Luni,
18.08.2025
Thunderstorm
Acum
19°C

Anul acesta, podul de la Piata Cibin va fi demolat. In locul lui ramane o pasarela

Până la finalizarea noului pod peste râul Cibin, în zona pieței cu același nume traversarea apei curgătoare va mai putea fi făcută doar de către pietoni. Pentru aceștia va fi construită o pasarelă, în timp ce șoferii vor trebui să ocolească pentru a folosi fie noul pod din prelungirea străzii Neculce, fie cel care face legătura cu strada Rusciorului. Podul de piatră poate fi de asemenea o alternativă, dar numai pentru mașinile mici.
Construirea noii pasarele pietonale și demolarea podului de fier de la Piața Cibin sunt printre primele lucrări prevăzute în contractul de construirea a unui nou pod în locul celui existent. Contractul a fost semnat astăzi de către primarul Klaus Johannis, ca reprezentant al municipalității, și de către Ion Dinicoiu, administratorul SC Prodial SRL din Cisnădie, lider al asocierii formată din șase firme desemnată câștigătoare a procedurii de achiziție publică lansată în acest sens. Alături de Prodial, în asociere mai sunt și firmele SC Arcada Company SA Galaţi, SC Repcons SRL, SC Termo Sibiu SRL, SC Consinstal Energy SRL și SC Teleconstrucţia SA.
Valoarea contractului este de 10,5 milioane de lei, fără TVA, față de 14,2 milioane de lei, cât era estimarea înainte de atribuire. Termenul de execuție al lucrării este de 20 de luni.

Declarații

”Este un loc cu o tradiție foarte veche, dar cu un pod care nu mai face față traficului. Noua construcție va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste pentru biciclete. Silueta noului pod va aminti de cea a actualului, pentru a păstra aspectul zonei. Licitația de atribuire a acestui contract a fost una complexă, documentația fiind foarte amplă. Felicit comisia de licitație pentru că nu a existat nicio contestație”, a spus primarul Sibiului, Klaus Johannis, la semnarea contractului.
De cealaltă parte, Ion Dinicioiu, a promis o lucrare de calitate. ”Suntem onorați că am reușit să câștigăm acest contract. Suntem printre puținii din țară care pot face foraje pentru piloți în astfel de condiții. Sperăm să terminăm în termenul prevăzut de contract, astfel încât toți sibienii să fie mulțumiți”, a declarat și administratorul firmei Prodial, Ion Diniciou.
Termenul de garanție al lucrării va fi de cinci ani.

Pod cu patru arce

”Pe parcursul celor 20 de luni prevăzute ca termen de execuţie a lucrărilor, constructorul va demonta podul existent, păstrând elementele metalice încă viabile şi va monta o pasarelă provizorie pentru circulaţia pietonilor. Staţia hidrologică din apropierea podului existent va fi relocată pentru a face loc şantierului. Se vor moderniza reţelele de apă şi canalizare, reţelele de telecomunicaţii, cele de gaz şi electricitate care traversează Cibinul.
Un nou pod va fi construit pe structura a patru arce metalice, unite câte două în zona trotuarelor. Un aspect important pentru funcţionalitate, dar şi aspect este construirea unei alei de promenadă pe fiecare mal, în dreptul podului, asemănătoare cu cele amenajate la podul Neculce.
Circulaţia pe noul pod se va desfăşura pe patru benzi de circulaţie. Vor fi amenajate trotuare şi piste pentru biciclete pe ambele părţi. De asemenea, podul va avea un sistem de iluminat public nou”.
Sursa: Comunicat Primăria municipiului Sibiu

Foto: Primăria municipiului Sibiu

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

ULOS

Acum 11 ani

5 ani garantie? Pentru un pod? ALO? CINCI ANI?
Raspunde

kratos

Acum 11 ani

cand a fost refacut Podul Garii in 2007 s-au dat 2 ani garantie (Concefa si DPC), iar la 6 luni dupa iesirea din garantie a avut nevoie de reparatii
Raspunde

adiarc

Acum 11 ani

este un proiect excelent.....bravo....dar o sa evit zona pana la finalizarea acestuia
Raspunde

nemilosu

Acum 11 ani

\"Licitatia de atribuire a fost una complexa...\"Adica au fost unele disensiuni la spagi probabil. Cei din zona Pta Cibin, Pta Cluj si cam tot Orasul de Jos, puteti sa va luati adio de la viata buna. Cam cat s-au clacait cu celalalt pod si se cacaie cu ala de pe C. Surii Mici, va asteapta viata lui Aldo Moro. Cine a fost Aldo Moro? Pt. cine nu cunoaste, a fost un italian cu viata si moarte de roman.
Raspunde

milosu

Acum 11 ani

de unde sti ca s-a luat spagi tu trebuie ca te tragi de la vale ca numai acolo se lucra pe baza de spaga ,ba cit este ,johannis de urmarit destructurile mafiote care ne conduc de 25 de ani din dezastru in dezastru era de mult legat ,s-au nu vezi ca pentru o semnatura pe un contract care a vrut s-a impulsioneze investititia si o poaie de juristi care trebuia sa-l atentioneze ca astia de la vale in friustrarea lor sunt cu binoclu pe sibiu il plimba pa la ani mai cebva ca pe aia de au devalizat tara ,[bechtel ,sidex ,petrom ,etc ]tepe de platim toti amarasteni la politiceni incuscriti cu interlopi ,ba asta [johannis ]nu va raspunde ca are decenta si educatie ,la cit folclor lansati pe saituri , ba numai credein povestile lui ponta si alti politiceni frustrati ,care habar nu au ce inseamna industrializare ,ba daca mai stam cu alde ,ponta etc 4 ani ai s-a vezxiu cum il cauti pe johannis s-a scoata rara din *** dar va fi prea tirziu ,de ce crezi ca au pus tunurile pe el toata media nationala +politruci de doi bani care din frustrare apar la tot felu de talk -souri si da cu laturi pe el ,ba le este frica si de ce tie frica nu scapi,s-au esti si tu unu de alaplatit de propaganda securista -comunista de aia care ati foprmat o cloaca comuna la sifonat bani publici ,ba s-a faci in 14 ani 6 poduri +800 de srtazi de la a la z este performanta greu de realizat in romania si s-a ai si detractori si sabotori atit la sibiu dar si la mitici ,asa ca mai laso cu spagile ca nu tiai gasit omul dute mai la vale la voi in prazburgia la bercea mondial si alte numa sonora din lumea interlopa cuplate pina la cel mai marenivel de politiceni ,s-au crezi cumva ca aia s-au imbogatit pe mari afaceri ,tiau tras tie si la inca 15 000 000 citi am mai ramas tepe [bechtel ,centura sibiului ,petrom etc .mari mega tunuri ,dute ba la ckluj si vezi ce tepe a tras piticu porno [boc ] cind a fost sinistru tari ,ala a confindat visteria tari cu bugetu clujului ,de ce crezi ca la numit pe ala de il chema rus la ministeru de transporturi s-asifoneze nani sa-si construiasca iasov -comarnic si turda -sebes in loc de ce este normal sibiu -pitesti -giurgiu -istambul mai pe intelesu tau de nemilos culoaru 4 pan europoean nu alea de de circuyla numai la sfirsit de saptamina mitici si asta turda -sebes cind se intorc studenti de fabricile de latonomatele zise universitati in vacanta in rest te intilnesi cu o masina o data la o ora spre deosebire de varianta normala pe valea oltului unde se desfasoara 90 la suta din traficul tari dinspre vest spre sudu europei acolo s-a vezi spagii de ce crezi ca la noi ca la nimeni in europa costa km de autostrada de 3 ori mai mult ca intr-o tara normala ,asa ca du folcloru asta securisto comunist la tine la vale ca de acea sunteti saraci lipiti pamintului si ati invadat sibiul de s-a triplat populatia sibiului am ajuns cu voi cu tot la o populatia de vreo 400 000 de locuitori s-au nu se vede caam ajuns vecini cu talmaciu ,saliste ,cisnadie slimnic etc in ritmu asta ajungem cel mai mareoras din tara lui copy -paste
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

extren de DUBIOASA asocierea de firme care construieste podul...de ce era nevoie de firme din Galati???? Galati??? sper sa putem circula pe podul ala in urmatorii 5-6 ani
Raspunde

corleone

Acum 11 ani

Asocierea de firme a trebuit realizata in vederea indeplinirii tuturor conditiilor cerute in caietul de sarcini (experienta similara, cifra de afaceri, personal calificat etc.) Aceste conditii impuse de beneficiar cateodata sunt absurde dar trebuiesc indeplinite astfel ca desi probabil numai o firma va executa lucrarea, respunzatori vor fi toti in functie de aportul acestora la proiect. Liderul de asociere este din Sibiu si este cunoscut in acest domeniu, sunt sigur ca treaba se va face ca la carte.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Dacă singura problemă a vechiului pod era doar că nu mai făcea față traficului, stau și mă întreb de ce nu s-a făcut doar o extindere, înglobând și vechiul pod în ea?
Raspunde

@8

Acum 11 ani

...pt ca podul are 40 de ani , minim
Raspunde

Sibian

Acum 11 ani

Garantie 5 ani la un pod? Imi aduc aminte ca acum cativa ani primaria unei comune de prin Maramures parca, a primit o notificare de la o firma din Austria, ca pt. un pod din comuna s-a incheiat perioada de garantie de 100 de ani! Pod focut pe vremea Austro-Ungariei.
Raspunde

hi, hi

Acum 11 ani

Cum gandea barza care-l aducea pe bebelusul Klaus Iohannis : \" Mi-am dat seama ca asta e prea prost pentru Germania. Nu-i mai bine sa-i dau drumul in tara asta amarata peste care trec ? Scap de el, ca-i greu pampalaul, ma intorc si mai repede la baza.\"
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

@9:Podul a fost construit in 1908,in mandatul lui Albert Dorr.Ala primar,nu Gheorghe!A condus Sighiul 12 ani,dar ce ani!
Raspunde

@10. Garantia de 100 de ani

Acum 11 ani

Podul cu garantia de 100 de ani este podul care leaga Aradul Nou de municipiul Arad... asa este, prin 2005 primaria Arad a fost instiintata de cei din Viena ca garantia podului a expirat ... va dati seama dupa 0 suta de ani mai au o evidenta a lucrarilor executate si garantate de ei.
Raspunde

Mihai

Acum 11 ani

@6 Sibiene, de ce te deranjeaza faptul ca una din firme are sediul la Galati? Ce te nemultumeste? Fii deschis si raspunde. Vrei si ieftin dar si calitate. Uite ca o firma e dispusa sa indeplineasca aceste criterii. Vega \'93 (din GL) a realizat si alte lucrari in orasele din tara si au fost ok. De unde atata reticenta? Sa fie vorba de mandrie locala exagerata?
Raspunde

Georg

Acum 11 ani

Cand trecea tramway-ul peste el rezista...La Cluj exista pod-de-fier si nu-l darama..la Oradea, la fel...Faceti la fel cu viaductul..cel vechi n-avea nici pe naiba...cel nou tremura din toate tzâtzânile, acum, dupa cca un an de la constructie, trebuie COMPLET REPARAT... Nu invatati nimic? E MONUMENT INDUSTRIAL ISTORIC, are peste 100 de ani...
Raspunde

silviu

Acum 11 ani

Carui trafic nu-i face fata? Pe acest pod mai trec doar cei care merg la piata. Toate strazile pe care le deserveste podul au 2 benzi. Benzile laterale de pe pod si pistele de biciclete vor fi in dreptul caselor. In schimb,viaductul care se construieste scum peste calea ferata,in prelungirea Caii Surii Mici, va avea doar 2 benzi si va deservi traficul celor care lucreaza la \"Continental\"si celelalte firme din zona industriala vest.
Raspunde

Cristian Gabriel

Acum 10 ani

Ar fi trebuit intr-adevar gasita o solutie de genul celei din Terezian unde comunistii au pastrat podul istoric construind la mica distanta actualul pod - modern la vremea respectiva - pe patru benzi. Se putea gasi solutia sa se inglobeze ca o insula intre noile sensuri, un giratoriu imens cu un pod de flori !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus