Joi,
29.09.2022
Cer Senin
Acum
17°C

Ce spun primarii despre rezolvarea traficului dintre Sibiu și Șelimbăr și Sibiu și Cisnădie

Ce spun primarii despre rezolvarea traficului dintre Sibiu și Șelimbăr și Sibiu și Cisnădie

Cele patru noi legături rutiere între Sibiu și Șelimbăr vor fi realizate în cursul anului viitor, dar între Sibiu și Cisnădie nu este loc de o nouă stradă. Decât pentru una ”via Șelimbăr”, pe lângă magazinul Dedeman.

”Soluțiile pentru Cisnădie nu sunt ușor de găsit. Pentru noi legături cu Șelimbărul, soluțiile sunt mai ușoare. Noi vom prinde în bugetul pe anul viitor banii necesari realizării noilor relații cu Șelimbărul, dar pentru Cisnădie… efectiv nu știu ce să vă spun. Nu este o problemă simplă. După cum ați văzut și în Planul de mobilitate urbană, acea centură de sud propusă ar trebui să treacă peste terenurile Școlii de câini, prin Pădurea Dumbrava, care este arie protejată, deci nu este deloc simplu. În plus, Calea Cisnădiei este în garanție (până în primăvara anului viitor – n.r.), deci de intervenit asupra acesteia nu putem vorbi, deocamdată. Dar și lărgirea străzii nu ar rezolva problema”, a declarat primarul Astrid Fodor, în cadrul unei conferințe de presă organizată miercuri.

Soluțiile noilor artere dintre Sibiu și Șelimbăr propuse în Planul de mobilitate urbană sunt patru la număr, iar despre acestea și primarul comunei Șelimbăr, Marius Grecu, spune că sunt realizabile. ”Am discutat cu doamna primar Fodor despre aceste variante, urmează să întocmim documentațiile necesare pentru a prinde lucrările necesare în bugetul pe anul viitor. Noile legături dintre Sibiu și Șelimbărului pot fi realizate anul viitor”, arată Marius Grecu.

Cisnădie – Sibiu via Șelimbăr

La intrarea dinspre Cisnădie în Sibiu zilele acestea se montează un semafor (la intersecția cu strada Siretului). Cum chiar și acest semafor nu poate rezolva fluidizarea traficului, iar capacitatea drumului județean și a Căii Cisnădiei este în mod evident atinsă, primarii iau în calcul o altă variantă. ”Am discutat cu domnul primar din Șelimbăr și încercăm ca din primăvară să implementăm soluții. Din Cartierul Arhitecților să se iasă către magazinul Dedeman, pe o stradă cu două benzi. Aceasta ar fi una dintre variante. Sper să avem înțelegere cu cei din Șelimbăr, primarul a dat dovadă de deschidere. Va fi o variantă foarte bună, deoarece de acolo se poate ieși înspre bulevardul Mihai Viteazul sau înspre Vasile Milea, prin intermediul străzii Rahovei”, declară primarul orașului Cisnădie, Gheorghe Huja.

El spune că și o astfel de nouă stradă poate fi realizată anul viitor. ”Din punctul meu de vedere, acest proiect poate fi realizat anul viitor. Noi suntem pregătiți să realizăm o arteră principală pe graniță cu Șelimbărul, care să fie legată mai apoi la drumul către Dedeman. De fonduri nu se pune problema, este prioritatea numărul 1”.

arhitectilor-dedeman-google-earth

Însă construirea unei astfel de străzi ar necesita ca cel mai mare efort financiar să fie făcut de comuna Șelimbăr: strada care ar urma să lege granița Cisnădiei cu sensul giratoriu dintre prelungirea bulevardului Mihai Viteazul și strada Doamna Stanca ar avea o lungime de cel puțin un kilometru (asta în varianta în care strada ar merge în linie dreaptă). ”Eu zic că se poate realiza și această legătură. Cu aportul Consiliului Local, care şi-a dat acordul de principiu".

Legăturile Sibiului cu Șelimbărul: 4,5 milioane de euro

Deși administratorii Sibiului și Șelimbărului spun că rezolvarea traficului dintre cele două localități prin mărirea numărului de legături este o chestiune relativ ușoară, estimările din Planul de mobilitate urbană realizat la comanda Primăriei Sibiu indică un necesar investițional destul de ridicat: aproximativ 4,5 mil. de euro. Trebuie precizat, însă, că aceste estimări sunt destul de flexibile, având în vedere că nu au la bază un studiu de fezabilitate care să indice mult mai clar indicatorii tehnico-economici ai investițiilor.

Planul respectiv propune noi conexiuni cu Șelimbărul, atât rutiere, cât și pentru cei care folosesc bicicleta. Numărul noilor conexiuni propuse este patru: str. Ștefan cel Mare – str. Rampa Ştefan cel Mare – limita administrativă a municipiului – până la str. Nicolae Brana (Șelimbăr), ar fi o primă nouă rută propusă (0,9 km lungime).

Alături de aceasta, planul propune o nouă rută de 1,47 km care să pornească de la Gara Sibiu, pe prelungirea străzii Socului, pe sub pasajul Ștefan cel Mare.

Cea de-a treia nouă conexiune cu Șelimbărul este mult mai scurtă, de doar 42 de metri. Dar presupune legarea străzii Oașa, din Sibiu, cu strada Ioan Slavici, din Șelimbăr, peste Valea Săpunului.

În fine, cea de-a patra nouă legătură între cele două localități este prelungirea străzii Oștirii (cu 275 de metri), peste Valea Săpunului, până la o viitoare stradă a Șelimbărului, care va fi perpendiculară pe prelungirea bulevardului Mihai Viteazul.

conexiuni-noi-cu-selimbarul-1

conexiuni-noi-cu-selimbarul-3

conexiuni-noi-cu-selimbarul-2

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

37 comentarii

milosard

Acum 5 ani

Rugamintea sibienilor (marea majoritate sunt cetateni sibieni -Calea Cisnadiei , Arhitectilor si Selimbar ) si a tutror cetetenilor din imprejurimi este de a rezolva problema cu marirea numarului de strazi care sa faca accesul in Sibiu mai omenesc . Sa se faca , nu doar sa se promita , rezolvarea chiar si partiala a acestor probleme ne-ar imbunatatii tuturoro calitatea vietii in acest apreciat oras . Stimate autoritati , rezolvati problema parcarilor !!! Daca rezolvati aceasta problema rezolvati implicit o parte a mobilitati si aveti aprecierea noastra .Cat timp ve-ti continua sa sacrificati benzile de pe drumurile publice transformandu-le in lo9curi de parcare e o iluzie ca rezolvati ceva !! Face-ti parcari (la acest capitol chiar trebuie sa luati in calcul lucruri mai deosebite -parcari subterna si etajate ) , lasati soseaua cat a fost ea de lata sa se circule pe ea , nu mai fiti incapatanati si dati drumul la Calea Dumbravii in ambele sensuri , nimerit ar fi si pentru Calea Cisnadiei acelasi lucru , nu mai fiti aparatorii intereselor burgheziei proletare ce s-a imbuimat dupa Revolutie , recunoasteti ca ati gresit si ca vreti sa va indreptati si in preajma Craciunului ve-ti primi iertarea noastra ! Numai faceti ceva si nu mai dati vina pe orice, pentru neputinta voastra si prostiile ce au fost facute in trecut . Va multumesc si mi-as dori sa ne ascultati . P efinal punem pariu ca nu rezolva nimic semaforul de la Siretului cu Calea Cisnadiei - asa-i ca a fost idee de militian (nu vorbim de alte interese) . Va iertam anticipat daca promiteti ca ne ascultati si pe noi , nu suntem noi de vina ca suntem mai destepti ca voi . Si sa nu uit modesti !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vidrighin

Acum 5 ani

Zi-le milostivule , zi-le !
Raspunde

Tuluc G.

Acum 5 ani

Vechile centrale termice de cartier au fost vandute smecherilor de langa Johannis care au construit noi blocuri, aglomerand si mai mult cartierele vechi. Inca de pe atunci au fost destule voci care s-au opus si-au solicitat ca pe amplasamentul centralelor sa fie construite parcari; de la parcari nu vin bani negrii...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Victor

Acum 5 ani

Tu esti probabil ruda cu fostul vice sau vreun postac al lui si comentezi de ciuda :-)
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vidrighin

Acum 5 ani

Ale cui slugi sunteți bă ?Ca să denigrați postările normale , va plac doar balacarelile si să vă apărați pe cei ce va aruncă resturi și dați din coadă !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

e-manuela

Acum 5 ani

Buna! Nenea, pai , nu spuserati voi ca votu-n sus, si votu-n jos? Vezi neica, cum înveți esenta "democrației"pe propria-ti piele?....
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vidrighin

Acum 5 ani

Ești varză , nu vreau sa fiu în aceeași troaca cu tine , nu accept sloganul ca ne meritam soarta . Iei în derâdere lucruri serioase , comentează la altă masă lăbuț-o !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

e-manuela

Acum 5 ani

Buna! Nenea, stii vorba 'ceea "vrei, nu vrei, bea Vidrighine aghiasma"?
Raspunde

Vidrighin

Acum 5 ani

Rămâne valabil ce-am spus mai inainte . Îmi pare rău că în zona Lazaret și în special pe strada Strungului autoritățile locale si-au bătut joc de locuitori , prin derularea înceată și haotica a lucrărilor de reabilitare a drumurilor . Ti-au afectat nervul zambirii, păpușă?
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Legat de conexiunea Cisnadie - Sibiu d-na primar Fodor mai bine ar spune ce a facut pana acum nu ce3 e delicat de facut. D-na Fodor, puneti transport public pe Calea Cisnadiei. Nu implica mare lucru fata de alte variante. Macar atata, ca sa vedem ca aveti bunavointa. De ce se doreste ca sibienii sa mearga sa cheltuiasca banii in Selimbar (Tursibul merge acolo) si nu mai bine sa mearga cisnadienii sa lucreze in Sibiu... Macar ei produc pentru Sibiu, nu cheltuie...
Raspunde

io de la tara

Acum 5 ani

Tursibul merge doar pana la shopping city, ca in Selimbar nu merge. Ar fi excelent sa fie cateva linii de Tursib prin Selimbar, dar nu se vrea/nu se poate. Eu as prefera sa las masina acasa si sa merg cu autobuzul daca ar fi niste linii de Tursib din Selimbar - poluare mai putina, abonamentul de autobuz mult mai ieftin decat benzina cosumata, etc.. Un transport in comun mai bun, adaptat si la nevoile oamenilor din noile cartiere construite in Cisnadie si Selimbar ar rezolva mult problema traficului din Sibiu. Sa mai muti si traficul de pe Calea Cisnadiei pe Milea nu e o solutie. Milea e oricum aglomerat de cei care merg la cumparaturi in Selimbar.
Raspunde

petre

Acum 5 ani

Oare de ce trebuie prelungita Socului ptr. a ajunge la Rampa Stefan cel Mare? Se descarca strada sub podul garii! Se salveaza 1 km de asfalt daca se asfalteaza Rampa Stefan cel mare pana la Stefan cel Mare.
Raspunde

Nemilosu

Acum 5 ani

Propun ca traficul din Selimbar sa fie descarcat pe str. Stefan cel Mare si Balea, pe sub nasul lui Klaus, hi, hi, hi...
Raspunde

un draq

Acum 5 ani

Si fiecare participant la trafic sa bage un claxon :)) Ha ha !
Raspunde

Lucian Hunyadi

Acum 5 ani

Pentru fluidizarea traficului între Cartierul Arhitecților ar fi câteva solutii care ar trata cauza si nu numai efectul. Aceste solutii le-am prezentat printr-o petitie si catre Consiliul Judetean Sibiu 1. Introducerea unei linii de transport in comun a Tursibului care sa asigure legătură cartierului Arhitecților cu orasul.Astfel multi locatari din zona ar folosi i autobuzul in locul mâinii.Astfel câteva sute de masini lipsa ar degreva traficul in zona. 2. Dezvoltarea infrastructurii sociale din Cartierul Arhitecților prin înființarea de crese, grădinițe si a unei scoli in zona.Astfel in fiecare dimineata si dupămasă ar dispărea din trafic câteva sute de masini care nu ar mai fi nevoite sa transporte acesti copii spre sau dinspre Sibiu. Numai bine! Lucian
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Subscriu! Lucian, astea sunt cele mai normale si civilizate propuneri.... Nu e nevoie neaparat sa largim drumurile (desi conexiuni mai multe ar fi nevoie, doamne fereste de un accident ca am bloca cu totul zona). Ci e nevoie de normalitate dpdv tranport public si servicii de invatamant.
Raspunde

mihai

Acum 5 ani

E o idee buna sa se introduca Tursib si inspre Cisnadie si in Selimbar dar atat Cisnadia cat si Selimbarul sa plateasca 50% parte din cheltuielile cu aceste autobuze
Raspunde

Vecin

Acum 5 ani

Se stie ca, pentru a-si asigura linistea, Marincuta, facea plocoane cu terenuri, Prefectilor, Presedintelui Consiliului Judetean, Sefului Politiei, Parchetului,s.a. Astfel acestia se faceau ca nu vad ce facea el si musamalizau reclamatiile cetatenilor.
Raspunde

alzara

Acum 5 ani

Neiniţiind un proiect pt zonă metropolitană care ar fi permis ( asemeni Braşovului acum 15 ani !) elaborarea unui plan urbanistic RAŢIONAL ( specialişti sunt ) responsabilitatea cade la comun pe capul politicienilor locali. Toţi,deci niciunul ! În timpulacesta TOŢI au tăcut ,inclusiv presa . Poate vă amintiţi de câte ori ALZARA a ridicst această problemă .
Raspunde

Cisnadian fara acte

Acum 5 ani

Sunt foarte uimit ca marele primar mafiot Huja de la Cisnadie a anuntat ca vrea sa faca ceva cand putin mai in trecut zicea ca nu il intereseaza Cart Arhitectilor ! Solutia pare OK...dar citind printre randuri pot spune : Primaria Sibiu a construit haotic dupa cimitir, ca e pamant sibian .....si acum isi blocheaza cetatenii sa mai intre in Sibiu prin montarea unui semafor. Ce s-a gandit Fodor ....."Ma....is mai multi de'ai lor ! Ai nostrii sa fie victime colaterale !" Primarul Mafiot Huja vazand ce se intampla, zice ca pune si el .....si se intelege cu Selimbar-ul sa faca ...ghici cine? ....selimbarenii ! Ma bucura deschiderea primarului din Selimbar pentru a colabora la acest proiect, dar parerea mea e ca nu e corect fata de selimbareni ....din toata afacerea asta in care sibienii si cisnadienii au probleme.....vine Selimbarul si le rezolva! De admirat ideea...dar Astrid.....pentru semaforul ala din Ciresica....nu mai ia votul meu in vecii vecilor!
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Ar fi interesant de stiut versus Huja ce a facut cu trambitata pista de biciclete Cisnadie - SIbiu. Din ce am vazut a disparut in ceata, era vorba ca se face in vara asta... Oricum posta Cisnadie-Cisnadioara e destul de naspa: e pe post de trotuar (nu mai bine facea un trotuar langa ?) iar pe post de pista de biciclete mai greud e folosit, e plina de denivelari... Si dintr-o masina in mers le vezi... Darmite de pe o bicicleta...
Raspunde

Gheorghe

Acum 5 ani

pe langa astea cred ca si redefinirea intrarii in mall, ar mai decongestiona traficul din zona. blocajul, mai ales in preajma sarbatorilor, acolo se face. daca il mai si maresc pe acelasi loc de parcare va fi interesant....iar pentru cei care au aprobat constuirea de cartiere doar pe "interese" sa treaca pe la iei prin curte tot traficul actual :) cei care stau in Selimbar s-au Cisnadie nu trebuie sa se supere, dar daca platesc impozite acolo (si le place ca sunt mai mici)...numai poti sa ai pretenti ca primaria din Sibiu sa iti rezolve problema. or fi si sibieni printre ei ;)
Raspunde

Cisnadian fara acte

Acum 5 ani

@Gheorghe .... Esti total dezinformat. Pe partea stanga a sensului de mers catre Cisnadie dinspre Ciresesica e Cisnadie...si se cheama cart Arhitectilor. Pe partea dreapta....partea cu cimitirul se cheama SIBIU. Poate mergi si tu sa vezi , de la drumul judetean pana in padure cati sibieni isi fac veacul pe acolo.....pe taram sibian ...cu impozite platite la Sibiu .....si ce crezi tu ca a facut Astrid pentru sibienii de acolo platitori de taxe si impozite la Sibiu? Ai vazut tu artere noi de circulatie pt acei sibieni....sau tursib...sau strazi asfaltate.....sau un PUZ normal ? Primaria Sibiu e mai preocupata de distrugerea Padurii Dumbrava ....sa isi faca bastanii case acolo ...decat de cetatenii ei! Placa asta cu impozite mai mici platite la Cisnadie e expirata..... si sibienii sunt in aceasi situatie ca si cisnadienii.....platesc impozite la primariile lor ....si primariile isi bat joc de ei !
Raspunde

Mihai

Acum 5 ani

Legatura Troita - Trakia. Se poate intoarce in sensul giratoriu dimineata, iar seara este categoric o optiune pentru cei care merg spre Dracula.
Raspunde

Mihai

Acum 5 ani

A 3a banda de la Sibtub la El Gringo. Pasarela pietonala Kaufland-Carrefour.
Raspunde

un draq

Acum 5 ani

Unde te crezi ? In West ?
Raspunde

Cisnadian fara acte

Acum 5 ani

@MIhai : Foarte multe idei bune.......eu de ex : as lega Cart Arhitectilor (DJ106C) de Toita si Trakia printr-un drum de cel putin doua benzi pe sens ..cu o legatura in spate la Carrefour. Ai scoate tot traficul non-Sibiu din Sibiu : Cisnadia, Selimbar....tot ce merge care BV,VL, AB.....Medias ....Sura...fiind camp zic ca e cel mai usor de facut su ca ar fii mult mai lejera iesirea din mall....un drum paralel cu Doamna Stanca...da de doua benzi ar rezolva multe iara ....
Raspunde

Eu

Acum 5 ani

Podul peste Sevis are trebui refacut si introdus ransportul public de persoane de la Cisnadie la Sibiu ,nu sa ocolim prin Selimbar sau Cisnadioara cu autobuzele lui Carabulea care a pus monopol pe transportul de persoane ,traficul s-ar decongestiona daca am avea alternative in afara masinii personale .
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Podul acela e RUSINEA judetului! Se aude Consilulu Judetean (voi sunteti cu DJ106C nu Primariile!) ? S-au facut atatea drumuri si poduri prin judet, prin sate tot mai depopulate iar aici la 2 pasi de Sibiu sa vezi un astfel de pod e mai mare rusinea!
Raspunde

milosard

Acum 5 ani

Sunt atatea de facut in zona Arhitectilor ...! Nimic din ceea ce s-a propus in aceste comentarii si in multe altele nu sunt de prisos . Ar trebui ca autoritatile sa " imprumute " fara teama din aceste sugestii . In orice caz infrastructura de transport e obligatorie , Mi-as dori ca autoritatile sa gandeasca in perspectiva daca la sugestia celor de la Metrou Bucuresti vor trasa centura de sud a Sibiului prin mijlocul cartierului Arhitectilor mi-e teama ca va fi echivalentul actualei centuri de sud a Bucurestiului , s-ar suprapune peste zone care sunt deja aglomerate . In zona Hipermarket-urilor este stringent marirea nr. de intrari /iesiri cea mai usoara ar fi din strada ce leaga Dedeman de Carrefour/Kaufland , cum vi dinspre Dedeman sa se faca io intrare prin spatele /lateralul de la Carrefour . Pacat ca sunt 4 benzi pana la Troita prin fat ape la Avantgarden si nu folosesc la nimic . Multi au mai spus de la Troita pe langa Trakia s-ar putea face o noua legatura cu D.N. 1 . Drumul de 4 benzi ce se sfarseste la Toita dinspre Dedeman ar trebui continuat si sa preia undeva inspre Sevis traficul dinspre D.N. 1 si D.J 106cC . Adica undeva in zona Sevis sa fie un drum pe 4 benzi intre D.N1 si D.J. 106C , perpendicular pe acesta ar prelua legatura drumul ce vine dinspre Dedeman- Troita . Cu asta ati rezolva problema , circulatia masinilor ar avea optiuni si aceasta bucata ed drum chiar ar putea face parte din centura de sud a Sibiului .
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

As spune ca Primaria Sibiu se plange inutil ca nu ar fi solutii... Inclusiv dpdv drumuri... Una din solutii ar fi sa faca o strapungere dinspre parcarea paralela cu Strada Siretului pana in zona unde era Amso (cu un giratoriu aici). Eventual daca vor sa faca chiar sensuri unice (cel de pe noul drum sa fie dinspre fostul Amso spre Strada Siretului ca sa mearga bine cu sensul unic de pe Dumbravii). Iar actuala Cale a Cisnadiei sa fie invers, sens spre Cisnadie.
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

As mai adauga ceva. Ca toata problema aceasta pe termen scurt si mediu este a Primariei Sibiu pentru ca ei nu pot identifica o "descarcare" cat de cat rezonabila a traficului la intrarea in oras + lipsa transportului in comun. Asta se intoarce in final impotriva Sibiului insusi: lipsa posibilitatii de a mai creste forta de munca, de unde investitii care vor merge in alte parti + ratarea incasarii unor taxe datorita faptului ca investitiile vor merge pe alte meleaguri. Inclusiv lipsa Centurii Sudice (eu cam sunt impotriva ei intr-un fel) ca e planificata pe termen lung exact la asta va duce, la pierderea unor investitii, locuri de munca si taxe noi. Iar pe termen lung problema e a Primariei Cisnadie pentru ca ei trebuie sa faca acolo minim 2 gradinite si 1 scoala, as zice chiar un liceu dar ma prea hazardez... Ca sa nu mai mearga lumea in Sibiu cu copiii...
Raspunde

bobby

Acum 5 ani

Intrarea in Sibiu din directia Selimbar trebuie facuta prin pasaj subteran auto. Doar asa deblochezi semaforizarea intersectiei Milea cu Semaforului, este singura solutie care adduce fluidizarea traficului la intrare in Sibiu cu adevarat. Nimeni nu a propus asta pana acum. Mai invatati si voi de la mitici, exemplu pasajul Baneasa care a fost decongestionat dupa ideile invechite cu centuri, sosele aditionale, etc. Traficul pe sensuri unica in Sibiu trebuie reevaluat mai ales in Calea Dumbravii, vin turistii in Sibiu si nu stiu pe unde sa ajunga la Paltinis...rusine !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus