Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Astrid Fodor: nu sunt un fan al autobuzelor electrice

Astrid Fodor: nu sunt un fan al autobuzelor electrice

Planul noului director al Tursib, de a transforma linia 5 într-una deservită integral de autobuze electrice, nu are un aliat în persoana primarului Sibiului, Astrid Fodor. Ea spune că nu a fost convinsă, deocamdată, de tehnologia folosită de autobuzele cu baterii.

Primăria Sibiu a făcut demersuri oficiale pe lângă autoritățile de management pentru a modifica ghidurile de utilizare a fondurilor europene astfel încât din acești bani să poată fi cumpărate și autobuze cu propulsie bazată exclusiv pe energia produsă de motoarele cu combustie internă. Demersurile nu au avut, însă, succes, astfel încât ghidurile permit, în continuare, doar achiziția de autobuze electrice sau hibrid, arată primarul Sibiului Astrid Fodor. Care nu se declară încântată de aceste opțiuni. Noul director al Tursib, Dan Căprariu, a vorbit în primul său interviu, acordat ziarului Turnul Sfatului, despre intenția de a achiziționa cinci autobuze electrice, care să deservească linia cu numărul 5, care face legătura între cartierul Valea Aurie și Gara CFR.

Totuși, vor fi câteva ”electrice”

Astrid Fodor enumeră costurile de întreținere printre motivele care o determină să nu fie adeptă a mijloacelor de transport în comun cu baterii. ”Personal, eu nu sunt un fan al autobuzelor electrice: nu sunt suficient de mult testate în timp. Ne vom trezi după aceea cu un parc de autobuze electrice, cu niște costuri foarte mari de întreținere și care nu sunt suficient testate. Cred că era foarte bine dacă aveam posibilitatea de a achiziționa autobuze Euro6, din fonduri europene. Am sperat că va fi cuprinsă în ghid această prevedere, am făcut și demersuri, dar rezultatul a fost negativ”, a declarat Astrid Fodor, în cadrul unei conferințe de prezentare a bugetului orașului pe anul în curs. Buget care prevede achiziția a zece autobuze cu motoare diesel din generația Euro6, autobuze care să fie mai apoi concesionate celor de la Tursib.

Însă în draftul planului de mobilitate comandat de Primăria Sibiu anul trecut pentru suma de 250.000 de euro este prevăzută introducerea transportului în comun pe baterii. Respectivul plan de mobilitate prevede crearea unei linii de transport electric în jurul centrului istoric al orașului, linie care să fie deservită de minibusuri electrice (cu o capacitate de aproximativ zece persoane). ”În ceea ce privește Primăria Sibiu, vom achiziționa mai întâi autobuze electrice de capacitate mică, pentru a deservi fie zona centrală, fie acele cartiere unde nu pot intra autobuzele mari”, a precizat în acest context Astrid Fodor. Aceste mijloace de transport ar urma achiziționate din fonduri europene.

Un autobuz electric produs în China a fost adus în teste la Sibiu în toamna anului 2014 (foto principală). Autobuzul a circulat timp de o săptămână pe ruta Valea Aurie – Gară. Care au fost reacțiile sibienilor, puteți citi aici: Cu autobuzul electric prin Sibiu – un tur cu zambetul pe buze

Despre propunerile din Planul de mobilitate urbană pe tema transportului cu autobuze electrice, puteți citi aici: Viitorul electric al transportului în comun în Sibiu: minibusuri electrice în centru, autobuze hibrid și impedimente legislative

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Dacian

Acum 7 ani

Pai daca a vazut numai chnezarii,normal ca nu e fana!sa se intereseze de noua tehnologie Volvo, cu incarcare la capat de linie!!!
Raspunde

me

Acum 7 ani

De parca Doamna Primar foloseste autobuzul ca mijloc de deplasare. Sa fim seriosi. Sau poate cine stie: este fana reintroducerii troleibuzelor.
Raspunde

e-manuela

Acum 7 ani

lasa ca mergem pe ulite acoperite de noroi .... da avem autobuze electrice. Cat snobism!
Raspunde

Cătălin

Acum 7 ani

Bine ca au desființat liniile de troleibuz... Sunt mai bune astea cu baterii...
Raspunde

X

Acum 7 ani

Ar fi fost bine dacă nu scoateti troleibuzele acele autobuze electrice care la ora actuala au și autonomie de retea (în cazul unei pene de curent sau a rețelei). Culmea ca orașe precum Baia Mare sau Vaslui au accesat fonduri pt modernizarea infrastructurii. La noi în 2009 troleibuzele care mai circulau erau SH din Elveția care erau fabricate intre 66-80. De asta lumea nu le a agreat. Era un sistem oprit din evoluție în anii 80 aplicat pe circulația de astăzi. Respect în orașe românești precum Cluj Timișoara Arad București Ploiești Baia Mare unde transportul electric nu numai ca exista ci se și intretine/dezvolta
Raspunde

Dinu Florian

Acum 7 ani

Dar de ce nu se face o linie de tramvaie precum în Austria sau Germania ?
Raspunde

make

Acum 7 ani

Platiti fratilor soferii că astfel le va conduce doamna primar si cei din conducerea tursib, mergeti si vedeti în ce conditi de sclavagism se lucrează si câte mii de ore neplătite au, faceti paralela între soferi si cei din tesa si o să constatati ca tursibul plateste si încadrează persoane cu 7 si 8 clase cu salari nesimtite..faceti treabă si curătati putregaiurile din tursib.deabea dupa aceea vorbiti de autobuze.
Raspunde

Ridichie Iglesias

Acum 7 ani

Sa respire aerul curat emanat de autobuzele sibiene,sa vada cum e!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus