CFR introduce începând cu data de 11 decembrie noul mers al trenurilor, despre care conducerea companiei spune că devine mai competitiv scurtând semnificativ timpii de circulație. Scopul CFR este ca mersul cu trenul să devină o alternativă demnă de luat în seamă pentru mersul cu mașina sau cu autocarul.
Spre deosebire de alți ani, noul mers al trenurilor a fost gândit la presiunile Autorității de Reformă Feroviară, un nou organism înființat recent ca recomandare în urma MasterPlanului în Transporturi.
”Pot sa vin cu trei elemente de noutate pe trei destinații intens solicitate: București-Cluj, București-Suceava și București-Iași. Timpii de parcurs au fost diminuați prin mici lucrări la calea ferată care au eliminat restricțiile de viteza, dar și prin reducerea timpilor de staționare din stații și prin eliminarea unor opriri care nu erau opriri comerciale", a declarat Robert Dobre, președintele Autorității de Reformă Feroviară pentru HotNews.ro.Economia de timp a fost realizată și pe alte trasee din țară.
"Mai sunt și alte reduceri de timpi. Sunt strâns legate de calitatea căii ferate și pe măsură ce avansează lucrările de reabilitare și modernizare a coridoarelor feroviare vom vorbi și mai mult de reduceri semnificative. Cel mai bun exemplu rămâne în continuare București - Constanța care se va parcurge în mai puțin de două ore. După finalizarea lucrărilor la podurile Dunărene și în două stații pe parcurs, timpul va fi redus la o oră și 45 de minute", a mai explicat Robert Dobre pentru sursa citată.Cât privește Sibiul, o simulare a unei călătorii pentru săptămâna viitoare pe ruta Sibiu-București indică un timp minim de 5 ore și 28 de minute până în Gara de Nord, cu plecare din gara sibiană la ora 10:32. Prețul unui bilet este de 68 de lei. Pe parcursul unei zile obișnuite există mai mult de zece legături cu Capitala, însă unele implică transferul în diferite gări și timpul călătoriei poate crește și până la opt ore.
O altă simulare pe ruta Sibiu – Cluj-Napoca indică un timp minim de 3 ore și 6 minute, la prețul de 43 de lei. Pe ruta Sibiu-Râmnicu-Vâlcea, cea mai rapidă călătorie este de 2 ore și 23 de minute, un bilet având prețul de 28 de lei. Din acest punct de vedere transportul devine foarte apropiat de cel cu autocarul, mai ales în condițiile traficului de pe Valea Oltului.
Nu în ultimul rând, cel mai scurt timp de transport pe ruta Sibiu-Brașov va fi din 11 decembrie de 2 ore și 44 de minute, la prețul de 41 de lei.
Important de menționat este și faptul că tot din 11 decembrie CFR introduce Trenurile Zăpezii. ”Trenurile Zăpezii circulă din 11 decembrie către destinații montane: Valea Prahovei, Vatra Dornei, Piatra Neamţ şi Petroşani (staţiunile Straja şi Parâng). În zilele de weekend biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Brașov și retur) au reduceri între 31% și 56%. În plus, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2017, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%, de luni până joi”, se arată într-un comunicat al CFR Călători.
Detalii despre noul mers al trenurilor găsiți aici. Detalii despre bilete și timpii de călători pe diferite rute găsiți aici.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Vatra Dornei , valea oltului , Piatra Neamț , Reformă Feroviară , Valea Prahovei , Trenurile Litoral , calea ferata , Mersul Trenurilor , Pentru Sibiu , tren cfr calatori , Robert Dobre , Trenurile Zăpezii , rute , Călătorie Neaşteptată
Vizualizari: 4628
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Unul
Acum 9 ore
Tulnicul de mucava
Acum 10 ore
Unul
Acum 10 ore
Canaris
Acum 10 ore
Olingpia Gafosdea