Joi,
01.12.2022
Innorat
Acum
2°C

Tot italienii vor să ”expertizeze” autostrada construită și demolată de italieni

Tot italienii vor să ”expertizeze” autostrada construită și demolată de italieni

O singură ofertă a fost depusă pentru realizarea expertizei tehnice a lotului III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, lot cuprins între Săliște și Cunța și închis din septembrie anul trecut din cauza problemelor de execuție.

CNADNR a început, în regie proprie, lucrări de remediere a porțiunii de 200 de metri demolate, iar în paralel a lansat și o licitație în urma căreia să contracteze serviciile de realizare a unei expertize tehnice pe întreg lotul de 22 de km. ”A fost depusă o singură ofertă de către Asocierea SPC Elite Consulting SRL - Erre. Vi.a ricerca Viabilita' Ambiente SRL (errevia) - Pro Iter Progetto Infrastrutture Territorioa (proiter). În perioada următoare comisia de evaluare va finaliza procesul de evaluare a ofertei depuse”, informează Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, într-un comunicat de presă remis ziarului Turnul Sfatului. Trebuie amintit faptul că acest lot de autostradă a fost executat tot de o companie italiani: Impregilo SpA, firmă care pe parcursul derulării contractului (2011 - 2016) a fuzionat cu Salini SpA (tot Italia).

”Având în vedere situația existentă pe acest lot, a defectelor existente în șantier și a lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție. Expertiza tehnică va cuprinde rapoarte pentru următoarele specialități: drumuri, poduri, lucrări hidrotehnice, teren fundare, instalații și altele, în funcție de tipul lucrărilor expertizate. Prin această expertiză vor fi identificate toate neconformitățile existente și lucrările rămase de executat, în așa fel încât după soluționarea corespunzătoare a acestora, la deschiderea circulației, traficul să nu fie influențat de eventuale degradări ulterioare”, comunicat CNADNR
Potrivit Companiei, în primele cinci luni ale derulării contractului va trebui realizată expertiza tehnică solicitată. ”După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului”, se mai arată în comunicatul CNADNR.

Potrivit caietului de sarcini, autostrada în discuție are o sumedenie de probleme deja observate. Mai multe despre aceste probleme citește în articolul de mai jos.

http://www.turnulsfatului.ro/2016/04/17/cat-de-praf-este-autostrada-dintre-saliste-si-cunta/

Foto: arhiva TS

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus