral si acest drum va costa mai mult ca o autostrada..bineanteles iarasi avem probleme , dar fara vinovati
Raspunde

Transalpina

Acum 6 ani

O fost turul ciclist al Sibiului,rezumate transmise in toata lumea, ca televiziunile noastre de cacao nu sunt in stare sa transmita ceva live si ce transmit arata numai zone cu asfalt stricat,cai, carute,case paradite si c.a,c.a de vite pe asfalt ca sunt atit de frustrati de frumusetea turului.iar nenea cindrea merge numai la sindrofii si bulzuri de mamaliga pe la tara in loc sa inspecteze traseul turului sau sa puna primarii sa raspunda de zonele de asfalt pe unde trec ciclistii.Pe Transalpina inainte de Jina era urlat pamintul pe mai mult de jumatatea drumului aproape sa nu mai aveau pe unde sa treaca ciclistii.Nene Cindrea si daca zona respectiva era in jud. Alba trebuia sa iei masuri de remediere, sa dai dovada de transmiterea unui tur de ciclism civilizat si responsabil si sa fi luat la intrebari televiziunile care le place sa filmeze numai partile rele de ex. n-am vazut transmisia turului prin Poiana,Tilisca, Saliste etc, si cind o transmis o fixat obiectivu pe vreo casa darapanata,magazii,carute etc.
Raspunde

elena

Acum 6 ani

am avut gandul extaordinar de a merge duminica sa vedem Transalpina,este ceva ce-ti taie efectiv respiratie,atata bucuri estetice,atata poezie,incat nu mai vezi neajubsurile soselei
Raspunde

nicu

Acum 6 ani

E adevarat,da Transfagarasanu e mai tare si impresionant,dar eu zic ca sa ne bucuram de amindoua ca sunt in tara noastra si o buna parte din ele sunt in judetul nostru.
Raspunde

@elena

Acum 6 ani

Noi cunoastem cit de frumoase sunt amindoua drumurile, da televiziunile care transmit cenzurat intentionat partile rele, potentialii turisti din tara si strainatate se bazeaza pe imaginile pe care le vad si atunci nu sunt atit de interesati sa ne viziteze.De aceea cei ce vin aici mereu ne spun ca ei au in occident o perceptie foarte proasta despre noi si cind vin aici si vad, ramin impresionati de frumusetea locurilor,orasului,Transalpinei,Transfagarasanului, si a oamenilor,de aceea televiziunile astea ale noastre care transmit cenzurat si numai partile rele trebuiesc trase la raspundere.Chiar am vazut o emisiune unde erau invitati niste evrei care ne spuneau ca sa nu mai focalizam numai gunoaie si lucruri rele , ca fiecare tara are si asa ceva da nimeni nu defileaza cu ele , asa cum facem noi.
Raspunde

Cornel

Acum 6 ani

Dupa ce CNADNR a platit despagubiri 1 milion euro pentru un accident in care a fost gasita vinovata, nu vor mai face nicio concesie la circulatie daca un drum nu este gata-gata.
Raspunde

xyz

Acum 6 ani

@Cornel, stai linistit ca milionul acela a fost scos tot din buzunarele noastre. Pacat ca nu s-au gasit mai multi sa-i de in judecata.CNADNR arunca pisica moarta din stanga in dreapta si cauta portite prin care sa scape in caz de proces.Daca cineva vrea sa scoata bani de la CNADNR, tot din cauza unui parapet cu probleme, este suficient sa mearga pe drumul dintre Fantanita Haiducului si Bradu, in zona in care a murit taximetristul lovit de TIR. Dupa atata amara de vreme, parapetul arata exact la fel ca dupa accident.Probabil, CNADNR trebuie sa dea in judecata vreo societate aflata in faliment, ca sa rezolve problema parapetului.Bine ca nu au inchis drumul, ca trebuia sa ocolim bateva sute de km ca sa ajungem din Sibiu in Bradu.
Raspunde

@9

Acum 6 ani

Sibiu-Talmaciu-Racovita-Avrig-Bradu...aprox 25 km
Raspunde

xyz

Acum 6 ani

@9, pe traseul Sibiu-Talmaciu se lucreaza la reabilitarea drumului, ca si pe Transalpina, care a fost declarata inchisa. Daca alegi orice traseu alternativ, o sa dai de parapeti loviti si lasati asa luni in sir sau care nu corespund minunatelor norme de siguranta, motiv pentru care CNADNR a platit 1 milion de euro. Daca vrei, foloseste Google Maps si vezi ce probleme sunt peste tot.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus