La 101 ani de la construirea primei linii de tramvai, la 36 de ani de la desființarea rețelei care tranzita inclusiv centrul istoric și la cinci ani de la desființarea ultimei rute de tramvai, la Sibiu se discută din nou – la nivel oficial – de reintroducerea tramvaiului ca mijloc de transport.
”Tramvaiele sunt mai confortabile și rapide decât autobuzele și, de asemenea, mai puțin poluante”, se arată în Planul de mobilitate urbană realizat pentru municipiul Sibiu și prezentat public în cursul zilei de joi. Planul propune realizarea unor linii de tramvai care să conecteze Zona industrială vest cu Cale Cisnădiei, via Piața unirii. Într-o a doua etapă, din zona Pieței Unirii ar urma ca linia de tramvai să fie extinsă cu o rută și către Gara Sibiu. ”Numeroase orașe din vestul Europei care au o dimensiune similară cu Sibiul (populație și suprafață/topografie) au început să își îmbunătățească sistemele de tramvai acum aproximativ 10 ani, după o perioadă de acalmie care a durat câteva decenii. Noile linii planificate cu grijă și investițiile în infrastructura modernă (vizualizarea orarului de circulație în timp real, tramvaie cu podea joasă, influența asupra semafoarelor pentru scăderea duratei călătoriei) reușesc să crească numărul călătorilor și satisfacția clienților”, se arată în planul de mobilitate prezentat de asocierea SC Metroul SA - SC Traffix GmbH, plan realizat la comanda Primăriei Sibiu.
Deloc ieftin
Investițiile pentru reintroducerea unui asemenea mijloc de transport nu sunt deloc de neglijat. Cei care au realizat planul de mobilitate urbană estimează că ar fi nevoie de peste 71,2 milioane de euro pentru scenariul conturat de ei. Doar infrastructura etapei 1 (Zona industrială vest – Calea Cisnădiei) ar costa aproximativ 42 de milioane de euro. Depoul propus pentru zona intersecției dintre Calea Șurii Mici și DN1T ar mai costa alte zece milioane de lei, iar cele patru tramvaie de care ar fi nevoie (cel puțin) în prima etapă ar mai costa alte nouă milioane de euro. Pentru cea de-a doua etapă (legătura cu Gara CFR Sibiu) 5,76 milioane de euro ar costa realizarea infrastructurii și 4,5 milioane de euro – materialul rulant (două tramvaie).
Variante de trasee
Pentru prima etapă, conectarea Zonei industriale vest de Calea Cisnădiei ar avea un traseu propus cu o lungime de 16,8 km. Acest traseu ar avea ca punct de pornire/sosire depoul din capătul Căii Șurii Mici - DN7H (sau DN1T, după cum a fost denumit o perioadă) - Șoseaua Alba Iulia – Str. Andrei Șaguna – Calea Dumbrăvii – Blv. Mihai Viteazul – Str. Rahovei – Calea Cisnădiei.
Acestei prime etape îi sunt propuse de către cei care au realizat planul de mobilitate urbană două alternative. Prima ar duce la un traseu puțin mai lung, de 17,2 km, prin introducerea unui traseu diferit pe segmentul șoseaua Alba Iulia – Andrei Șaguna și anume: Șoșeaua Alba Iulia – Str. Ștrandului – Str. Poet Vasile Cârlova – Str. Transilvaniei – B-dul. Victoriei – Str. Andrei Șaguna.
Cea de-a doua alternativă găsită ar duce la scurtarea liniei de tramvai propuse la 14,98 km, prin alegerea unui alt traseu pe segmentul șoseaua Alba Iulia – Calea Cisnădiei, și anume: Șoșeaua Alba Iulia – Str. Maramureșului – Str. Cristian – Str. Avrig – Str. Argeșului – Calea Dumbrăvii – Str. Gh. Dima – Calea Cisnădie.
În fine, pentru cea de-a doua etapă, este propus un singur traseu, cu o lungime de 2,31 km: bd. Corneliu Coposu – str. Socului – Piața 1 Decembrie (Piața Gării). De altfel, conexiunea cu gara CFR ar fi necesară în vederea introducerii trenului urban pe liniile de cale ferată existente.
Cei care au realizat planul de mobilitate urbană susțin că este de preferat ca tramvaiul să treacă prin Piața Unirii, pentru a se putea realiza astfel conexiunea propusă pentru cea de-a doua etapă. ”Este recomandat datorită volumului potențial de călători ce poate fi colectat de transportul public de mare capacitate conectând centrul, zona vest și cartierele dens construite”, justifică cei de la Metroul SA.
Proiecte în consultare publică
Proiectele propuse în cadrul Planului de mobilitate urbană pot fi consultate aici. Aceste propuneri au fost prezentate joi, în urma unui contract în care Primăria Sibiu a plătit asocierii mai sus amintite suma de 250.000 de euro. Proiectele din plan sunt supuse consultării publice, iar termenul de transmitere a eventualelor sugestii sau propuneri a fost extins până pe 30 decembrie 2016 (inițial era 15 decembrie 2016). ”Consultantul angajat pentru realizarea Planului așteaptă aceste sugestii în scris pe adresa de email [email protected] sau pe adresa Primăriei Sibiu, strada Samuel Brukenthal, nr. 2, Sibiu”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu.
Foto: Wikimedia Commons
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Viteazul , Calea Şurii Mici , Piaţa Gării , Alba Iulia , Primăria Sibiu , Calea Dumbrăvii , gara sibiu , Andrei Șaguna , Calea Cisnadiei , Primăriei Sibiu , Poet Vasile Cârlova , proiecte , Șoseaua Alba Iulia , Pieței Unirii , Corneliu Coposu , Samuel Brukenthal , Pentru Sibiu , transport in comun , Căii Șurii Mici , Piaţa Unirii , Mobilitate Urbană Durabilă , Cale Cisnădiei , Tramvai Sibiu , Wikimedia Commons , Traffix Gmb
Vizualizari: 14191
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Noi noi
Acum 8 ore
Noi noi
Acum 9 ore
Unul
Acum 9 ore
Unul
Acum 9 ore
Omul invizibil