Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Sibienii protestează sâmbătă, în semn de solidaritate cu familia Bodnariu

Sibienii protestează sâmbătă, în semn de solidaritate cu familia Bodnariu

La inițiativa bisericilor evanghelice sibiene, sâmbătă, 30 ianuarie, între orele 12.00 - 14.30, în Sibiu va avea loc un marș de protest față de abuzurile Norvegiei, săvârșite prin Barnevernet, și un miting de solidaritate cu familiile Bodnariu, Nan, Rădulescu și alte familii despărțite în mod inuman și violent de proprii copii. „Invităm pe toți locuitorii Sibiului și ai împrejurimilor, indiferent de naționalitate, confesiune creștină sau religie să se alăture acestui demers de solidaritate cu familiile Bodnariu, Nan și Rădulescu. Veniți să ne ajutăm împreună copiii și frați, veniți să facem împreună zid pentru a ne apăra familiile, valorile și identitatea noastră creștină!”, spun organizatorii acestei inițiative.

Demonstrația va începe la ora 12.00, în fața Gării Sibiu. De la gară se va merge în coloană pe str. General Magheru, str. Constituției, Bulevardul Coposu, str. Nicolae Bălcescu, spre Piața Mare. Marșul de protest se va încheia în Piața Mare, unde ne vom ruga Bunului Dumnezeu și se vor lua câteva luări de cuvânt.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

17 comentarii

Gufi

Acum 8 ani

Vă rog nu creați confuzii: prin "bisericile evanghelice" se face referință la o serie de biserici neo-protestante, nu e vorba de Biserica Evanghelică C.A., adică cea luterană, a sașilor. În altă ordine de idei recomand abordarea acestui subiect cu rezerve, pentru că deocamdată nu avem decât versiunea familiei asupra faptelor.
Raspunde

Gheo

Acum 8 ani

Rugam familia Bodnariu sa vina inapoi in Romania cu tot cu copii. In felul acesta le pot da pe coaja si pot spala linistiti creierul copiilor.
Raspunde

dumitru

Acum 8 ani

domnule Gufi! Daca va simtiti lezat de afirmatia: Biserici Evanghelice, atunci va rog sa mai studiati! Inseamna ca sunteti adeptul homosexualitatii si ... pacat ca traiti in Romania! Neoprotestantii sunt Evanghelici daca nu stiati! Nu s-au identificat evanghelicii cu Biserica Evanghelica, este o mare, mare diferenta! Dar pentru ca dumneavoastra aveti probleme serioase de citire si intelegere... va rog sa fiti mai atent pe viitor si sa faceti afirmatii pertinente!
Raspunde

vicent

Acum 8 ani

O adunatura de bigoti !!!
Raspunde

Petrica

Acum 8 ani

Domnule Vicent, daca nu te intereseaza subiectul, de ce te bagi? Am impresia ca traiesti in secolul 5 si nu stii pe ce lume traiesti! Asa ca... impreuna cu ceilalti care condamnati acest miting, va spun ca va meritati soarta, si intr-o zi veti fi ingroziti de miscarile care se perdina pe la geamurile noastre. Homosexualii va vor viola copiii - baietii si atunci vom vedea ce veti spune!?!?! Rusine sa va fie!
Raspunde

Ionut

Acum 8 ani

Da, "Bisericile Evanghelice" suna mai altfel decat Bisericile pocaitilor... Un fel de-ascunselea dupa cuvinte. Specialistul in jocul de cuvinte si-n interpretari dupa ureche a scripturilor este unul Brie, popa la o biserica penticostala...
Raspunde

J.C.

Acum 8 ani

De ce nu va numiți pocăiți? Nu este un termen înjositor. Se produce acelaşi gen de confuzie ca si rom / roman in loc de tigan, termen la care sa revenit. Nu înțeleg legătura dintre evanghelici (si aici ma refer la primi care au purtat numele de evanghelici care nu sunt nici luterani nici protestanți) si homosexuali. Legat de familia pricopsita, nu contează religia sau originea, contează legea din tara respectiva, daca nu o pot respecta, mi se pare normal sa le ia echipa de volei.
Raspunde

BIANCA

Acum 8 ani

AR FI MAI BINE,CEI CARE AVEM COPII ,SA NE PUNEM MACAR O SAPTAMANA IN SITUATIA FAMILIEI BODNARIU...NU CRED CA AS REZISTA SA TRAIESC FARA COMORILE MELE.NU MAI JUDECATI SI NU MAI FACETI AFIRMATII INUTILE ...DACA NU AVETI NIMIC DE SPUS,MAI BINE TACETI...EI SUNT AZI IN ACEASTA PROBLEMA,DAR MAINE CINE STIE CINE URMEAZA,DACA NU AVETI PROBLEME SI GRIJA DECAT SA TOT COMENTATI AIUREA,O SA VA DEA DUMNEZEU..IN REST CE IMI DORESC SA SE REINTREGEASCA FAMILIA SI DOMNUL ISUS ARE ULIMUL CUVANT!!!
Raspunde

J.C.

Acum 8 ani

Poate ar fi bine sa te pui in locul copiilor din familii defavorizate traumatizați de părinți, si sa nu le mai dorești oamenilor normali soarta familiei cu pricina. ASTA AM EU DE SPUS In rest justiția norvegiana are ultimul cuvânt.
Raspunde

Marius

Acum 8 ani

Fiti oameni!
Raspunde

Cris

Acum 8 ani

Norvegia este o tara fara valori morale sau crestine. Norvegia este capabila la ora actuala Sa ia un bebelus de 3luni de la sanul mamei natural pe motive ca mama are credinta in Dumnezeu. Da este inuman si de neimaginat in orice loc al lumii, de aceea Norvegia s-a descalificat in ochii multor romani, si a altor nationalitati di Europa. Continuand pe aceasta linie Norvegia demonstreaza ca este un stat crud de tip Nazist, fara mila fata de familii. Barnevernet este instrumental de forta care actioneaza in distrugerea de familii si de a fura copiii care nu le apartin (ienicerii norvegieni). Apoi vedem ineficienta altor structuri Europene, la care ne uitam cu admiratie dupa revolutie ca modele de urmat. Acest caz nu face decat sa ne convinga pe noi romanii cat de paguboasa este UE si nu merita sa ii mai dam atentie. Probabil ca un referendum despre apartenenta noastra la UE ar arta altfel azi, pe buna derptate. Cine isi doreste o istitutie de genul Barnevernetului in Romania? Cine isi doreste sa fie condus de UE cand nu misca un pai pentru un caz atat de grav ca rapirea copiilor fam Bodnariu de catre institutia nazista Barnevernet? Nimeni! Plecati va rugam frumos cu "valorile" dvs! Este destul de evident, ne-am convins de "valorile" voastre! Vrem sa va invatam noi bunul simt, da noi romanii, spunandu-va ca un copil de 3 luni trebuie sa stea langa mama lui naturala iar voi Barnevernet sa va luptati sa nu fie luat niciodata de acolo!
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

Să nu mai abuzăm copiii familiei B. Adaugat in 14 ianuarie 2016 Așa ne place nouă să discutăm. Cu nume, prenume, poză, care ce-a făcut, unde, de ce, toate-n public și fără niciun fel de pudoare și rușine. Ce dacă obiectul discuției noastre e un copil? Suntem țara în care televiziunea lider de piață a păcălit victima unui viol (abia împlinise 18 ani) să intre în direct la televizor, s-o vadă o lume întreagă. Domle, publicul are drepturi în țara asta, drepturi mai mari decât cele ale victimelor. Și dacă arestezi un om (prezumtiv nevinovat), arestarea nu-i arestare fără imaginea lui cu cătușe urcând în dubă. Publicul are dreptul la aceste mici bucurii ale vieții, că la alea mari, se pare, nu prea are acces. Statul norvegian, conform legilor norvegiene în vigoare, a luat în custodie cinci copii cu cetățenie norvegiană, pe jumătate români la sânge. Cazul nu a ajuns încă în tribunalul norvegian, acolo unde îi este locul, dar a fost rezolvat, cu sprijinul rudelor din România, în presa de la noi, Dumnezeu să-i dea sănătate și poate, mai presus de sănătate, minte. Copiii au fost puși cu poze, nume, declarații, descrieri, pe toți pereții Facebook-ului. În presa noastră au discutat despre ei de la editorialiști nervoși autohtoni la “oltence ambițioase” care caută succesul în Norvegia, de la moderatori plini de înțelepciune la directori de grădiniță români din Norvegia, așa cum se cade: cu nume, prenume, presupuse abuzuri suferite. Într-o săptămână, Norvegia a devenit iadul pe pământ, cea mai dezgustătoare țară între țări, iar copiii familiei B. au trecut prin multe stadii de victime: de bătăi de la părinți, de îndoctrinare religioasă, de răpiți de stat, de abuzați în fel și chip. Și există un adevăr aici, da, copiii sunt victime. În primul rând sunt victime fie ale agresiunii părinților, fie ale agresiunii unor funcționari prea zeloși sau incompetenți. În al doilea rând sunt victimele isteriei media, căci acești copii, după ce cazul se va soluționa într-o direcție sau alta, vor trebui să trăiască toată viața cu istoricul lor online și nu numai. O fată frumoasă, tânără, care se va angaja într-o companie, nu va fi doar XY, absolventă de facultate, ci va fi pe vecie pentru cei din jur copilul pe care maică-sa l-a împins cu piciorul pe scări sau copilul pe care niște demenți de la protecția copilului l-au despărțit de familie. Sigur, această fată n-a ales niciodată ca biografia ei să fie melițată de isterica presă românească cu nume și prenume și poză și bonus de niște site-uri creștine în engleză, dar, hei, ce contează? În acea vreme când se întâmplau asta ea era doar un copil la cheremul lumii adulților! Important e ca publicul să se înfrupte generos din poveste și să fie mulțumit. Marii indignați ai cazului familiei B. strigă pe unde apucă “de ce Barnevernet nu face publice informațiile din dosar”. Sigur, răspunsul e foarte simplu și se referă la etica profesională. Nu ai niciun drept, în nicio lume, să expui victima, să îi faci publice suferințele fără acordul ei. Bavernet nu e România Tv, nici musiu Gâdea, nici Pro Tv, nici ziarele și revistele din România. Nu e nici măcar DNA care dă pe surse vrute și nevrute și nici măcar sistemul juridic român unde imediat găsești pe unul să verse tot. Nu e nici babele bârfitoare din fața blocului și nici nu are vreun contract cu cetățenii români însetați de cunoaștere și care se informează de pe tot felul de dubioșenii de site-uri care știu să producă prostii suculente. În încheiere, niște statistici norvegiano-române la care putem reflecta nițeluș în lipsă de elemente incendiare din afacerea B. Statisticile sunt post anul 2000, culese din surse oficiale norvegiene sau românești sau studii făcute de fundații internaționale/universități. Ele s-ar putea să conțină mici inexactități pentru că unele date sunt, de pildă, din 2001, altele din 2015. Rata fertilității: Norvegia- 1,85, România- 1,6 Religiozitate: Norvegia- 82% declarați creștini, 13% neafiliați religios. Religia se studiază în școală, cu accent pe creștinism. Sunt 130 de școli creștine în Norvegia, din care 12 private. România- 97% creștini, 0,2% neafiliați religios. BOR are 37 de licee ortodoxe în România. Religia se studiază în școală. Mortalitate infantilă: Norvegia- 3,1 la mie. România- 9,2 la mia de nașteri. Nașteri la mame adolescente: Norvegia- 8 la mia de nașteri. România- 39.3. Muncă la copii: Norvegia- 0. România- 0.9% din totalul copiilor (30% din prostituatele din București sunt minore). Copii fără casă: Norvegia- 0,1% (majoritatea în adăposturi temporare sau o formă de locuire). România nu are date oficiale, dar ONG-urile de profil estimează că cel puțin 0,1% (5000 de copii) locuiesc pe stradă. Copii expuși sărăciei: Norvegia- 3%. România- 51%. Copii expuși unei forme de abuz fizice în familie: Norvegia- 9%. România- 63%. Copii în plasament în afara familiilor: Norvegia- 1,2% (din care 70% la asistenți maternali). România- 1,45% (din care 30% la asistenți maternali). Copii abandonați în maternități: Norvegia- date neglijabile, practică foarte rară. România- aprox 14.000 mii între 2004-2014. Analfabetism: Norvegia- 1%. România- 6%. Copii care trăiesc fără ambii părinți acasă (părinți care lucrează în altă țară): Norvegia- date neraportate. România- aprox. 36.000. Așadar, nici măcar cu bune intenții, să nu-i mai siluim pe copiii familiei B., că ei sunt singurii nevinovați în toată afacerea asta. După cum arată cifrele de mai sus, zic și eu, umil, că dacă e să fie la cheremul unui stat, e ceva mai bine să fie la cheremul statului norvegian decât la cel al statului român. Ilustrația e o poză a unei lucrări de Roman Tolici. Autor: caia.ro
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

LINK-ul pentru articolul de mai sus: Să nu mai abuzăm copiii familiei B. :: SmartWoman http://smartwoman.hotnews.ro/Sa-nu-mai-abuzam-copiii-familiei-B-
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

Sa spunem lucrurilor pe NUME, clar si raspicat. Bisericile Protestante? Nu este vorba de Biserica Evanghelica, respective Lutherana CA, si nici de Biserica Reformat-Calvina. Ci este vorba de organizarea Demonstratiei din partea Cultelor si Bisericilor NEO-PROTESTANTE...printre care putem enumera Baptistii, Sambetistii, dar si MARTORII LUI JEHOVA, SCIENTOLOGY, MORMONII... Tocmai educatia religioasa in spiritul uneia din aceste CULTE NEO-PROTESTANTE a fost UNUL din motivele luarii copiilor norvegieni de sub tutela familiei norvegiano-romane... Altul a fost aplicarea explicita si marturisita (sub FORMA ATENUATA...o palmuta colea...) a PEDEPSELOR CORPORALE aplicate copiilor. Cred ca stiti celebrul caz TOM CRUISE si FAMILIA & SCIENTOLOGY... Ce mai este de carait?
Raspunde

Stela

Acum 8 ani

Nu are importanta ce religii ,absolut nicio importanta ,Barnevernet exagereaza si incalca drepturile omului si nu e primul caz.Corect nu e ce se intampla ,copilasii au crescut sanatos la parintii lor au avut si ei medici de familie ,Mama lor e asistenta medicala si nu cred ca nu au fost bine ingrijiti.Oamenii astia sufera se vede ca au mai slabit.Neoprotestantaii exista si in Norvegia si nu sunt interzisi .Ce rau au facut oamenii astia ?
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

Cazul Bodnariu, prin ochii norvegianului Steinar Lone: „Din secolul 19, noi nu ne mai batem nici câinii” Raluca Ion editor 2016-01-13 08:43:00 Steinar Lone este singurul traducător de literatură română din Norvegia. A învățat limba română în facultate și a petrecut un an în România în anii comunismului, timp suficient cât să aibă dosar la Securitate – însemnări puerile scrise de șoferul de atunci al Ambasadei care informa autoritățile comuniste despre drumurile și întâlnirile avute de cetățeanul străin. A tradus în norvegiană cărți semnate de Camil Petrescu, Gellu Naum, Mircea Cărtărescu, Dan Lungu și a fost distins fost distins în 2009 cu Premiul Criticilor Norvegieni pentru Literatură pe anul 2008, pentru traducerea romanului Orbitor. Aripa stângă, de Mircea Cărtărescu. Într-un interviu pentru Republica.ro, Steinar Lone vorbește despre cum se vede protecția copilului din Norvegia, în mijlocul scandalului Bodnariu. „Nici părinții mei, nici eu nu am primit niciodată o pedeapsă fizică. Bunicul meu din partea tatălui s-a născut în anul 1875, iar bunica, în 1877, și ei nu au pedepsit niciodată copiii fizic”, spune acesta. Îl întreb cum s-a ajuns la această filosofie de creștere a copilului în Norvegia. „Eu mă întreb de unde vine această violență împotriva copiilor, mai ales în Balcani”, răspunde. Ce cred norvegienii despre pedepsirea fizică a copiilor? Mi-am dat seama acum, când m-am gândit, că nici părinții mei, nici eu nu am primit niciodată o pedeapsă fizică. Bunicul meu din partea tatălui s-a născut în anul 1875, iar bunica, în 1877, și ei nu au pedepsit niciodată copiii fizic. Amenințarea cea mai grea pe vremea bunicilor era că „o să te trimit cu o bandă de oameni fără casă” sau „o să te trimit cu porcii”. Bunicul din partea mamei era băiat de fermier, țăran, avea o gospodărie destul de mare. Nu aveam conace în Norvegia, am fost întotdeauna mult mai egalitari. Nici mama mea nu a fost niciodată pedepsită fizic. Când erați copil, cum se purtau părinții dvs? Nu cred că am fost pedepsit aproape niciodată, nu-mi aduc aminte. Mi s-a spus că voi fi trimis la culcare foarte devreme, dacă nu sunt cuminte. Dar a fost doar o amenințare. Nu s-a întâmplat niciodată. Foto: Mihai Cucu, ICR De unde vine cultural filosofia aceasta de creșterea copilului în Norvegia? Nu știu de unde vine această atitudine față de creșterea copiilor în Norvegia. Dar eu mă întreb de unde vine această violență împotriva copiilor, mai ales în Balcani. Bate la ochi în Norvegia, e mult prea multă violență. Cred că Norvegia este un colț foarte liniștit al Europei, a fost o țară săracă, nu prea am avut nici nobilime, nu am avut conace, nu am avut boieri. Și, poate, de aceea, o țară mai egalitară a dezvoltat această atitudine. Vineri, o să vorbesc la Ambasada României la Oslo despre poetul național Mihai Eminescu și o să fac o comparație cu poetul nostru național, Henrik Wergeland, care s-a născut în 1813. Am găsit o poezie, „Câinele”, în care spune: „Pe câine nu-l voi bate, nu, Ci-l voi mângâia tot lin, Să miște coada fericit, Să-mi fie prieten bun. Astfel de prietenie vreau”. Deja în secolul al 19-lea, foarte devreme, nici nu mai băteau câinii. Bineînțeles că au existat și încă există etnici norvegieni, care bat câinii, bat copiii. Cât de frecvente sunt aceste cazuri? Cred că cei mai mulți copiii luați din familiile norvegiene sunt copii de alcoolici și de drogați. În primul rând, cazurile nu ajung în ziare, pentru că este vorba despre viața privată. A fost aici, unde locuiesc eu, la sud de Oslo, chiar ieri o familie, o mamă și un tată, care s-au plâns pe prima pagină că li s-a luat bebelușul. Numai că bebelușul era grav bolnav, nu avea rinichi deloc și s-au gândit că poate nu va supraviețui. Iar Protecția Copilului a avut teamă că părinții se vor gândi că este mai bine ca copilul să moară. Dar am avut numai versiunea familiei. A venit Protecția Copilului, cu un copil de doi-trei ani, părinții erau drogați. Când a văzut mâncare pe masă a înfulecat cât a putut și apoi a ținut mâncarea în gură pentru mai târziu, pentru că nu știa când va veni următoarea masă. Și când i-am vizitat eu, copilul era în brațele tatălui îngrijitor și a surâs cu un mare surâs și a mâncat ca toată lumea Ca de obicei, Protecția Copilului nu se poate pronunța, dar este foarte rar să ia copiii, cred că în 95% din cazurile în care este implicată protecția copilului, se duc acasă, au un dialog cu părinții. „Aveți o problemă cu copilul, vă putem ajuta, faceți așa și așa. Dacă e prea greu, copilul poate fi dus în altă parte pentru un weekend.” Așa se rezolvă majoritatea cazurilor, fără să fie luați copiii. Am o colegă, care e traducătoare, care avea doi copii, băieți, care se comportau într-un fel foarte special, iar părinții nu știau ce să facă. Și s-au dus ei la Barnevernet și Barnevernet a venit cu un psiholog și a spus „faceți așa și așa și s-a rezolvat”. Psihologii sunt implicați imediat. Ei vin acasă, ei fac ancheta socială. O să vă mai povestesc o întâmplare, despre cineva din familia socrilor mei. Acum zece ani, s-au oferit să devină familie de îngrijire pentru cazuri de urgență. Și a venit Protecția Copilului, cu un copil de doi-trei ani, părinții erau drogați, iar copilul nu mânca precum toată lumea. Când a văzut mâncare pe masă a înfulecat cât a putut și apoi a ținut mâncarea în gură pentru mai târziu, pentru că copilul nu știa când va veni următoarea masă. Și când i-am vizitat eu, copilul era în brațele tatălui îngrijitor și a surâs cu un mare surâs și a mâncat ca toată lumea Cum se poartă părinții norvegieni cu copiii lor? Am un frate care are doi băieți, care acum sunt mari. El le explica, dacă făceau vreo criză. „Ai dreptul să fii supărat, dar când ești supărat, nimeni nu vrea să fie cu tine”. Dacă vorbești cu el, copilul înțelege. Bineînțeles că ziarele norvegiene sunt pline de sfaturi mai mult sau mai puțin științifice ale psihologilor despre creșterea copiilor. Dacă ți-a lovit copilul o singură dată, nu îți va fi luat copilul, nu vei ajunge în închisoare. Dacă insiști că „e copilul meu, fac ce vreau”, atunci e altceva. Dacă școlile din Norvegia suspectează că există acasă un abuz la adresa copilului informează protecția copilului. Ce se întâmplă mai apoi? Vine Barnevernet (Protecția Copilului), mai au un interviu cu profesorul care a transmis suspiciunea, se duc acasă, fac o cercetare, fac un interviu. Dar sunt psihologi nu doar pentru copii, ci și pentru adulți. Ei încearcă întotdeauna un dialog. Și, bineînțeles, că dacă este o familie din altă țară, cineva foarte strict, care le spune „să nu vă amestecați în treburile mele”, poate merge într-o direcție greșită. Dar ei sunt psihologi și, cum v-am spus, 95% din cazuri se rezolvă acolo. „Dar știi că nu ai voie să îți bați copilul”. „Dar e așa de mofturos...” „Dar încearcă să faci așa și așa”. Dacă ți-ai lovit copilul o singură dată, nu îți va fi luat copilul, nu vei ajunge în închisoare. Dacă insiști că „e copilul meu, fac ce vreau”, atunci e altceva. Care este atitudinea norvegienilor față Protecția Copilului? Este o încredere foarte mare, dar acum există un lobby foarte strident împotriva Barnavernet, cu aceste teorii conspiraționiste. Dar toate aceste teorii sunt sprijiite de foarte puțini. Iar acest domn Marius Reikerås, prezentat între altele la Mediafax ca avocat al familiei Bodnariu, susține aceste teorii. El și-a pierdut însă licența de avocat în urmă cu șase ani. Ciudat este ceea ce s-a întâmplat aici e că familia Bodnariu, probabil cu un tată foarte strict și autoritar, nu s-a dus la Asociația Penticostalilor din Norvegia deloc. Dar, în asociație cu acest lobby conspiraționist și cu penticostali din România si SUA, au făcut aceste manifestații ciudate. Am auzit că peste două săptămâni va veni o delegație din Parlamentul României să ceară socoteală norvegienilor. Ceea ce este un gest foarte delicat din punct de vedere diplomatic. În Norvegia instituția Protecția Copilului e independentă. Niciun primar, nici parlamentul, nici guvernul nu pot interveni în niciun caz. Instituțiile sunt independente. Dar se poate merge la tribunal, chiar până la CEDO. În presa străină, au apărut acuzații ale mai multor familii de imigranți care spun că Protecția Copilului din Norvegia vine în familii și ia copiii pe baza unor motive cel puțin discutabile. Că ia foarte ușor copiii din familii. Din câte știu eu nu este așa, dar Protecția Copilului nu poate divulga detalii din aceste cazuri. Dacă peste 20 de ani unei persoane i se spune că „ai fost luat din familie pentru cutare și cutare motiv”, nu este bine. Dacă o familie prezintă public documentele scrise, bine, dar nu știi dacă sunt toate documentele. Dacă nu le au, atunci ei pot inventa. Se pare ca domnul Bodnariu a spus că este o persecuție religioasă, dar nu poate fi adevarat. Avem foarte multe școli confesionale în Norvegia, 100-130 de școli confesionale creștine, care sunt susținute de statul norvegian. Spuneați că v-a surprins nivelul de violență la adresa copiilor din anumite țări din Europa. Am citit acum, nu mi-am dat seama înainte, că 60% dintre părinții din România încă folosesc pedepsele fizice. M-a mirat. Este un curent de violență și violență verbală. E vorba de o atitudine veche, care nu s-a schimbat - ca în multe alte privințe. Și în Africa de Sud au avut o astfel de situație, au trăit într-o societate izolată prin apartheid și nu au participat la discuțiile care au avut loc în țările occidentale, mai ales după 1968. La fel s-a întâmplat cu Europa de Est. Și România s-a trezit, după Revoluție, ori cu idei comuniste sau criptocomuniste, protocronismul care este foarte răspândit în România, sau cu idei din anii ’30. Pentru că societatea românească nu a participat la această discuție continua, declanșată în 1968: „Ce facem în societate, care este rolul individului?”. Firește că astăzi nu toți gândesc așa, societatea românească s-a dezvoltat enorm în 27 de ani, dar ideile încă există. Poate că ăsta e un motiv. Dar pe de altă parte, foarte multe familii din Norvegia au renunțat la pedepsele fizice încă din secolul al 19-lea. http://republica.ro/cazul-bodnariu-prin-ochii-norvegianului-steinar-lone-zdin-secolul-19-noi-nu-ne-mai-batem-nici-cainii
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus