După ce Wizz Air a lansat în vara anului trecut prima cursă internă, compania nu exclude creșterea zborurilor între orașele țării, inclusiv din Sibiu. În urma unei întrebări adresată de Turnul Sfatului companiei Wizz Air se răspunde că se iau în calcul și alte variante de curse interne, în afară de București – Cluj, singura existentă în acest moment. ”În iulie 2016, Wizz a lansat prima rută internă în România, care în scurt timp a devenit populară în rândul pasagerilor, iar orice nouă oportunitate va fi anunțată odată ce toate detaliile sunt finalizate”, se scrie în răspuns.
La limita profitabilității
Pe de altă parte, György Abrán, directorul comercial al companiei maghiare spunea într-o declarație acordată Turnul Sfatului că o cursă aeriană poate fi profitabilă doar în situația în care același drum, făcut cu mașina, poate fi făcut în mai multe de patru – cinci ore. ”Această «concurență» între a conduce sau a zbura este reală doar în cazul destinațiilor care sunt accesibile cu mașina într-un timp scurt, de sub patru -cinci ore. Bucureștiul sau Budapesta, de exemplu, ar intra în această categorie. Dar destinații din Germania, Marea Britanie și așa mai departe, sunt prea îndepărtate chiar și în condițiile unei rețele de autostrăzi bine dezvoltată”, a declarat György Abrán în aprilie 2016.
Tarom nu poate
Compania Tarom explică în fiecare an că o cursă aeriană Sibiu – București nu este profitabilă pentru operator. Senatorul PNL Mircea Cazan a primit răspuns la cea de-a treia interpelare cu subiectul zborului Tarom Sibiu – București, săptămâna trecută. Și de această dată răspunsul a fost negativ. Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc spune că sunt foarte mici șansele ca zborul Tarom Sibiu – București să fie reluat, atâta timp cât compania a renunțat la sfârșitul anului trecut la două aeronave. ”Începând cu luna octombrie a anului trecut, flota companiei a fost diminuată cu un număr de două aeronave, astfel încât poziția noastră nu poate fi decât una rezervată în ceea ce privește dezvoltarea de rute noi. Pentru destinația Sibiu, în mod special, reamintim că au fost încercate de-a lungul timpului mai multe modele de operare și cu toate acestea rezultatele nu au fost satisfăcătoare. (…) Prin urmare, deși apreciem faptul că revenirea pe această rută este de dorit pentru pasagerii noștri, dar și pentru compania Tarom deopotrivă, acest lucru nu poate fi realizat în condițiile expuse anterior”, a transmis ministrul.
86 de lei Cluj – București cu Wizz Air
Compania maghiară a inaugurat anul trecut cursa București-Cluj-Napoca. Zborurile au o frecvență de șase zboruri pe săptămână, la prețuri ce pornesc de la 86 de lei, până la 265, în funcție de data preferată pentru deplasare.
Wizz Air este a treia companie low-cost care operează de pe aeroporturile românești şi care intră şi pe segmentul curselor interne, monopolizat până acum de Tarom. În prezent, Tarom zboară de la Bucureşti spre Cluj-Napoca (cu preţuri între 156 şi 241 de euro), Iaşi (cu preţuri între 103 şi 118 euro), Oradea (cu preţuri între 264 şi 137 euro), Satu Mare (cu preţuri între 260 şi 132 de euro), Suceava (cu preţuri între 149 şi 124 euro) şi Timişoara (cu preţuri între 233 şi 148 de euro).
Blue Air a lansat în toamna anului trecut zborurile pe ruta Bucureşti-Iaşi, cu preţuri care concurează serios Tarom, şi care ar putea duce la reducerea numărului de călători ai CFR pe această rută.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Zborul Blue Air , Compania Tarom , marea britanie , Mircea Cazan , Tarom Sibiu , Satu Mare , Turnul Sfatului , Ministrul Transporturilor , Valori Bucureşti , Pentru Sibiu , Wizz Air Sport Arena Streetbal , Alexandru Răzvan Cuc , György Abrán
Vizualizari: 3909


Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Gelu
Acum 10 ore
Lucian
Acum 10 ore
Emil
Acum 10 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 10 ore
Emil