La Brașov, costul unei călătorii cu transportul public urban este de doi lei. La fel și la Cluj-Napoca, Timișoara sau Iași. În Alba Iulia, un bilet costă 2,5 lei. În Dortmund (Germania), un bilet valabil două ore tocmai a fost scumpit la 2,8 euro (de la 2,60 euro, parcă). Numai la Sibiu avem 1,5 lei pentru o călătorie.
Flota Tursib se primenește cu autobuze rulate zeci de ani prin alte orașe vestice, niciun autobuz nu are aer condiționat, iar de facilități de genul ”coborârea gărzii la sol în stații” nici nu mai are rost să vorbim. Pe străzi vechi ale Sibiului, de genul Dimitrie Cantemir, Tursibul nu a intrat niciodată, iar avalanșa tehnologiei din lumea asta și-a dat obștescul sfârșit la Sibiu într-un anemic panou cu leduri albe, cățărat la trei metri pe stâlpul din fața vechii primării, pe care – Evrika! – sunt afișate minutele estimate până la sosirea următoarelor curse.
Tursib-ul se va muta în curând într-o nouă autobază, cea aproape de finalizare în Zona Industrială Vest. Mutarea ar trebui să aducă și o schimbare profundă a politicii pe care administrația acestui oraș o are față de transportul public. Cel care ar trebui să reprezinte principala alternativă la deplasarea cu mașina proprie la serviciu/școală/distracție.
Doar că Tursibul nu va reprezenta niciodată o astfel de alternativă atâta timp cât are o flotă învechită, rară, zone neacoperite, lipsă de adaptabilitate la tehnologia în continuă dezvoltare (ar fi greu de realizat o aplicație pentru telefon care să mă anunțe în cât timp îmi ajunge mie autobuzul în stația care mă interesează?) și, mai ales, tarife ieftine. M-am săturat de ieftin și prost.
Dacă mii de sibieni ai acestui oraș își permit să cheltuiască cel puțin zece lei pe zi pentru combustibil și parcare pentru a se deplasa înghesuiți prin oraș, cu siguranță ar fi dispuși să plătească mai mult de 1,5 lei pentru un bilet care să le asigure o călătorie decentă. Iar administrația să aplice politici de protecție socială acolo unde e cazul (pensionari, elevi, persoane cu venituri mici și așa mai departe). Asta după ce implementează un sistem public de transport adaptat secolului XXI. Până atunci, pistele de biciclete, străzi ”decongestionate”, parcări suficiente, rămân doar povești.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Traian Deleanu , opinie , bilete , comentariu , La Braşov , Zona Industrială Vest , editorial , Dimitrie Cantemir , În Alba Iulia , Replica Tursib , Pentru Sibiu , transport in comun , Flota Tursib , În Dortmund , Călătorie Neaşteptată
Vizualizari: 3047
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Prof. de Geografie
Acum 4 ore
@Hermannstadt
Acum 5 ore
Pastor Marginas
Acum 5 ore
Pastor Marginas
Acum 6 ore
X