Miercuri,
30.11.2022
Ceata
Acum
-3°C

Narcis Neaga, șeful CNADNR: suntem în faza de a stabili vinovații pentru autostrada închisă. Impregilo nu vrea să muncească

Narcis Neaga, șeful CNADNR: suntem în faza de a stabili vinovații pentru autostrada închisă. Impregilo nu vrea să muncească

Constructorii de la Impregilo SpA și-au mai asumat un nou termen: acela de a preda săptămâna viitoare proiectul tehnic al lucrărilor de reabilitare a autostrăzii dintre Cunța și Săliște, în zona unde această autostradă a fost demolată din cauza lucrărilor prost executate. Anunțul a fost făcut de Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri din România, în cadrul unui interviu acordat celor de la Hotnews. Doar că nici Narcis Neaga nu are mare încredere că acest termen va fi respectat. ”Așteptăm până săptămâna viitoare să vină cu o soluție. Nu suntem convinși că vor veni cu o soluție, după modul în care tratează această problemă. Nu tratează cu seriozitate această problemă, nu se țin de termene, de ceea ce promit. Tratau această problemă ca și când ar fi o cauză a deschiderii premature a traficului pe această autostradă. În momentul în care am cerut și s-a efectuat această demolare, s-au îngrozit și ei ce au văzut acolo. Am chemat acum două săptămâni niște specialiști de la Roma, din partea constructorului, și ei s-au îngrozit de ceea ce au văzut acolo, cum au lucrat cei de la Impregilo, pentru că au venit cei de la Salini (Salini a devenit firma-mamă a Impregilo, în urma unei fuziunii de la 1 ianuarie 2014 – n.r.). Au avut loc discuții în Italia, la nivel de top-management și vom vedea cu ce soluții vor veni”, a afirmat Neaga. El a arătat că CNADNR-ul nu poate impune o soluție de refacere a porțiunii prost executate deoarece contractul încheiat cu Impregilo implică și proiectarea și execuția lucrărilor. ”Noi nu putem să propunem o soluție, deoarece atunci tot riscul ar veni la noi. Fiind un contract pe Fidic galben, toate riscurile legate de proiectare și execuție sunt la constructor”.

Exclusă rezilierea contractului. Deocamdată

Rezilierea contractului, în acest moment, nu este o soluție, spune Neaga. Potrivit lui, această reziliere ar ”elibera” pe cei de la Impregilo SpA de orice răspundere legată de vreun eveniment viitor în care autostrada ar avea de suferit. ”Nu e vorba de bani, rezilierea ar fi cel mai simplu lucru de făcut acum. Acum contractul este în vigoare, orice se întâmplă este vina exclusivă a constructorului. Nu știm exact ceea ce se întâmplă acolo, dar avem alte și alte soluții, nu le discutăm acum. Cert este că repararea acelui tronson de autostradă nu se va face din bani publici, ci din banii lui”, a mai declarat Neaga pentru Hotnews.

Și vinovații?

Narcis Neaga recunoaște, indirect, faptul că printre vinovații pentru această situație ar putea fi și reprezentanți ai Companiei. Mai precis, reprezentanți ai Direcției Regionale Brașov, direcție care din primăvara lui 2014 a devenit consultantul lucrărilor (contractul cu cei de la Consitrans, consultanții inițial angajați nu a mai fost prelungit după expirarea acestuia). ”Ei au confirmat lucrările, urmează să stabilim gradul de vinovăție al fiecăruia. Suntem în faza să vedem acest lucru. Mai este un aspect: pe șantier a existat responsabilul tehnic cu execuția (din partea Impregilo – SpA – n.r.). Dacă acest responsabil ar fi sesizat pericolul trebuia să oprească lucrările, era obligația lui. A fost proiectantul, trebuia să oprească lucrările. Deocamdată ne ferim să spunem X are vina în procent de atât la sută, Y, de atâta la sută”, a mai afirmat Neaga. El nu se consideră vinovat pentru ce s-a întâmplat cu lotul III al autostrăzii și face apel la faptul că respectivul contract de construire a autostrăzii a fost ”moștenit”.

Circulația pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, cuprins între Cunța (județul Alba) și Săliște, a fost oprită din 7 septembrie, pentru refacerea unei porțiuni de aproximativ 250 de metri lungime. Pe această porțiune au apărut fisuri imediat după deschiderea circulației (14 noiembrie 2014), iar cauza acestora este nerespectarea proiectului tehnic, susțin acum reprezentanții CNADNR. În acest moment, întreaga porțiune de autostradă unde au apărut fisurile a fost exacavată.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

me

Acum 7 ani

Ok, iar circulatia se va relua .....la anu si la multi ani.
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

se va deschide in 2-3 ani de acum inainte!
Raspunde

Sibian

Acum 7 ani

Ar fi tare sa ii aratati la „d-l” Narcis Neaga ce a declarat in 09.11.2014 in articolul: „Se deschide autostrada: Sibiul e cu 132 de km de autostrada mai aproape de granita”. http://www.turnulsfatului.ro/2014/11/09/foto-se-deschide-autostrada-sibiul-e-cu-132-de-km-de-autostrada-mai-aproape-de-granita/ Adica asta: ”Nu numai că au lucrat repede, dar au lucrat și bine. Cu siguranță săptămâna viitoare (săptămâna aceasta – n.r.) se va deschide traficul. Luni sau marți vom ști exact când”, a declarat pentru Turnul Sfatului, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Neaga. Iar asta este ce am comentat eu in data de 09.11.2014: Intrebati-l pe Narcis Neaga daca spune ca s-a lucrat repede si bine: Cum se face ca in zona km 60 terasamentul autostrazii s-a lasat cu 14 cm, cat va tine asfaltul turnat noaptea udat cu apa ca sa se raceasca mai repede pt urmatorul strat de asfalt, ce rezistenta va avea autostrada cand se termina de turnat stratul de stabilizat si la 10 minute se incepea cu asfaltarea peste el si se uita de cele 5-7 zile cat trebuie sa stea sa se intareasca si nu in ultimul rand cand va intra in reabilitare pentru ca este tot o denivelare?
Raspunde

Marton istvan

Acum 7 ani

Aaalloooo Nu vinovatii, ci solutia trebuie cautata!!!! Caci noi,soferii, suntem sufocati, mergem bara la bara intre Saliste si Miercurea Sibiului.... Se vede de la o mila, ca autostrada a fost deschis FORTAT SUB PRESIUNE POLITICA Incetati disputa si dati-ne inapoi autostrada! Ca va fi reparat din banii constructorului...haha minciuna cat casa... Dar, oare, cand se va redeschide, va oferi siguranta???? Sub alta presiune....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus