Deputatul PNL Mircea Cazan a depus o interpelare ministrului Traansporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, prin care îi solicit reluarea curselor TAROM Sibiu – București. Același lucru l-au făcut majoritatea parlamentarilor de Sibiu și în legislature trecută, în mai multe rânduri, însă răspunsul a fost același, indiferent de ministru: cursa aeriană nu e sustenabilă financiar, pentru că sunt prea puțini pasageri interesați de acest zbor. ”Argumentele companiei Tarom care au justificat încetarea operării curselor pe acest aeroport pentru anii 2014-2016, nu au fost concludente. Nu este normal ca la momentul actual, TAROM să nu opereze un zbor direct Bucureşti-Sibiu, dat fiind faptul că aeroportul internaţional Sibiu se află pe locul 7 în ceea ce priveşte numărul pasagerilor înregistraţi în traficul aerian intern şi internaţional, conform site-ului instituţiei dvs. Aeroportul Internaţional Sibiu este inclus pe lista celor care vor beneficia de investiţii până în 2020, cea mai mare finanţare planificată pentru Transilvania, iar proiectul de modernizare include extinderea terminalului de pasageri, achiziţionarea de echipamente pentru degivrat şi analiza oportunităţii de a dezvolta un terminal cargo. Consider că prin anularea zborurilor care făceau legătura dintre Sibiu direct cu Bucureştiul, atât din punct de vedere economic dar şi turistic, cultural, s- au suferit şi se vor suferi pierderi în continuare. Eficienţa economică a curselor va creşte în mod sigur dacă pasagerii interesaţi ştiu că acestea zboruri sunt conforme unor reguli stabilite precis şi pe termen lung. Este cert faptul că pe ruta Sibiu- Bucureşti şi retur, fluxul de călători este suficient de mare pentru a asigura eficienţa economică a acestui zbor”, scrie Cazan în interpelare.
De ce nu vrea Tarom acest zbor
Ultimul răspuns transmis de un ministru în acest sens a fost dat în 2016 de tehnocratul Dan Marian Costescu. Acesta a prezentat cifrele acestui zbor. ”Analizând indicatorii de trafic din perioada octombrie 2009 – martie 2014 se observă că media de pasageri pe cursele de Sibiu a fost de 24, cu o valoare minimă de 12 pasageri înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și o maximă de 29 de pasageri înregistrată în sezonul de vară 2010. Din punct de vedere al structurii traficului, 60% a fost reprezentat de traficul direct între București și Sibiu, restul de 40% fiind trafic ce călătorea între Sibiu și destinații internaționale via București. Gradul de încărcare al curselor a variat în perioada supusă analizei între 26% – valoare minimă înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și un maxim de 60% atins în sezonul de vară 2010. În perioada noiembrie 2013 – martie 2014 – ultimul sezon IATA operat, gradul de umplere al aeronavelor pe ruta București – Sibiu a fost de circa 28%”, susține ministrul în răspunsul postat pe site-ul Camerei Deputaților în 11 iulie.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Zborul Blue Air , Aeroportul Internațional Sibiu , Camerei Deputaților , Aeroportului Sibiu , Mircea Cazan , ministerul Educatiei , Ministrul Transporturilor , Ministrul Mediului , Dan Marian Costescu , cursa aeriana , Alexandru Răzvan Cuc , Sibiu Bucureşti , Tarom
Vizualizari: 1773
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Willy
Acum 8 ore
John Doe
Acum 8 ore
Newman
Acum 8 ore
Newman
Acum 9 ore
Q