Promisiunea lui Ioan Rus înainte de a-și da demisia săptămâna trecută s-a adeverit. Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a semnat, luni, cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, cu o valoare de 29 milioane lei, fără TVA.
"Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puţin dificile, loturile 1 şi 5 (Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti, n.r.), astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiţii, lucrările efective la autostrada Sibiu - Piteşti ar putea începe în 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European, Nădlac - Constanţa", a declarat într-un comunicat directorul general al CNADNR, Narcis Ştefan Neaga, citat de Mediafax.
Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de stat (15%).
CNADNR a anunţat la finele lunii mai că va semna contractul cu asocierea româno-italiană, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia formulată de firmele Romair şi Dongbu (Coreea de Sud).
La începutul lunii martie, premierul Victor Ponta a declarat că a fost anunţat că către ministrul Transporturilor de la acea dată, Ioan Rus, că rezultatul licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pieşti a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislaţiei achiziţiilor.
"Domnul Rus mi-a dat o veste bună şi una proastă. Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie", a spus atunci Ponta.
În luna februarie, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea - Tecnic Consulting Engineering contractul de 29 milioane lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti, cu o lungime de circa 120 km.
Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.
Autostrada Sibiu - Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Pan European , Master Planul General , Victor Ponta , Ioan Rus , Drumuri Naţionale , Apel Bucureşti , Tecnic Consulting Engineering , Master Planului General , Spea Ingineria Europea , Narcis Ştefan Neaga , autostrada Sibiu - Pitești , Domnul Rus , Spea Ingegneria Europea
Vizualizari: 896
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Toma
Acum 1 oră
K.Samuel
Acum 1 oră
Un sibian vero
Acum 1 oră
Pentru barosanu
Acum 2 ore
1989