Vineri,
19.09.2025
Innorat
Acum
11°C

Reconfigurarea Căii Dumbrăvii: Bune intenții neexplicate, nesimțire și confuzie

Reconfigurarea Căii Dumbrăvii: Bune intenții neexplicate, nesimțire și confuzie
Foto: Turnul Sfatului

Faceți cunoștință cu Sibiul anului 2025: una dintre principalele străzi este modernizată, Primăria nu le explică oamenilor ce a vrut să facă, clar și punctual, pe sibieni îi doare în fund de noua organizare și fără să fie cineva de față să impună regulile iese un mic haos în care fiecare face ce vrea și unii îi înjură pe ceilalți!

Pornim de la premisa că specialiștii Primăriei Sibiu și cei ai Poliției Rutiere au avut cele mai bune intenții și au încercat să fluidizeze traficul, să păstreze cât de multe locuri de parcare se poate, să armonizeze circulația șoferilor cu bicicliștii, să lase loc pietonilor și să creeze mai multe spații verzi.

În acest context, prima modificare evidentă este reconfigurarea intrării dinspre Bulevardul Vasile Milea și hotel MyContinental, unde s-au șters câteva locuri de parcare și s-au creat două benzi de acces pe Calea Dumbrăvii. Marcajul rutier trasat azi-noapte, clar și vizibil, nu înseamnă însă nimic pentru șoferi. Prima bandă este în continuare ”parcare”, șoferii ignorând cu tupeu regulile de circulație și bunul simț.

Parcarea-n drum

În 15 minute reporterul Turnul Sfatului a fotografiat 7 mașini oprite ”pe avarii” sau chiar parcate. Am discutat despre acest aspect cu câțiva angați ai unităților de alimentație publică și ai caselor de schimb valutar. Ei, care stau toată ziua acolo, au un alt punct de vedere:

”Aici vin sute de mașini zilnic să ia o șaorma sau să schimbe bani. E o activitate care durează cinci minute, vii, te dai jos, rezolvi problema și pleci. În loc ca primăria să ajute afacerile locale și să țină cont de nevoile zonei, a șters locurile de parcare. Oamenii n-au unde să oprească”, spune un angajat ieșit la țigară.

”E imposibil să nu mai oprească nimeni aici. Dacă vrei să nu mai vină mașini atunci trebuie să ai un polițist non stop. Altfel, non stop vin mașini”, spune o doamnă de la magazinul vecin.

Am întrebat și un livrator care s-a oprit în mijlocul benzii de circulație ce părere are despre reconfigurare? ”Îmi asum amenda, dacă vine cineva”, a răspuns el.

Atitudinea generală este: Facem ce vrem, dacă nu ne dă nimeni amendă.

Anomalia pistei de biciclete

O altă modificare importantă, neînțeleasă de sibienii simpli, este pista de biciclete. Pe partea dreaptă a Căii Dumbrăvii, sensul Milea – Mihai Viteazu, marcajul provizoriu al pistei șerpuiește constant.

La intrarea pe Calea Dumbrăvii bicicliștii vor trebui să meargă pe lângă bordură. Apoi, după trecerea de pietoni, pista se mută între banda de circulație și mașinile parcate pe partea dreaptă. Puțin mai în față, situația se schimbă, acum pista revine lângă bordură, dar între ea și banda circulație rămân aproximativ doi metri. Aici conducerea Comandamentului NATO a solicitat administrației publice să lase spațiu și să șteargă parcarea, din motive de siguranță.

Din punct de vedere al șoferilor, pe o porțiune de câteva sute de metri banda de circulație capătă, dintr-o dată, un apendice în dreapta. Realitatea din traficul sibian ne-a demonstrat că această porțiune va fi folosită de șoferi pentru a devansa mașinile care circulă în coloană. Linia continuă, din nou realitatea din trafic ne demonstrează, nu înseamnă mare lucru fără ca un polițist să fie de față și să o impună.

Pe partea cealaltă a Căii Dumbrăvii, marcajele provizorii pentru viitoarea pistă de biciclete apar doar temporar, apoi dispar complet. Într-o scurtă informare transmisă miercuri, oficialii Primăriei Sibiu spuneau că în zona Dioda pista va fi urcată pe trotuar. Însă spațiul este foarte restrâns, rămâne de văzut cum va fi posibil, fără să pună în pericol cetățenii.

Spații verzi

Dacă din punct de vedere la circulației lucrurile sunt neclare și au nevoie de prezența autorităților pentru a se forța respectarea, cât privește spațiile verzi un lucru este cert: după modernizare Calea Dumbrăvii are mai multă iarbă, mai mulți copaci și mai multă verdeață.

Pe anumite tronsoane, cum este cel din fața clădirii de birouri de vizavi de Dioda, spațiul verde a ajuns să fie aproape dublu decât trotuarul. Angajații care coboară la cafeneaua de la parter spun că le place noua amenajare, dar cu o condiție. ”Ar fi frumos să plateze mai mulți copaci și mai multe plante ornamentale, să separe oarecum zona aceasta de socializare de mașini. Altfel, de ce au mai făcut-o?”, spune un tânăr.

Lărgirea spațiilor verzi este vizibilă și mai sus, înspre Bulevardul Mihai Viteazu. Contructorul a creat mai multe alveole pentru plantarea de copaci, inclusiv copaci maturi, judecând după dimensiunile generoase ale spațiilor.

Din păcate, mai mult spațiu verde înseamnă mai puține locuri de parcare. Și ce fac sibienii când văd pământ, în loc de asfalt? Se urcă cu roțile pe el:

În concluzie, pe Calea Dumbrăvii modificările nu sunt simple linii de vopsea pe stradă, modernizarea presupune schimbări importante. Repetăm, plecăm de la premisa că municipalitatea a avut cele mai bune intenții. Realitatea ne arată că sibienii nu țin cont de marcaje rutiere, opresc unde vor, când vor, parchează pe spațiul verde și pe urmă se plâng că nu le place. Un echipaj de poliție în zonă este obligatoriu.

Citește și:

Modificări pe Calea Dumbrăvii: parcări și trecere de pietoni desființate, bandă de circulație dedicată virajului la dreapta, pistă de biciclete - mutată parțial pe trotuar

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

10 comentarii

John Doe

Acum 11 ore

Hop și saormarii, că nu îi ajută primăria. Dar în ce țară au văzut ei ca la absolut fiecare chioșc de pe marginea străzii, primăria a făcut locuri de parcare? Cât e de greu sa parchezi mașina unde este legal și să îți miști fundul 5 min până la shaorma? Probabil că sunt aceeași șoferi care parchează pe locurile speciale la supermarket. Și dacă ar fi ușa de la intrare mai lată, ar intra cu mașina în supermarket. Aceeași problema o avea și alt saormar, de pe Milea, deranjat de stâlpii puși de primărie. Numa impresii.
Raspunde

Bitt Dannman

Acum 11 ore

Stati ca nu inteleg, cum adica, sibienii sunt NESIMTITI ? NU se poate asa ceva, doar aia din sud sunt .. aici e crema cremelor, unde majoritatea conduc beti (inclusiv femei), unde rahatii de caini sunt din metru in metru pe trotuar .. sigur acest articol e comandat de brusel si URSula ..
Raspunde

Tipic romanesc

Acum 10 ore

Parca deja a și fost un accident pe trecerea de pietoni din dreptul caselor de schimb valutar, cea care a fost mutata ceva mai sus spre M Viteazu. Pe cea de la Simpa au anulat-o, e un panou de azi sau ieri, dar în continuare trec oameni și copii pe acolo..... Concluzia e ca Sibiul /infrastructura Sibiului e supraaglomerata doar o eventuala "mărire" a șoselei poate mai decongestiona traficul ff aglomerat. Doua, trei linii vopsite pe ici pe colo nu rezolva problema. Trecerile de pietoni în aproprierea giratoriilor nu sunt ok.
Raspunde

R.

Acum 10 ore

Doi polițiști locali si-ar acoperii salarile lejer din amenzile pe care le pot da in zona aia. Numai sa se dorească.
Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 10 ore

La shaworme se va regla rapid,din claxoane,nu cu politia. Nu inteleg de ce nu au facut 2 benzi din giratoriu in giratoriu. De la shaworme pana pe Mihai Viteazu,ajuta macxim la trafic. Serparia asta numa confuzeaza cetatenii si platitorii de taxe si shaworme. Iar astia cu "afacerile" din giratoriu,poa sa le mute 100 de m mai sus,.mai jos,peste drum. De ani de zile prezenta lor in intersectie a facut si oameni fericiti la stomac dar si multi nervi in trafic! Calea Dumbravii pe acest tronson are valori de trafic foarte mari la orele diminetii si dupa masa. Sa vedem cum se va regla traficul cu noile semafoare. Sunt sanse 50/50 sa fie un mare castig sau cel mai mare chix.
Raspunde

"Piste" unice in univers - la Sighii

Acum 10 ore

cum adica e neclar cu "pista" catre centru? era explicat in articolul anterior: biciclistii vin dinspre M. Viteazul pana la Lomonosov cu 25-30km/h - ca e la vale - si la Lomonosov franeaza aproape la zero - sar pe trotuarul din dreapta si navigheaza printre pietoni, alveole de parcare, masini parcate, stalpi de electricitate, stalpi publicitari, cosuri de gunoi, si stalpi ai panourilor rutiere informative - pana undeva la Dioda unde probabil se opresc la zero sa traverseze strazile secundare ... apoi urca iar pe trotuar, pedaleaza putin, apoi se opresc, se asigura si revin pe strada - undeva la casa de schimb valutar probabil. Si apoi mai au vreo 30 m pana la giratoriu - alta distractie cu pericol de moarte sau oase rupte - sau ... mai bine isi vand bicicleta si revin in masina - ca e mult mai sigur! Biciclitul in Sibiu e pentru extremistii ce cauta adrenalina - niciodata vreun ales local nu a fost vazut pedaland in Sibiu.
Raspunde

NEtrotintarziat Mental

Acum 3 ore

PERFECT ! CHIAR I-MI PLACE ! JOS CU EI DE PE TZOCLETA ! MAI MEARGA SI PE JOS ! :)
Raspunde

Gen

Acum 9 ore

Aveti o strada in oras, si nu stiti ce sa-i mai faceti ! gropile de pe stradutele adiacente, nu le vedeti, toate denivelarile din oras, la fel .... malul cibinului, idem ! numai un deal si o vale in asfaltul asta din oras ! bai, da nu va e mah rusine, sibiul arata ca o ruina !!! Efectiv ca o ruina ! Apoi, sistematizarea traficului, purtatorii de uniforma de la rutiera, ce faceti bai voi acolo ? pentru ce sunteti platiti ? pentru ce va luati salariile ??? Asa se circula intr-un oras, nu va e rusine ???
Raspunde

Kokos

Acum 8 ore

Fără poliție pe stradă, toți bizonii nesimțiți parchează în mijlocul drumului , că așa vrea mușchii lor.Arși la buzunar cu 2000 de lei pt o saorma de 50 și se vor lecui de parcat în mijlocul drumului.
Raspunde

Echili Bratu

Acum 6 ore

Nici un marcaj (hasurat) de oprire/parcare interzisa nu rezolva problema...! Vrei sa nu se parcheze? pui borduri INALTE sau STALPI si s-a rezolvat. Zece metri de banda dubla nu fluidizeaza traficul. E doar ceva sa fie facut. Codul rutier mai specifica (oare) ca pentru a iesi din locuri cu vizibilitate redusa trebuie sa fii pilotat/dirijat? Daca da, de ce TOATE parcarile amenajate pe strazile cu sens unic (unde se parcheaza oblic) sunt facute in asa fel incat sa intri cu fata si sa iesi cu spatele? Banuiesc ca s-au amenajat cu consultarea/aprobarea Politiei...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus