Joi,
09.02.2023
Ceata
Acum
-19°C

Încurcatele căi ale drumului Sibiu – Mediaș – Sighișoara: UE a dat banii de reabilitare după ce a fost gata

Încurcatele căi ale drumului Sibiu – Mediaș – Sighișoara: UE a dat banii de reabilitare după ce a fost gata

Comisia Europeană a decis luni, 28 septembrie, aprobarea plății către România a 40,7 milioane de euro, reprezentând finanțarea proiectului de reabilitare a DN14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara, informează reprezentanții Comisiei într-un comunicat de presă remis Turnul Sfatului. Valoarea totală a proiectului este de 47,9 milioane de euro, din care 85% reprezintă cofinanțarea din FEDR. Interesant este faptul că, din punct de vedere contractual, modernizarea DN14 a început în 31 ianuarie 2011, când CNADNR a semnat contractul cu firma austriacă Strabag. De facto, modernizarea a început abia în aprilie 2012, când cei de la Strabag au început lucrările pe teren. Cu mari întârzieri (timp de un an, în 2013, plățile au fost în totalitate oprite din lipsă de fonduri), lucrările au fost finalizate în 2014, iar potrivit informațiilor CNADNR, modernizarea drumului a fost recepționată în 2 aprilie, anul în curs.

Trebuia să fie din bani de împrumut

Despre modernizarea DN14 s-a vorbit la nivel oficial de aproape zece ani, când, potrivit informațiilor oficiale, realizarea acestui proiect urma să fie finanțată dintr-un împrumut accesat de la Banca Europeană de Investiții. De altfel, tocmai din acest motiv procedurile de încredințare a lucrărilor au fost făcute pe baza regulilor BEI. ”Autoritățile române au decis ulterior ca, în locul împrumutului de la BEI, să solicite pentru aceste proiecte bani din Fondul European de Dezvoltare Regională. Cererea pentru finanțare FEDR a DN 14 a fost făcută în decembrie 2014, iar ultimele documente au fost depuse la CE în a doua jumătate a lunii iulie 2015. La momentul în care România a depus solicitarea pentru finanțarea cu fonduri europene, lucrările de reabilitare a DN 14 erau aproape finalizate”, arată acum reprezentanții Comisiei Europene în România. Tronsonul Sibiu-Mediaș al DN 14 este parte a rețelei de transport trans-europene extinse (TEN-T Comprehensive), mai arată sursa citată.

”Mă bucur să anunț decizia privind plata contribuției financiare din FEDR pentru acest proiect important de infrastructură. În urma reabilitării DN 14 Sibiu-Sighișoara, se estimează că rata de producere a accidentelor se va reduce cu 10% pe cei 79,36 kilometri de drum național. De asemenea, cei aproape un milion de locuitori ai județelor Sibiu și Mureș, precum și utilizatorii naționali și internaționali ai rețelei de transport vor putea să parcurgă distanța dintre cele două orașe în condiții sporite de siguranță și într-un timp mai scurt”, Corina Crețu, Comisarul European pentru Politica Regională

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Alex

Acum 7 ani

Foarte tare. Au făcut proiectul din banii guvernului apoi tot guvernul declara un nou proiect finanțat prin FONDURI UE prin care repară același drum finalizat. Sună a fraudă.
Raspunde

Dumitru Andro

Acum 7 ani

Drumul se prezinta acum in conditii acceptabile.Este insa deranjanta frcventa si multitudinea restrictiilor impuse regimului de circulatiei ,de multe ori in exces.Sunt cu totul de acord fata de grija ce se manifesta pentru integritatea fizica a participantilor la trafic ,dar intrebati si conducatorii auto cu experienta daca se impun atitea restrictii .
Raspunde

Suciu

Acum 7 ani

Eu nu inteleg cum totul este finalizat (lucrari, receptie, bani incasati), dar exproprierea proprietarilor ce au terenuri lipite de DN 14, desi procedura a fost declansata in 2014, nu este finalizata. Sunt unul dintre expropriati, dar nu am aflat inca nimic despre despagubire, despre stadiu intabularii tronsonului de drum al statului, ce urma sa se execute. Nici macar nu am in CF notata vreo expropriere. FOARTE CIUDAT!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus