Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat, joi, că în perioada 20-22 mai va avea discuţiile finale, la Bruxelles, pentru aprobarea Master Planului pentru Transporturi de Comisia Europeană şi a estimat că, până la finalul lunii mai, documentul va fi aprobat, inclusiv cu programul de implementare.
Rus a precizat, joi, în cadrul Comitetului Executiv al PSD, la solicitarea liderului de partid, premierul Victor Ponta, că, în pofida scrisorii adresate de parlamentarii opoziţiei Comisiei Europene pentru desecretizarea Master Planului, documentul este de mult timp pe site-ul ministerului de resort şi a fost discutat şi aprobat în unanimitate în comisia parlamentară pentru transporturi.
Ministrul Rus a admis că au existat o întârziere în a răspunde observaţiilor Comisiei Europene la faptul că Guvernul a alocat suplimentar 7 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură de transport, întârziere cauzată de demisia fostului ministru al Finanţelor Darius Vâlcov, dar a precizat că răspunsurile la toate observaţiile Comisiei au fost trimise în cele din urmă în timp util.
Rus l-a asigurat pe Ponta că în Master Plan se regăsesc "la loc de cinste" proiectele Piteşti-Sibiu, Bucureşti-Braşov sau Iaşi-Tg. Mureş, moment în care preşedintele CJ Vrancea, Marian Oprişan, a cerut ca "loc de cinste" să fie şi culoarul XIX de transport, pentru a permite dezvoltarea judeţelor din Moldova.
Ponta a arăta şi el că Sibiu-Piteşti şi Iaşi-Târgu Mureş sunt priorităţi absolute ale Guvernului.
"Ţara noastră o să aibă în sfârşit un Master Plan de Transport, o să aibă trecute acolo priorităţi absolute şi Sibiu-Piteşti şi Iaşi-Tg. Mureş. Nu ştiu dacă asta o să-l convingă pe Adomniţei, sau cum îl cheamă, dar pe oameni normali la cap o să-i convingă", a spus liderul PSD.
Pe de altă parte, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi vice-președinte CA la Dacia, Constantin Stroe, nu este deloc optimist. ”M-am născut cu mult optimism, dar am rămas cu uşoare urme, cu firimituri. Nu cred în promisiunile care se fac, că această autostradă Piteşti - Sibiu, care este vitală pentru România, va fi gata în 2020. Multe investiţii din România sunt concentrate pe partea de vest a ţării. Mi-aş fi dorit ca investiţiile să se facă şi pe partea de est. Dar cum, când se face o zi de la Braşov până la graniţă sau încă o zi până la destinaţie? La investiţia specifică anuală pe cap de salariat stăm mai bine decât Polonia sau Cehia, dar per total investiţia din sectorul de componente auto este departe de valorificarea potenţialului existent în această ţară”, a spus Stroe, citat de Agerpres.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Comisiei Europene , Master Planul General , Victor Ponta , Ioan Rus , Târgu Mureș , Bitstream Vera Sans , Comisia Europeană , Ministrul Transporturilor , Lucida Grande , Master Planului General , Comitetului Executiv , Asociaţiei Constructorilor , Finanţelor Darius Vâlcov , Constantin Stroe , Marian Oprişan , Ministrul Rus
Vizualizari: 702


Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Gelu
Acum 9 ore
Lucian
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 9 ore
Emil