Luni,
28.11.2022
Parțial Noros
Acum
1°C

CNADNR: am formulat plângere penală pentru autostrada închisă. Procurorii: n-am primit nimic

CNADNR: am formulat plângere penală pentru autostrada închisă. Procurorii: n-am primit nimic

La două luni după închiderea autostrăzii A1 pe porțiunea dintre Săliște și Cunța, pentru lucrări de refacere a unei porțiuni de aproximativ 200 de metri, autoritățile române anunță că au formulat o plângere penală împotriva constructorilor italieni de la Salini Impregilo SpA. Potrivit unui comunicat de presă, Compania națională de autostrăzi și drumuri naționale din România a depus o plângere penală în care acuză Salini Impregilo de infracțiuni prin care încalcă legislația referitoare la calitatea în construcții, de înșelăciune și de efectuare a unor lucrări neautorizate. ”În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie și parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E și 15% fonduri de la Bugetul de Stat”, se arată într-un comunicat de presă emis de Compania de autostrăzi.

autostrada parasita 3

Deocamdată sunt vorbe

Intenția depunerii unei plângeri penale împotriva constructorilor italieni care au realizat o lucrare proastă pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost lansată în public încă de săptămâna viitoare. Comunicatul despre această plângere penală a fost emis în cursul zilei de luni, 9 noiembrie. Zi în a cărei după-amiază, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu nu aveau ce anchetă să demareze. ”Deocamdată, la noi nu a fost înregistrată vreo plângere penală a CNADNR împotriva Salini – Impregilo”, arată Adriana Șandru, prim-procuror al Parchetului de la Sibiu. Unde susține CNADNR că a depus plângerea. ”Având în vedere faptul că potrivit dispozițiilor legale și contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea și executarea lucrărilor aferente construcției autostrăzii Oraștie – Sibiu, lot 3, conform cerințelor stabilite prin contractul de lucrări și legislația în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu”, potrivit comunicatului CNADNR.

Alte vorbe...

În urma ”plângerii penale”, directorul CNADNR, Narcis Neaga, anunță că italienii vor fi mult mai atent supravegheați pe celelalte lucrări publice pe care le desfășoară în România. De exemplu, Salini (firma cu care a fuzionat Impregilo SpA) a mai câștigat o lucrare de mare amploare – proiectarea și execuția lotului II al autostrăzii Lugoj – Deva. ”Având în vedere plângerea penală formulată de către CNADNR SA împotriva Antreprenorului Salini - Impregilo SpA pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, Compania a aprobat măsuri suplimentare de monitorizare şi verificare a celorlalte loturi de autostrăzi aflate în prezent în execuţie. În acest sens vor fi efectuate verificări suplimentare de către CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, şi dacă aceasta va identifica deficienţe, neconformităţi sau erori de execuţie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste măsuri vor fi puse în aplicare pentru a preîntâmpina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie”, declară Narcis Neaga, potrivit comunicatului emis de CNADNR.

I-au ”jucat pe degete”

Autostrada Orăștie – Sibiu a fost închisă la începutul lui septembrie pe porțiunea cuprinsă între Săliște și Cunța, adică lotul III atribuit spre proiectare și execuție italienilor de la Impregilo. Motivul: la câteva sute de metri de viaductul de la Aciliu trebuia refăcut întreg terasamentul, unde lucrările au fost prost executate, iar asfaltul s-a fisurat la zece zile după inaugurarea din 14 noiembrie 2014. În termen de aproximativ o lună, constructorii au demolat terasamentul pe o porțiune de aproximativ 200 de metri, după care lucrările au fost oprite. Pretextul: proiectarea unei soluții tehnice. Respectiva soluție trebuia prezentată CNADNR de acum două săptămâni, fapt ce nu s-a mai petrecut. Contactați de Turnul Sfatului, șefii Salini Impregilo SpA s-au ferit de declarații ca de foc. ”No, no comment”, au declarat, pe rând, Davide Basile, country manager, respectiv Mauro Novaretio, project manager din partea constructorului italian.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

m

Acum 7 ani

esti penibil bai Neaga....pai atunci ce dreaq le-ai platit 99,6% din contract ? ( in conditiile in care consultantul a emis 300 de note de neconformitate )...ALO DNA ????
Raspunde

Sofer care nu are autostrada

Acum 7 ani

Narcis neaga,si tot tacamul politic din tara asta roasa de coruptie de pe dinauntru...sa va duceti dracului ponta(cu p mic) a demisionat. Aceasta portiune(Saliste-Cunta) a fost dechis abuziv pentru ponta pt scopurile sale electorale. Acu cine mai plateste??? Sau stam pe DN si platim RADARE???? Ca politia rutiera iar sta la PANDAAAAA Sa Va Fie RUsineee
Raspunde

Sofer care nu are autostrada

Acum 7 ani

Turnul sfatului Publicati orice neregula ce vizeaza orice infrastructura,fie si un pod, sa pice acesti mafioti cu austostrazile electorale... Este vorba despre siguranta noastra,si nu despre averile lor!!!
Raspunde

Sofer care nu are autostrada

Acum 7 ani

Esential...cand mai circulam pe autostrada "ponta" intre Saliste-Cunta...Cand??????
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus