Vineri,
28.01.2022
Innorat
Acum
2°C

15.724 de sibieni merg zilnic în Zona Industrială Vest. Infrastructura devine depășită

15.724 de sibieni merg zilnic în Zona Industrială Vest. Infrastructura devine depășită

Când a fost inaugurată, acum 12 ani, în Zona Industrială Vest erau în jur de o mie de angajați. Astăzi, aproape 16.000 de sibieni lucrează în ”uzina de bani” a Sibiului. Toți folosesc o infrastructură rutieră depășită de dezvoltarea accelerată din ultimii ani. În următoarele două luni aici se mută și baza Turisb, iar sute de autobuze vor aglomera zilnic și mai mult străzile pe care se circulă deja bară la bară.

În 2004 când a fost deschisă oficial, în Zona Industrială Vest erau doar două companii, SNR Rulmenți și Continental AG, care însumau puțin peste o mie de angajați. 12 ani mai târziu am ajuns la 53 de firme și companii, la care lucrează 15.724 de angajați. Infrastructura rutieră, atât de acces în această parte a Sibiului cât și în interiorul zonei a rămas aproape neschimbată. ”Am colegi care stau în partea sud-est a Sibiului și care ajung la serviciu în aproximativ 20 de minute, folosind autostrada. Eu, din Ștrand, nu am altă variantă decât pe Șoseaua Alba-Iulia și deși locuiesc la câțiva kilometri de muncă fac în jur de o oră și jumătate pe zi, dus-întors. De cele mai multe ori, când toți merg la serviciu, se circulă bară la bară. Au și fost o mulțime de lucrări pe Alba-Iulia vara aceasta, acum începe școala, se va aglomera și mai mult”, spune I. F., angajat al companiei Continental. Situația se complică și mai mult o dată ajuns în interiorul ZIV. Strada Barcelona, spre exemplu, figurează pe kilometri întregi ca arteră cu sens unic, însă ea este folosită în realitate ca strada cu sens dublu de circulație. Apoi, toate străzile sunt folosite și ca parcare, întrucât spațiile special amenajate nu sunt suficiente, cum lesne poate fi observat în vecinătatea companiei Marquardt.

infrastructura-zona-industriala-vest-tursib-8-copy

”Fluxul de trafic este foarte mare”

În perioada următoare traficul în ZIV va crește simțitor întrucât baza Tursib se mută de pe Calea Dumbrăvii în noul spațiu. Ceea ce înseamnă un trafic suplimentar de peste o sută de autobuze pe zi. Directorul Tursib, Adrian Popa, a explicat pentru Turnul Sfatului că abia în prima parte a anului viitor se vor putea cunoaște noile valori de trafic. ”Încă n-am stabilit data exactă când ne mutăm, dar cu siguranță din această toamnă. În prezent mai sunt câteva detalii de finalizat în noua bază. Fluxul de trafic încă nu a fost stabilit, dar este clar vom avea o creștere în zonă. Noi trebuie să ajungem cu autobuzele de la bază până la stațiile de plecare. Nu vom schimba traseele și nici orarele de circulație din oraș. Deocamdată vrem să ne mutăm și să vedem cum va decurge totul. Încă nu putem ști. În mod sigur vor trebui revăzute niște indicatoare rutiere, dar asta mai durează pentru că implicațiile sunt foarte mari. Acolo deja fluxul de trafic este foarte mare și noi suntem undeva într-un colț așezați, nu este chiar cum vedem la Continental, spre exemplu. Precis traficul în zona va suferi modificări, însă eu cred că niște concluzii clare pe această temă putem trage abia în semestrul I al anului viitor. Totul trebuie corelat și cu studiul de trafic din zona respectivă, pe care nu-l putem intui acum, din acest motiv spun că trebuie să mai avem puțină răbdare până vedem ce modificări trebuie făcute”, a declarat Adrian Popa.

infrastructura-zona-industriala-vest-16-copy

De fapt, numărul angajaților este și mai mare

Conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu este de părere că există o diferență în Zona Industrială și Zona Economică Vest, numărul angajaților și al companiilor din această parte a orașului fiind și mai mare. ”În opinia mea există o Zonă Economică Vest a Sibiului și separat, stricto senso, Zona Industrială Vest, însă nici aici nu sunt absolut convins că situația este foarte clară. Noi avem o situație pentru Zona Industrială Vest, delimitată de următoarele străzi: Barcelona, Europa Unită, Florian Reiger, Lyon, Milano, Munchen, Szalsburg și Turda, unde avem un total de 15.724 de angajați, în 53 de firme. Zona Economică Vest este ceva mai amplă și mai greu de delimitat”, a declarat directorul ITM Sibiu, Francisc-Szombatfalvi Torok. În privința transportului, Torok spune că există diferențe între angajați, unii având drumul plătit de angajator, alții nu. ”În sistemul acesta de transport prin care companiile merg în zonele învecinate și aduc lucrători părerile sunt împărțite fiindcă muncitorii, și la câteva astfel de firme știu situația exactă, au finanțată această navetă. Alte firme nu fac asta. Problema sindicatelor ar fi de ce nu sunt finanțate deplasările și pentru restul de lucrători, chiar și dacă vorbim doar despre naveta internă, în oraș”, a mai explicat Francisc Torok. Soluționarea acestei situații ar fi în beneficiul angajaților și ar putea duce la creșterea productivității, mai consideră conducerea ITM Sibiu.

infrastructura-zona-industriala-vest-noua-baza-tursib-6-copy

Primăria așteaptă concluziile studiului

La solicitarea Turnul Sfatului reprezentanții Primăriei Sibiu au declarat că urmăresc evoluția traficului atât înspre și dinspre ZIV, cât și în interiorul ei, însă măsuri concrete nu vom vedea până ce studiul de trafic ce se desfășoară în prezent la nivelul întregului municipiu nu va fi finalizat. ”Zona Industrială Vest este studiată în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu, iar eventualele modificări necesare în sistemul de trafic vor fi stabilite prin acest plan de măsuri de către specialiștii care îl alcătuiesc”, au transmis reprezentanții primăriei sibiene.

infrastructura-zona-industriala-vest-1-copy

Din cauza fluxului mare de trafic infrastructura rutieră are nevoie de reparații curente, primăria stabilind deja o firmă care să se ocupe de lucrări. ”În ceea ce privește repararea defectelor apărute în carosabil, Primăria Sibiu a emis​ deja​ o comandă către firma contractată pentru astfel de lucrări, SC Comtram SA. În​ prezent se lucrează la ridicarea la cotă a capacelor căminelor de canalizare, iar apoi vor fi reparate carosabilul și trotuarele străzilor din această zonă.​  De asemenea, Primăria Sibiu va promova o investiție pentru modernizarea și extinderea iluminatului public din ​Zona Industrială Vest. Proiectul se află în analiză, avându-se în vedere inclusiv obținerea finanțării din fonduri structurale pentru un iluminat eficient energetic”, au mai declarat reprezentanții municipalității.

Ultima mare investiție făcută de primărie în infrastructura zonei a avut loc anul trecut, când strada Lyon a fost prelungită și modernizată. Lucrările au fost efectuate de SC DPC SA în baza unui contract în valoare de 2.256.833 lei. “Zona Industrială s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, iar volumul de trafic a crescut şi acesta. Amenajarea străzii Lyon va degaja şi va ordona mai bine traficul în zonă, mai ales pentru cei care ies din zona industrială spre nodul centurii ocolitoare”, spunea atunci primarul Astrid Fodor.

infrastructura-zona-industriala-vest-marquard-21-copy

 

Noii veniți

Compania Siemens a inaugurat o fabrică nouă de componente pentru vagoane, pe o suprafață de 7.800 metri pătrați, în luna iulie. Deși tehnic nu se află pe suprafața Zonei Industriale Vest, ci pe teritoriul comunei Cristian, în Zona Economică Vest despre care vorbea conducerea ITM Sibiu, compania ifm efector a început producția în luna mai a acestui an. Cei o sută de angajați estimați până la finalul acestui an vor folosi totuși aceeași infrastructură rutieră. La fel fac și cei aproximativ 200 de angajați ai companiei Jaeggi Industries, aflați vizavi de Continental, dar tot pe suprafața comunei Cristian.

infrastructura-zona-industriala-vest-10-copy

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

27 comentarii

Faxa

Acum 5 ani

Nu inteleg de ce nu leaga zona direct de strand prin Campusor. Un drum de tara pe care il asfalteaza si rezolva o parte din problema. Din banii de studiu de trafic asfaltau si rezolvau ceva. Asa hai sa amanam ca mai sunt cativa ani pana la alegeri.....
Raspunde

...

Acum 5 ani

ulita aia este pastrata pentru a fi folosita pe post de morcov in campania electorala. Oricum din cauza inteligentilor care au aprobat parcelari fara perspectiva acum Sibiul are strazi noi pe care deabia se poate circula intr-un singur sens. Nici acolo nu va fi diferit. Priviti catre prelungirea Sacel si alte ridicole stradute din zona. Exact la fel va arata si aceasta "salvatoare" strada pe care am ajuns sa ne-o dorim si in care ne punem mult prea multe sperante
Raspunde

sibian

Acum 5 ani

...la podul peste Cibin se gatuie circulatia la ore de varf,cea ce face sa se blocheze Alba Iulia.Era bine un alt drum de acces cu un pod pentru cei ce se indreapta catre zona Strand,Valea Aurie,Hipodrom 3
Raspunde

a

Acum 5 ani

Imediat vor aparea cei care refuza sa vada problemele orasului si vor spune ca e ok sau ca mai bine merg toti cu bicicleta. Sau daca sunt din categoria prostimii te trimit inapoi in valcea pentru ca toti care vor o schimbare in bine pentru oras aparent sunt olteni... Trist.
Raspunde

stefan

Acum 5 ani

Arhitectul sef al orasului e depasit complect. Doamna respectiva .... hent cu mana. Sibiul este varza la infrastructura. Se dezvolta haotic. Sa nu mai spun ca unele zone sunt blocate total de santiere care stagneaza accesul facanduse pe proprietati private. Poate merge si doamna arhitect la Bucuresti la domnul presedinte.... sa ajute pe acolo...
Raspunde

...

Acum 5 ani

si arhitectul dinaintea ei era la fel de depasit. altfel nu-mi explic cum de avem atatea aberatii urbanistice "cu acte in regula" prin tot orasul. Va rog sa nu uitati si meritele antemergatorilor
Raspunde

doru

Acum 5 ani

Legatura turnisor strand prin asfaltarea (standard 2016 adica doua benzi pe sens, ca tot e loc ) in campsor si legatura intre valea aurie si calea cisnadiei pe la scoala de caini .
Raspunde

Cosmin B

Acum 5 ani

Dacă se asfaltează drumul peste câmpul din Turnisor si se recondiționează podul scăpam de o grămada de trafic.
Raspunde

realitatea

Acum 5 ani

1. 2002 : arhitect şef Gutmann Szabolcs.2.Infrastructura dictată de PUZ comandat firmei din Cluj şi votat în Consiliul Local votat de noi,necriticat în presa timpului .
Raspunde

M

Acum 5 ani

Cea mai buna soluție centura semiurbana din zona de vest cu intrări/ieșiri in Turnisor,V.Aurie,Hipodrom,V.Aron si capătul in DN 1 ,zona Selimbar. Sibiul are capacitatea financiară,administrativă si pot fii atrase fonduri europene
Raspunde

me323

Acum 5 ani

Daca am fi avut niste dezvoltatori/arhitecti sau ce mama zmeului cu viziune, atunci nu ar mai fi lasat intre terenuri doar spatiul acela minim legal de 3 metri (sau de cat o fi). Constructiile trebuie planificate cu cap si cu viziune, lasand locul unei infrastructuri care sa satisfaca traficul si in viitor nu numai in momentul actual. Strazile sunt prea inguste. Sa mai mentionez si porcaria aia de strada de langa continental, pe unde se intorc autobuzele si care este SENS UNIC??? un sens unic, pe care daca l-ai respecta in dorinta de a iesi spre autostrada, ar trebui sa ocolesti vreo 2 km. Si problema era ca totul a fost facut pe un DITAMAI CAMP GOL. Deci nu erau restrictii. Dar si-au batut joc, zgarcindu-se fiecare constructor la cateva zzeci de mp, spatiu necesar inca unei benzi pe sens. La fel si la noile constructii de langa KAUFLAND. S-a lasat loc de o mica straduta unde zilnic se inghesuie mii de masini. ASA ceva nu este posibil. Bai functionarii lu' peste prajit, intelegeti ca orasul e sufocat si dati legi ca intre noile constructii sa fie lasat un spatiu decent pt vreo 4 benzi de circulatie. Ca sa faci studii DUPA ce zona s-a umplut de imobile e DEGEABA. Ca sa rezolvi trebuie ori sa umpli de sensuri unice (si nu rezolvi aproape nimic), ori sa faci drumuri suspendate (:))) ori sa dai elicoptere populatiei.
Raspunde

...

Acum 5 ani

Foarte bine punctat. Din pacate sistemul este facut pentru a apara aceste abuzuri. A auzit cineva vreodata de o demolare pentru "intrare in legalitate" ? Nu, la noi se abuzeaza (daca nu s-a putut elibera direct actul abuziv) si apoi "se intra in legalitate" printr-o amenda modica pe care tunarul o plateste cu placere. Asa mi-ar place sa intrati si voi dragi abuzatori urbanistici in "legalitate" dupa gratii... Candva, intr-un fel asu altul tot veti plati...
Raspunde

Dan, capitan de play

Acum 5 ani

Studiul de "Mobilitate Urbana" :D ce mai face? Specialistii din Bucuresti au venit de prin vacante? Vienezii aia mai studiaza mersul pe bicicleta? :D Putem incepe, ca oamenii aia stau cu solutiile de un milion la ei?
Raspunde

me323

Acum 5 ani

Urmeaza inca un mega-proiect - aqua land in Padurea DUmbrava, o zona deja supra-aglomerata in timpul liber (zona care se vroia a fi una de relaxare). Trecand peste faptul ca se strica un monument unesco (padurea), va ganditi la ce trafic va fi acolo? Unde deja e plin, mai e si pista de biciclete si mai merge si lumea pe jos??? SI acolo daca "iluminatii" de la primarie ajung la concluzia ca trebuie o solutie de degajare a traficului apai au belit-o, ca nici nu ai pe unde sa mai construiesti un drum ocolitor. Asta in conditiile in care Sibiul e inconjurat de campuri goale, drepte, perfecte de construit fara RABAT la ceva metri patrati pt o infrastructura DECENTA. Dar de ce sa gandim? Ne-am obisnuit sa ne chinuim in labirintul sibian de sensuri unice. Iar solutiile de DUPA, sunt DEGEABA> Trebuie solutii INAINTE de ORICE. Studiile se fac INAINTE, dar dupa cum ziceam...trebuie viziune (nici macar atat, trenbuie sa gandesti cu capul, nu cu dosul si cu spaga)
Raspunde

_bicicleta fara drum

Acum 5 ani

o mare parte din problema s-ar rezolva daca s-ar construii o infrastructura inteligenta pentru biciclete. Si eu lucrez in zona si fac naveta zilnic. in mare parte din timp folosesc bicicleta pentru deplasare insa este destul de periculos si foarte neplacut sa mergi pe bicileta in aceasta zona. Cred ca daca s-ar face o pista/traseu pentru biciclisti, cel putin in sezonul cald, se rezolva o parte din problema. Multi evita deplasarea cu bicicleta in aceasta zone tocmai din cauza traficului haotic. Poate are cineva in vedere si acest aspect...
Raspunde

...

Acum 5 ani

din pacate rezolvarea sezoniera a problemelor grave de trafic rutier nu ne va ajuta in mod real. E ca un calmant luat pentru a scapa temporar de o durere. Cauza e acolo si durerea va reveni tot mai puternic... Nu va imbatati cu apa rece. Problema cea mai grava e ca toate aceste aberatii urbanistice au avut girul celor pusi sa faca ordine de prea multi ani. Pana nu scapam de coruptia de la varf nimic nu se va putea face in directia buna. Va veni vreodata ziua in care sa se demoleze constructiile abuzive? Va veni ziua in care cei care au girat asa ceva vor intra la puscarie? Eu nadajduiesc ca va veni.
Raspunde

Doc

Acum 5 ani

http://www.turnulsfatului.ro/2016/02/21/tramvaiul-fara-fir-sibiu-ar-scoate-din-trafic-1-500-de-masini-la-fiecare-24-de-ore/
Raspunde

lb

Acum 5 ani

exista un drum pe camp inspre turnisor, paralel cu alba iulia si siemens face un drum care seinfunda inspre nord. oricum, e cea mai modernizata zona urbana din sibiu. pacat ca tursib o s-o faca praf
Raspunde

ben

Acum 5 ani

Ce sa stie Urdea despre infrastructura orasului?E atat de proasta,de nu stie cum o cheama cu buletinul in manaPot jura cu mana pe biblie ca am dreptate.Pentru Sibiu este nevoie de un arhitect deschis la minte,nu de o relicva din Piramida lui Keops.Infrastructura orasului trebuie adusa in sec.xxi.MUMIA nu are intelect pentru asta
Raspunde

me323

Acum 5 ani

Da, atatea studii si degeaba. Ai dreptate lb, am uitat de drumul care face legatura strand - turnisor (cel de pe camp). Macar daca ar turna niste pamant sa il niveleze. Daca drumul ala s-ar moderniza (inclusiv un pod peste cibin, care sa aiba doar vreo 2m lungime), s-ar degaja toata alba iulai de cei care merg in strand si in vale aurie. Dar mai bine dam banii pe studii decat sa facem efectiv ceva. Dupa mai puscam cateva sensuri unice ca sa mai frecam la ridiche cateva mii de oameni. Pe bune, asta cu sensurile unice a fost ok la inceput, erau cateva strazi care "simteau nevoia" de asa ceva, dar gata HO. Ca nu se mai poate. Efectiv niste aberatii de sensuri de sta pisica in coada. Ajungi de ocolesti km buni doar pt ca niste destepti au pus niste semne tampite. Deranjante sunt ca sunt multe in zonele cu case, unde s-au implementat pt locurile de parcare. Ca locatarii nu s-au chinuit sa isi parcheze masinile in curti (asa a mers treaba - a venit instiintare de la primarie: vedeti ca in 2 saptmani inspectam strada. Sunt masini parcate pe ea=> sens unic, masinile sunt in curti strada e libera => ramane dublu sens). S-au obosit neb00nii sa-si puna carutele in curte? NU. Probabil nu-i afecteaza sa se roteasca pe mii de stradute doar ca sa ajunga la vecinu' care sta cu 5 case in sens opus sensului unic al strazii. In lazaret e nebunie crunta, ca sa ajungi pe moara de scoarta de la podul cibinului, pai aproape ajungi in gusterita daca respecti legea. Moara de scoarta - o strada maricica, care face legatura dintre 2 zone din sibiu, sens unic. Asa ceva e incredibil la ce s-a ajuns. Apoi mai e si factorul de noroc. Daca nu ar fi mii de sensuri unice, nu ar mai fi impinse masinile doar pe o singura artera. In sensul ca, plec de la lucru ma gandesc: o iau ori pe aici, ori pe acolo etc. Poate pe acolo nu e aglomerat. Asa cu sensurile astea unice, gata cu alesul dupa cum ti-e norocul: trebuie sa te ingramadesti pe aceleasi drum cu toti, drum pe care inevitabil se va merge incet.
Raspunde

ALEX

Acum 4 ani

cei care lucreaza in zona industriala trebuie sa meraga cu autobuzele nu cu masina personala inclusiv directori fabricilor parcarea o sa devina cea mai mare problema a SIBIULUI
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus