Vineri,
03.02.2023
Innorat
Acum
-0°C

Turist român în Sibiu:  Cine pleacă acasă cu tigăi și prosoape? ”Au vrut să ia minifrigiderul”

Turist român în Sibiu:  Cine pleacă acasă cu tigăi și prosoape? ”Au vrut să ia minifrigiderul”

Pe lângă sutele de străini care vizitează orașul, nici românii nu se dau înapoi de la a-și face poze în Piața Mare și de a trece Podul Minciunilor.

De cele mai multe ori, își petrec doar o noapte aici, iar ,,amintirile” pe care le lasă proprietarilor de pensiuni și hoteluri variază. Unii își duc gunoiul, iar alții ,,împrumută” pe o perioadă nedeterminată tigăi și prosoape.

Clujenii au lăsat câinele închis

Viorel, proprietarul unui apartament situat pe strada 9 Mai, spune că niște clujeni și-au lăsat câinele închis și acesta a zgâriat toate ușile.

,,Am avut o pățanie cu niște turiști din Cluj, care și-au lăsat câinele închis și a zgâriat toate ușile. Iar de atunci, accesul câinilor e interzis. Și odată cu asta, am început să avem mai multe familii cu copii mici. Tot un clujean, nu a înțeles sistemul prin care canapea se transformă în pat și a rupt-o. O familie mi-a lăsat patul vomitat de către copil și mi-a dat telefon pentru a-mi spune că a avut un mic incident, dar când a ajuns femeia care face curățenie nu știa dacă mai putem recupera așternuturile”.
Proprietarul își mai amintește și de o  familie din zona Moldovei care a lăsat pepene pe blatul mobilei din bucătărie și aceasta s-a umflat.

Pretențioși și comozi

Majoritatea turiștilor români sunt comozi și dependenți de parola wireless de la Internet.

,,70% dintre cei care se cazează sunt români și sunt ok. Problemele pe care le-am întâmpinat cu ei sunt că nu avem lift și o persoană care să le care bagajele. De cum ajung în hotel, au nevoie de parola de la internet. Pe lângă asta, sunt mulți care-și rezervă și nu anunță că nu mai vin, nici măcar nu răspund la telefon”, spune Paula Bîrsan, manger Hotel The Council.
De cele mai multe ori, românii aleg să se cazeze pentru o singură noapte.
,,Sibiul este un oraș de tranzit. Aceștia se cazează o noapte, maxim două. Nu am avut probleme mari. Sunt sociabili, păcuți. Unii mai lasă și dezordine și chiar dacă sunt mai sărăcuți, sunt pretențioși”, spune Viorel Isăilă, proprietarul pensiunii ,,La Viorel”.
,,A vrut să plece cu minifrigiderul”

Cosmin Isăilă, managerul Hotelului Rin, spune că turiștii români sunt fascinați de oraș, dar când vine vorba de pretenții îi întrec pe nemți și englezi.

,,Am avut o situaţie în care un român a vrut să plece cu minifrigiderul. Îl pregătise să îl scoată prin spate, dar nu a reuşit. Iar când vine vorba de pretenţii, bucureştenii le au pe cele mai multe. Nu sunt englezii, nici nemţii pretenţioşi aşa cum sunt bucureştenii. La capitolul mâncare se pare că am reuşit să îi mulţumim pe toţi, nu au existat plângeri. Zilele trecut a fost cazată la noi un orădeancă. Mi-a mărturisit că i-ar fi plăcut să se nască în Sibiu, că avem un oraş minunat. Turiştii, în general, sunt fascinaţi de oraşul nostru”.
În Mărginimea Sibiului, la Pensiunea ,,Trandafir”, se cazează români din diferite zone ale țării. Aceștia aleg să-și petreacă o noapte și apoi să plece mai departe. Nu de puține ori, proprietarii au rămas fără tigăile din bucătărie și prosoapele din baie.
,,Aici, la noi, vin, dorm și pleacă. Unii de când intră până când ies nu te salută, alții de cum ajung nu-și mai termină poveștile. La pensiune avem și o bucătărie dotată cu de toate. Unii au plecat cu oale, cratițe și tigăi. Nu le numărăm după fiecare persoană care intră în pensiune și la un moment dat ne-am dat seama că nu mai sunt. La fel am pățit și cu prosoapele, am rămas cu tot mai puține. Unii negociază, că e prea scump, iar dacă stau mai multe zile mai lăsăm și noi din preț, dar nu am avut probleme să nu plătească”, spune Mărioara, proprietara pensiunii.
Aproximativ 70% dintre turiștii care vizitează orașul sunt români și una dintre problemele de care se plâng majoritatea proprietarilor de hoteluri și pensiuni este că nu își onorează rezervările pe care le fac din timp pe site-urile de specialitate.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Comentarii

5 comentarii

mihai

Acum 6 ani

"managerul Holetului Rin" !!! Iar nu cititi ce scrieti... Da' nah, generatia asta asa e...
Raspunde

mihai cel bou

Acum 6 ani

Pai lumineaza-ne, o tu, lumina calauzitoare din negura veacurilor izvorata, nascuta probabil dupa revolutie.
Raspunde

....

Acum 6 ani

Eu am stat la o pensiune în Cluj, iar la baie nu aveau cădiță pt. duș. În schimb aveau la vedere o racletă cu care să dai apa rămasă pe gresie spre sifonul de pardoseală. Și costa 90 de lei camera single. Ce-i drept, era central, la 7 minute de Teatrul Național, dar racletă?
Raspunde

Dor3l

Acum 6 ani

Sa puna la checkin sa scanezi un card de credit drept garantie, cum se face in tarile civilizate si sa vezi cum or sa se reduca drastic incidentele
Raspunde

un cititor

Acum 6 ani

"chiar dacă sunt mai sărăcuți, sunt pretențioși”, spune Viorel" - afirma cel care blocheaza trotuarele de pe strada Lector cu masini parcate, chiar si autocare ...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus