Turiştii America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa au fost mai mulţi cu 30% anul trecut în România, dar europenii ocupă 92% din total, Bucureştiul şi marile oraşe fiind principalele atracţii, în timp ce litoralul strânge doar 1,6% dintre turiştii străini, iar în Deltă ajung doar 0,7%.
Anul trecut, s-au cazat în România 8,4 milioane de turişti, cu 6,6% mai mult decât în anul precedent. Numărul turiştilor străini a crescut cu 11,5%, până la 1,9 milioane, iar cel al românilor cu 5,3%, la 6,5 milioane.
"Creşterile pe piaţa externă se explică prin campaniile de promovare făcute de România pe pieţele internaţionale. A fost şi campania internaţională pe televiziunea Travel Channel, în care a apărut prinţul Charles, şi care a contribuit decisiv la creşterea numărului de turişti străini în România, chiar şi pentru America de Sud sau Africa. Nu doar datorită lui au fost creşterile, pentru că am avut şi alte campanii, dar prinţul este cunoscut în întreaga lume şi imaginea lui a atras turişti", a declarat agenţiei MEDIAFAX Simona Man, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).
Ca în fiecare an după 1990, România îi atrage cel mai mult pe români, care continuă să meargă în număr mare în destinaţii interne.
Cu cei 8,4 milioane de turişti, România este departe de a se considera o destinaţie de succes. Într-un clasament al Organizaţiei Mondiale a Turismului, cea mai vizitată ţară din lume este Franţa, cu peste 80 de milioane de turişti în 2013, urmată de Statele Unite (70 de milioane de turişti), Spania (60 de milioane de turişti), China (55 mil. turişti), Italia (47 mil. turişti), Turcia (37 mil. turişti), Germania (31 mil.), Marea Britanie (31 mil.), Rusia (28 mil.) şi Thailanda (26 mil.).
România stă mai prost şi decât Grecia (18 milioane de turişti), Ungaria (peste 10 mil. turişti), Cehia (9 mil.), Croaţia (10 mil.) sau Polonia (15 mil.), dar este peste Bulgaria, care a înregistrat în jur de 7 milioane de turişti.
Durata medie a şederii în anul 2014 a fost de 2,5 zile pentru turiştii români, iar la turiştii străini a fost de 2 zile.
"Durata medie a sejurului este încă foarte mică, uşor mai mare pentru români, deoarece componenta de vacanţă este mai accentuată în cazul românilor. În cazul străinilor, principalul scop al vizitelor în România rămâne cel de business. Aceasta se vede şi din datele legate de destinaţiile preferate de străini, care sunt îndeosebi oraşele. Apreciem că, alături de turismul de business, participarea la diferite evenimente organizate în oraşele din România reprezintă pentru străini motivaţia principală de călătorii în România", crede Lucia Morariu, preşedintele Asociaţie Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: marea britanie , Statele Unite , Travel Channel , Lucia Morariu , Asociaţie Naţionale , Organizaţiei Mondiale , Simona Man , Autorităţii Naţionale Sanitare , Turiştii America
Vizualizari: 339
Ultimele comentarii
Acum 20 ore
Mircea
Acum 20 ore
Ion de la raion
Acum 20 ore
Teo
Acum 20 ore
Trotineta
Acum 21 ore
Marina