Miercuri,
26.01.2022
Ninsori Usoare
Acum
-7°C

250.000 de euro. Metroul din București și o firmă din Viena vor realiza planul de mobilitate al Sibiului

250.000 de euro. Metroul din București și o firmă din Viena vor realiza planul de mobilitate al Sibiului

Una din cele mai importante strategii ale Sibiului – planul de mobilitate urbană – va fi definitivată în termen de șase luni, anunță reprezentanții administrației locale.

Denumit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu, elaborarea acestuia a fost încredințată asocierii SC Metroul SA București - Traffic Verkehrsplannung Gmbh din Viena, Austria. Valoarea contractului este de 250.000 de euro, adică fix cât a oferit drept finanțare nerambursabilă Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare Sibiului (banii au fost dați la finele anului trecut, după ce Sibiul a contractat un împrumut de 15 milioane de euro de la BERD).

Potrivit informațiilor postate pe site-ul propriu, SC Metroul SA este una din companiile desprinse din fost întreprindere comunistă Metroul București, având ca principale domenii de activitate ingineria transporturilor, a mediului și cea mecanică și de instalații. De cealaltă parte, firma austriacă are în portofoliu mai multe planuri și proiecte realizate în Viena (printre altele), pe tema deplasărilor pietonale, cu bicicleta sau folosind transportul public.

“Sibiul s-a dezvoltat mult în ultimii 15 ani din punctul de vedere al infrastructurii, transportul public a început un parcurs de modernizare, numărul de autovehicule care rulează pe străzi a crescut, iar bicicleta a început să fie tot mai folosită pentru transport. Sibiul este un oraș dinamic, în mișcare, iar Planul de Mobilitate ne va oferi soluții concrete pentru un sistem de transport funcțional, indiferent de modalitatea de deplasare utilizată”, Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului
Soluții pentru acum și pentru viitor

Prin planul de mobilitate urbană, reprezentanții administrației locale vor să obțină soluțiile pentru ”o mai bună funcționalitate și crearea de legături mai eficiente și cu localitățile din zonă, în contextul în care Sibiul tinde să formeze o zonă metropolitană cu acestea. Planul se va baza pe situația existentă în domeniul transportului și va prezenta soluții pe termen scurt, mediu și lung pentru dezvoltarea transportului public, a infrastructurii pentru pietoni și a infrastructurii pentru biciclete, a transportului cu autovehiculul propriu, având în vedere o creștere a siguranței traficului și o mai bună mobilitate a sibienilor, care să aibă la dispoziție mai multe modalități de transport”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu.

De la acest plan se așteaptă și propuneri concrete, de la crearea de rute ocolitoare, la ”îmbunătățirea rutelor de transport public, extinderea rețelelor pentru bicicliști, reorganizarea și crearea de noi locuri de parcare, amenajări pentru siguranța pietonilor sau noi reglementări rutiere”.

”Planul de Mobilitate va analiza toate mijloacele de transport: motorizat şi nemotorizat, de pasageri şi de marfă, în mişcare şi staţionare, public sau privat. Traficul pietonal va fi și acesta foarte atent analizat, consultantul urmând să ofere soluții mai bune și în acest domeniu”, comunicat Primăria Sibiu
Sondaje, consultări și dezbateri

Din 12 aprilie, la nivelul municipiului Sibiu vor fi demarate o serie de sondaje în trafic, dar și la domiciliul locuitorilor orașului. Vor fi numărate mașini, vor fi numărați pietoni, va fi cuantificat fluxul de pasageri în stațiile de autobuz. Tot în 12 aprilie, de la 18:30, la sediul Primăriei Sibiu va fi organizată o ”întâlnire inițială” cu locuitorii orașului, în cadrul căreia câștigătorii contractului vor prezenta ideea de plan de mobilitate. Totodată, în viitorul apropiat cele două firme vor organiza și alte dezbateri și consultări publice pe tema nevoilor de transport ale sibienilor.

Scrieți primăriei

Reprezentanții administrației locale susțin că așteaptă nu doar participarea sibienilor la dezbaterile și consultările care vor urma, ci și implicarea acestora ”în scris”. ”Sibienii care nu au posibilitatea să participe la consultările publice sau să răspundă întrebările operatorilor de sondaj sunt invitați să ne transmită sugestiile sau sesizările lor pe adresa de e-mail a proiectului - contactmobilitate@sibiu.ro sau prin poștă, la adresa: Primăria Municipiului Sibiu, strada Samuel Brukenthal, nr. 2, 550178 SIBIU”, se mai arată în comunicatul Primăriei Sibiu

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Român din cetate

Acum 5 ani

Parca o sifonat si KWJ ceva de genu . Era vorba de tunel si alte tampenii. Da asa e la romanica inainte de alegeri se fac bsni cu studii de genul acesta pt campanie
Raspunde

Gilu

Acum 5 ani

Cele mai mari hotii le-a facut Johannis ajutat de acest fost PSD-ist, fost director pus de acelasi Johannis la Centrale Termice. Acum 3-4 ani, Ilie Gigacalorie Gradinar, a fost in topul Milionarilor. Cum poate cineva sa ajunga milionar cand a lucrat doar la stat? Printr-o Asociatie PNL-ista, Ilie Gradinar, a fost cel mai mare sponsor a campaniei electorale a lui Johannis.
Raspunde

sibian

Acum 5 ani

Eu doresc sa rog Primaria sa faca strada Calea Dumbravii din nou cu dublu sens. Sa dezvolte transportul public care este la pamant. W
Raspunde

x

Acum 5 ani

Iar eu doresc sa rog primaria sa lase calea dumbravii asa cum este acum. Nu as vrea sa inghit si praful celor care tureaza masiniile pe cisnadiei/goga. Prefer sa-l impart in mod egal. La fel si galagia.
Raspunde

alzara

Acum 5 ani

S - a delimitat zona metropolitana Sibiu si nu stim ? Cum planifici transportul intr - o entitate urbana nedefinita ?
Raspunde

Lu

Acum 5 ani

Oare nu e vorba despre Traffix Verkehrsplanung GmbH? Se pare că nici primăria nu știe cu cine a semnat contractul, întrucât și pe site-ul primăriei apare tot "Traffic". Oricum curios, chiar nimeni să nu verifice puțin cine va primi 250.000 de EUR de la sibieni? Dacă e totuși o firmă de apartament? Apartament vienez, ce-i drept! :D
Raspunde

Andrei

Acum 5 ani

Este o rușine să vă mândriți toți cu Mărginimea Sibiului dar să nu fie nici măcar un mijloc de transport cu care să ajungi în Sibiel, Vale, Săcel, Săliște. La Săliște mai oprește autobuzul de Jina, a cărui bilet este destul de scump.
Raspunde

...

Acum 5 ani

S-a saturat IPTANA de capusat la primaria Sibiu? As vrea sa aflu o singura solutie rezultata din maldarul de studii produse de IPTANA care putrezesc la Directia Tehnica si apoi sa vorbim de alte studii platite gras cu alti fomisti. Daca primaria nu are cativa angajati capabili sa faca niste observatii simple si sa vina cu niste solutii intr-un oras mic cum este Sibiul mai bine externalizeaza serviciile la srl-uri si nu mai plateste "directii" si "servicii".
Raspunde

...

Acum 5 ani

http://www.evz.ro/133-de-milioane-de-euro-a-supt-firma-capusa-de-la-metrou-1028227.html
Raspunde

sibian

Acum 5 ani

bai tantalailor, intai uniti sibiul cu selimbarul, cu sura mica, cristian, cisnadie, etc si dupa aia faceti panuri de mobilitate. voi ganditi cu kuru?
Raspunde

...

Acum 5 ani

Eh, trebuie cheltuiti banii din buget pe ceva ca doar nu vreti sa se "reporteze". Iar daca reusesc sa dirijeze fondurile catre anumite firme s-ar putea sa fie chiar mai benefic decat primele prea subtiri care se mai primesc
Raspunde

Ciprian

Acum 5 ani

"12 aprilie, de la 18:30, la sediul Primăriei Sibiu va fi organizată o ”întâlnire inițială” cu locuitorii orașului " Cei care au comentat aici sa vina si la intalnire.
Raspunde

Adriana Cucu

Acum 5 ani

... 8 aprilie 2016 la 10:59 - Raspunde http://www.evz.ro/133-de-milioane-de-euro-a-supt-firma-capusa-de-la-metrou-1028227.html Daca facem referire la acest articol trebuie sa tinem cont ca el a fost facut pentru a denigra o anumita clasa politica in care SC Metroul SA a picat doar pentru faptul ca a avut incheiat un contract cu statul. Daca ar fi sa tinem cont de faptul ca aceasta firma este consultant si proiectant pentru metrou inca din anul 1991, si pe la guvernare au trecut partide politice si de stanga, si de dreapta cu care s-a colaborat foarte bine, atunci nu am lua in seama articole de acest gen. Oricum, in urma unor controale amanuntite a fost dovedit faptul ca nu s-a "capusat" nimic. Metroul este unul din putinele institute mari de proiectare care a reusit sa tina pasul cu piata prin modernizare si prin oameni foarte bine pregatiti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus