Vineri,
19.04.2024
Innorat
Acum
5°C

Refacerea dealului care a alunecat cu pista Aeroportului cu tot a fost finalizată. Cu un an întârziere

Refacerea dealului care a alunecat cu pista Aeroportului cu tot a fost finalizată. Cu un an întârziere

Constructorii de la Max Boegl au finalizat lucrările de refacere a dealului din capătul dinspre Cristian al pistei Aeroportului Sibiu. De executat au mai rămas doar instalații specifice.

”Până la acest moment, lucrările de consolidare a rambleului sunt finalizate, fiind în plină desfășurare cele de instalare a balizajului și echipamentului ILS (Instrumental Landing System). Noul termen de finalizare al lucrărilor, avansat de către executant, este mijlocul lunii decembrie. După finalizare se va stabili și momentul la care va fi semnat procesul verbal de recepție”, arată reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului. Cei de la Max Boegl au început aceste lucrări abia în iulie 2015, după amânări repetate. Drept pentru care, termenul inițial de finalizare a lucrărilor – decembrie 2015 – a fost devansat, fiind amânat inițial pentru mai 2016, iar, acum, pentru decembrie 2016.

Odată recepționate noile lucrări, acestea vor avea o garanție de doi ani.

evolutie-lucrari-aeroport

Un deal ”mai lung”

Capătul pistei Aeroportului (rambleul cu numărul 09) a luat-o la vale în august 2013, la câteva luni după finalizarea lucrărilor de modernizare și extindere a pistei aeroportului. În fapt, dealul prelungit înspre Cristian pentru a putea fi prelungită pista de aterizare/decolare a avut de suferit de pe urma acumulărilor de apă, generate de un sistem de drenare defectuos executat de constructor, prost proiectat și insuficient monitorizat de către dirigintele de șantier (după cum aveau să stabilească mai târziu experții).

În urma alunecărilor de teren, autoritățile județene au acționat în instanță constructorul (Max Boegl), proiectantul (Iptana și Obermeyer) și dirigintele de șantier/consultant (Dornier Consulting). Expertizele efectuate în cadrul procesului au indicat faptul că toate cele trei părți sunt vinovate. În urma acestor expertize, cei de la Max Boegl și-au asumat refacerea defecțiunilor din propriile fonduri.

Refacerea defecțiunilor a însemnat și prelungirea dealului și mai mult înspre Cristian, astfel încât panta acestuia să ajungă de la un raport de 1:2 la un raport de 1:4.

Foto: Silvana Armat

pista-aeroport-noiembrie-2016-1 pista-aeroport-noiembrie-2016-4 pista-aeroport-noiembrie-2016-3

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

marginan

Acum 7 ani

Deci numai cei 3 cu sapa sunt devina nu si cei 30 cu mapa? Un constructor efectueaza numai dupa documentatii, daca face altceva e pasibil sa nu-si ia banii. Toti sforarii care s-au umplut de bani nu au nici o raspundere?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus