Consiliul local Sibiu va fi invitat, săptămâna viitoare, să aprobe delegarea activității de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar Serviciului public Poliția locală. Conducerea administrației locale estimează că ridicarea mașinilor va începe din data de 1 aprilie 2017.
Potrivit noilor reglementări adoptate de Guvern, activitatea de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar va trebui încredințată unui serviciu public din cadrul administrațiilor locale. ”În ședința Consiliului local din această lună vom intra cu un proiect de hotărâre privind încredințarea acestei activități Poliției locale. Aceasta își va organiza un departament separat, iar detaliile referitoare la modalitatea de ridicare, la taxe și așa mai departe vor fi stabilite în următoarea ședință de Consiliu local, din luna februarie”, spune primarul Astrid Fodor. Faptul că nu SC Piețe Sibiu SA se va ocupa de această activitate (cum era până la suspendarea ridicărilor) ține de noile reglementări naționale (Piețe Sibiu SA este societate comercială deținută de Consiliul local Sibiu și nu serviciu public).
20 de oameni, activitate non-stop
Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar va fi făcută și pe timpul nopții, prin prisma noilor normative în domeniu. În acest context, șeful Poliției locale Sibiu, Adrian Aldea, estimează că numărul necesar de angajați al noului departament va fi de aproximativ 20. Aceștia vor folosi autospeciala cumpărată în 2009 de Primăria Sibiu. Cel de-al doilea utilaj existent în Sibiu a fost achiziționat din veniturile proprii ale Piețe Sibiu SA (căreia i-a fost încredințată ridicarea mașinilor din 2010). Prin urmare, Poliția locală fie va cumpăra acest utilaj (care poate ridica inclusiv autovehicule de transport de tipul dubițelor), fie îl va închiria.
Cât va fi taxa?
”Din ce discutam cu domnul director în trecut (directorul SC Piețe Sibiu SA – n.r.), încasările de pe urma ridicărilor de mașini abia acopereau cheltuielile cu acest serviciu. Acum, va trebui să funcționeze non-stop și cu mai mulți oameni. Taxele pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar trebui să acopere cheltuielile acestei activități. Nu trebuie să fie o activitate pentru profit”, s-a limitat Astrid Fodor la a comenta pe marginea nivelului pe care ar trebui să îl atingă taxele de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate neregulamentar în Sibiu. Înainte ca această activitate să fie sistată, în Sibiu era taxată cu 200 de lei ridicarea mașinii, cu 150 de lei – transportul, iar tariful perceput pentru depozitare era de 150 de lei pe zi.
Date și cifre387.000 de lei a costat primul utilaj achiziționat în 2009 5.200 de mașini au fost ridicate în primele 18 luni 2,6 milioane de lei este suma încasată de pe urma ridicării celor 5.200 de mașini 380.000 de lei a costat cel de-al doilea utilaj achiziționat de Piețe Sibiu SA (care poate ridica mașini de până la 3,5 tone) 5.500 de mașini a ridicat SC Piețe Sibiu SA în primele 18 luni de activitate 110 procese au fost generate ca urmare a ridicării mașinilor de către Piețe Sibiu SA, din care șapte au fost pierdute
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Astrid Fodor , Primăria Sibiu , Piețe Sibiu , parcare , traversare neregulamentara , masini , Poliția Locală , Primarul Sibiului , Adrian Aldea , Pentru Sibiu , ridicare , 1 aprilie
Vizualizari: 5740
Ultimele comentarii
Acum 23 minute
Dmn
Acum 35 minute
Sbian (din nou)
Acum 51 minute
Sibianul comentator
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Iovan gheorghe