Când a fost inaugurată, acum 12 ani, în Zona Industrială Vest erau în jur de o mie de angajați. Astăzi, aproape 16.000 de sibieni lucrează în ”uzina de bani” a Sibiului. Toți folosesc o infrastructură rutieră depășită de dezvoltarea accelerată din ultimii ani. În următoarele două luni aici se mută și baza Turisb, iar sute de autobuze vor aglomera zilnic și mai mult străzile pe care se circulă deja bară la bară.
În 2004 când a fost deschisă oficial, în Zona Industrială Vest erau doar două companii, SNR Rulmenți și Continental AG, care însumau puțin peste o mie de angajați. 12 ani mai târziu am ajuns la 53 de firme și companii, la care lucrează 15.724 de angajați. Infrastructura rutieră, atât de acces în această parte a Sibiului cât și în interiorul zonei a rămas aproape neschimbată. ”Am colegi care stau în partea sud-est a Sibiului și care ajung la serviciu în aproximativ 20 de minute, folosind autostrada. Eu, din Ștrand, nu am altă variantă decât pe Șoseaua Alba-Iulia și deși locuiesc la câțiva kilometri de muncă fac în jur de o oră și jumătate pe zi, dus-întors. De cele mai multe ori, când toți merg la serviciu, se circulă bară la bară. Au și fost o mulțime de lucrări pe Alba-Iulia vara aceasta, acum începe școala, se va aglomera și mai mult”, spune I. F., angajat al companiei Continental. Situația se complică și mai mult o dată ajuns în interiorul ZIV. Strada Barcelona, spre exemplu, figurează pe kilometri întregi ca arteră cu sens unic, însă ea este folosită în realitate ca strada cu sens dublu de circulație. Apoi, toate străzile sunt folosite și ca parcare, întrucât spațiile special amenajate nu sunt suficiente, cum lesne poate fi observat în vecinătatea companiei Marquardt.
”Fluxul de trafic este foarte mare”
În perioada următoare traficul în ZIV va crește simțitor întrucât baza Tursib se mută de pe Calea Dumbrăvii în noul spațiu. Ceea ce înseamnă un trafic suplimentar de peste o sută de autobuze pe zi. Directorul Tursib, Adrian Popa, a explicat pentru Turnul Sfatului că abia în prima parte a anului viitor se vor putea cunoaște noile valori de trafic. ”Încă n-am stabilit data exactă când ne mutăm, dar cu siguranță din această toamnă. În prezent mai sunt câteva detalii de finalizat în noua bază. Fluxul de trafic încă nu a fost stabilit, dar este clar vom avea o creștere în zonă. Noi trebuie să ajungem cu autobuzele de la bază până la stațiile de plecare. Nu vom schimba traseele și nici orarele de circulație din oraș. Deocamdată vrem să ne mutăm și să vedem cum va decurge totul. Încă nu putem ști. În mod sigur vor trebui revăzute niște indicatoare rutiere, dar asta mai durează pentru că implicațiile sunt foarte mari. Acolo deja fluxul de trafic este foarte mare și noi suntem undeva într-un colț așezați, nu este chiar cum vedem la Continental, spre exemplu. Precis traficul în zona va suferi modificări, însă eu cred că niște concluzii clare pe această temă putem trage abia în semestrul I al anului viitor. Totul trebuie corelat și cu studiul de trafic din zona respectivă, pe care nu-l putem intui acum, din acest motiv spun că trebuie să mai avem puțină răbdare până vedem ce modificări trebuie făcute”, a declarat Adrian Popa.
De fapt, numărul angajaților este și mai mare
Conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu este de părere că există o diferență în Zona Industrială și Zona Economică Vest, numărul angajaților și al companiilor din această parte a orașului fiind și mai mare. ”În opinia mea există o Zonă Economică Vest a Sibiului și separat, stricto senso, Zona Industrială Vest, însă nici aici nu sunt absolut convins că situația este foarte clară. Noi avem o situație pentru Zona Industrială Vest, delimitată de următoarele străzi: Barcelona, Europa Unită, Florian Reiger, Lyon, Milano, Munchen, Szalsburg și Turda, unde avem un total de 15.724 de angajați, în 53 de firme. Zona Economică Vest este ceva mai amplă și mai greu de delimitat”, a declarat directorul ITM Sibiu, Francisc-Szombatfalvi Torok. În privința transportului, Torok spune că există diferențe între angajați, unii având drumul plătit de angajator, alții nu. ”În sistemul acesta de transport prin care companiile merg în zonele învecinate și aduc lucrători părerile sunt împărțite fiindcă muncitorii, și la câteva astfel de firme știu situația exactă, au finanțată această navetă. Alte firme nu fac asta. Problema sindicatelor ar fi de ce nu sunt finanțate deplasările și pentru restul de lucrători, chiar și dacă vorbim doar despre naveta internă, în oraș”, a mai explicat Francisc Torok. Soluționarea acestei situații ar fi în beneficiul angajaților și ar putea duce la creșterea productivității, mai consideră conducerea ITM Sibiu.
Primăria așteaptă concluziile studiului
La solicitarea Turnul Sfatului reprezentanții Primăriei Sibiu au declarat că urmăresc evoluția traficului atât înspre și dinspre ZIV, cât și în interiorul ei, însă măsuri concrete nu vom vedea până ce studiul de trafic ce se desfășoară în prezent la nivelul întregului municipiu nu va fi finalizat. ”Zona Industrială Vest este studiată în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu, iar eventualele modificări necesare în sistemul de trafic vor fi stabilite prin acest plan de măsuri de către specialiștii care îl alcătuiesc”, au transmis reprezentanții primăriei sibiene.
Din cauza fluxului mare de trafic infrastructura rutieră are nevoie de reparații curente, primăria stabilind deja o firmă care să se ocupe de lucrări. ”În ceea ce privește repararea defectelor apărute în carosabil, Primăria Sibiu a emis deja o comandă către firma contractată pentru astfel de lucrări, SC Comtram SA. În prezent se lucrează la ridicarea la cotă a capacelor căminelor de canalizare, iar apoi vor fi reparate carosabilul și trotuarele străzilor din această zonă. De asemenea, Primăria Sibiu va promova o investiție pentru modernizarea și extinderea iluminatului public din Zona Industrială Vest. Proiectul se află în analiză, avându-se în vedere inclusiv obținerea finanțării din fonduri structurale pentru un iluminat eficient energetic”, au mai declarat reprezentanții municipalității.
Ultima mare investiție făcută de primărie în infrastructura zonei a avut loc anul trecut, când strada Lyon a fost prelungită și modernizată. Lucrările au fost efectuate de SC DPC SA în baza unui contract în valoare de 2.256.833 lei. “Zona Industrială s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, iar volumul de trafic a crescut şi acesta. Amenajarea străzii Lyon va degaja şi va ordona mai bine traficul în zonă, mai ales pentru cei care ies din zona industrială spre nodul centurii ocolitoare”, spunea atunci primarul Astrid Fodor.
Noii veniți
Compania Siemens a inaugurat o fabrică nouă de componente pentru vagoane, pe o suprafață de 7.800 metri pătrați, în luna iulie. Deși tehnic nu se află pe suprafața Zonei Industriale Vest, ci pe teritoriul comunei Cristian, în Zona Economică Vest despre care vorbea conducerea ITM Sibiu, compania ifm efector a început producția în luna mai a acestui an. Cei o sută de angajați estimați până la finalul acestui an vor folosi totuși aceeași infrastructură rutieră. La fel fac și cei aproximativ 200 de angajați ai companiei Jaeggi Industries, aflați vizavi de Continental, dar tot pe suprafața comunei Cristian.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Astrid Fodor , Primăria Sibiu , Calea Dumbrăvii , Francisc Torok , locuri de muncă , Muncă Sibiu , Turnul Sfatului , Zona Industrială Vest , Primăriei Sibiu , Zonei Industriale Vest , Șoseaua Alba Iulia , Municipiului Sibiu , salarii universitare , Pentru Sibiu , Adrian Popa , Europa Unită , Jaeggi Industries , Szombatfalvi Torok , Directorul Tursib , Strada Barcelona , Mobilitate Urbană Durabilă , Compania Siemens , Poliției Drumurilor Naționale , Florian Reiger , Zona Economică Vest , infrastrucura
Vizualizari: 6241
Ultimele comentarii
Acum 25 minute
Claradi
Acum 39 minute
SalimDream
Acum 1 oră
Sibian
Acum 1 oră
Eu
Acum 1 oră
Kokos