Duminică,
24.01.2021
Cer Senin
Acum
8°C

Președintele Constructorilor de Mașini din România: CNADNR ar trebui desființată. Autostrada Sibiu-Pitești este pentru România

Președintele Constructorilor de Mașini din România: CNADNR ar trebui desființată. Autostrada Sibiu-Pitești este pentru România

Autostrada Pitești-Sibiu nu este pentru Dacia, ci pentru România, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – CNADNR, ar trebui desființată din cauza incompetenței, declarat miercuri Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România, într-o conferință de presă.

“Este o batjocură, o bășcălie națională ideea cu infrastructura. Dacă acum câtva timp exprimam nehotărârea față de ultimele declarații care au fost făcute despre vestita autostradă Pitești-Sibiu, Sibiu-Pitești, care nu este a Daciei, ci a României, astăzi spun că nu va fi finalizată nici măcar în 2025. Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o țară care are un potențial important în această industrie, care contribuie și la export, și la bunăstare, locuri de muncă, să fie tratată cu atâta indiferență, în condițiile în care 80% din finanțare este asigurată din fonduri europene (...) Din punctul meu de vedere, am discutat cu cei de la CNADNR, iar eu aș desființa pur și simplu această companie. Trebuie să existe o agenție în directa subordine a primului ministru și împănată cu oameni de specialitate — profesori în construcții, drumuri, poduri, geologi. Nu mai putem trata problema cu nivelul profesional al CNADNR. România va avea consecințe considerabile dacă nu vom avea această autostradă”, a spus Stroe, citat de Agerpres.
Acesta a adăugat că, din punctul său de vedere, în cazul acestei lucrări, ar trebuie desemnat un singur prestator care să realizeze atât studiul de fezabilitate, cât și proiectarea.
“Am stat și m-am gândit ce aș face eu. Aș face o licitație, aș alege un prestator care să facă și studiul de fezabilitate și proiectarea. Ce se întâmplă acum, din 2007 încoace, este de necomentat, este de sesizat Direcția Națională Anticorupție. Așteptăm acum să vedem ce decizie se va lua. Am acompaniat vreo opt miniștri ai Transporturilor, iar rezultatele sunt zero. Este de o importanță capitală acest tronson și greșit s-a înțeles că Dacia și Renault vor o autostradă. Imaginați-vă 4,4 milioane de metri cubi de marfă în containere, care circulă din centrul țării spre vest. N-au făcut măsurători, n-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriașe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi”, subliniat șeful ACAROM.
În data de 9 decembrie 2015, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea, în cadrul dezbaterii publice a proiectului de buget, că lucrările la autostrada Pitești — Sibiu ar putea începe la 1 ianuarie 2017 în condițiile în care licitațiile vor putea demara abia în vara anului 2016.
"Din păcate nu a fost demarată din timp ca să poată începe acum execuția. În acest moment noi am început procedurile pentru studiul de fezabilitate și încercăm să accelerăm, să devansăm programul pe care l-am primit, să-l aducem cât mai aproape de noi. (...) Sunt studii de fezabilitate pe capete. Ele trebuiau să se încheie la 15 decembrie în acest an. Consultantul extern ne-a recomandat să extindem această perioadă până la următorul termen, până la 15 iunie, pentru a nu grăbi acest lucru pentru că fuseseră sărite din cursul firesc al lucrurilor tocmai forajele geo care se pare că au fost problema la Orăștie — Sibiu. În vară vor putea fi demarate, după studiul de fezabilitate, licitațiile pentru proiectare și lucrări, iar asta înseamnă că la 1 ianuarie 2017 vor putea începe lucrările", a spus Costescu.
Pe de altă parte, conform datelor Ministerului Fondurilor Europene /MFE/, autostrada Sibiu — Pitești ar putea fi gata în ultima parte a anului 2023, iar valoarea totală a investiției depășește 1,67 miliarde euro.

Sursa foto

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

costy

Acum 5 ani

Bine le zice nenea Stroe... aviz amatorilor care se cred d-zei prin sb, si care n-au fost in stare sa puna presiune pt a se realiza acest obiectiv! Este de importanta vitala si pt Sibiu!
Raspunde

alzara

Acum 5 ani

Transportul CFR pt marfuri e preferat in vest .
Raspunde

M

Acum 5 ani

Pe calea ferată stam mult mai prost decat pe rutier....am avea de investit minim 4-5 mld de euro.......iar pe rutier am mai avea SB-Pitești si centura capitalei ca sa închidem coridorul de la Nadlac la Constanta ,adica max.2 mld din care 85% bani europeni (lipsește Lugoj-Deva care e in stadiu avansat )
Raspunde

Marius

Acum 4 ani

Pe langa autostrazi, avem nevoie de mult mai multe lucruri in tara asta, nimic nu este facut cum trebuie si nimeni nu este tras la raspundere cand se greseste ceva.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus