Joi,
28.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Trend nou în construcția de drumuri: borduri care intră pe carosabil. DN1, la Săcel

Trend nou în construcția de drumuri: borduri care intră pe carosabil. DN1, la Săcel

Şoferii care circulă pe Drumul Naţional 1, în localitatea Săcel, trebuie să aibă mare grijă la limita carosabilului. Marcajele nu îi ajută cu nimic. În multe locuri, bordurile trec peste linia albă şi se întind câţiva centimetri pe şosea.

O capcană veritabilă pentru cei obişnuiţi să ştie că limita de siguranţă a carosabilului este marcajul rutier. Atenţionarea este valabilă şi pentru pietoni, care nu trebuie să circule pe trotuar decât pe axul interior, dacă nu vor să aibă surpriza să fie acroşaţi de maşini.

Drumul Naţional 1, porţiunea care traveresează localitatea Săcel, a intrat în reabilitare în luna iunie a acestui an. Contractul de execuţie se cheamă, sugestiv, “Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în sate lineare şi puncte negre”. În “punctul negru” Săcel, unele borduri trec peste marcajul rutier, iar în două locuri, insulele pentru pietoni au un unghi ascuţit, al cărui vârf pare să atenteze la integritatea roţilor maşinilor.

Localnicii se miră

Deşi se bucură că drumul şi trotuarele din localitate au fost reabilitate, localnicii spun că nu au mai văzut niciodată borduri care să intre pe carosabil. “Eu n-am pomenit aşa ceva, borduri care să treacă peste linia drumului. Nu ştiu cine a aprobat aşa ceva. Sunt deja acolo, între km 324-327, de două luni. Făcând naveta pe acest tronson, mă tot gândesc cu ce scop au fost proiectate şi executate... Din puctul meu de vedere, sunt un atentat la integritatea celor care trec pe acolo, în condiţii de vizibilitate scăzută. Eu am observat un Logan de Buzău care a trecut una dintre aceste borduri şi şi-a făcut roata praf!”, spune Cornel Simeanu.

CNADNR: Lucrările sunt conform proiectului

Proiectul "Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în sate lineare şi puncte negre" este în derulare. Ordinul de începere a lucrărilor, pentru lotul 4 (Săcel - Apoldu de Sus - Miercurea Sibiului – Sântimbru - Unirea) a fost dat în luna iunie. Insulele pentru pietoni şi staţiile de autobuz sunt cele care au borduri peste limita şoselei.

sacel4

Capcana cea mai mare este la km 327+630, unde s-a amenajat o aşa-zisă „insulă de calmare a traficului la ieşirea din localitate”. Insula intră, însă, pe partea carosabilă. Potrivit Companiei de Drumuri, aici nu s-au finalizat lucrările. „S-au aşternut straturile sistemului rutier până la nivel de piatră spartă. Pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă s-a aşternut stratul de fundaţie din piatră spartă proiectat la nivelul stratului de uzură existent pentru a elimina potenţialele pericole de accidente”, spun reprezentanţii Companiei.

Proiectantul lucrării de pe DN1 este firma Eptisa Servicios de Ingenieria SL Madrid - Sucursala Bucureşti. CNADNR a aprobat proiectul spaniolilor, cu tot cu bordurile care intră pe carosabil. “Bordurile sunt puse în operă conform proiectului, la respectiva poziţie fiind prevăzută amenajarea unei staţii de autobuz cu insule, respectiv treceri de pietoni cu insule, amenajări proiectate conform legislaţiei în vigoare. Pe parcursul derulării lucrărilor, este obligat să respecte Proiectul de Management al Traficului avizat şi aprobat spre neschimbare de către CNADNR/MAI - IGPR - Direcţia Rutieră”, susţin reprezentanţii CNADNR.

sacel3 sacel

Constructorii acestui tronson sunt bucureştenii de la Societatea de Construcţii în Transporturi. Valoarea lucrărilor prevăzute a fi executate pe raza localităţii Săcel, conform Acordului contractual încheiat în anul 2012, este de 708.259,94 de lei (fără TVA). Deocamdată, firma nu a emis certificatele spre plată, pentru lucrările executate.

Foto: Cornel Simeanu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

4 comentarii

sibian

Acum 8 ani

..cum sa fie conform proiectului ?cu coltul bordurii in carosabil.Nimic nu ne mai mira in tara asta
Raspunde

jack

Acum 8 ani

Și la soimus în jud hd e la fel, doar ca e vorba despre canale de juma de metru înălțate, și probabil și în alte locuri din România, ar trebui spânzurati toți politicienii din tara asta, statul ne fura cel mai mult, nu altcineva
Raspunde

mad max

Acum 8 ani

Asta-i nimic!De noul trend de pe Alba Iulia ati aflat?E complex asa ca va iau usor:Pe sosea mizga(de curat ce-i Sibiul),temperatura intre -1 si 2C,antiderapante zero,bizoni la volan destui,nici prea multi nici prea putini,separatoarele de trafic mobile, cam ''de dreapta'' cind urci, cam ''de stinga'' cind cobori,exceptind parapetii care-s pe invers(la coborire).Politia Rutiera sau administratorul strazii nu e ''in peisaj'' din motive,fara indoiala, obiective.Surprinzator,vedem ce-i in Sacel da'nu prea vedem ce-i prin batatura noastra,nu-i asa,dl. Deleanu?Ne facem drum pe Milea,zilele astea ca sa studiem reparatiile traversarilor?Nu?Pe Calea Turnisorului,dupa EON-Gaz?Nici acolo?Macar pe Lunga,sa admiram reparatiile caminelor?
Raspunde

marin

Acum 8 ani

daca sunt facute conform proiectului cine oare la aprobat probabil s a smnat ca primarii si nu inimeni de vina
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus