Master Planul General de Transport al României a fost revizuit, întrucât a fost necesară o actualizare, însă nu mai pot fi scoase sau introduse proiecte, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, după vizita unei delegații a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European la sediul ministerului de resort.
"Master Planul a fost revizuit. Din acest motiv a fost planificată și întâlnirea de la Bruxelles de săptămâna trecută care, din păcate, nu a mai avut loc, pentru că au trebuit actualizate niște lucruri, chiar și cu privire la ani, că majoritatea programelor urmau să se desfășoare undeva începând cu 2015; acum avem 2016 an de începere. Au fost o mulțime de erori materiale, o mulțime de calcule, de inconsistențe. Este un proiect de câteva sute de pagini și revizuirea lui s-a făcut cu un eforturi, inclusiv pe partea de principiu. Am discutat mai devreme despre gradul de flexibilitate pe care trebuie să îl aibă un document strategic, dar nu foarte mare, pentru a ne ține de principii. Inclusiv la criterii se schimbă, apar poli economici noi, apar situații geostrategice noi, trebuie să ținem cont de acestea și să ne lăsăm o rezervă în Master Plan pentru abordarea acestor schimbări. În acest context se întâmplă și reevaluările despre care vorbim. E normal să fie un proces dinamic, totul este să nu schimbăm și să nu afectăm predictibilitatea Master Planului, pentru că sunt proiecte foarte lungi, care trebuie începute din vreme și nu le putem schimba în fiecare an. Cum am mai spus, nu putem nici să facem toate proiectele din orizontul 2020 în anul 2016", a explicat ministrul, citat de Agerpres.
La rândul său, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a declarant că ar trebui modificată lista de priorități cuprinsă în Master Plan, astfel încât aceasta să fie stabilită pe criterii strict economice, autostrada Sibiu-Pitești fiind cap de listă.
"POIM stabilește lista de priorități, Master Planul este o strategie până chiar după 2030, deci cred că discuția acolo se poate duce altfel, pentru că acolo trebuie să arăți pe unde vrei să ai cale ferată și autostradă și, eventual, o programare în timp. Însă, POIM decide ce proiecte de infrastructură se vor finanța în 2014-2020. Dacă vă uitați în acest program, acum se pot finanța proiecte de pe Coridorul IV. Sunt trecute proiectele de pe Coridorul IV, care înseamnă Sibiu — Pitești și zonele care nu au fost terminate în exercițiul financiar trecut. Și mai este un singur proiect, un drum expres de la Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. Eu cred că există alte priorități înaintea acestui drum expres — nu văd utilitatea acestui drum expres — cum ar fi conectarea Moldovei de Transilvania sau conectarea Olteniei de Banat, ceea ce înseamnă conectarea acestor două regiuni sărace cu Europa. Nu ajung fondurile, bineînțeles, dar așa cum ajung pentru un drum expres Ploiești-Bacău, existând deja un drum semi-expres în această zonă, poate să se facă o altă zonă. Bani nu sunt pentru a satisface toate dorințele acum, este evident, dar trebuie să existe o listă de priorități și trebuie stabilită pe niște criterii strict economice", a explicat el.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Master Planul General , sibiu-pitesti , Ministrul Mediului , Master Planului General , autostrada A1 inchisa , Parlamentului European , proiecte , Jean Marinescu , Pentru Sibiu , Dan Costescu , masterplan , Comisiei Transport
Vizualizari: 2664
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Newman
Acum 2 ore
Silviu
Acum 2 ore
Emil
Acum 3 ore
Sibian
Acum 3 ore
Sibian