Sâmbătă,
12.10.2024
Innorat
Acum
15°C

Dezbaterea Planului de mobilitate urbană a Sibiului: este propus din nou tramvaiul în Sibiu. ”În Șelimbăr și Cisnădie e ca-n vestul sălbatic” | Live text

Dezbaterea Planului de mobilitate urbană a Sibiului: este propus din nou tramvaiul în Sibiu. ”În Șelimbăr și Cisnădie e ca-n vestul sălbatic” | Live text

Reprezentanții Primăriei Sibiu, împreună cu cei ai asocierii SC Metroul SA - SC Traffix GmbH prezintă în această dimineață cele 31 de proiecte propuse în cadrul Planului de mobilitate urbană a Sibiului.

Prezentarea proiectelor și o primă dezbatere a acestora are loc la Teatrul Gong, de la ora 11:00. În urma prezentării acestor proiecte, cei care au realizat acest plan așteaptă eventuale observații și sugestii cu privire până în data de 15 decembrie 2016, pe adresa [email protected]. Totodată, acestea mai pot fi depuse la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu sau transmise prin poștă pe adresa Primăriei Municipiului Sibiu, strada Samuel Brukenthal nr. 2, 550178 Sibiu, mai arată reprezentanții administrației locale.

La ora 11:00, în sala Teatrului Gong sunt foarte puțini sibieni, numărul acestora fiind sub 30. Cei mai mulți dintre cei prezenți sunt reprezentanți ai instituțiilor publice.

dezbatere-mobilitate-8

Ora 11:07: a început consultarea publică, Geanina Suditu, manager de proiect, (Metroul SA), fiind cea care prezintă principalele idei ale Planului de mobilitate urbană. Lista proiectelor propuse prin acest plan tocmai a fost făcut publică și poate fi consultată aici lista și aici fise.

11:10. Astrid Fodor: ”Perioada de acoperire a Planului este până în 2030. Avem proiecte cu termen de realizare scurt, mediu sau lung. Unele proiecte ar putea să nu fie realizate niciodată. Principalul scop este îmbunătățirea substanțială a mobilității în municipiul Sibiu, dar și localitățile învecinate. Un alt scop este accesarea de fonduri europene. Planul se adresează tuturor formelor de deplasare prin Sibiu, atât cu autobuzul, cât și cu bicicleta, mașina sau pe jos”.

dezbatere-mobilitate-2

11:12: Geanina Suditu: ”Am primit peste 250 de propuneri. 100 de sibieni au fost foarte activi în prezentarea unor propuneri și idei”.

11:13 Echipa care a realizat planul a analizat proiectele atât din punct de vedere economic, cât și urbanistic, al infrastructurii existente.

11:17. Începe prezentarea proiectelor. Geanina Suditu: ”Este un plan strategic. Toate proiectele vor fi în detaliu dezbătute din nou în faza de studii de fezabilitate”.

dezbatere-mobilitate-14

Proiectele sunt grupate în șase tipuri, printre care intervenții pe rețea, parcări, transport public, managementul mobiilității.

Pentru centrul istoric sunt propuse reorganizarea traficului pentru câteva străzi și piațete. Valoarea acestor proiecte este estimată la 7,6 milioane de euro. Spre exemplu, este propusă, pe termen scurt, intervenția pe Strada Turnului, Strada Ocnei, Strada Faurului, Piața Schiller și Strada Arhivelor, Piata Aurarilor, strada Centumvirilor, Strada Tribunei și Strada Gheorghe Lazăr. Pe aceste străzi intervențiile vizează în curajarea deplasării nemotorizate.

centru-istoric

Actualizare 11:25. Pe bulevardul Andrei Șaguna este prevăzută intervenția la pasaje, astfel încât acestea să fie accesibile și persoanelor cu handicap și bicicliștilor. Se propune eliminarea parapetelor de beton și înlocuirea acestora cu un spațiu verde. Tot pentru această zonă sunt propuse elemente de ”calmare a traficului”.

Pentru întreg orașul este propus un sistem de bike-sharing, cu 300 de biciclete și 13 puncte de închiriere. ”Acest sistem poate fi extins foarte ușor în funcție de cum reacționează sibienii”, spune Geanina Suditu.

De altfel, rețeaua de piste de biciclete este propusă a fi reorganizată, cu accent pe siguranța celor care utilizează aceste piste: semafoare pentru biciliștii, spații de stocare pentru bicicliști în intersecții și separatoare fizice a pistei față de traficul auto.

”Se poate merge spre 80 de km de piste cu dublu sens în Sibiu”, spune Geanina Suditu, referitor la extinderea pistei de biciclete. ”S-a identificat o nevoie de conexiune a cartierelor Valea Aurie și Gușterița, pentru bicicliști. Am identificat cel mai sigur traseu: pornește de la Grădina Zoologică - Theodor Aman, - Avrig - Cristianului  - Maramureșului”, mai spune Geanina Suditu. Acest traseu de ”pistă sigură” între Valea Aurie și Gușterița ar mai include traseul  râului Cibin. Conectivitatea cu Gușterița s-ar mai realiza prin traseul Str. Viitorului (intersecție cu str. Rusciorului) – str. Sergiu Celibidache – Str. Piotr Ilici Ceaikovski – str. Maior Octavian Niță – Str. Smârdan – Str. Podului.

o-noua-pista-de-biciclete

 

11:30 Râul Cibin este prevăzut a deveni zonă pietonală pe o lungime de 2 km în zona centrală, într-o primă fază. ”De asemenea, este foarte importantă Valea Săpunului, care reprezintă o barieră naturală în acest moment”, spune Geanina Suditu, care vorbește de piste de biciclete și alei pietonale și pentru această zonă.

11:35. Este propusă reintroducerea tramvaiului în Sibiu, pe o lungime de 16,8 km, cu achiziția a șase tramvaie (patru în primă fază). Calea Șurii Mici (unde ar trebui amenajat depoul) - DN7 H – Soseaua Alba Iulia – Str. Andrei Șaguna – Calea Dumbrăvii – Blv. Mihai Viteazul – Str. Rahovei – Calea Cisnădiei/ DJ 106C ar fi primul traseu propus pentru acest tramvai, urmat de - în etapa a II-a - Bulevardul Corneliu Coposu – Gara Sibiu.

Acest tramvai ar urma să fie conectat la un viitor tren urban, care să aibă același depou și să utilizeze calea ferată existentă plus prelungirea liniei pân la depou.

traseu-metrou

 

11:40. Este propusă achiziția a zece miniautobuze electrice, care să opereze pe traseul Piața Gării - Magheru - Constitutiei - Coposu - Piata Unirii - Tribunei – Mitropoliei - Odobescu - Masarilor - Piata Cibin - Malului - Turnului - Faurului - Ocnei - Teclu - Regele Ferdinand – Piața Gării).

trasee-miniautobuze-electrice

În rețeaua de transport public existentă, există 213 stații care au nevoie de modernizări. De la spații acoperite, la locuri de odihnă.

11:46 Managementul traficului ia în considerare două trasee din Sibiu: Est-vest și cel Circular. Pe aceste trasee ar urma ”implementarea fizică în intersecții a echipamentelor de comandă, control al semafoarelor, precum și a echipamentelor de contorizare a traficului atat rutier, cât și pietonal”. Aceste sisteme ar urma să asigure prioritate în trafic transportului public și mașinilor de intervenție.

Traseul Est-Vest are 10,2 km, și șase intersecții: Șos. Alba Iulia – str. Turda, Șos. Alba Iulia – Cal. Turnișorului, Str. Dealului – Str. Bastionului, Cal. Dumbrăvii – Bd. General Vasile Milea, Bd General Vasile Milea – Str. Nicolae Iorga, DN1-str. Doamna Stanca (Șelimbăr).

Traseu Circular, de11.2 km, cu intersecții:Bd. General Vasile Milea – Str. Rahovei, Str. Ștefan cel Mare – Str. Semaforului, Str. Ștefan cel Mare – Str. Bâlea – Str. Moldoveanu – Str. Eftimie Murgu, Bd. Corneliu Coposu – Str. Hermann Oberth, Str. Târgul Fânului – Str. Viitorului – Str. Cibinului – Str. Rusciorului – Str. Râului, Pța. Cibin: Str. Reconstrucției – Str. Cibinului, Șos. Alba Iulia – Str. Autogării – Str. Maramureșului – Str. Malului, Cal. Dumbrăvii – Str. Argeșului, Bd Mihai Viteazul – Str. Rahovei.

trasee-management-trafic

11:50 Sunt propuse două parcări subterane, una la Piața Cibin (sub parcarea de la PIM) și una în Piața Gării (cu două niveluri subterane). O altă parcare subterană este propusă pentru Piața Unirii. ”Sunt propuse două niveluri subterane, prin studiul de fezabilitate ar putea rezulta mai multe niveluri”, spune Geanina Suditu. Aceasta vorbește și de amenajarea unei parcări supraterane pentru zona străzii Ocnei, în zona fostei fabrici Independența.

11:55. Centura Sud a Sibiului este un proiect ”pe termen lung” și ar urma un traseu cu următoarele proporții: 60% teritoriul administrativ Sibiu, 25 % teritoriul administrativ Șelimbăr, 10% teritoriul administrativ Cristian și  5% teritoriul administrativ Cisnădie. Altfel spus, traseul este propus pe următoarele coordonate: DN1 (Cristian) – capăt Zăvoi -Calea Poplacii- str. Ludoș – Calea Dumbrăvii – Şcoala de Câini- Cimitir- Calea Cisnădiei pînă la DN1/ Dedeman-zona Mall (Şelimbăr-Promenada). Lungimea acestei centuri ar fi de aproximativ 12 km, iar numărul benzilor propus pentru fiecare sens de mers este de două. Valoarea estimată a acestui proiect este de 16 milioane de euro.

centura-sud

 

12:00. Sunt propuse și străzi noi, cu o lungime totală de aproximativ 70 de km. Zonele țintă pentru aceste noi străzi sunt Lacul lui Binder, Turnișor, Cartier Lazaret – Balanța, Câmpșor, Zona industrială Independența, Zona Spital nr. 3 - str. Viitorului,  Centrul Economic Est, Zona industrială Vest, între Șoseaua Alba Iulia și Calea Șurii Mici și, respectiv, Viile Sibiului. Valoarea lucrărilor pentru aceste noi străzi depășește 35 de milioane de euro, potrivit estimărilor.

strazi-noi

12:05 Este propusă construirea a două noi poduri peste râul Cibin: refacerea podului dublu de cale ferata peste râul Cibin din zona Cartier Reșița - Spital nr.3 - str. Viitorului și construirea unuia între strada Autogării - Strada Maramureșului (Zona Alba Iulia). Primul ar avea nevoie de un efort investițional de trei milioane de euro, cel de-al doilea fiind estimat la o valoare de un milion de euro.

pod-nou

”Toate proiectele totalizează investiții de peste 280 de milioane de euro. Acest plan răspunde cerințelor de dezvoltare, inclusiv a zonei limitrofe Sibiului”, arată, la finalul prezentării, Geanina Suditu.

12:17 Este dat cuvântul celor din sală. O doamnă care spune că locuiește în Cartierul Arhitecților cere lămuriri asupra soluțiilor propuse pentru această zonă. ”Acum este un calvar”. Reprezentanții Metroul SA spun că soluția finală este centura de sud propusă pe termen lung, coroborat cu managementul traficului. Cei de la Metroul SA vorbesc și de noua arteră propusă pentru zona din spatele Dedeman, doar că aceasta nu ține de Primăria Sibiu. ”Din păcate, planificarea acestei artere este propusă pe teritoriul localităților Șelimbăr și Cisnădie, deci Sibiul nu are nicio legătură. Deja este un dezastru în acea zonă, iar traficul va fi și mai aglomerat când se va construi și pe restul terenurilor libere”, spun cei de la Metroul SA.

12:25. ”Vă rugăm să asigurați mai multă transparență. Aceasta nu este o dezbatere publică, ci o informare publică. Trebuia să avem proiectele înainte, pentru a putea discuta pe larg aici. Iar faptul că trebuie să venim cu propuneri într-o săptămână e foarte puțin”, intervine Mihai Proca, președintele Tură în Natură. Acesta critică faptul că proiectele propuse nu sunt duse până la capăt. ”Am văzut că propuneți achiziția de autobuze electrice. Bun, ideea este generoasă, dar aceste autobuze vor rămâne blocate în trafic, dacă nu se aduc și alte măsuri complementare”, exemplifică Proca. El dă exemplul Norvegiei, unde șoferii autobuzelor au un buton de control al semafoarelor, astfel încât transportul public să aibă întotdeauna prioritate față de transportul cu mașina proprie.

dezbatere-mobilitate-7

12:34  Maria Cuzic, proiectant, arată faptul că pentru zona Turnișor nu sunt propuse niciun fel de soluții, deși străzile din acest cartier au fost reabilitate și ar putea prelua din trafic.

12:37 Alexandru Găvozdea, cel care conduce Ordinul Arhitecților din România filiala Sibiu - Vîlcea, readuce în discuție tema relațiilor dintre unitățile teritorial-administrative ale Sibiului, Șelimbărului și Cisnădiei. ”Este o problemă politică, politicul trebuie să o rezolve. Se construiește atât de dens și haotic în Șelimbăr, Cisnădie, Cristian, Șura Mică, pentru că acolo se poate. Iar oamenii din cartierele construite acolo «consumă» școli, grădinițe, trafic și așa mai departe în Sibiu. Dar plătesc impozite și taxe în Șelimbăr sau Cisnădie, nu în Sibiu. Ceea ce nu este echitabil. Este problema tuturor: cei care se mută într-un cartier nou trebuie să se întrebe dacă pot cumpăra o pâine de aproape sau trebuie să folosească mașina pentru orice astfel de lucru”, explică Alenxadru Găvozdea.

dezbatere-mobilitate-12

Primarul Astrid Fodor întărește cele spuse de arhitectul Alexandru Găvozdea. ”Noi ne-am dezvoltat cu cap. Din păcate, cele două localități s-au dezvoltat ca în vestul sălbatic și toată lumea se uită către Primăria Sibiu pentru rezolvare. Chiar dacă realizăm zona metropolitană Sibiu nu se va schimba nimic, deoarece la nivelul Șelimbărului și Cisnădiei nu se dorește să se pună ordine în modul în care se construiește. Trebuie însă să apreciez că noul primar din Șelimbăr este deschis discuțiilor și dorește să găsim soluții, Dar, la Cisnădie, este deja târziu și nu știu ce se poate face cu cei de acolo”, spune Astrid Fodor.

12:47 ”Cine  a venit cu bicicleta la această întâlnire?”, este o întrebare ridicată în sală. Deși îse aud râsete, sunt ridicate câteva mâini. ”Deci cei care au venit aici cu bicicletele trebuie întrebați despre calitatea pistelor. Spre exemplu, cea de agrement către Rășinari este o aberație: nu este loc de două biciclete care să circule în sensuri opuse”, spune cel care a adresat întrebarea. Tot el propune ca, o lună pe an, reprezentanții Primăriei, dar și cei ai Poliției, să vină la serviciu cu transportul în comun.

Planul de mobilitate include și o componentă de comunicare, astfel încât la realizarea studiilor de fezabilitate să existe o platformă de informare și comunicare reală, promit reprezentanții Metroul SA.

12:54 Arhitectul Mihai Țucă cere mai multe detalii despre soluțiile gândite pentru ”zona zero a traficului din Sibiu”, adică Piața Unirii, în contextul pregătirii unui nou sediu de teatru și a unui centru de conferințe și expoziții. Reprezentanții Metroul SA arată că, deocamdată, pentru această zonă este propusă doar ”accesibilizarea” celor două pasaje subterane. Primarul Astrid Fodor spune că în bugetul de anul viitor vor fi alocați bani pentru reproiectarea celor două pasaje subterane.

13:01 ”A vorbi în 2017 că primarul Cisnădiei nu vrea să vorbească cu Sibiul pentru a rezolva problema Cartierului Arhitecților îmi arată că nu s-au folosit toate gloanțele”, este o replică din sală.

13:09 ”Haideți să facem odată ceva. Vorbiți de parcaje subterane. Bune, dar să se înceapă odată. În Craiova se construiesc parcaje subterane lângă Teatrul național. Deci se poate face în România. Haideți să facem și la Sibiu odată”, se mai spune din sală.

13:20 Se cere insistent prelungirea termenului de depunere a observațiilor pe marginea proiectelor propuse, termen stabilit acum pentru ziua de 15 decembrie 2016. ”Suntem în afara termenului contractual inițial, am cerut voie BERD-ului să prelungim acest termen. Vom vedea dacă mai putem prelungi încă o dată termenul. Eu cred că da”, răspunde primarul Astrid Fodor. Ea vorbește de o prelungire cu zece zile a termenului de depunere a proiectelor.

13:26 ”Soluția de a veni cu mașina la serviciu, iar de aici, apoi, la magazin și apoi va ține de trecut. Transportul public va fi viitorul, de aceea mă mir că nu se discută deloc despre tramvai, de exemplu”, remarcă un membru al asocierii care a lucrat la Planul de mobilitate urbană.

13:37 Marius Gîrdea, directorul Aeroportului Internațional Sibiu, aduce în discuție problema relocării celor trei autogări din Sibiu în zone limitrofe ale orașului. În plus, el propune discuții cu reprezentanții Guvernului pentru relocarea Gării CFR și - astfel - eliminarea traseului de cale ferată care traversează orașul în aproape de centrul orașului.

13:43 Este criticat faptul că administrația locală încurajează circulația cu autoturismele înspre centrul istoric, prin prețurile mici prevăzute pentru locurile de parcare și prin eliminarea trotuarelor pentru a face locuri de parcare.

13:55 ”Putem face ceva pentru traficul dinspre Cisnădie mâine, peste o săptămână sau peste șase luni? Căci dacă vorbim doar de centura de sud, care va fi gata când copiii noștri vor fi majori este departe”, este una din întrebările din sală. ”Ideea de a merge în Sibiu la nesfârșit cu mașina personală nu funcționează. Trebuie să se treacă la dezvoltarea transportului public, de la Sibiu către periurban și construirea unor parcări de transfer la marginea orașului. Când vor fi făcute aceste proiecte, nu pot să vă spun”, este răspunsul din partea consultanților. Aceștia promit că urmează să realizeze o prioritizare a proiectelor propuse prin Planul de mobilitate urbană.

14:12 Sunt exprimate felicitări Primăriei și consultanților pentru ”planul vizionar” prezentat. Dar sunt aduse critici pentru ziua și, mai ales, ora aleasă pentru dezbatere.

14:25 O dată la cinci ani, acest plan trebuie actualizat cu noi date, spun consultanții. Și reprezentanții Primăriei spun că planul de mobilitate va fi actualizat în funție de modificările care apar în timp.

14:30 ”Este nerealist să considerăm că toate aceste proiecte se pot realiza până în 2030. Dar măcar știm ceea ce trebuie făcut”, spun consultanții.

14:31 Sesiunea de consultare publică s-a încheiat.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

Doc

Acum 7 ani

Pai pentru că joi la ora 11 majoritatea sibienilor apți de muncă sunt la serviciu, de asta sunt așa puțini participanți.
Raspunde

B0B0

Acum 7 ani

Aceste "consultari" sunt puse "strategic" tot la ore la care majoritatea celor cu adevarat interesati de subiect sunt la serviciu. Oricum administratia locala face ce vrea - cam nimic efectiv.
Raspunde

mircea

Acum 7 ani

vorba multa saracia omului la noi se potriveste pe manusa
Raspunde

Cisnadian fara acte

Acum 7 ani

Alexandru Găvozdea, mare mincinos baiatul asta. De ce ? Pai pt ca autorizatiile de pe partea cu cimitirul s-au dat de catre Sibiu ...toata zona de pe partea dreapta e a Sibilului!Drumurile, casele tot....sunt exact ca in cart Arhitectilor..daca s-a gresit la Cisnadie ....acelasi lucru s-a facut si la Sibiu! Astrid, pai ce facem mai aici, ne mintim asa pe fata ? Domnule Arhitect Bascula, daca in Sibiu intra prea mult trafic in zona Mall-ului...sa zicem dinspre Brasov....dai vina pe Brasov ?Dar daca se blocheaza zona Industriala ca vin multi din Cluj ...dai vina pe Cluj ca de ce stau asa multi oameni acolo ? Niste incompenteti dom'le...in frunte cu Nasul nostru Huja ! Felicitari tuturor din cart Arhitectilor ca l-au votat primar pe Marele Huja. Ne meritam soarta....noi l-am ales...noi am gresit...si acum cautam rezolvare de la Sibiu!
Raspunde

mihai

Acum 7 ani

Nu stiu cati locuitori ai cart. Arhitectilor l-au votat pe Huie Muja. Asta aduna voturile de la pensionarii si asistatii social din Cisnadie. Locuitorii zonei Arhitectilor ii pot arata lui Huie Muja parerea lor despre el cu ocazia urmatoarelor alegeri de peste 3 ani, votand cu altcineva. Chiar daca dpdv al mobilitatii in zona este cam tarziu, macar sa nu mai prinda asta inca un mandat de primar. La cat este el de infect, probabil nu va misca niciun deget in zona asta in urmatorii 3 ani, pentru ca inainte de alegeri sa inceapa cu proiecte marete - sper sa nu muste lumea promisiunile lui. Jegosul asta, in afara de a concura singur la cel mai inalt brad din tara, nu e in stare de nimic.
Raspunde

ra

Acum 7 ani

centura de sud 100% prioritate iar parcari subterane in zonele prezentate dar si zona mihai viteazu, cam 500 de locuri si vasile aaron ar fi utile. am putea reface mihai viteazu la 4 benzi si semaforului deasemenea. milea cu rahovei se semaforului giratoriu ieftin sau pasaj pe 2 benzi pe milea si ar fi o realizare excelenta. si inca o iesire din mall in zona din spate
Raspunde

rai da buni

Acum 7 ani

sa se faca odata strada care uneste Calea Cisnadiei cu Prelungirea Mihai Viteazul .... si ar mai fi utile inca vreo 2-3 strazi noi tot la fel mai sus spre Cisnadie.Intr-o dimineata daca am pleca 2 ore la miting in Cisnadie si Selimbar sa vedeti ce or sa ne ia frica mafiotii locali.
Raspunde

K.Samuel

Acum 7 ani

Un plan de rahat, care nu adreseaza problemele imediate din traficul sibian. Sa dai vina pentru aglomeratie tot pe cetateni, pentru ca isi folosesc masinile personale, si sa nu vorbesti de lipsa de investitii in infrastructura, mi se pare gretos. Niciun proiect pentru zonele aglomerate Calea Cisnadiei, Dumbravii - Viteazu, Teclu, Milea - Semaforului. Unde s-au propus strazi noi, nu avem nicio problema de trafic... Sa crezi ca se va rezolva totul cu centura de sud, imi pare ca acesti consultanti sunt total neprofesionisti...
Raspunde

K.Samuel

Acum 7 ani

Si nu doar in Selimbar si Cisnadie e ca-n vestul salbatic. Aroganta asta a Sibiului e total nefondata. Aproape tot ce s-a construit nou in Sibiu e construit in acelasi fel. Uitati-va ce dezastru e in cartierul Frunzei...
Raspunde

grig

Acum 7 ani

sibian Puteti sa faceti 70 de mii de planuri si proiecte , piste de biciclete ( adevarate , nu cum sunt acum ) ,mijloace de transport in comun sa semene cu un ozn "boborul" tot cu masina personala circula.Sunt prea fuduli sa isi miste cuuuurul din masina si plus de asta cum mai pot sa isi etaleze bolizii (si neuronul daca il are si pe asta ) pe strasse . Lipsa de educatie isi spune cuvantul mult timp de acum inainte !
Raspunde

Un fel de turist

Acum 7 ani

Bai desteptule, sibianul nu isi muta fundul din masina personala pentru ca nu are in ce sa il mute, autobuzele sunt infecte, iar cu bicicleta risti sa te agate cate un autobuz. Asa ca hai lasa-ne si plimba-ti gandurile in alta parte.
Raspunde

cetateanu

Acum 7 ani

Mai inoiti parcul de autobuze, ca sunt jegoase si putine. Se merge la serviciu si la scoala, ca in cutiile de conserve. Si tramvaiul, nu e o idee rea !
Raspunde

Vidrighin

Acum 7 ani

Autoritățile sunt penibile, abordează politica struțului, ce nu vad nu există, numai că ei nu-și bagă capul în nisip ci-n troaca porcilor (e mai aproape de realitatea politicii sibiene ) . Abordează aceeași aroganță și superioritate ca și când ei ar știi ce fac . Continua cu încăpățânarea unor proiecte ratate și făcute total fără cap și nefolositoare sibienilor , doar sa-și contabilizează ei cat mai multi km. de piste ptr. biciclete (neutilizate și nefolositoare cetățenilor) , sensuri giratorii doar de decor construite pe bani mulți cu câștiguri pe măsură ( un sens giratoriu încărcat nesimetric si-n care pe 2 din arterele sale opuse este sens unic , e de prisos). Circulația în tot orașul este un dezastru , o invit pe doamna primar sa-și ducă dimineața la școală nepoții din orice zona a Sibiului spre centrul orașului deasemenea dacă ar trebui sa se întoarcă de la serviciu de pe platforma de vest , dinspre strada Semaforului sa meargă prin minunatele cartiere Hipodrom (dacă mai iese cu mașina din Hipodrom 2) , sa stea în coloana pe minunatele străzi cu sens unic dintre parcul Sub Arin, Calea Dumbrăvii și Calea Cisnadiei si multe altele . Am dat cateva exemple pentru a mai aranja un pic lucrurile în matca lor corectă. Minunatul plan de mobilitate al Sibiului ,autoritățile sibiene sunt minunate sunt specialiști nu este nepotism în minunata noastră primarie ,cei pe care i-am votat în aceste funcții (sau cei care au ajuns în ele) sunt dedicați problemelor și nevoilor cetățenilor, nu ei nu au legătură cu procentele din banii cheltuiți pe proiecte nefolositoare sau umflate . E foarte simplu distrugem atenția de la problemele principale și dam prostimii teme colaterale . Dragi autorități ale orașului Sibiu sa știți ca a-ți ajuns în funcție în urma multor voturi ale cetățenilor ce locuiesc acum sau vor locui în cartierul Arhitecților din Cisnădie sau din Selimbar. Foarte multi dintre actuali locuitori ai acestor locații sunt sibieni nu doar ca au fost nevoiți sa părăsească matca orașului datorita dezvoltării acestuia (Sibiul nu mai avea spațiu disponibil) ci în continuare aproape toți muncesc în întreprinderile sibiene .Toți aceștia se simt sibieni . Problemele de aglomerare a traficului dinspre Selimbar și Cisnădie se datorează neadaptării arterelor de intrare în orașul Sibiu la fluxul forței de munca ce intra în Sibiu . Da soluțiile la aceasta problema sunt multiple și necesita implicarea tuturor părților. Dacă la Selimbar noul primar e deschis la rezolvarea acestor probleme presați-l și pe primarul PNL-ist și mare nesimțit de la Cisnădie (care are atitudini dictatoriale) prin comisii și consiliul local , județean pe linie de partid și chiar prin pichetarea primăriei. Dacă nu se va întâmpla nimic din toate acestea înseamnă că nu se vrea și ori acceptați tacit situația ori sunteți pe aceeași mâna. La rezolvarea situației circulației aglomerate di cele doua zone este nevoie zic eu de mai multe artere înainte de intrarea în Sibiu care sa deflueeze circulația. Dinspre Selimbar ar fi utila o urcare, în zona localității ,pe autostrada ,drumul de pe Brana care ajunge în Sibiu la viaduct sa fie modernizat iar înspre Dedeman ar trebui realizat drumul ce da în 4 benzi pe la TroIta. Din zona Avantgarden și Dedeman ar trebui 2 artere care sa continue înspre Calea Cisnădiei și DJ 106 cartierul Arhitecților. În zona cartierului Arhitecților e nevoie pe lângă aceste 2 cai suplimentare de defluere a circulației de un drum de legătură paralel cu DJ 106 care sa unească toate străzile înspre Avantgarden. În această zonă mai sunt necesare o strada care sa urmărească liziera pădurii înspre școală de câini (atenție o parte din aceasta zona-în spatele scolii de câini- tine de Sibiu) și de un drum de legătură înspre Calea Dumbrăvii ar fi potrivit străpungerea drumului ce duce la școală de câini pana în DJ . Cu acestea ați rezolva problemele de trafic din aceste zone , nu ar trebui ca cetățenii sa aștepte centura de sud (2030) iar acesta drumuri ar putea face parte integranta din ea , ulterior . Ceea ce v-am propus eu nici nu este greu de realizat , dacă ați aranja și DJ 106 acolo trebuiesc trotuare , iluminat și aranjat drumul , la intrarea în Minunatul Sibiu în preajma stației de transformare e plin de zone îngrădite unde se cresc animale și alte mici acareturi , persoanele care doresc sa meargă la cimitirul Sibiu la intrările din spate (prin Calea Cisnădiei) parcurg trebuie sa meargă pe drum cu mașinile. Degeaba tot încercați sa ne aburiți ca nu e treaba voastră, toți sunteți reprezentanții statului și a obștii în relația cu cetățenii puneți mana naibii și făceți-vă treaba .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus