Sâmbătă,
25.09.2021
Ploi Scurte
Acum
13°C

În patru luni, vechea autobază Tursib devine istorie

În patru luni, vechea autobază Tursib devine istorie

Societatea de transport public deținută de Consiliul local Sibiu a lansat procedura de achiziție a serviciilor de demolare a vechii autobaze, situată pe Calea Dumbrăvii nr. 133. Lucrările de demolare nu ar trebui să dureze mai mult de patru luni, iar valoarea acestora este de maxim 150.000 de euro. În locul autobazei, pe terenul estimat la aproximativ 12 milioane de euro ar urma să apară blocuri noi.

Procedura de atribuire a contractului denumit „Desființarea tuturor construcțiilor din incinta Tursib SA“ a fost lansată de Tursib în ziua de 2 iunie 2017, termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate fiind ziua de 23 iunie 2017. Valoarea estimată a lucrărilor este de 679.867 de lei, fără TVA.

Totul, cu excepția construcțiilor Electrica

Terenul pe care se va lucra măsoară 60.093 de mp, fiind în proprietatea SC Tursib SA. Conform documentației tehnice, singurele construcții care nu se demolează sunt cele aflate în proprietatea Electrica (o stație de redresori, post trafo etc). În rest, vor trebui demolate pavilionul administrativ, magaziile, numeroasele suprafețe betonate, precum și halele din fosta autobază. În total, construcțiile de pe vechea autobază ocupă 6.700 de mp, cărei suprafețe i se mai adaugă alte 37.500 de mp de parcaje și platforme. Lucrările propuse în contract vizează și desființarea singurului spațiu verde din incintă, amenajat în zona fostelor birouri. „Toate aceste suprafețe se vor desface până la nivelul terenului natural, iar după demolarea în întregime a construcțiilor și fundațiilor aferente, gropile fundațiilor se vor umple și tasa corespunzător, astfel încât nivelul general al terenului incintei să fie uniform, raportat la terenul amenajat al zonei înconjurător“, se arată în documentația tehnică a procedurii de atribuire.

Materiale recuperate

Metodele de demolare cerute sunt atât cele mecanizate, cât și cele manuale. „Demolarea construcțiilor se va face în două etape succesive, respectiv întâi se va realiza dezechiparea construcției și, apoi, demolarea propriu-zisă“, se arată în documentația de atribuire. Materialele rezultate în urma demolării vor trebui transportate în locurile specificate de reprezentanții Primăriei Sibiu, cu excepția celor recuperabile și care pot fi valorificate. Documentațiile procedurii de atribuire aproximează faptul că pot fi recuperate aproape 29 de tone de oțel beton, nouă tone de țevi de rețea de apă, alte opt tone de confecții metalice (uși, scări etc), 34 de mc de grinzi de lemn și aproape 200.000 de bucăți de țiglă. Nămolurile, reziduurile petroliere sau orice alte deșeuri periculoase vor trebui predate unor firme specializate. „Lucrările de demolare se vor efectua pe parcursul zilei, evitând orele de odihnă ale locuitorilor din vecinătatea amplasamentului“.

Ce urmează mai apoi?

Conducerea societății Tursib intenționează să vândă terenul eliberat de clădiri la finalul acestui an, iar din banii obținuți va demara procedurile de achiziție a câtorva zeci de autobuze. „Pentru a asigura modernizarea flotei de autobuze, estimăm să valorificăm terenul din strada Calea Dumbrăvii 133 – 135 în trimestrul IV 2017 și să demarăm procedurile de achiziție publică pentru autobuze în limita sumei obținută prin vânzare. Ultimul raport de evaluare a terenului arată o valoare probabilă de vânzare de peste 12 milioane de euro, valoare care ar asigura achiziția a circa 48 – 50 de autobuze“, se arată într-un raport al Tursib prezentat Consiliului local Sibiu în luna aprilie a acestui an.

Pentru terenul fostei autobuze a Tursib de pe Calea Dumbrăvii, administrația locală a elaborat un plan urbanistic zonal în vara anului 2015. Potrivit acestui plan, pe cei 60.000 de mp urmează a fi permisă ridicarea unui centru comercial pe o suprafață de 1.225 de mp, a 21 de blocuri cu șase niveluri (unul la subsol) și a unui al 22-lea imobil de locuințe cu cinci niveluri (unul la subsol). O treime din suprafață va trebui să rămână verde, alături de 525 de locuri de parcare (dintre care 350 vor trebui amenajate la subsolul blocurilor). În fine, pe același teren a mai fost proiectată și o clădire cu funcționalitate publică, în care – cel mai probabil – ar urma a fi amenajată o unitate de învățământ. Potrivit detaliilor planului urbanistic, în cele 22 de blocuri ar urma amenajate 580 de apartamente.

puz tursib siretului

Procentul de ocupare a terenului va fi de maxim 25%, iar coeficientul de utilizare a terenului de 1,07. Planurile urbanistice prevăd și amenajarea unei noi străzi, care să traverseze în diagonală noua zonă de blocuri, de la actuala intersecție Calea Dumbrăvii – Siretului și până la actuala intersecție a străzilor Arieșului și Intrarea Arieșului.

Sursa foto: documentația de atribuire a contractului de demolare

 

tursib 1 tursib hale vechi 2 tursib hale vechi 3 tursib hale vechi 4 tursib hale vechi 5 tursib hale vechi 6 tursib hale vechi 7 tursib hale vechi 8

 

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă sau dacă vrei un job mai bun pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Continental, Wenglor, Stefanini, Takata, Gnoato Est, RSK Development, Arvato Bartelsmann, Fântânița Haiducului, Harting, Unimat, Compa, Harley Burger, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Donuterie, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Raspandache

Acum 4 ani

525 de locuri de parcare la 580 de apartamente + un centru comercial + 1 școală? Bă voi sunteți nebuni? Sunt curios ce prostalăi se vor muta acolo.
Raspunde

Cisnadian fără acte

Acum 4 ani

Niște prosti care, prosti fiind nu-i asa, n-au ajuns sau nu i-a ajutat mintea sa-si achiziționeze si ei cate-o rabla de mașina din cimitirele de mașini occidentale ca ai deștepți si multi....
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cisnadian fără acte

Acum 4 ani

Niște prost care, prosti fiind nu-i asa, n-au ajuns sau nu i-a dus mintea sa-si achiziționeze si ei cate-o rabla de mașina din cimitirele de mașini occidentale ca cei "deștepți" si multi....
Raspunde

Ion cacat

Acum 4 ani

Cam putine locuri de parcare. Dpdv legal, cam putine
Raspunde

Varanul alb

Acum 4 ani

Obligatoriu locuri de parcare subteran. 2 de apartament. Doar asa se va putea trai decent in zona. Daca nu inseamna ca urbanismul din primarie exista degeaba.
Raspunde

alex

Acum 4 ani

De ce credeti ca vor sa faca iara Calea Dumbravii dublu sens? Zona aia o sa fie dintr-o zona buna a orasului una de cosmar din punct de vedere a traficului.
Raspunde

Eugen

Acum 4 ani

Autoturismele vor avea voie sa parcheze cu randul: o saptamana cele cu numere cu sotz, o saptamana cele cu numere fara sotz. Atata poate iesi din capul celor care intra cu masina in Piata Mare pana la usa Primariei.
Raspunde

cristi

Acum 4 ani

cine si-o batut joc de Tursib cu PUZ-ul asta? n-o sa vanda niciodata terenul unui dezvoltator serios.
Raspunde

Angajat la stat

Acum 4 ani

numai oltenii isi vand teren ca sa isi cumpere masini.....incredibil
Raspunde

oltean

Acum 4 ani

acuma se intalege de ce si-a dat demisia fostul director tursib....cum se poate justifica vanzarea terenului contra masini...
Raspunde

Vai de noi

Acum 4 ani

Numai sașii vând terenurile de drept ale românilor să le vând austriecilor și mai știu ce neamuri străine .
Raspunde

Gyuntar dela Ooy

Acum 4 ani

Nu stimabile, ei doar le "moștenesc"....
Raspunde

...

Acum 4 ani

Traficul pe Dumbravii va urma soarta celui de pe Cisnadiei dupa ce se vor fi construit blocurile (astea si celelalte - pentru ca mai sunt cateva in plan). Ce sa-i faci daca in 2011 marele strateg a decis ca pe Dumbravii trebuie sa se "ridice nivelul" ... Urmeaza Victoriei
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus